// یکشنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۱

هفت بازی پی سی و کنسولی که تجربه‌ آنها در موبایل لذت بخش خواهد بود

در این مقاله به سراغ تعدادی از بازی‌های بزرگ منتشر‌شده برای پی‌سی و کنسول‌ها رفته‌ایم که می‌توانند پورت موبایل جذابی داشته باشند. 

پلتفرم موبایل در سال‌های اخیر به بخش بزرگی از صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شده است و اکنون بسیاری از استودیو‌ها، بازی‌های مختلفی را برای این پلتفرم نیز عرضه می‌کنند. همچنین شاهد فعالیت اختصاصی تعدادی از استودیوها در پلتفرم موبایل هستیم که نشانگر درآمد زایی و اهمیت پلتفرم موبایل در صنعت گیم است. این روزها کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که گوشی‌های هوشمند نداشته باشد و این دستگاه‌ها به بخش جدا ناپذیری از زندگی انسان‌ها در هزاره‌ی سوم تبدیل شده‌اند. با پیشرفت سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر و همچنین فراگیر شدن اتصال اینترنت همراه، بازی‌های AAA، مولتی پلیر و بزرگی برای این پلتفرم منتشر شده‌اند و بعضی از شرکت‌ها مانند راکستار نیز بازی‌های قدیمی تر خود مانند Bully و GTA San Andreas را برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS پورت کردند. در این مقاله‌ اما به سراغ بازی‌هایی رفته‌ایم که با وجود داشتن مولفه‌های لازم برای تبدیل شدن به یک بازی اندروید یا iOS، هنوز راهی به این پلتفرم پیدا نکرده‌اند. با زومجی در معرفی ۷ بازی پی سی و کنسولی که برای گوشی‌های هوشمند بسیار مناسب خواهند بود، همراه باشید.

Mario + Rabbids: Kingdom Battle

Mario + Rabbids: Kingdom Battle

یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای گیم و یکی از نماد‌های آن، لوله کش سیبیلوی نینتندو، ماریو است که چندی پیش با بازی Super Mario Run رسما به دنیای گوشی‌های هوشمند پا گذاشت. اما دیگر بازی‌ای که ماریو در آن حضور دارد و برای پلتفرم موبایل بسیار مناسب است، بازی Mario + Rabbids: Kingdom Battle است. در این بازی، خرگوش‌های بازیگوش یوبیسافت با یک خراب کاری تازه به دنیای ماریو و دوستانش می‌روند و بازیکنان می‌توانند از بین شاهزاده، ماریو، لوییجی و یوشی و خرگوش‌های هم‌زادشان تیمی را برای فرستادن به نبردهای بازی تشکیل دهند. سیستم ارتقا شخصیت‌ها و آزاد سازی سلاح‌های جدید براساس سکه‌ها بنا شده است که بازیکنان می‌توانند با پیروزی در نبردها و حل معماهای مختلف در دنیای بازی، به جمع آوری سکه بپردازند. بازی Mario + Rabbids: Kingdom Battle که نتیجه‌ی همکاری یوبیسافت و نینتندو است، به‌عنوان یک اثر آفلاین و با خط داستانی قابل قبول و یک تجربه‌ی مفرح در پلتفرم موبایل بسیار موفق خواهد بود. از آن‌جا که انیمیشن‌ها و گرافیک این بازی آنقدر هم سنگین نیست، گوشی‌های هوشمند می‌توانند با کمی بهینه‌سازی به خوبی آن را پردازش کنند.

gris

GRIS

مقاله‌ مرتبط:

بازی جذاب دیگری که برای پی سی و نینتندو سوییچ منتشر شده و به نظر جای خالی آن در پلتفرم موبایل احساس می‌شود، بازی مستقل GRIS ساخته‌ی استودیوی نوامادا است که روایت‌گر درگیری یک دختر جوان با احساسات درونی خود است. این بازی یک تجربه‌ی به یاد ماندنی براساس موسیقی و خیال پردازی است که بازیکنان در قالب شخصیت گریس از آن لذت خواهند برد. بازی GRIS که توانسته در نقد و بررسی خود در زومجی، نمره‌ی عالی ۹ را کسب کند، یک اثر کاملا خطی است که با این وجود بازیکنان اصلا از تجربه‌ی آن خسته نخواهند شد. تنوع مراحل و اتفاقات، و همچنین مهارت‌های مختلفی که به مرور در بازی باز می‌شوند، باعث شده تا تجربه‌ی ۳ تا ۴ ساعته‌ی بازی برای بازیکنان تازه و ناب بماند. گرافیک هنری زیبای بازی و همچنین موسیقی‌های گوش نواز درکنار نغمه‌هایی که شخصیت گریس از خود سر می‌دهد، از عوامل موفقیت این اثر مستقل هستند. باتوجه‌به کوتاه بودن بازی و همچنین قدرت پردازش گوشی‌های هوشمند، GRIS یکی از بازی‌هایی است که با عرضه برای پلتفرم موبایل در دسترس بازیکنان بیشتری قرار خواهد گرفت تا از تجربه‌ی آن لذت ببرند.

Wargroove

WarGroove

بازی Wargroove یک اثر تاکتیکی نوبتی از استودیو چاکل فیش گیمز (Chucklefish Games) است که برای پلتفرم‌های مختلفی مانند ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ منتشر شده و قابلیت بازی بین پلتفرمی در تمام آن‌ها وجود دارد. در این بازی وظیفه فرماندهی یگان‌های ارتش در جنگ بین چند جناح به بازیکنان محول می‌شود و این کار را می‌توان تا سقف چهار بازیکن در کمپین بازی و حالت‌های چندنفره آنلاین و لوکال بازی انجام داد. بازیکنان همچنین با استفاده از ویرایشگر درون بازی و ابزارهای شخصی‌سازی قادر به طراحی میادین جنگ و داستان‌های مختلف خواهند بود. این بازی که برای بازیکنان قدیمی یادآور بازی موفق Advance Wars است، با گرافیک ساده‌ و گیم‌پلی خوب خود، می‌تواند بازیکنان بیشتری در پلتفرم موبایل به خود جذب کند. باتوجه‌به اینکه این بازی برای اکثر پلتفرم‌ها منتشر شده است و حتی قابلیت بازی کراس پلتفرم نیز در آن وجود دارد، بعید نیست که در آینده‌ای نچندان دور شاهد عرضه‌ی آن برای گوشی‌های هوشمند باشیم.

Into the Breach

Into The Breach

مقاله‌ مرتبط:

Into The Breach از آن دست بازی‌های استراتژی تاکتیکی و نوبتی است که می‌تواند برای بسیار از بازی‌های هم سبک خود در پلتفرم موبایل، رقیبی سرسخت باشد. این بازی ساخته‌ی استودیوی ساسبت گیمز است که توانسته‌اند یک اثر مستقل خوش ساخت را به بازیکنان عرضه کنند. در بخش داستانی بازی حرف خاصی برای گفتن ندارد اما در بخش گیم‌پلی و تنوع آن با یک بازی سطح بالا و هیجان انگیز طرف هستیم. در نقد بازی Into The Breach در زومجی که نمره‌ی بالای ۹ را دریافت کرده است، آمده: شاید بازی داستان خیلی پیچیده‌ای نداشته باشد و برخی مشکلات هم در زمینه سخت بودن آزاد کردن نیرو‌های جدید در آن دیده شوند، اما ساخته استودیو سابست گیمز اثری است که طرفداران بازی‌های استراتژیک و تاکتیکی به سبب عمق بسیار زیاد گیم‌پلی آن و همچنین ارزش تکرار بسیار بالای بازی، برای مدت‌های طولانی با آن سرگرم خواهند شد و هر بار، با درس گرفتن از شکست قبلی خود مصمم‌تر به سراغ تجربه مجدد این بازی خواهند رفت. Into The Breach از آن دست بازی‌هایی است که با یک پورت خوب ‌می‌تواند به‌لطف گیم‌پلی جذاب خود، به یکی از بازی‌های موفق موبایل تبدیل شود.

TETris 99

Tetris 99

نسخه‌های زیادی از یکی از نوستالژیک‌ترین بازی‌های تاریخ یعنی تتریس (TETRIS) برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها عرضه شده است اما یکی از بهترین نسخه‌های این بازی که به‌نوعی نسخه‌ی بتل رویال آن محسوب می‌شود، هنوز راهی به پلتفرم موبایل پیدا نکرده است. TETRIS 99 همان تتریس قدیمی است که با کمی تغییر، هیجانی کاملا متفاوت نسبت به سایر نسخه‌ها را به بازیکنان عرضه می‌کند. در این بازی ۹۹ بازیکن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و بازی حالتی مانند بازی های بتل رویال دارد. هدف اصلی بازی کماکان چینش صحیح بلوک‌ها است که همه با آن آشنا هستند. تفاوت اصلی این نسخه با دیگر نسخه‌ها این است که بازیکنان می‌توانند برای حذف دیگر بازیکنان از رقابت، بلوک‌های اضافی و خاکستری خود را به بازی آن‌ها بفرستند. بازی TETRIS 99 که به‌طور انحصاری برای نینتندو سوییچ عرضه شده است، می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای گوشی‌های هوشمند باشد زیرا بازی‌های مولتی پلیر ساده‌‌ای مثل بازی‌های .io هم‌اکنون در این پلتفرم بسیار پرطرفدارند.

Pokemon Let

Pokemon Let's Go, Pikachu! و Let's Go Eevee

دو بازی Let's Go Eevee و Pikachu درواقع یک اثر یکسان هستند با پوکمون‌های مخصوص و شخصیت‌های اصلی متفاوت. در هسته‌ی اصلی گیم‌پلی سری بازی‌های پوکمون هیچگاه نبرد‌های سریع و شلوغ وجود نداشته است. به همین دلیل بازیکنانی که به‌دنبال یک تجربه‌ی خوب و متعادل از سری بازی‌های پوکمون هستند، می‌توانند به این بازی امیدوار باشند. نبرد‌های نوبتی و آرام این دو بازی باعث شده تا این بازی گزینه‌ی خوبی برای پورت شدن به پلتفرم موبایل به حساب بیاید. همچنین گرافیک فانتزی و طراحی‌های زیبای بازی، آنقدر سنگین و پیچیده نیستند و در عین زیبایی با یک پورت خوب و بهینه‌سازی درست، به راحتی روی گوشی‌های هوشمند اجرا خواهند شد.

WarioWare Gold

WarioWare Gold

WarioWare Gold یک بازی کاملا جدید نیست و مجموعه‌ای از ۳۰۰ مینی گیم جذاب و مختلف است که برای 3DS منتشر شده و به موفقیت خوبی دست پیدا کرد. در بین بازی‌های این مجموعه، برخی از آن‌ها، از نسخه‌های قدیمی‌تر مجموعه برگشته‌اند و برخی هم کاملا جدید هستند. طبق اعلام نینتندو، WarioWare Gold بزرگ‌ترین نسخه این مجموعه تا به امروز خواهد بود. کاربران با استفاده از صفحه‌نمایش لمسی، حسگر حرکتی و همچنین میکروفون کنسول قادر به تعامل با این بازی خواهند بود. WarioWare Gold همچنین درکنار مینی‌گیم‌ها، شامل یک سری شخصیت دوست‌داشتنی و آشنا هم می‌شود که البته با ظاهری جدید در این نسخه حاضر خواهند شد. عرضه‌ی این بازی برای گوشی‌های هوشمند انتخاب خوبی به نظر می‌رسد زیرا بازی‌های کوتاه و سریع بخش بزرگی از بازی‌های این پلتفرم محسوب می‌شوند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده