// سه شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱

معرفی پوکمن‌های حاضر در فیلم Detective Pikachu

در این مقاله قصد داریم تا تریلر جدید فیلم مورد انتظار Detective Pikachu را زیر ذره‌بین ببریم و تمامی پوکمون‌هایی را که در آن نشان داده شده است، به شما معرفی کنیم.

تاکنون بیش از ۸۰۰ پوکمون مختلف در جهان این مجموعه معرفی شده است و با بازی‌های جدیدی که قرار است اواخر امسال از این مجموعه برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شود، انتظار می‌رود این تعداد بیشتر هم شود. اما اگر از طرفداران این مجموعه باشید، حتما در جریان اخبار مربوط‌به فیلم مورد انتظار Detective Pikachu (پوکمون: کارآگاه پیکاچو) را که قرار است اردیبهشت‌ماه ۹۸ اکران شود، هستید. Detective Pikachu اولین فیلم لایو اکشن از دنیای پوکمون است که براساس یک بازی کنسول نینتندو 3DS به همین نام ساخته شده است. اخیرا دومین تریلر این فیلم مورد انتظار منتشر شد و تعداد زیادی پوکمون ریز و درشت در آن‌ها نشان داده شده است که در این مقاله ما می‌خواهیم آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

قبل از آن که به معرفی فهرست بلندبالای پوکمون‌های این فیلم بپردازیم، ابتدا لازم است شما را با گونه‌های مختلف پوکمون‌ها آشنا کنیم. در مجموع، پوکمون‌ها به ۱۸ نوع (Type) تقسیم می‌شوند که آن‌ها را براساس ویژگی‌ها و حرکات‌شان دسته‌بندی می‌کند. هر پوکمون نوع خاص، دارای حرکات به‌خصوصی است که باعث می‌شود نسبت به پوکمون نوع دیگر، برتری داشته باشد. فهرست کامل گونه‌های (Type) پوکمون‌ها را در ادامه می‌توانید مطالعه کنید:

  • معمولی (Normal)
  • آتش (Fire)
  • مبارز (Fighting)
  • آب (Water)
  • پرواز کننده (Flying)
  • علف‌ (Grass)
  • سمی (Poison)
  • الکتریکی (Electric)
  • زمینی (Ground)
  • ذهنی (Psychic)
  • سنگ (Rock)
  • یخ (Ice)
  • حشره (Bug)
  • اژدها (Dragon)
  • روح (Ghost)
  • تاریک (Dark)
  • استیل (Steel)
  • فیری (Fairy)

لازم به ذکر است که هر پوکمون ممکن است دو Type مختلف را همزمان با هم داشته باشد. برای مثال پوکمون Charmander از نوع آتش (Fire) است، در حالی‌که پوکمون Bulbasaur ترکیبی از هر دو نوع Grass و Poison است.

.

Pikachu/پیکاچو

Pikachu/پیکاچو

همان‌طور از اسم فیلم برمی‌آید، شخصیت اصلی این فیلم پیکاچو نام دارد. اگرچه، پیکاچو در این فیلم، با چیزی که در بازی‌ها و انیمیشن‌های سریالی دیده‌ایم، تفاوت زیادی دارد. او به شکل غیرمعمولی باهوش است و می‌تواند به زبان انسان‌ها صحبت کند (البته شاید این شخصیت تیم است که زبان او را متوجه می‌شود). پیکاچو در حالت عادی یک پوکمون الکتریکی قدرتمند است که در این فیلم به نظر می‌رسد حافظه خود را از دست داده و نیروهایش دچار مشکل شده است.

.

Aipom/آیپوم

Aipom/آیپوم

اِی‌پام (Aipom)

اِی‌پام یک پوکمون نوع معمولی است که شباهت بسیاری به یک میمون دارد. اگرچه دم سه انگشتی‌اش به او توانایی فوق‌العاده‌ای را می‌دهد که بتواند بیشتر عمرش را روی درختان زندگی کند.

.

Audino

Audino

آدینو (Audino)

آدینو یک پوکمون نوع معمولی است. توانایی منحصربه‌فرد این پوکمون این است که می‌تواند با گوش‌هایی شبیه‌ گوشی پزشکی، صدای ضربان قلب موجودات دیگر را بشنود. به همین دلیل آدینو اکثر مواقع به‌عنوان کمک پزشکی به کار گرفته می‌شود.

.

Bouffalant

Bouffalant

بوفلانت (Bouffalant)

بوفلانت یک پوکمون نوع معمولی است که شباهت بسیاری به گاومیش امریکایی دارد. این پوکمون همانند این موجودات، بسیار محلی است و علاقه دارد تا با شاخ‌هایش حمله کند. یکی از ویژگی‌های بوفلانت، موهای فرفری‌اش است که از او در مقابل ضربات محکم محافظت می‌کند.

.

Braviary

Braviary

بریویری (Braviary)

Braviary یک پوکمون نوع معمولی/پروازکننده است. پرهای رنگارنگ زیبا، از شناسه‌های اصلی این پوکمون است. آن‌ها بسیار به دوستان خود وفادار هستند و اگر دشمنی دوستان‌شان را تهدید کنند، بی‌تردید به آن حمله می‌کنند.

.

Bulbasaur

Bulbasaur

بولباسور (Bulbasaur)

بولباسور یک پوکمون نوع سمی/علف است که به‌عنوان یکی از اولین گونه‌‌ها در جهان پوکمون شناخته می‌شود. این پوکمون همچنین یکی از پوکمون‌های آغازین بازی‌ Pokemon Red and Blue به شمار می‌رود. در تریلر صحنه‌ای را می‌بینیم که پیکاچو و دوستانش در طبیعت در حال تعقیب دسته انبوهی از Bulbasaurها هستند.

.

Venusaur

Venusaur

وینسور (Venusaur)

وینسور (Venusaur) نسخه ارتقا یافته نهایی بولباسور است. زمانی‌که بدن او رشد می‌کند، گل‌های پشتش شروع به شکوفه زدن می‌کنند.

.

Charmander

Charmander

چارمندر (Charmander)

چارمندر یک پوکمون نوع آتش است که به‌عنوان یکی دیگر از سه پوکمون آغازین بازی Pokemon Red and Blue شناخته می‌شود.

.

Charizard

Charizard

چارزارد (Charizard)

چارزارد (Charizard) یک پوکمون نوع پروازکننده/آتش است و به‌عنوان نسخه ارتقا یافته نهایی Charmander شناخته می‌شود. در فیلم Detective Pikachu، این پوکمون که شباهت زیادی به یک اژدها دارد، به یک مربی ترسناک به نام‌ سباستین (Sebastian) تعلق دارد.

.

Comfey

Comfey

کامفی (Comfey)

کامفی از پوکمون‌های نوع فیری است که توانایی‌ منحصربه‌فردی در بهبود بخشیدن دارد. کامفی عادت به گل چیدن دارد و با آن‌ها یک حلقه درست می‌کند و آن را به کسانی که دوست دارد، هدیه می‌دهد.

.

Cubone

Cubone

کوبون (Cubone)

کوبون یک پوکمون نوع زمینی است که با استخوانی که در دست دارد به دشمنان حمله می‌کند. کوبون یکی از غم‌انگیزترین اعضای خانواده پوکمون‌ها به شمار می‌رود، چرا که جمجمه مادرش را به سر می‌کند و از معمولا از هرگونه روابط اجتماعی به دور است.

.

Dodrio

Dodrio

دودریو (Dodrio)

دودریو یک پوکمون نوع معمولی/پروازکننده است که شباهت زیادی به شترمرغ دارد و همانند این پرنده، نمی‌تواند پرواز کند. ویژگی منحصربه‌فرد این پوکمون سه سر بودن آن است، به‌صورتی که هر کدام از سرهای دودریو مغز و شخصیت جداگانه‌ای دارند که در شرایط خاص می‌توانند با یکدیگر همکاری و نقشه‌ریزی کنند.

.

Emolga

Emolga

امولگا (Emolga)

امولگا یک پوکمون نوع پرواز کننده/الکتریکی است که از جهاتی مشابه پیکاچو است. امولگا همانند یک سنجاب پرنده می‌تواند در هوا معلق شود و به قربانیانش از بالا شوک الکتریکی وارد کند.

.

Flabébé

Flabébé

فلابیبه (Flabébé)

Flabébé یک پوکمون نوع فیری است که بیشتر عمر خود را درون گل‌هایی که از آن‌ها انرژی جذب می‌کند، زندگی می‌کند. در مجموع براساس گلی که Flabébé آن را انتخاب می‌کند، پنج گونه از فلابیبه وجود دارد که در بین آن‌ها مدل سفیدرنگ از سایر کم‌یاب‌تر است.

.

Flareon

Flareon

فلریان (Flareon)

فلریان یک پوکمون نوع آتش است که نحوه به‌وجود آمدن آن به این شکل است که اگر به یک پوکمون Eevee یک سنگ آتش بدهند، یک Flareon به‌وجود می‌آید. از دیگر سیر تکاملی‌های Eevee می‌توان Espeon ،Vaporeon ،Jolteon و Umbreon را نام برد.

.

Gengar

Gengar

گنگار (Gengar)

گنگار یک پوکمون نوع روح/سمی است و به‌عنوان یکی از قوی‌ترین موجوداتی که در بازی‌های این مجموعه نشان داده‌ شده‌ است، شناخته می‌شود. این پوکمون لبخندی مشابه با گربه چشایر مجموعه آلیس در سرزمین عجایب دارد.

.

Golurk

Golurk

گولرک (Golurk)

گولرک یک پوکمون نوع زمینی/روح است که توسط یک تمدن کهن ساخته شده تا از آن‌ها در مقابل خطرات مختلف محافظت کند. این پوکمون شبیه یک لباس زره‌ای متحرک است و می‌تواند بدن خود را عقب بکشد و یک موشک‌انداز را فعال کند. روی قفسه این پوکمون یک بست وجود دارد که به او کمک می‌کند تا کنترل و نیرویش را حفظ کند.

.

Greninja

Greninja

گرنینجا (Greninja)

Greninja برخلاف اسمی که دارد، یک پوکمون نوع مبارزه‌ای نیست و در نوع آب/تاریک قرار می‌گیرد. این موجود چابک قورباغه مانند، آخرین تکامل پوکمون Froakie است و در بازی Pokemon X and Y، یکی از پوکمون‌های اولیه‌ای است که در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد.

.

Arcanine

Growlithe & Arcanine

گرولیث و آرکانین (Growlithe & Arcanine)

گرولیث یک پوکمون نوع آتش است که ظاهری همانند سگ دارد. زمانی‌که به این پوکمون یک سنگ آتش داده شود، به پوکمونی بسیار بزرگ‌تر و قوی‌تر به‌نام Arcanine تبدیل می‌شود. به‌نظر می‌رسد که پلیس برای برقراری نظم در Ryme City حساب ویژه‌ای روی این دو گونه باز کرده است.

.

Jigglypuff

Jigglypuff

جیگلی‌پاف (Jigglypuff)

جیگلی‌پاف یک پوکمون نوع معمولی/فیری است که به نظر می‌رسد بانمک‌ترین و بی‌خطرترین مخلوقی است که تاکنون دنیای پوکمون‌ها به خود دیده‌ است. Jigglypuff اگر فرصتی به‌دست بیاورد، شروع به خواندن می‌کند و هرکسی را که در اطرافش باشد به خواب فرو می‌برد. بعد از انجام این کار، جیگلی‌پافروی صورت قربانیانش علامت‌گذاری می‌کند.

.

Pikachu/پيکاچو

Pikachu/پيکاچو

جولتیک (Joltik)

جولتیک از پوکمون‌های نوع حشره/الکتریکی است که به‌عنوان یکی از کوچک‌ترین موجودات دنیای پوکومون‌ها شناخته می‌شود. از آن‌جایی که Joltik جثه بسیار کوچکی دارد، به خودی خود نمی‌تواند الکتریسیته تولید کند و در عوض روی پوکمون‌های بزرگ‌تر قرار می‌گیرد و الکتریسیته ساکن آن‌ها را جذب می‌کند.

.

Lickitung

Lickitung

لیکیتونگ (Lickitung)

لیکیتونگ یک پوکمون نوع معمولی است که به‌صورت طبیعی برای بقا روی زبان بزرگش تکیه می‌کند. زبان لیکیتونگ بسته به شرایطی که در آن قرار دارد، می‌تواند به‌عنوان یک اندام حسی یا یک سلاح عمل کند.

.

Loudred

Loudred

لودرد (Loudred)

Loudred یک پوکمون نوع معمولی است که با دهان و گوش‌های بزرگش شناخته می‌شود. این پوکمون می‌تواند حجم زیادی از هوا را به داخل بکشد و سپس با فشار به بیرون دهد. با اینکه این توانایی می‌تواند بسیار مخرب باشد، اما در تریلر به‌نظر می‌رسد که Loudred اغلب به‌عنوان اسپیکر توسط دی‌جی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Ludicolo

Ludicolo

لودیکالو (Ludicolo)

لودیکالو که آخرین تکامل پوکمون Lotad است، یک پوکمون نوع آب/علف است. Ludicolo با شنیدن موسیقی قوی‌تر می‌شود و رقصیدن از توانایی‌های ویژه او به شمار می‌رود.

Machamp

Machamp

ماچمپ (Machamp)

Machamp یک پوکمون نوع مبارز است که به‌عنوان آخرین تکامل پوکمون Machop شناخته می‌شود. چهار دست این پوکمون باعث شده است تا Machamp به یک مبارز بسیار قدرتمند تبدیل شود، البته در تریلر می‌بینیم که از این پوکمون برای کنترل ترافیک استفاده شده است.

Mewtwo

Mewtwo

میوتو (Mewtwo)

میوتو یکی از خارق‌العاده‌ترین پوکمون‌های نوع ذهنی (سایکیک) به شمار می‌رود. این پوکمون به‌صورت ژنتیکی از پوکمون Mew به‌وجود آمده و به قوی‌ترین موجود بازی اصلی Pokemon Red and Blue تبدیل شده است. به‌نظر می‌رسد میوتو نقش بسیار مهمی را در فیلم Detective Pikachu بازی خواهد کرد.

Morelull

Morelull

مورلول (Morelull)

Morelull یک پوکمون نوع علف/فیری است که اساسا به‌عنوان یک قارچ زنده شناخته می‌شود. این موجود شب‌خیز، هر شب برای پیدا کردن غذا از ریشه‌اش در می‌آید و به گشت‌و‌گذار می‌پردازد.

Mr. Mime

Mr. Mime

مستر مایم (Mr. Mime)

Mr. Mime یک پوکمون نوع ذهنی/فیری است که ظاهری همانند دلقک دارد. Mir. Mime همچنین یک پانتومیم‌باز قهار در دنیای پوکمون‌ها است. این پوکمون هرچه قوی‌تر شود، می‌تواند مولکول‌های هوا را دستکاری کند و حفاظ نامرئی یا اشیا دیگر بسازد.

Pancham

Pancham

پنچم (Pancham)

پنچم یک پوکمون نوع مبارز است که شباهت زیادی به پاندا دارد. این پوکمون اغلب سعی می‌کند تا خشن و پر ابهت جلوه کند، اما معمولا در این کار ناموفق است!

Pidgeotto

Pidgeotto

پیجوتو (Pidgeotto)

Pidgeotto یک پوکمون نوع معمولی/پرواز کننده است که به‌عنوان آخرین تکامل پوکمون بسیار رایج Pidgey شناخته می‌شود. برخلاف پوکمون پیدجی، پیجیتو می‌تواند به‌خاطر اندازه‌ بزرگ، پنجه‌های تیز و دید بسیار دقیقش، برای دشمنان بسیار خطرناک باشد.

Psyduck

Psyduck

سایداک (Psyduck)

Psyduck یک پوکمون نوع آب با توانایی‌های ذهنی است. این پوکمون معمولا سردردهای دردناکی دارد و زمانی‌که دردش بسیار شدید شود، شروع به ضربه زدن کرده و زندگی را برای اطرافیانش دشوار می‌کند. در تریلر فیلم، خبرنگاری به‌نام لوسی استیفنز (Lucy Stevens) همراه Psyduck شخصی‌اش دیده می‌شود.

Rattata

Rattata

رتتا (Rattata)

Rattata یک پوکمون نوع معمولی است و به‌عنوان یکی از انبوه‌ترین پوکمون‌های جهان شناخته می‌شود. در تریلر مشاهده می‌شود که Rattata مشتاقانه منتظر است تا در صحنه مبارزه نوبت به او برسد! هرچند بعید می‌دانیم که اوضاع برایش به‌خوبی پیش برود.

Rufflett

Rufflett

رافلت (Rufflet)

Rufflet یک پوکمون نوع معمولی/پرواز کننده با پرهای عجیب و پف کرده است. این پوکمون کوچک پنجه‌های بسیار قدرتمندی دارد که می‌تواند غذا و دیگر پوکمون‌ها را به‌راحتی له کند.

Snorlax

Snorlax

اسنورلکس (Snorlax)

Snorlax یک پوکمون نوع معمولی است که یکی از بزرگ‌ترین موجودات جهان پوکمون‌ها به شمار می‌رود. Snorlax هر چیزی که را که دوست داشته باشد و هر چیزی که دستش به آن برسد، می‌خورد. از مشخصه‌های اصلی اسنورلکس خوابیدن‌های طولانی اوست. این خوابیدن‌ها معمولا برای انسان‌ها مسئله‌ساز می‌شود، چرا که Snorlaxها عادت بدی دارند که در میان یک خیابان شلوغ ناگهان به خواب فرو می‌روند.

Snubbull

Snubbull

اسنابول (Snubbull)

Snubbull یک پوکمون نوع فیری است که برخلاف ظاهر بدخلقش، اصلا بداخلاق نیست. این پوکمون حس بویایی قوی‌‌ای دارد و بازیگوشی از مشخصه‌های اصلی‌اش است. با اینکه Snubbull اغلب یک لباس به تن دارد، اما درواقع پوستی شل و ول تمامی بدنش را پوشانده است.

Squirtle

Squirtle

اسکوئرتل (Squirtle)

Squirtle یک پوکمون نوع آب است و به‌عنوان یکی از سه پوکمون اصلی آغازین بازی Pokemon Red and Blue شناخته می‌شود. جالب است بدانید که در جهان پوکمون‌ها، یک گروه یاغی از Squirtleها وجود دارد که رئیس‌های خود را ترک کرده‌اند و به‌نام Squirtle Squad شناخته می‌شوند.

Blastoise

Blastoise

بلستس (Blastoise)

Blastoise فرم نهایی پوکمون Squirtle است. این پوکمون به‌خاطر پوسته بسیار ضخیمش، بسیار مقاوم است و می‌تواند شلیک‌های قدرتمند دشمنان خود را دفع کند. همان‌طور که در تریلر مشاهده می‌کنید، یک Blastoise به‌راحتی می‌تواند چندین Gengar را از پای در آورد.

Treecko

Treecko

تریکو (Treecko)

Treecko یک پوکمون نوع علف است که به‌عنوان یکی از پوکمون‌های آغازین بازی Pokemon Ruby and Sapphire به‌شمار می‌رود. پنجه‌های تیز Treecko باعث می‌شود تا او بتواند به‌راحتی از هر چیزی که بخواهد بالا برود.

The Legendary Pokemon

The Legendary Pokemon

پکمون‌های افسانه‌ای (The Legendary Pokemon)

در نمایی از دومین تریلر فیلم Detective Pikachu مجسمه‌هایی از چندین پوکمون افسانه‌ای شامل Arceus، Dialga و Palkia نشان داده می‌شود. Arceus درواقع موجودی است که مناطق Sinnoh و Ransei و احتمالا کل دنیای پوکمون‌ها را ایجاد کرده است. همچنین در این تصویر مجسمه‌های Dialga و Palkia که به ترتیب به اربابان زمان و فضا شناخته می‌شوند، دیده می‌شود. هنوز معلوم نیست که آیا این موجودات شگفت‌انگیز در فیلم دیده می‌شوند یا نه، اما چیزی که مشخص است این است که شخصیت منفی فیلم Detective Pikachu علاقه خاصی به پوکمون‌های افسانه‌ای دارد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده