نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۹

بررسی هیولای جدید، بازگشت شدو مانستر و تمامی نکات اولین تریلر فصل سوم سریال Stranger Things

در این مقاله به بررسی هیولای جدید سریال Stranger Things خواهیم پرداخت و در مورد نکات و Easter Eggهای اولین تریلر فصل سوم این سریال خواهیم گفت.

در آخرین روزهای سال ۹۷ بود که شبکه نت‌ فلیکس سرانجام اولین تریلر رسمی فصل سوم سریال Stranger Things (اتفاقات ناآشنا) را منتشر کرد که در این تریلر شاهد اولین تصاویر رسمی فصل سوم این سریال بودیم که با استقبال بسیار گسترده‌ای نیز این تریلر مواجه شده است. در اولین تریلر رسمی سریال Stranger Things 3 (اتفاقات ناآشنا ۳) شاهد تغییر روابط بین دوستان و شخصیت‌های سریال بودیم که اکنون وارد دوران بلوغ خود شده‌اند و همچنین برای اولین‌بار قرار است شاهد تابستان هاوکینز باشیم که ظاهرا قرار نیست یک تابستان بی دردسر باشد. همچنین در این تریلر شاهد بازگشت دنیای وارونه و شخصیت مایند فلایر (Mind Flayer) ملقب به شدو مانستر (Shadow Monster) بودیم که به نظر می‌رسد قدرتمند تر از گذشته بازگشته است و علاوه‌بر این، در طول تریلر شاهد اتفاقات مختلفی برای شخصیت‌های سریال Stranger Things بودیم و درنهایت از هیولای جدید سریال نیز رونمایی شد که ظاهر بسیار ترسناک و قدرتمند‌ی دارد که هنوز مشخص نیست که چگونه از دنیای وارونه به هاوکینز وارد شده است. این تریلر حاوی نکات و Easter Eggهای بسیاری بود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت و همچنین در مورد هیولای جدید این مجموعه خواهیم گفت. 

Stranger Things 3

وضعیت روابط بین دوستان و شخصیت‌های سریال

تریلر فصل سوم سریال Stranger Things با بازگشت داستین به هاوکینز آغاز می‌شود

تریلر فصل سوم سریال Stranger Things با بازگشت داستین به هاوکینز آغاز می‌شود. اتفاقات فصل سوم این سریال حدود ۶ ماه پس حوادث فصل دوم آغاز خواهد شد که روز ۴ ژوئیه ۱۹۸۵ بخش مهمی از اتفاقات فصل سوم را تشکیل می‌دهد. هنوز دلیل سفر داستین مشخص نیست. با اینکه داستین ممکن است به‌خاطر حوادث فصل دوم یا تنها برای پر کردن اوقات فراغت خود به این سفر رفته باشد، اما طبق کلاه و تی‌شرت داستین، او به یک کمپ احتمالا علمی به نام Know Where رفته بود که هنوز جزئیات زیادی از آن در دسترس نیست و در روی کلا یک کامپیوتر با عدد ۸۵ نوشته شده که به زمان اتفاقات سریال نیز اشاره دارد. بااین‌حال، به نظر می‌رسد که او چندان خوشحال نیست و شاید او فکر می‌کند که توسط دوستانش فراموش شده است. در هر حال داستین هنوز به مکس علاقه دارد، اما طبق تریلر، مکس هنوز با لوکاس دوست است و حتی یک صحنه تریلر نیز به این موضوع اشاره دارد.

Stranger Things 3

Stranger Things 3

اتفاقات فصل سوم ۶ ماه پس حوادث فصل دوم و در تابستان سال ۱۹۸۵ آغاز خواهد شد

چهار شخصیت بچه فیلم اکنون نسبت به قبل بزرگ‌تر شده‌اند و ظاهرا دوران بلوغ آن‌ها نیز آغاز شده است و که به نظر می‌رسد قرار است شاهد اختلاف بین دوستان نیز باشیم که مایک می‌گوید آن‌ها دیگر بزرگ شده‌اند و نباید مثل بچه‌ها رفتار کنند و در ادامه ویل نیز در حال مرور تصاویر یکی دو سال اخیر است و برخی اعتقاد دارند که ویل و مایک دچار اختلاف و دعوا شده‌اند و شاید مایک قرار است باعث جدایی موقت بین دوستان نیز شود، اما شاید این ویل باشد که می‌خواهد همه چیز مثل سابق باقی بماند و دوست ندارد تغییری در وضعیت موجود ایجاد شود. بااین‌حال، ممکن است ویل هنوز تحت تاثیرات اتفاقات دو فصل قبلی باشد که طبیعی نیز است و باید دید که چه تغییراتی را در این شخصیت قرار است باتوجه‌به تصاویر تریلر که در زیر باران در حال تماشای عکس‌های قدیمی بود، مشاهده کنیم.

Stranger Things 3

درکنار آن شاهد رابطه دوستی و خواهرانه الون با مکس هستیم که این موضوع نشان می‌دهد برادران دافر از هر پتانسیلی به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند. رابطه نانسی و جاناتان نیز همچنان ادامه دارد، اما ممکن است همه چیز مثل سابق نباشد و این دو با مشکلاتی نیز مواجه شده باشند. در یک صحنه تریلر شاهد حضور این دو در دفتر روزنامه هستیم که ممکن است آن‌ها در این مکان کار می‌کنند یا حتی به‌دنبال اخطار دادن به مردم هاوکینز باشند و در حال حاضر این موضوع خیلی روشن نیست. همچنین رابطه جیم هاپر و جویس بایرز جدی‌تر شده است، اما به نظر می‌رسد که جویس هنوز به‌خاطر اتفاقات فصل دوم و اتفاقاتی که برای بیل افتاد، مردد است.

Stranger Things 3

و همان‌طور که پیش از این نیز می‌دانستیم استیو هرینگتون نیز در فروشگاه بزرگ شهر که اخیرا باز شده، در یک مغازه بستنی فروشی مشغول به کار شده است. استیو هرینگتون نسبت به فصل اول بسیار تغییر کرده و حال پس از اتفاقات دو فصل گذشته با شخصیتی به نام رابین در این مغازه بستنی فروشی آشنا شده است که مایا هاوک، دختر اوما تورمن و ایتن هاوک، نقش این شخصیت را بر عهده دارد و از جمله شخصیت‌های جدید فصل سوم سریال Stranger Things است. بااین‌حال، رابطه دوستی استیو هرینگتون با داستین همچنان ادامه دارد و در هر حال داستین نقش مهمی در تغییر استیو داشته و استیو نیز الگوی داستین است.

Stranger Things 3

هیولای جدید سریال Stranger Things

در اولین تریلر فصل سوم سریال Stranger Things شاهد معرفی یک هیولای جدید و بزرگ هستیم

قبل از اینکه از بازگشت شدو مانستر، انفجار الکتریسیته، آدمکش مشکوک و اتفاقی که برای بیلی رخ داده، بگوییم، بهتر است در مورد هیولای جدید سریال صحبت کنیم که شاید سرنخ‌هایی بهتری را در مورد اتفاقات فصل سوم ارائه دهد. در اواخر تریلر فصل سوم سریال Stranger Things شاهد رونمایی از هیولایی غول پیکری بودیم که دربرابر و بین جاناتان و نانسی رشد کرد و در ادامه شاهد نعره او بودیم که بی شباهت به دموگورگان نبود، اما این هیولا قطعا دموگورگان نیست. اگر به ابتدای فصل اول سریال بازگردیم، مایک، داستین، لوکاس و ویل در حال انجام بازی Dungeons and Dragons بودند و درواقع نام دموگورگان که یکی از هیولاهای این بازی است، نیز از این بازی الهام گرفته شده است. در فصل دوم هیولای جدیدی به نام مایند فلایر معرفی شد که نام آن نیز از یک شخصیت به همین نام که بیشتر با نام Illithid شناخته می‌شود، برداشته شده بود. هرچند در فصل دوم شاهد حضور شخصیت دموداگ که نسخه کوچک دموگورگان است، نیز بودیم. حال اگر فصل سوم سریال Stranger Things نیز از این الگو پیروی کند، اسم هیولای جدید فصل سوم نیز ممکن است Tarrasque که یکی از موجودات بازی Dungeons and Dragons است، باشد:
The Tarrasque

نام این هیولا احتمالا از موجودات بازی Dungeons and Dragons الهام گرفته خواهد شد

درواقع شکل و ظاهر این هیولا بی شباهت به Tarrasque (تاراسک) نیست، اما این موجود دارای بخش‌های زائد زیادی برخلاف این شخصیت است. Tarrasque درواقع یک مارمولک غول پیکر با شاخ‌های متعدد در روی سر و بدن است که در تریلر نیز شاهد شاخ و دندان‌های مشابه نیز بودیم، اما شخصیت دیگری از بازی Dungeons and Dragons نیز وجود دارد که بی شباهت به هیولای فصل سوم سریال Stranger Things نیست. Gibbering Mouther دیگر هیولای این بازی است که فیزیک آن به این هیولای جدید شباهت زیادی دارد. درواقع بدن نامتقارن ورم کرده و رنگ زننده و تند این دو هیولا به یکدیگر شبیه هستند:

Gibbering Mouther

بااین‌حال، هیولای جدید سریال Stranger Things به هر دو هیولا به یک اندازه شباهت دارد، اما شاید نام تاراسک جذاب‌تر باشد. همچنین هنوز سوالات زیادی در مورد نحوه ورود این هیولا از دنیای وارونه به شهر هاوکینز و همچنین نحوه شکار و همچنین هدف او نیز وجود دارد.

Stranger Things 3

بازگشت قدرتمند شدو مانستر و دنیای وارونه، قاتل ناشناس و انفجار الکتریسیتی

آیا انفجار الکتریسیته در تریلر باعث ورود هیولای جدید سریال یا باز شدن دروازه جدید به دنیای وارونه خواهد شد؟

در اولین تریلر فصل سوم سریال Stranger Things شاهد بازگشت شدو مانستر نیز بودیم. اگر کمی به عقب‌تر برگردیم، شان لوی، تهیه کننده سریال گفت که او دشمنان خود را شناسایی کرده و در حال رشد و قدرتمندتر شدن است. در هر حال، در یک صحنه شاهد حضور الون درکنار ساحل بودیم که در این صحنه به خوبی بازگشت مایند فلایر قابل مشاهده است و به نظر می‌رسد که این مکان، دنیای وارونه باشد، اما هنوز قطعی نیست و دلیلش را در ادامه خواهیم گفت که چرا ممکن است الون و شدو مانستر در این دنیا رو به روی هم قرار گرفته‌ باشند. برای خلق شدو مانستر، سازندگان سریال از هیولاهای اچ‌پی لاوکرفت الهام گرفته بودند و در صحنه تریلر شاهد آسمانی قرمز رنگ و طوفانی که یادآور این هیولای مخوف است، هستیم. 

Stranger Things 3

هیولای جدید سریال احتمالا از برق برای رشد و بزرگ شدن استفاده می‌کند

در صحنه بعدی شاهد انفجار یک ماشین مرموز هستیم که در طی آن یک انفجار الکتریسیتی رخ می‌دهد و حداقل ۴ نفر قربانی این انفجار مرگبار می‌شوند. آیا عامل این انفجار شدو مانستر بوده است؟ این ساختمان ممکن است ساختمان نیروگاه و آزمایشگاه اتفاقات دو فصل قبل در شهر هاوکینز باشد که در آن شاهد باز شدن یک دریچه به دنیای وارونه بودیم، اما هنوز در مورد آن مطمئن نیستیم. بااین‌حال، ممکن است مایند فلایر با استفاده از این دستگاه تاراسک را به دنیای ما فرستاده باشد و شاهد سفر بین دو دنیا باشیم و آیا این هیولا می‌تواند قدرت برق را تحمل کند؟ اگر به صحنه جاناتان و نانسی دربرابر این هیولا بازگردیم، چراغ‌های این مکان بارها خاموش و روشن شد و احتمالا او برق را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و ممکن است منبع قدرت این هیولا نیز باشد. برخی اعتقاد دارند که مرکز خرید هاوکینز احتمالا منبع برق لازم برای ورود تاراسک از دنیای وارونه به این دنیا را فراهم کرده است یا اینکه او قرار است از این مکان برای باز کردن دروازه جدید به دنیای وارونه استفاده کند و درواقع او انرژی برق را به خود جذب می‌کند و منبع قدرت و رشد و بزرگ شدن او است. یک صحنه دیگر که شاید کمتر به آن نیز توجه شده باشد، صحنه‌ای است که شاهد یک شلیک انرژی لیزر/الکتریسیته مانند به دیوار هستیم که به نظر می‌رسد به‌دنبال ایجاد یک دروازه جدید به دنیای وارونه است:

Stranger Things 3

پس ممکن است هدف از ارسال تاراسک به دنیای ما ایجاد یک دروازه به دنیای وارونه باشد تا شدو مانستر شخصا به زمین حمله کند؟ پس صحنه ساحل ممکن است رویارویی شدو مانستر و الون در روی زمین باشد که اکنون او وارد این دنیا شده و اکنون وقت گرفتن انتقام فرا رسیده است.

Stranger Things 3

Stranger Things 3

اما شخص مشکوکی نیز در اولین تریلر فصل سوم سریال Stranger Things حضور داشت که ظاهرا یک قاتل حرفه‌ای است و احتمالا یک شخص روسی نیز است (که در تیزر منتشر شده شاهد اشاره به زبان روسی نیز بودیم) و در حال حاضر در مورد این شخصیت اطلاعاتی زیادی در اختیار نداریم، اما او در دو صحنه با دو سلاح متفاوت حضور داشت که ظاهرا هاپر توانسته کلت کمری او را بگیرد:

Stranger Things 3

دو نظریه وجود دارد و نظریه اول این است که او یک جاسوس روسی است و هدف و مأموریت او نیز ازبین‌بردن الون خواهد بود که طبق آن، روس‌ها الون را به چشم یک سلاح می‌بینند و درواقع آن‌ها الون را بخشی از رقابت تسلیحاتی غرب و شرق در دوران جنگ سرد می‌دانند، اما نظریه دوم می‌گوید که او تحت تاثیر مایند فلایر قرار گرفته و به‌دنبال ازبین‌بردن دشمنان او است. بااین‌حال، در ادامه خواهیم گفت که چرا این فرد ناشناس ممکن است تحت تاثیر مایند فلایر باشد. 

Stranger Things 3

چه اتفاقی برای استیو هرینگتون و دست بیلی رخ داده است؟

در طول تریلر شاهد یک اتفاق مشکوک برای بیلی و استیو هرینگتون هستیم

در دو صحنه جنجالی تریلر شاهد آمپول زدن به گردن استیو و عفونت دست بیلی به شکل بازوهای مایند فلایر بودیم. در این صحنه، بیلی را مشاهده می‌کنیم که دست او عفونت کرده و شکلی شبیه به شدو مانستر روی بازوی او نقش بسته است و هنوز دلیل واقعی آن مشخص نیست. صحنه‌های پایانی تریلر سرعت بالایی دارند و اگر سرعت این صحنه‌ها را کم کنید و به جز موش‌ها که قطعا نشانه‌ای خوبی نیست، شاید نکات جالب بیشتری را پیدا کنید که در یک صحنه، شاهد زدن آمپول به گردن استیو هرینگتون هستیم که دلیل آن در حال حاضر چندان روشن و شفاف نیست و ممکن است که او نیز به مشکل بیلی دچار شده باشد:

Stranger Things 3

و همچنین در صحنه بعدی شاهد سیاه شدن مردمک چشم بیلی هستیم:

Stranger Things 3

مایند فلایر و الون احتمالا یکدیگر را در ساحل برای یک رویارویی ملاقات خواهند کرد

طبق یک نظریه قوی که احتمالا نیز درست است، مایند فلایر باعث عفونت مردم شهر هاوکینز در جشن انقلاب آمریکا شده که آن‌ها تحت کنترل او در خواهند آمد و این شاید به‌نوعی قضیه شخص مرموز درون تریلر را نیز ثابت کند که در حال انجام فرمان‌های شدو مانستر هستند. همچنین در یک صحنه نیز مردمک چشم برخی از مردم شهر هاوکینز نیز سیاه به نظر می‌رسد و ظاهرا تحت کنترل خود نیستند. بااین‌حال، اگر به فصل دوم سریال Stranger Things بازگردیم، مکس با همان سرنگی که برای ویل استفاده شده بود، به بیلی آمپول زد و ممکن است این موضوع منشا عفونت بیلی شده است و حتی شاید عفونت بیلی زمینه ساز تبدیل شدن او به تارسک نیز باشد، اما در هر حال ممکن است بیلی نقش مهمی را در ورود تارسک به زمین داشته باشد. بااین‌حال، اگر شاهد عفونت گسترده مردم شهر هاوکینز و تبدیل شدن به زامبی‌های مایند فلایر باشیم، پس به‌نوعی صحنه‌های بیمارستان و همچنین آمپولی که به استیو زده می‌شود، توجیه خواهد شد و این شاید خبر از تبدیل شدن هاوکینز به میدان جنگ شود و دلیل حضور ارتش در شهر هاوکینز طبق تصاویر پشت صحنه نیز همین موضوع باشد، اما قطعا یک نفر می‌تواند مانع شدو مانستر و هیولای جدید شود.

Stranger Things 3

آیا الون به دنیای وارونه خواهد رفت؟

شاید گفتیم که شدو مانستر ممکن است به این دنیا پا گذاشته باشد، اما این احتمال وجود دارد که الون به دنیای وارونه برود تا او را متوقف کند؟ دو صحنه شاهد غرق شدن و سقوط الون هستیم که یک صحنه ممکن است تنها کابوس شبانه او از دوران زندگی‌اش در آزمایشاه باشد، اما در صحنه دیگر او با لباس زرد رنگ نیز سقوط می‌کند که شاید نشان از بازگشت به دنیای وارونه یا خارج شدن از آن نیز باشد، اما شاهد حضور شخصیت‌های دیگری نیز در این تصاویر سیاه هستیم که ممکن است اشخاصی باشند که توسط مایند فلایر گرفتار شده‌اند:

Stranger Things 3

همچنین در یک صحنه با لباسی که در بخش مهمی از اتفاقات در یک صحنه شاهد حضور الون با لباس زرد درکنار ساحل و دریای آبی هستیم که طبق یکی از رازهای تیزر تاریخ انتشار فصل سوم سریال، آبی و زرد در غرب یکدیگر را ملاقات خواهند کرد و شاید سرانجام راز این پیام افشا شده است. این صحنه

چند Easter Egg اولین تریلر فصل سوم سریال Stranger Things

در ابتدای اولین تریلر فصل سوم سریال Stranger Things شاهد پخش آهنگ Home Sweet Home اثر Mötley Crüe بودیم که کاملا با فضای آن هماهنگ بود و در ادامه آهنگ Baba O'Riley اثر گروه The Who که توسط ConfidentialMX رمیکس و در تریلر استفاده شده، استفاده شده است. به نظر می‌رسد که مردم شهر هاوکینز چندان با مرکز خرید موافق نیستند و همین موضوع باعث شده تا تابلوی شهردار کلاین مشابه تابلو دوران انتخابات دونالد ترامپ باشد و به نحوی برادران دافر به ترامپ اشاره کرده‌اند، اما شاید شخصیت کلاین نیز بی‌شباهت به ترامپ نباشد:

Stranger Things 3

در ابتدای تریلر شاهد برخی از اسباب بازی‌های داستین هستیم که در آن شاهد Tommy The Atomic Robot، اولترا مگنس از مجموعه تبدیل شوندگان، دو تانک و یک قطار و همچنین RD-D2 هستیم:

Stranger Things 3

و در ادامه او از همان اسپری مویی که استیو در فصل دوم به او داده بود برای دفاع از خودش استفاده کرد که البته لوکاس قربانی این غافلگیری شد! اریکا، خواهر لوکاس نیز به نظر می‌رسد قرار است نقش پر رنگ‌تری را در فصل سوم داشته باشد و در یک صحنه با حضور این شخصیت، شاهد اشاره به فیلم Die Hard (جان سخت) بودیم که بار دیگر در فصل سوم قرار است شاهد اشاره به فیلم‌های دهه ۸۰ باشیم و حال نوبت به بروس ویلیس و این فیلم محبوب رسیده است:

Stranger Things 3

Die Hard

همچنین در صحنه کارناوال شاهد حضور گراوترون که یکی از سواری‌های محبوب دهه ۸۰ میلادی بود، نیز هستیم:

Stranger Things 3

علاوه‌بر بازگشت دوباره وافل‌ها، اگر به دستبند الون دقت کنیم، او دستبند دختر فقید هاپر را هنوز روی دست خود می‌بندد که هاپر پیش از این، این دستبند را به دست خود میبست و حال این دستبند به الون رسیده که اکنون دختر خوانده هاپر است:

Stranger Things 3

فصل سوم سریال Stranger Things در تاریخ ۴ ژوئیه ۲۰۱۹ (۱۳ تیر ۱۳۹۸) از شبکه نتفلیکس (Netflix) منتشر خواهد شد.


منبع INSIDER IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده