// شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱

پیش نمایش بازی Crackdown 3

پس از چندین بار تاخیر خوردن، بلاخره بازی Crackdown 3 به‌زودی منتشر می‌شود و در این مطلب نگاهی به ویژگی‌های آن داریم.

محصولات زیادی در صنعت بازی‌سازی وجود دارد که توسعه آنها طبق برنامه اصلی پیش نمی‌رود و شاهد تاخیر خوردن آنها می‌شویم. این موضوع زمانی جدی‌تر می‌شود که این محصول یک بازی تریپل ای انحصاری نیز باشد. در حالی که این اتفاق باب میل هواداران نیست، می‌تواند طرفداران این بازی را ناامید کند و حتی می‌تواند ضربه جدی نیز وارد کند. بازی Crackdown 3 مدت زمان زیادی است که در دست ساخت قرار دارد و در طی دو سال اخیر نیز شاهد تاخیر خوردن آن بودیم. حال در آستانه عرضه این بازی در هفته آینده قصد داریم نگاهی به محتویات آن بیندازیم که سازندگان از آنها رونمایی کرده‌اند.

Crackdown 3 همانطور که از نامش پیداست سومین نسخه از سری کرک داون است که در سبک اکشن و ماجراجویی ساخته شده است و در آن بازیکنان با دوربین سوم شخص یک روند شوتر را تجربه می‌کنند. گیم پلی کرک داون 3 در حالی که از ساختار اصلی نسخه‌های پیشین برخوردار است شما را در یک جهان باز قرار می‌دهد. کاربران در دنیای این بازی در حالی که با نبرد با دشمنان می‌روند در آن سو باید دشمنانی به نام Kingpins را نابود کنند و ساختمان‌های اصلی آنها را از بین ببرند. این دشمنان در واقع قاچاقچیانی هستند که در دنیای مدرن قرار دارند. در این راستا کاربران می‌توانند در کنار سلاح‌های اصلی همچون راکت لانچرها، نارنجک‌ها و غیره می‌توانند از قدرت‌های فیزیکی کاراکتر خود نیز استفاده کنند. از قابلیت‌های فیزیکی کاراکترهای این بازی می‌توان به سرعت مانور بسیار بالای آنها اشاره کرد که در تریلر‌ها هم دیده شده است. کاربران می‌توانند با کلید‌های مرتبط کاراکتر خود را چندین بار در جهت‌های مختلف به طور یورشی حرکت دهند. پرش‌های بلند یکی دیگر از جنبه‌های سرگرم کننده این بازی است که جنبه هیجان انگیزی به بازی می‌بخشد.

Crackdown 3 preview

یکی از مهمترین مکانیزم‌های گیم پلی بازی سیستم Skills for Kills است که در نسخه‌های پیشین نیز دیده می‌شد. اسکیلز فور کیلز در واقع یک سیستم پاداشی است که کاربران با جمع‌آوری کردن اورب‌ها به آنها دست پیدا می‌کنند. عملکرد این سیستم به طوری است که کاربران باید برخی از دشمنان را با تجهیزات معینی از بین ببرند یا اینکه در محیط‌های مختلف به دنبال آیتم مخصوصی بروند. این سیستم در انتها مهارت‌های اصلی کاراکتر‌ها همچون سرعت عمل، قدرت، افزایش میزان تخریب و حتی رانندگی را نیز افزایش می‌دهد. همچنین توانایی رانندگی تمامی وسایل نقلیه واقع در دنیای این بازی نیز امکان پذیر است. سیستم دیگری نیز در بازی با نام Feedjax تعبیه شده است که به دشمنان اصلی اجازه می‌دهد محیط‌ها را هک و با بازیکن ارتباط برقرار کنند.

در کنار موارد یاد شده، بازیکنان می‌توانند با نابود کردن دشمنان، رانندگی و منفجر کردن امکانات دشمن، سطح مهارت‌های خود را بالا ببرند. همچنین با توجه به کلاسی که گیمر‌ها انتخاب کرده‌اند، سرعت بالا بردن سطح XP خود را افزایش دهند. این موضوع نیز با درخت مهارت‌های مختلف طبقه بندی شده است که قصد دارد ارزش تکرار بازی را بالا ببرد و بازیکنان با کلاس‌های مختلف این بازی را تجربه کنند. همچنین محیط‌های ویژه‌ای در قالب ایستگاه‌ها برای کاربران در نظر گرفته شده است که در آن می‌توانند تجهیزات خود را ارتقا دهند. با پیش بردن بازی می‌توانید ایستگاه‌های بیشتری را کشف کنید تا بتوانید هر چه زودتر تجهیزات کاراکتر خود را قوی کنید و همیشه آماده جنگ باشید.

سیستم جالب Gangs Bite Back در واقع هوش مصنوعی NPCها را افزایش داده و رفتار‌های دشمنان را غیر قابل پیش بینی می‌کند

مکانیزم جدیدی در هوش مصنوعی دشمنان بازی Crackdown 3 تعبیه شده است که Gangs Bite Back نام دارد. سیستم جالب Gangs Bite Back در واقع هوش مصنوعی NPCها را افزایش داده و رفتار‌های دشمنان را غیر قابل پیش بینی می‌کند. یکی از ایراداتی که در نسخه‌های پیشین دیده می‌شد مربوط به قوی شدن زیاد کاراکتر شما در هر درجه سختی بود. این سیستم در واقع به شما اجازه نمی‌دهد که به راحتی به پایگاه‌های دشمن حمله و کاراکتر خود را قوی کنید. پس از نابود کردن کینگ پین‌ها و باس‌ها، بسیاری از دشمنان در دنیای جهان باز این بازی به سراغ شما می‌آیند تا شما را نابود کنند و به شما اجازه ندهند که کاراکتر خود را به آسانی قوی کنید. وقایع و دنیای بازی کرک داون 3 در یک دنیای مدرن جریان دارد که سرتاسر آن را نورهای نئونی فرا گرفته است. بازیکنان با نابود کردن پایگاه‌های دشمن می‌توانند برخی از قطعات آنها را به سرقت ببرند. این موضوع باعث می‌شود که باس‌های بازی از محیط‌های خود خارج شوند و به دنبال شما بیایند.

Crackdown 3 preview

بازی Crackdown 3 در حالی که از تکنولوژی‌ روز بهره‌مند است در آن سو یکی از بزرگترین نقشه‌های این مجموعه را بر دوش می‌کشد. دنیای اصلی این بازی که New Providence نام دارد در واقع دو و نیم برابر جهان نسخه اول است که در آن شما هدایت یکی از کاراکترهای گروه Agency را برعهده می‌گیرید. وقایع بازی ۱۰ سال پس از رویدادهای نسخه دوم اتفاق می‌افتد؛ زمانی که نیرو‌های تروریستی منابع انرژی را در کل دنیا از بین برده‌اند. پس از چندین بار حمله به دشمنان و شکست خوردن، وظیفه شما این است که به دنیای New Providence وارد شوید و با سازمان مرموزی به نام Terra Nova مبارزه کنید، کسانی که مسئول این بلا در کل دنیا بوده‌اند.

دنیای اصلی این بازی که New Providence نام دارد در واقع دو و نیم برابر جهان نسخه اول است که در آن شما هدایت یکی از کاراکترهای گروه Agency را برعهده می‌گیرید

به نقل از سازندگان بازی Crackdown 3 شامل یک حالت کمپین تک و همکاری چند نفره می‌شود. در کنار این دو حالت اصلی، بخش PvP نیز میزبان دو حالت و سه نقشه می‌شود که در هنگام عرضه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در نسخه‌های آزمایشی که در دسترس بازیکنان قرار گرفت، توانستیم نگاهی به حالت Agent Hunter بیندازیم که در واقع یک گیم پلی مشابه به Team Deathmatch سنتی دارد. در جریان این رقابت بازیکنان باید با کشتن کاراکترهای دیگر، مدال‌های آنها را جمع آوری کنند و اولین تیمی که بتواند در زمان معین شده ۲۵ مدال کسب کند، برنده بازی محسوب می‌شود. مکانیزم‌های دیگری در جریان بخش‌های چند نفره دیده می‌شود که در کمپین بازی وجود ندارد. به طور مثال در بخش PvP قابلیت ویژه‌ای در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد که می‌توانند زره هم‌تیمی خود را تقویت کنند. 

قابلیت تخریب محیط نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. از ایجاد کردن سوراخ‌ها در دیوار تا ویران کردن ساختمان‌ها به طور کلی در این بازی دیده می‌شود که نه تنها جنبه واقع گرایانه به بازی اضافه می‌کند بلکه در آن سو در بخش‌های چند نفره استراتژی‌های مختلفی را برای حمله به بازیکنان می‌دهد. البته مکانیزم‌های دیگری که در جریان بازی به روانی اجرا نمی‌شود مربوط به بالا رفتن کاراکتر از ساختمان‌ها می‌شود. در حالی که شاهد انیمیشن‌های بسیار ساده‌ای در تریلرها و نسخه دمو بودیم، همچنین گویا کنترل این کاراکترها در هنگام بالا رفتن از ساختمان‌ها روان نیست. این موضوع باعث می‌شود که بازیکنان کمتر از این قابلیت استفاده کنند و صرفا به سراغ پرش‌های بلند بروند.

به گفته سازندگان بازیکنان در ۱۵ ساعت می‌توانند بخش تک نفره این بازی را به اتمام برسانند

یکی از مواردی که نظر طرفداران را به خودش جلب کرد، مدت زمان کلی کمپین این بازی است. به گفته سازندگان بازیکنان در ۱۵ ساعت می‌توانند بخش تک نفره این بازی را به اتمام برسانند. در حالی که این کمپین یک داستان علمی تخیلی را روایت می‌کند، جای خوشحالی دارد که سازندگان صرفا قصد ندارند مدت گیم پلی بازی را افزایش دهند و تصمیم گرفته‌اند در ۱۵ ساعت یک گیم پلی سرعتی را در اختیار کاربران قرار دهند که نیمی از آن به پریدن و انیمیشن‌های انفجاری ختم می‌شود. سازندگان خاطر نشان کردند که کاربران پس از به اتمام رساندن بخش داستانی بلافاصله تمایل دارند که به حالت‌های چند نفره ملحق شوند. همچنین بخش چند نفره این بازی با حس و حال کاربران نیز تعامل دارد و در هر روز شاهد ماموریت‌های مختلف خواهیم بود.

Crackdown 3 preview

در مورد کاراکترهای این بازی باید گفت که بازیگر دوست داشتنی آمریکایی یعنی تری کروز نیز به عنوان یکی از شخصیت‌ها در بازی حضور خواهد داشت. این کاراکتر به طور کامل از روی شخصیت اصلی طراحی شده است و صداپیشگی را نیز حتی خودش برعهده گرفته است.

به طور کلی بازی Crackdown 3 شباهت بسیاری به نسخه‌های پیشین دارد. جلوه‌های هنری و گرافیکی بازی در حالی که روی بهترین تجهیزات بازی‌سازی ساخته شده است، ولی باز با این حال می‌تواند حس و حال نسخه‌های پیشین را به شما القا کند. بازی Crackdown 3 رقابت بسیاری سختی پیش رو دارد. این بازی در حالی که در تاریخ ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن ماه) منتشر می‌شود، در کنار آثار بزرگی همچون جامپ فورس، فار کرای نیو داون و مترو اکسوداس منتشر می‌شود. باید ببینیم که مایکروسافت چه عملکردی در کنار این بازی‌ها خواهد داشت.

نظرات خود را در مورد یکی از مورد انتظارترین محصولات مایکروسافت با زومجی در میان بگذارید. آیا این بازی موفق می‌شود که طرفداران خود را راضی نگه دارد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده