// چهار شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

مورد انتظارترین فیلم های که با اقتباس از بازی های ویدیویی ساخته می شوند

در سال جاری میلادی و سال‌های آینده فیلم‌های مختلفی که از بازی‌های ویدیویی اقتباس شده‌اند، منتشر خواهند شد. در این مطلب به معرفی این دست فیلم‌ها می‌پردازیم.

از زمان اکران فیلم Super Mario Bros در سال ۱۹۹۳، تا‌کنون فیلم‌های بسیاری با اقتباس از بازی‌های ویدیویی مشهور و مطرح ساخته و اکران شده‌اند. فیلم‌هایی که طیف گسترده‌ای از بازی‌های سبک‌های مختلف، از Street Fighter و Mortal Kombat تا Resident Evil ،Tomb Raider و Warcraft را در بر می‌گیرد. با این وجود که بسیاری از این فیلم‌ها چه در جذب طرفداران به بازی‌های ویدیویی و چه در جلب نظر منتقدین شکست خورده‌اند، اما به علت محبوبیت بالای این مدیوم در بین علاقه‌مندان به حوزه‌ی سرگرمی، هالیوود همچنان در حجم وسیع دست به ساخت این دست از آثار اقتباسی می‌زند. تعدد بالای چنین فیلم‌هایی ممکن است منجر به فراموش شدن آن‌ها شود. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی را که در سال ۲۰۱۹ میلادی و سال‌های پس از آن اکران خواهند شد، معرفی کنیم.

Pokemon: Detective Pikachu

Pokémon: Detective Pikachu

تاریخ اکران: ۱۰ مه ۲۰۱۹ - ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

پس از مدت‌ها گمانه‌زنی، درنهایت در آبان ماه سال جاری اولین تریلر از فیلم Pokémon: Detective Pikachu منتشر شد. در این فیلم رایان رینولدز وظیف صدا‌پیشگی شخصیت کارآگاه را بر عهده دارد. او پیش از این در قالب ددپول، شخصیت بذله‌گوی مارول توانست عملکرد قابل ملاحظه‌ای از خود به جا بگذارد. به نظر می‌رسد در قبال کار‌آگاه پیکاچو نیز رویکردی مشابه را در پیش گرفته است. علاوه‌بر این در فیلم Pokémon: Detective Pikachu شاهد هنر‌نمایی هنرمندانی مانند بیل نای، ریتا اورا، سوکی واترهاوس و کن واتانابه خواهیم بود. راب لترمن که پیش از این آثار Shark Tale ،Monsters vs. Aliens ،Gulliver's Travels و Goosebumps را کارگردانی کرده است، سکان هدایت فیلم مذکور را در اختیار دارد. فیلم Pokémon: Detective Pikachu در شهر Ryme که در آن انسان‌ها و پوکمون درکنار یکدیگر زندگی می‌کنند، جریان دارد. در این فیلم با تیم و کارآگاه پیکاچو که قدم در راه پیدا کردن پدر گمشده تیم می‌گذارند، همراه می‌شویم.

Sonic the Hedgehog

Sonic the Hedgehog

تاریخ اکران: ۸ نوامبر ۲۰۱۹ - ۱۷ آبان ۱۳۹۸

اولین تصاویر از فیلم Sonic the Hedgehog آن‌طور که شرکت Paramount (پارامونت) و تهیه‌کنندگان مجموعه فیلم‌های the Fast and the Furious انتظار داشتند، مورد استقبال علاقه‌مندان و طرفداران این سری کلاسیک شرکت Sega (سگا) قرار نگرفت. پوستر این فیلمی تصویری سیلوئت از شخصیت سونیک را به نمایش می‌گذارد که با بدن عضلانی خود ژست بازیکنان راگبی را گرفته است. این نارضایتی نسبت به اقتباس لایو اکشن از مجموعه سونیک باعث شده است که میم‌های متعددی براساس تصاویر آن ساخته شود که با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. صداپیشگی سونیک در فیلم Sonic the Hedgehog بر عهده بن شوارتز است و جیم کری نقش دکتر روبوتنیک را ایفا خواهد کرد. تا زمان اکران فیلم مذکور مدت زیادی باقی مانده است و باید صبر کرد و دید که جف فاولر به‌عنوان کارگردان این فیلم در اولین تجربه سینمایی‌اش چگونه عمل می‌کند.

بازی Call of Duty

Call of Duty

تاریخ اکران: ۲۰۲۱/۲۰۲۰

شرکت Activision (اکتیویژن) بار‌ها ثابت کرده است که علاقه بسیاری به در‌آمد‌زایی از مجموعه‌های شناخته‌شده خود به شکل‌ها و روش‌های مختلف دارد. ساخت اقتباس لایو اکشن یکی از این روش‌ها است که شرکت مذکور در قبال سری Call of Duty قصد دارد ازطریق آن اقدام کند. این فیلم در مراحل اولیه ساخت قرار دارد اما تیم تولید آن باعث شده است که بتوان نسبت به عملکرد موفقش امیدوار بود. طبق اخباری که از این فیلم منتشر شده است استفانو سولیما، کارگردان فیلم Sicario: Day of the Soldado سکان هدایت فیلم کال آو دیوتی را در اختیار دارد. همچنین کیران فیتزجرالد که هم‌اکنون مشغول کار روی فیلم Sherlock Holmes 3 است و پیش از این به‌عنوان نویسنده در تیم تولید فیلم Snowden و سریال Wormwood حضور داشته است، وظیفه نگارش فیلمنامه فیلم مذکور را بر عهده دارد. استفانو سولیما در مصاحبه با وب‌سایت پولیگان در رابطه با فیلم Call of Duty گفته است که این اثر نه یک فیلم جنگی بلکه فیلمی با محوریت سربازان خواهد بود؛ زیرا به اعتقاد او فقدان چنین آثاری حس می‌شود. او در ادامه اضافه می‌کند که تنها تعدادی از فیلم‌های سرباز‌-‌محور به شاهکار تبدیل شده‌اند و به‌عنوان یک مخاطب خواهان تماشای چنین آثاری در سینمای مدرن است. 

Minecraft

Minecraft: The Movie

تاریخ اکران: نامعلوم

زمانی‌که یک بازی ویدیویی به موفقیت‌های بزرگ و خیره‌کننده‌ای دست پیدا می‌کند، ساخت آثار اقتباسی از آن اجتناب‌ناپذیر است. بازی Minecraft یکی از این دست آثار است که تبدیل شدن به دومین بازی پر‌فروش تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی باعث شده است که شاهد اقتباس‌های متعددی از آن باشیم. فیلم Minecraft: The Movie به‌عنوان اقتباس سینمایی بازی مذکور از سال‌ها پیش در حال ساخت است و اتفاقات مختلفی را تجربه کرده است. مدتی پیش به‌دلیل صرف‌نظر راب مک الهنی از کارگردانی این فیلم، تاریخ اکران آن تا زمان نامعلومی به تأخیر افتاد. اخیرا وب‌سایت ورایتی از پیتر سالت به‌عنوان کارگردان Minecraft: The Movie نام برده است. برادران نی نویسندگان و کارگردانان فیلم Band of Robbers، به‌عنوان جانشینان جیسون فوچس، وظیفه نگارش فیلمنامه فیلم Minecraft: The Movie را بر عهده دارند. طبق خلاصه فیلم که به‌صورت رسمی منتشر شده است، این فیلم شخصیت استیو را به تصویر می‌کشد که با دیگر اهالی دهکده متفاوت است. او پس از رو‌یا‌رویی با یک Iron Golem به نام کلانک، ماجراجویی فوق‌العاده‌ای را آغاز می‌کند. براساس شایعات استیو کارل ایفاگر نقش استیو خواهد بود.

Uncharted 4

Uncharted

تاریخ اکران: نامعلوم

فیلم Uncharted که قرار است اقتباسی از یکی از مشهور‌ترین و برترین مجموعه‌های انحصاری پتلفرم پلی‌استیشن باشد، به تعداد بالای کارگردانی که از ساخت آن کناره‌گیری کرده‌اند مشهور است. فهرست این دست از کارگردان‌ها شامل افرادی همچون دیوید او. راسل، سث گوردون و نیل برگر است. اما باید یک عضو جدید را نیز به آن اضافه کنیم. درحالی‌که مرداد ماه شان لوی، کارگردان آثار همچون سریال Stranger Things و فیلم Real Steel از نزدیک بودن آغاز ساخت فیلم Uncharted گفته بود، در اواخر آذر اعلام شد که او از کارگردانی این فیلم کناره‌گیری کرده است و تا زمان نگارش این مطلب کارگردان جدید این فیلم معرفی نشده است. با وجود خالی بودن مقام کارگردان، جو کارناهان به‌عنوان نویسنده این فیلم نگارش فیلمنامه آن را به پایان رسانده است. درحالی‌که در سال ۲۰۱۰ اعلام شد مارک والبرگ، رابرت دنیرو و جو پشی در فیلم Uncharted به‌عنوان بازیگر حضور دارند، اما درنهایت آن‌ها از ایفای نقش در این فیلم صرف‌نظر کردند. تام هالند، بازیگر نقش مرد عنکبوتی در فیلم‌های Spider-Man: Homecoming و Avengers: Infinity War ایفای نقش نیتن دریک در سنین جوانی را بر عهده دارد. او در مصاحبه‌ای گفته بود که علاقه‌مند است کریس پرت ایفاگر نقش سالی باشد. بااین‌حال شایعاتی منتشر شده است که خبر از حضور برایان کرانستون برای ایفای نقش مکمل و مهمی در فیلم آنچارتد (Uncharted) می‌دهند. این احتمال وجود دارد که این نقش سالی باشد.

The Last of Us

The Last of Us

تاریخ اکران: نامعلوم

یکی دیگر از آثاری که شرکت سونی علاقه بسیاری به ساخت اقتباس سینمایی از آن دارد، بازی The Last of Us از پر‌افتخار‌ترین بازی‌های پلتفرم پلی‌استیشن است. بااین‌حال خبر خوبی از این فیلم به گوش نمی‌رسد. چند سال پیش نیل دراکمن، کارگردان بازی The Last of Us روی فیلم‌نامه اقتباس این بازی کار کرده است. بااین‌حال در رویداد DICE Summit 2018 او گفت که خواهان ساخت این فیلم نیست. معرفی سم ریمی، کارگردان فیلم‌های Spider-Man و Evil Dead به‌عنوان تهیه‌کننده و شرکت اسکرین جمز به‌عنوان تولید‌کننده فیلم The Last of Us در سال ۲۰۱۴ باعث شد که نسبت به ساخت این فیلم امیدوار شویم. بااین‌حال سم ریمی در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که به‌دلیل عدم توافق بین سونی و نیل دراکمن روند ساخت آن متوقف شده است. سم ریمی در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید که قدرت چندانی برای پیش‌برد این فیلم ندارد و تا توافق بین آن‌ها امکان ساخت فیلم The Last of Us وجود ندارد. در این بین نباید دنباله بازی مذکور یعنی بازی The Last of Us 2 را فراموش کرد. اثری که تریلر‌های آن نوید یک بازی عالی را می‌دهند.

بازی Watch dogs

Watch Dogs

تاریخ اکران: نامعلوم

یکی از اهداف شرکت Ubisoft (یوبی سافت) درکنار انتشار تریلر‌های جذاب و هیجان‌انگیز و عرضه بازی‌های متعدد از مجموعه‌های شناخته شده، ساخت اقتباس‌های تلویزیونی و سینمایی از IPهای پر‌تعدادش است. بازی Watch Dogs جزو این دست آثار محسوب می‌شود که از زمان اعلام ساخت یک فیلم با اقتباس از آن سال‌ها می‌گذرد. بخش تولید فیلم و سریال شرکت یوبی سافت به نام Ubisoft Motion Pictures مسئولیت ساخت فیلم Watch Dogs را بر عهده دارد و برای تحقق این امر با شرکت‌های New Regency و Columbia Pictures همکاری می‌کند. همچنین پال ورنیک و رت ریس نویسند‌گان فیلم‌های G.I. Joe: Retaliation، Zombieland و Deadpool فیلم‌نامه فیلم Watch Dogs را خواهند نوشت. این فیلم سال‌ها است که وارد برزخ تولید شده است و درحالی‌که تصور می‌شد ساخت آن متوقف شده است، مقاله‌ای از سوی وب‌سایت Engadget منتشر شد که طبق آن روند تولید این فیلم همچنان ادامه دارد. با وجود اینکه حدود سه سال از عرضه بازی Watch Dogs 2 و اکران فیلم Assassin's Creed می‌گذرد، همچنان هیچ خبر جدیدی از فیلم Watch Dogs منتشر نشده است.

Monster Hunter

Monster Hunter

تاریخ اکران: نامعلوم

اگر از تجربه بازی‌های سری Monster Hunter به‌خصوص بازی Monster Hunter World لذت برده‌اید، احتمالا از ساخت اقتباس سینمایی آن استقبال خواهید کرد. پاول اندرسون که به واسطه اقتباس‌ سینمایی از سری‌های Mortal Kombat و Resident Evil شناخته شده است، نویسندگی و کارگردانی فیلم سینمایی شکارچی هیولا را بر عهده دارد. او که با تلاشی پنج ساله همراه‌با جرمی بولت توانسته است حق ساخت اقتباس مجموعه مانستر هانتر را به دست آورد و اهداف بزرگی برای آن در سر دارد، از شهرت این مجموعه و دنیای زیبایی که شرکت کپ کام خلق کرده به‌عنوان دلایل خود نام برده است. در این فیلم که لوکیشن آن در آتلانتیس دیونز واقع در کشور آفریقای جنوبی قرار دارد و مدتی پیش اولین تصویر از آن منتشر شد، هنرمندانی همچون میلا یوویچ، تونی جا، تی.آی و ران پرلمن به ایفای نقش می‌پردازند. طبق خلاصه داستان فیلم Monster Hunter، ناتالی آرتمیس از اعضای تیم ارتشی سازمان ملل متحد با همکاری هانتر، یکی از جنگجویان ماهر در کشتن هیولاها وارد نبرد با هیولا‌های غول‌پیکری می‌شوند که قصد دارند به کره زمین حمله کنند.

Mass Effect

Mass Effect

تاریخ اکران: نامعلوم

شرایط برای اقتباس سینمایی از مجموعه Mass Effect به هیچ عنوان خوب نیست و حق ساخت آن بین شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فیلم‌سازی دست به دست می‌شود. این فیلم قرار بود با همکاری شرکت‌های Legendary Pictures و Warner Bros ساخته شود اما به‌دلیل قطع همکاری این دو شرکت، حق پخش آن به شرکت Universal رسید. مورگان دیویس فول، نویسنده فیلم Blackhat وظیفه نگارش فیلمنامه و تهیه‌کنندگان فیلم‌های Ghost in the Shell و Inception سمت تهیه‌کنندگی فیلم Mass Effect را بر عهده دارند. این فیلم هم‌اکنون در برزخ تولید قرار دارد و عوامل تولید آن اعم از کارگردان و بازیگران معرفی نشده‌اند. از عدم موفقیت و عملکرد ضعیف بازی Mass Effect: Andromeda می‌توان به‌عنوان یکی از دلایل وضعیت فعلی فیلم اقتباسی آن اشاره کرد.

Dante

Dante's Inferno

تاریخ اکران: نامعلوم

سال ۲۰۱۰ استودیو Visceral Games (ویسرال گیمز) و شرکت Electronic Arts (الکترونیک آرتز) محصولی را در سبک هک اند اسلش عرضه کردند که همچنان به‌عنوان یکی از آثار حائز اهمیت این سبک محسوب می‌شود. بازی Dante's Inferno نام این محصول است که با اقتباس از کمدی الهی، اثر جاودانه دانته آلیگیری ساخته شده است و داستان دانته و عبور او از ۹ طبقه جهنم برای نجات معشوقه‌اش یعنی بئاتریس از دام لوسیفر را روایت می‌کند. با فاصله پنج روزه نسبت به عرضه بازی انیمیشن آن تحت نام Dante's Inferno: An Animated Epic منتشر شد. با این وجود در سال ۲۰۱۳ اعلام شد شرکت Universal Studios مشغول ساخت اقتباس سینمایی از بازی Dante's Inferno با کارگردانی فرد آلوارز، کارگردان فیلم Evil Dead است. از این تاریخ هیچ خبر دیگری از این فیلم منتشر نشد. بااین‌حال می‌توان امیدوار بود که اطلاعات بیشتری از این فیلم در ماه‌های آتی مخابره شود. 

بازی Temple Run

Temple Run

تاریخ اکران: نامعلوم

مجموعه Temple Run جزو پدیده‌های پلتفرم موبایل هستند که مخاطبان بسیاری بازی‌های مختلف آن را روی دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و iOS تجربه کرده‌اند. بیش از یک میلیارد دانلود سری Temple Run نشان از محبوبیت بالای در بین بازیکنان دارد. این سطح از دانلود از آن جهت اهمیت دارد که موجب می‌شود ساخت آثار مختلف بر‌اساس آن در دستور کار قرار بگیرد. طبق گزارشی که وب‌سایت The Hollywood Reporter در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد، شرکت برادران وارنر و دیوید هیمن، تهیه‌کننده فیلم‌های Harry Potter و Fantastic Beasts برای ساخت اقتباس سینمایی از بازی Temple Run در حال مذاکره با استودیو Imangi هستند. این آخرین خبری بود که از فیلم سینمایی Temple Run منتشر شد.

سری Rabbids

Rabbids

تاریخ اکران: نامعلوم

Rabbids یکی از آن دست مجموعه‌های شرکت یوبی سافت که تا‌کنون به تمامی شکل‌های موجود محصولات مختلف با محوریت آن‌ها ساخته شده است. بازی‌های ویدیویی، سریال تلویزیونی، کتاب کمیک، تجربه واقعیت مجازی و چیزهایی همچون تی-‌شرت، عروسک و لواز‌م‌التحریر مواردی هستند که تا‌کنون از خرگوش‌های مشهور یوبی سافت بهره برده‌اند. در این بین اما فقدان یک اقتباس سینمایی حس می‌شود که خوش‌بختانه بخش Ubisoft Motion Pictures با همکاری شرکت‌های Sony Pictures Entertainment و Stoopid Buddy Stoodios در حال ساخت آن است و متیو سنرایک، تام شپرد و زب ولز فیلمنامه این فیلم را خواهند شد.

Five Nights At Freddy

Five Nights at Freddy's

تاریخ اکران نامعلوم

اسکات کاوتون با ساخت بازی Five Nights at Freddy's و دنباله‌های متعدد آن توانست خود را به‌عنوان یکی از بازی‌سازان خلاق و با‌استعداد به اثبات برساند. این بازی‌های مستقل که تجربه‌ای در خور توجه در بین اثار ترس و بقا هستند، به شهرت بسیاری دست یافته‌اند و بازیکنان بسیاری اقدام به تجربه آن‌ها کرده‌اند. این امر باعث شده است که درکنار بازی‌های مختلف، مواردی همچون سه رمان با اقتباس از این سری منتشر شود. فیلم سینمایی یکی دیگر از مواردی است که با اقتباس از سری Five Nights at Freddy's ساخته خواهد شد. در سال ۲۰۱۵ شرکت برادران وارنر از خرید حق ساخت اقتباس سینمایی از سری مذکور با کارگردانی گیل کنان خبر داد. بااین‌حال پس از دو سال به دلایل متعددی ساخت این فیلم به شرکت Blumhouse Productions واگذار شد و با فاصله چند ماهه گیل کنان از کارگردانی کناره‌گیری کرده است. در اوایل سال ۲۰۱۸ اعلام شد کریس کلمبوس که سابقه کارگردانی فیلم‌های Home Alone و Harry Potter and the Chamber of Secrets را در کارنامه دارد، وظیفه نگارش فیلمنامه، تهیه‌کنندگی و کارگردانی فیلم Five Nights at Freddy's را بر عهده گرفته است. این فیلم که قرار بود در سال ۲۰۲۰ اکران شود به‌دلیل مشکلات فیلمنامه تا تاریخ نامعلومی با تأخیر رو‌به‌رو شده است.

بازی Deus Ex: Human Revolution

Deus Ex: Human Revolution

تاریخ اکران: نامعلوم

سومین بازی سری Deus Ex تحت نام بازی Deus Ex: Human Revolution در حالی در سال ۲۰۱۱ توسط استودیو Eidos Montréal و شرکت Square Enix عرضه شد که در بخش‌هایی همچون روایت بازیکن‌-‌محور، گیم‌پلی، آزادی عمل و شخصی‌سازی کاراکتر مورد توجه منتقدین قرار گرفت و فروش بیش از دو میلیون نسخه در آمریکای شمالی و اروپا نشان از محبوبیت آن در بین بازیکنان دارد. تا‌کنون یک کتاب کمیک و دو رمان با اقتباس از این بازی منتشر شده‌اند. بااین‌حال روند اقتباس‌های بازی مذکور به این موارد ختم نشده است و در سال ۲۰۱۳ شرکت CBS Films با همکاری استودیو ایداس مانتریال از ساخت اقتباس سینمایی از آن خبر داده‌اند. با این وجود که اطلاعات جدیدی از این فیلم منتشر نشده است اما طبق اعلام شرکت‌های سازنده، رابرت کرگیل و اسکات دریکسون که پیش از این فیلمنامه فیلم Doctor Strange را نوشته‌اند، فیلمنامه Deus Ex: Human Revolution را خواهند نوشت و روی لی، تهیه‌کننده فیلم‌های It و The Lego Movie، تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد.

Splinter Cell

Splinter Cell

تاریخ اکران: نامعلوم

در توضیح فیلم‌های اقتباسی قبل به علاقه بسیار زیاد شرکت یوبی سافت نسبت به ساخت فیلم براساس مجموعه‌هایش اشاره کردیم. در نتیجه ذکر چند باره IPهای این شرکت در این مطلب بدیهی است. فیلم سینمایی Splinter Cell از زمان معرفی در سال ۲۰۰۴ شاهد بارها تغییر و تحول در تیم تولید بوده است. بااین‌حال یک جنبه آن در طی این مدت ثابت مانده است؛ تامی هاردی نقش سم فیشر را ایفا خواهد کرد. بیزیل ایونیک، تهیه‌کننده آثاری همچون John Wick و Sicario که تهیه‌کنندگی فیلم Splinter Cell را بر عهده دارد، در مصاحبه‌ای گفته است که آن‌ها بهترین فیلمنامه را در اختیار دارند و پس از حذف تعدادی از صفحات، آن را برای تام هاردی ارسال شده است. درحالی‌که تام هاردی از آغاز فیلم‌برداری این فیلم در اوایل سال ۲۰۱۶ و اکران آن در سال ۲۰۱۷ خبر داده بود، اما با گذشت چند ماه از آغاز سال ۲۰۱۹ همچنان خبری از این فیلم منتشر نشده است.

far cry 5

Far Cry

تاریخ اکران: نامعلوم

یکی از وجه‌های اشتراک بین فیلم‌های اقتباسی از مجموعه‌های شرکت یوبی سافت، فقدان اطلاعات کافی نسبت به این آثار است. اطلاعات منتشر شده از فیلم Far Cry حتی کم‌تر از دیگر تولیدات بخش فیلم و سریال یوبی سافت مانند فیلم‌های Splinter Cell و Rabbids است. بااین‌حال اعلام شده است که این فیلم داستان یک مامور سابق نیرو‌های ویژه و تلاش او برای پیدا کردن یک خبرنگار ناپدید شده را روایت خواهد شد. تا زمان انتشار اخبار بیشتر یا اکران این فیلم می‌توانید ویدیو‌های لایو اکشن‌های بازی Far Cry 5 را تماشا کنید و به هیچ عنوان به سراغ فیلم Far Cry محصول سال ۲۰۰۸ نروید.

Ghost Recon Phantoms

Ghost Recon

تاریخ اکران: نامعلوم

اگر در شرکت یوبی سافت لازم شود که از یک بخش تقدیر و تشکر شود، مطمئنا باید این اقدام را در قبال بخش فیلم و سریال انجام داد؛ زیرا به‌شدت مشغول کار روی فیلم‌های مختلف هستند. شمار فیلم‌هایی که این بخش در حال تولید آن‌ها است گویا تمامی ندارند، زیرا علاوه‌بر فیلم‌های که قبلا اشاره کردیم، باید فیلم Ghost Recon را نیز اضافه کنیم. مایکل بی، کارگردان فیلم‌های Transformers و Bad Boys، کارگردانی این فیلم را بر عهده خواهد داشت. بااین‌حال در صورت کناره‌گیری مایکل بی، گزینه بعدی ریدلی اسکات خواهد بود که پیش از این تهیه‌کنندگی لایو اکشن Ghost Recon Alpha را تجربه کرده است.

بازی Kane & Lynch

Kane and Lynch

تاریخ اکران: نامعلوم

فیلم اقتباسی از بازی Kane and Lynch از سال ۲۰۰۷ در حال ساخت که این امر به معنای بیش از یک دهه قرار داشتن در برزخ توسعه است. این IP استودیو Eidos Interactive توسط شرکت Lionsgate که پیش از این فیلم‌های Leatherface و The Expendables را تولید کرده است، ساخته می‌شود. بااین‌حال باتوجه‌به شرایطی که این فیلم درگیر آن است می‌توان چنین استنباط کرد که شخصیت‌های کین و لینچ مثل قبل محبوب نیستند. فیلم Kane & Lynch قرار بود در سال ۲۰۱۳ و با هنر‌نمایی بروس ویلیس و جیمی فاکس اکران شود. بااین‌حال وب‌سایت The Hollywood Reporter گزارشی منتشر کرد که با استناد به آن اف گری گری، کارگردان فیلم‌های Men in Black: International و The Fate of the Furious کارگردانی فیلم Kane & Lynch را بر عهده گرفته است و جرارد باتلر و وین دیزل ایفاگر نقش‌های اصلی خواهند بود. از این تاریخ خبر جدیدی از فیلم Kane & Lynch منتشر نشده است و فیلم در سکوت خبری قرار گرفته است.

God of War 4

God of War

تاریخ اکران: نامعلوم

شخصیت کریتوس و مجموعه God of War این روز‌ها بیش‌ازپیش توجهات را به خود جلب کرده‌اند و ریبوت این سری که کوری بارلوگ آن را رقم زده است، توانست جایزه برترین بازی سال را از مراسم The Game Awards 2018 دریافت کند. محبوبیت این سری باعث شده است که از سال ۲۰۰۵ خبر ساخت فیلم اقتباسی آن رسانه‌ای شود. این مورد که تا‌کنون این فیلم ساخته و اکران نشده است، می‌توان به فال نیک گرفت؛ زیرا روایت داستانی در‌گیر‌کننده‌تر از قبل که در نورس جریان دارد می‌تواند جذابیتی دو چندان داشته باشد. با این وجود که سال‌ها از زمان انتشار خبر مربوط‌به این فیلم می‌گذرد، اما تنها اطلاعات آن تنها به تعدادی از نویسندگان از جمله دیوید جفی محدود می‌شود.

بازی devil may cry

Devil May Cry

تاریخ اکران: نامعلوم

در جریان نمایشگاه E3 2011 شرکت کپ کام خبر ساخت اقتباس سینمایی از مجموعه Devil May Cry توسط شرکت Screen Gems که پیش از این سری فیلم‌های Resident Evil را ساخته بود، تایید و اعلام شد با وجود اینکه ظاهر شخصیت دانته به بازی‌های اولیه سری شباهت خواهد داشت اما این فیلم براساس بازی DmC: Devil May Cry ساخته می‌شود. خبر‌های مربوط‌به این فیلم در همین نقطه به پایان می‌رسد و هیچ اطلاعاتی از عوامل تولید این فیلم منتشر نشده است. بااین‌حال خبر خوشحال‌کننده برای آن دسته از طرفداران سری Devil May Cry که خواهان تماشای یک اثر اقتباسی از آن هستند، تایید ساخت مجموعه انیمیشنی آن توسط ادی شانکار، تهیه‌کننده سریال Castlevania است.

Mortal Kombat

Mortal Kombat

تاریخ اکران: نامعلوم

ساخت فیلم سینمایی از مورتال کامبت موضوع جدیدی نیست و پیش از این از سری مذکور دو فیلم اقتباسی با نام‌های Mortal Kombat محصول سال ۱۹۹۵ و Mortal Kombat: Annihilation محصول سال ۱۹۹۷ اکران شده‌اند. بااین‌حال این روند پایانی ندارد و از ۱۵ سال پیش ساخت فیلم براساس این مجموعه در حال انجام است. پس از آنکه سریال Mortal Kombat: Legacy به پایان رسید، کوین تنچروئن، از سازندگان این سریال خبر از ساخت یک فیلم بلند داد و فیلمی هشت دقیقه‌ای با نام Mortal Kombat: Rebirth را منتشر کرد. درنهایت این فیلم هیچگاه به مرحله تولید نرسید و کوین تنچروئن از کارگردانی آن صرف‌نظر کرد. در طی سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ شرکت برادران وارنر از جیمز وان به‌عنوان تهیه‌کننده این فیلم و سایمون مک‌کوید به‌عنوان کارگردان نام برد. با این وجود که تا‌کنون اخبار جدیدی از این فیلم منتشر نشده است، اما مدتی پیش شرکت برادران وارنر انیمیشن سینمایی Mortal Kombat را معرفی کرد.

Metal Gear Solid

Metal Gear Solid

تاریخ اکران: نامعلوم

فیلم اقتباسی Metal Gear Solid که در سال ۲۰۰۶ هیدئو کوجیما، خالق سری Metal Gear خبر از ساخت آن داد، شاید بتوان به‌عنوان امیدوار‌کننده‌ترین اقتباس معرفی کرد. سکان‌داری این فیلم بر عهده جردن وگت رابرتز، کارگردان فیلم Kong: Skull Island است و برخلاف دیگر فیلم‌ها که سازنده‌های بازی‌ها نقشی در روند تولید آن‌ها ندارند، هیدئو کوجیما بارها با این فیلم‌ساز دیدار کرده است و به صحبت در رابطه با فیلم پرداخته‌ است. حتی جردن وگت رابرتز توصیه‌ای مهم از هیدئو کوجیما دریافت کرده است که به او گفته است مخاطبینش را فریب دهد. از دیگر عوامل فیلم Metal Gear Solid می‌توان به درک کونولی، نویسنده فیلم Jurassic World به‌عنوان فیلمنامه‌نویس اشاره کرد.

Heavy Rain

Heavy Rain

تاریخ اکران: نامعلوم

سومین ساخته استودیو Quantic Dream به خودی خود یک فیلم تریلر است که تمام و کمال توانسته داستانی جنائی را هم‌رده با برترین آثار این سبک روایت کند. در نتیجه ساخت اقتباس از بازی که چندان تفاوتی با فیلم‌های سینمایی ندارد، غیر‌منطقی می‌رسد. اما خرید حق ساخت فیلم اقتباسی از بازی Heavy Rain به پیش از عرضه این بازی و به سال ۲۰۰۶ باز‌می‌گردد. اطلاعات منتشر شده از این فیلم به معرفی دیوید میلچ، نویسنده فیلم‌های NYPD Blue و Deadwood به‌عنوان نویسنده فیلمنامه خلاصه می‌شود.

The Sims 4

The Sims

تاریخ اکران: نامعلوم

ساخت اقتباس سینمایی از سری The Sims حتی از فیلم Heavy Rain عجیب‌تر است. هدف مجموعه The Sims شبیه‌سازی دنیای واقعی در قالب بازی ویدیویی است. حال آنکه لزوم ساخت اقتباس لایو اکشن از یک شبیه‌ساز چندان مشخص نیست. در سال ۲۰۰۷ بود که ساخت اقتباس سینمایی از سری سیمز معرفی شد و جان دیویس که تهیه‌کنندگی فیلم‌های Joy و The Man from U.N.C.L.E را در کارنامه دارد، به‌عنوان تهیه‌کننده این فیلم معرفی شد. با استناد به صفحه IMDB جان دیویس همچنان تهیه‌کننده فیلم The Sims است که احتمالا به‌دلیل آپدیت نشدن پروفایل او است.

بازی Asteroids

Asteroids

تاریخ اکران: نامعلوم

بله درست خواندید و لازم نیست برای اطمینان از بیدار بودن به اعمال نامتعارف دست بزنید. شرکت یونیورسال در سال ۲۰۰۹ حقوق ساخت فیلم سینمایی براساس بازی Asteroids را خریداری کرد. با این وجود که اخبار مربوط‌به این فیلم بسیار جزئی هستند، اما در عین حال مهم هستند. اف اسکات فریزر اخیرا فیلمنامه را بازنویسی کرده است و لورنزو دی بوناونتورا تهیه‌کنندگی را بر عهده گرفته است. همچنین پس از اینکه چند سال پیش رولند امریش از کارگردانی کناره‌گیری کرد، تولید‌کنندگان فیلم به‌دنبال کارگردان جدیدی هستند. آخرین اطلاعات منتشر شده در رابطه با فیلم Asteroids به سال ۲۰۱۵ باز‌می‌گردند.

Borderlands: The Handsome Collection

Borderlands

تاریخ اکران: نامعلوم

شرکت Lionsgate حق ساخت اقتباس لایو اکشن از مجموعه Borderlands را در اختیار گرفته است و برای نگارش فیلمنامه آن نویسنده فیلم GI Joe 3 یعنی آرون برگ را به خدمت گرفته است. رندی پیچفورد، مدیرعامل استودیو Gearbox به این نکته اشاره کرده است که این احتمال وجود دارد فیلم Borderlands با درجه سنی R اکران شود. با این وجود که خبر جدیدی از این فیلم منتشر نشده است، اما موفقیت فیلم Mad Max: Fury Road چه در جذب مخاطبان و چه در جلب نظر منتقدین، ممکن است به نزدیک شدن فیلم مذکور به واقعیت منجر شود.

The Division

The Division

تاریخ اکران: نامعلوم

احتمالا شما هم از مشاهده چندین‌باره نام IPهای شرکت یوبی سافت و اشاره به این شرکت فرانسوی خسته شده‌اید. اما عزم راسخ این شرکت برای ساخت اقتباس سینمایی از بازی‌های کوچک و بزرگش راهی جز این امر باقی نگذاشته است. مجموعه The Division پس از سری‌های Splinter Cell ،Ghost Recon ،Watch Dogs و Rabbids آخرین IP است که شرکت یوبی سافت قصد ساخت اقتباسی سینمایی از آن دارد. نمایش نیویورکی که آلوده به ویروس است، از آن جهت اهمیت دارد که جک جیلنهال و جسیکا چستین در آن نقش‌آفرینی خواهند کرد. فیلم سینمایی The Division با همکاری یوبی سافت موشن پیکچرز و شرکت‌های Nine Stories Productions و Freckle Films (متعلق به جک جیلنهال و جسیکا چستین) ساخته خواهد شد. سکان‌داری این فیلم بر عهده دیوید لیچ، کارگردان فیلم Deadpool 2 است و استفن گاکان، نویسنده Syriana، فیلمنامه آن را می‌نویسد.

Firewatch

Firewatch

تاریخ اکران: نامعلوم

برخلاف اقتباس از سری‌های The Sims و Tetris، ساخت فیلم سینمایی براساس بازی Firewatch منطقی به نظر می‌رسد. این بازی که به واسطه جلوه‌های بصری تماشایی اش و روایت داستانی احساسی و عمیق مشهور است، می‌تواند به فیلمی تبدیل شود که مخاطبان بسیاری را مجذوب خود کند. استودیو Campo Santo، به‌عنوان سازنده بازی Firewatch با شرکت Good Universe (تولید‌کننده فیلم‌های Neighbors و The Night Before) قراردادهمکاری امضا کرده است که هدف آن‌ها ساخت فیلم لایو اکشن از بازی ذکر شده است. تا‌کنون تاریخ اکران این فیلم اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود به‌زودی اخبار جدیدی از آن منتشر شود.

Fruit Ninja

Fruit Ninja

تاریخ اکران: نامعلوم

دقیقا در بخشی که انتظار داشتید ساخت اقتباس سینمایی از بازی‌هایی که هیچ نیازی به فیلم ندارند، به پایان رسیده است و دیگر شاهد فیلم عجیب و غریبی نخواهید بود، صنعت سینما به بهترین شکل شما را نا‌امید می‌کند. اگر ساخت فیلم سینمایی براساس سری The Sims و بازی Asteroids را قبول می‌کنید، اما ساخت فیلم اقتباسی از بازی‌ Fruit Ninja آخرین موردی است که به ذهن مخاطبان خطور می‌کرد. بهرحال با بازی طرف هستیم که محوریت آن را نصف کردن میوه‌ها با شمشیر سامورایی تشکیل می‌دهد. سازندگان چه داستانی را در قالب این فیلم روایت می‌کنند؟ برای مثال خانواده پروتا‌گونیست فیلم توسط یک هندوانه به قتل رسیده‌اند یا شاهد خیانت یک نارگیل به او هستیم. شرکت New Line از سال ۲۰۱۶ ساخت این فیلم را آغاز کرده است و اگر همچنان ساخت آن ادامه داشته باشد، احتمالا اخبار جدیدی منتشر خواهد شد.

Gears of War 4

Gears of War

تاریخ اکران: نامعلوم

موجودات فضایی، اکشن‌های نفس‌گیر و شخصیت‌های به یاد‌ماندنی، سری Gears of War تمام شرایط لازم برای ساخت یک اقتباس سینمایی تماشایی را در خود دارد و تنها دلیل شکست این فیلم عدم توانایی سازندگان در استفاده از پتانسیل بالای آن است. در حدود هشت سال پس از خرید حق ساخت فیلم Gears of War در سال ۲۰۰۸، شرکت یونیورسال اعلام کرد که این اثر در حال ساخت است. در سال ۲۰۱۷ از شین سالرنو به‌عنوان نویسنده فیلمنامه این فیلم نام برده شد. او که پیش از این فیلمنامه Aliens vs. Predator: Requiem را نوشته است و هم‌اکنون مشغول کار روی دنباله‌های فیلم Avatar است، به خوبی با نبرد با موجودات فضایی آشنا است.

Gran Turismo Sport

Gran Turismo

تاریخ اکران: نامعلوم

ظاهرا هالیوود قرار نیست از شکست فیلم سینمایی Need for Speed درس بگیرد و قصد دارد اقتباس سینمایی از یک مجموعه ریسینگ دیگر را تولید کند. نویسندگان فیلم‌های Red و Battleship فیلمنامه فیلم Gran Turismo را خواهند نوشت و کارگردان Tron: Legacy آن را کارگردانی خواهد کرد. هنوز مشخص نیست سازندگان در قالب این فیلم قصد روایت چه نوع داستانی را دارند، زیرا سری Gran Turismo عملا فاقد داستان است. اما حداقل می‌توان انتظار داشته باشیم در این فیلم شاهد تعداد زیادی از ماشین‌های مختلف باشیم. آخرین اطلاعات از این فیلم که ساخت آن در سال ۲۰۱۵ اعلام شد، مربوط‌به دو سال پیش و در رابطه با نگارش فیلمنامه آن است. امیدواریم که این فیلم فراتر از صدای اگزوز تعدادی ماشین باشد و بتواند به فیلم موفقی تبدیل شود.

Portal

Portal

تاریخ اکران: نامعلوم

در سال ۲۰۱۶ جی جی آبرامز، تهیه‌کننده پرآوازه هالیوود که آثاری همچون Cloverfield ، Mission: Impossible – Rogue Nation و Star Trek Beyond را در کارنامه دارد، خبر از جلسه‌ای با شرکت ولو و انتشار احتمالی اخباری در رابطه با بازی Portal داد. طرفداران این مجموعه نا‌امیدانه از این تاریخ همچنان منتظر اخباری جدید هستند. شایعاتی در رابطه با نگارش فیلمنامه فیلم Portal توسط دن تراختنبرگ که پیش از این فیلم کوتاهی براساس سری مذکور ساخته است، منتشر شد. بااین‌حال او هم‌اکنون مشغول کار روی پروژه‌هایی همچون فیلمی براساس زندگی هری هودینی و یک فیلم علمی تخیلی به نام Crime of the Century است.


منبع GamesRadar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده