نویسنده: آرش عیاری
// یکشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۳

آغاز ثبت نام دوره خبرنگاری ویدئوگیم؛ چرا این دوره مناسب علاقه‌مندان به فعالیت در این حوزه است؟

ثبت‌نام دوره خبرنگاری انستیتو ملی بازی‌سازی آغاز شد. سوال اینجا است که اگر علاقه به ورود به این رشته را دارید، چرا این دوره سکوی پرتاب مناسبی است؟

بعد از تلاش‌های بسیار، مشاوره‌هایی که صورت گرفت و بعد از برگزاری جلسه معارفه دپارتمان خبرنگاری انستیتو ملی بازی‌سازی، حالا علاقه‌مندان به خبرنگاری بازی‌های ویدیویی می‌توانند با ثبت‌نام در این دوره، به دنبال علاقه خود بروند. 

در این دوره یاد می‌گیرید که چطور نقد کنید و از دوست و دشمن نهراسید. این یک دوره حرفه‌ای خبرنگاری نیست و قرار نیست در آن به صورت آکادمیک و حرفه‌ای، خبرنگاری را بیاموزید. این دوره به شما کمک می‌کند تا با اصول حرفه خبرنگاری آشنا شوید. از تاریخ بازی و رسانه بیشتر بدانید و اهمیت رسانه در حوزه تخصصی را فرابگیرید. 

دوره خبرنگاری ویدیو گیم به قواعد نگارشی و درست نویسی زبان فارسی هم می‌پردازد؛ موضوعی که رسانه‌های حوزه بازی‌های ویدیویی از آن رنج می‌برند. یاد گرفتن الفبای خبرنگاری به شما کمک می‌کند که بهتر بنویسید، اصولی‌تر کار کنید و از این موضوع حتی در زندگی عادی‌ هم استفاده کنید. با اخلاق رسانه‌ای آشنا خواهید شد، از اینکه چطور با دیگران صحبت کنید؛ با همکاران، با بازی‌سازان و با مخاطبان. انواع محاطب را می‌شناسید، مخاطب‌هایی که شناخت بهتر آن‌ها شما را موفق خواهد کرد و بدون شناخت آن‌ها هم، شکست اجتناب ناپذیر است. 

این دوره قرار است تا حلقه مفقوده‌ای که بین بازی‌ساز ایرانی و رسانه ایرانی وجود دارد را کنکاش کند و آن را به هنرجوها منتقل کند؛ این‌که نحوه ارتباط صحیح رسانه با بازی‌ساز چگونه باید باشد و چطور باید به یک تعامل دوطرفه رسید. خروجی این کلاس‌‌ها درک درستی از این ارتباط مهم خواهند داشت، ارتباطی که با رشد روز افزون بازی‌های ویدیویی ساخت ایران، می‌تواند آینده رابطه بین رسانه و بازی‌ساز را به استاندارد جهانی نزدیک و نزدیک‌تر کند. 

در این کلاس‌ها با انواع رسانه اعم از آنلاین، مکتوب و مالتی‌مدیا آشنا خواهید شد. اینکه فعالیت در هر کدام از انواع رسانه، چه شرایط و ضوابطی دارد. همچنین سعی خواهد شد تا در این دوره با انواع محتوای رسانه‌ای مانند خبر، مقاله، نقد، پیش‌ نمایش، دیدگاه و غیره آشنا شوید. 

سرفصل‌ها و سیلابس‌های این دوره بیشتر از موارد یاد شده است. سعی شده تا این دوره دروازه ورودی مناسب و در عین حال دارای کارایی باشد. کارایی از این جهت که علاقه‌مندان به نگارش و حضور در رسانه‌های تخصصی بازی‌های ویدیویی بتوانند با گذارندن این دوره و البته نشان دادن شور و استعداد و علاقه، وارد بازار کار شوند. بازار کاری که می‌تواند از رسانه‌های بازی شروع شود و در نهایت به حرفه خبرنگاری در حوزه‌های مختلف ختم شود. 

دوره خبرنگاری

بدون شک حضور در این دوره و آماده شدن برای نگارش، هنرجوها را مقدم‌تر از سایرینی قرار خواهد داد که بدون هیچ مطالعه‌ای سعی دارند وارد رسانه‌های بازی شوند. زومجی در نظر دارد تا هنرجوهای با استعداد این دوره را به تیم خود اضافه کند و از آن‌ها برای پیشرفت جامعه و مطالب خود استفاده کند. 

این دوره در ۱۲ جلسه دو ساعته و در شهرهای تهران و شیراز برگزار خواهد شد. مربی دوره شیراز، سپهر ترابی از مجله بازی‌نامه و مربیان دوره تهران هم آرش حکیمی، نادر امرایی، امیر گلخانی و آرش عیاری خواهد بود. هزینه ثبت‌نام در این دوره ۵۶۸ هزار تومان است که برای ۳۰ نفر اول تخفیف ۱۲ درصدی در نظر گرفته شده است و می‌توانند با پرداخت ۵۰۰ هزار تومان در دوره ثبت نام کنند. برای ثبت‌نام می‌توانید از طریق ایوند اقدام کنید و با پرداخت ۱۰۰ هزار تومان پیش‌پرداخت در کلاس‌ها شرکت کنید و باقی هزینه را در طول ترم تسویه کنید. انستیتو ملی بازی‌سازی برای دانشجویان هم ۱۵ درصد تخفیف ویژه در نظر گرفته است که در پرداخت نهایی لحاظ خواهد شد. همچنین تمامی هنرجوهای این دوره می‌توانند شهریه را به صورت اقساطی نیز پرداخت کنند.

هدف تیم برگزار کننده این دوره این است که پس از پایان ترم، محتوای این دوره را به صورت آنلاین در اختیار کسانی که توانایی شرکت در آن را نداشتند، فراهم کند.

امید است با برگزاری این دوره که بارها و بارها خواستار آن شده بودید، هم علاقه‌مندان به خبرنگاری بازی‌های ویدیویی مکانی مناسب برای کسب مهارت پیدا کنند و هم آن‌ها که می‌خواهند جدی‌تر این کار را دنبال کنند، بتوانند وارد سایت‌ها و مجلات شده و مشغول به کار شوند. 

این کلاس‌ها روز چهارشنبه هر هفته در ساعت‌ ۱۵ تا ۱۷ یا ۱۷ تا ۱۹ برگزار خواهند شد. کلاس‌ها از چهارشنبه هشتم اسفند شروع می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند از این لینک اقدام کنند. هر سوالی درباره این دوره دارید، بپرسید. با افتخار پاسخگوی شما خواهیم بود. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده