// شنبه, ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۵

نگاهی به بهترین سازه‌های کاربران در حالت Creative بازی Fortnite

به‌لطف ویژگی‌های حالت Creative بازی Fortnite کاربران زیادی به‌سراغ این حالت رفته‌اند تا ایده‌ها و خلاقیت خود را به‌تصویر بکشند.

با آغاز فصل هفتم بازی Fortnite، ویژگی‌ تازه‌ای به‌نام Creative به بازی اضافه شد. در واقع Creative نام یک حالت جدید است که بازیکنان با ورود به آن می‌توانند شروع به‌ساخت و ساز کنند و جزیره‌ی مورد علاقه خودشان را بسازند. همچنین در این حالت بازیکنان می‌توانند وارد نقاط مختلف نقشه‌ی بازی Fortnite شوند و تغییرات مد نظرشان را روی آن‌ها اعمال کنند. حال سوال اصلی این است که ساخته‌های بازیکنان به چه دردی می‌خورد؟ آیا این بخش صرفا برای سرگرمی بازیکنان و آزمایش خلاقیت خودشان است؟ استودیو اپیک گیمز (Epic Games)، سازنده و ناشر بازی فورتنایت، اعلام کرده است که از ساخته‌های کاربران استفاده خواهد کرد و در بازه‌های زمانی مشخص از ساخته‌های‌شان در نقشه‌ی بازی بهره خواهد برد. برای مثال مدتی پیش بود که منطقه‌ی Risky Reels در نقشه‌ی فورتنایت از بین رفت و جای خود را به The Block داد. در واقع این بخش همانند زمین صافی بود که هیچ ساخت و سازی در آن صورت نگرفته بود. مدتی بعد یک محیط گلخانه‌ای با ساختمان‌های نیمه ساخته شده را در آن شاهد بودیم. این محیط گلخانه‌ای که هم‌اکنون می‌توانید آن را در بازی مشاهده کنید، یکی از ساخته‌های کاربران بازی فورتنایت است.

در این میان اشاره کنم که برای استفاده از کد خالقانی که جزیره‌ی خود را به‌صورت عمومی منتشر کرده‌اند، باید وارد Creative Hub شوید. در واقع این بخش محلی است که با وارد شدن به حالت Creative می‌توانید آن را مشاهده کنید. در این قسمت پورتال‌هایی را مشاهده می‌کنید که شما را وارد یکی از چهار نقشه‌ی بازی می‌کند. حال برای استفاده از کدهای مورد نظر، وارد پورتال‌ها نشوید. زمانی که کنارشان قرار بگیرید، گزینه‌ای را مشاهده می‌کنید که به شما می‌گوید کد ۱۲ رقمی جزیره‌ی مورد نظرتان را وارد کنید. با وارد کردن این کد، وارد جزیره‌ی سایرین خواهید شد و در ساخت بهتر آن می‌توانید به خالق اصلی کمک کنید. در ادامه بهترین ساخته‌هایی را که توسط کاربران به‌صورت عمومی منتشر شده‌اند، معرفی خواهیم کرد.

بازی Fortnite

Favela Deathmatch

  • سازنده: Orion
  • کد: ۶۲۱۲-۳۱۱۴-۳۲۵۰

بازیکنان بازی‌های تیراندازی اول شخص رقابتی با مشاهده‌ی نام فاولا سریع به یاد نقشه‌ی فاولا در بازی Call of Duty: Modern Warfare می‌افتند که شاهد نبردهایی روی سقف خانه‌ها و مناطق خیابانی بودیم. حال محیط Favela Deathmatch شباهت‌هایی به محیط‌های منطقه‌ی فاولا در قالب محیط‌های فانتزی دارد. اورین، خالق این شهرک، سعی کرده است یکی از شهرک‌های بازی Fortnite را در قالب بخشی از فاولا در بیاورد. در این نقشه از خانه‌ها و ساختمان‌های نزدیک به یکدیگر استفاده شده است تا بازیکنان بتوانند در یک حالت Deathmatch با یکدیگر رقابت کنند.

بازی Fortnite

Sneaky Streets

  • سازنده: ttv-turtlenade
  • کد: ۸۷۷۱-۱۷۸۲-۳۹۷۸

محیط Tilted Towers را می‌توان یکی از محیط‌های شهری خوب بازی فورتنایت دانست. با این‌حال اضافه شدن محیط‌های شهری بیشتر به جذابیت نقشه‌ی بازی می‌افزاید. طراحی محیط Sneaky Streets به‌نحوی است که شاهد تعدادی ساختمان هستیم که دور تا دور آن خیابان است. از این رو شاهد نبردهای نزدیکی میان بازیکنان در ساختمان‌ها یا خیابان‌ها خواهیم بود. برخلاف اکثر مناطق بازی فورتنایت که در جریان‌شان استفاده از محیط‌های مرتفع به شما کمک می‌کند، در اینجا پشت بام‌ها آنچنان نقطه قوتی برای شما به‌حساب نمی‌آیند.

بازی Fortnite

Looming Llama

  • سازنده: St0rmh4wk
  • کد: ۶۳۸۸-۱۰۱۳-۶۸۷۶

در فصل هفتم اگر به نقشه‌ی فورتنایت دقت کرده باشید، شاهد اضافه شدن یک لاک‌پشت بزرگ هستیم که از طریق سازه‌های مختلف ساخته شده و در شرق نقشه‌ی بازی قرار داده شده است. حال نظرتان در مورد یک لاما فلزی غول پیکر چیست؟ قطعا وجود چنین مناطقی می‌تواند جذابیت بازی را بیش از پیش افزایش دهد. حال یکی از کاربران با ساخت یک لامای فلزی غول پیکر، محیطی متفاوت را خلق کرده است که بازیکنان می‌توانند در دل این لاما با یکدیگر مبارزه کنند.

بازی Fortnite

Halo’s Lockdown

  • سازنده: Saldrianf1
  • کد: ۹۵۸۷-۶۶۵۱-۴۶۷۶

قطعا مخاطبان مجموعه Halo نقشه‌ی Lockdown یا Relive Lockout را بسیار دوست دارند که در نسخه‌ی دوم یکی از نقشه‌های پر مخاطب و هیجان انگیز هیلو بود. حال یکی از هواداران این مجموعه با ساخت محیط Halo’s Lockdown سعی کرده است این نقشه را در جهان فانتزی Fortnite شبیه‌سازی کند. طراحی این محیط به‌شکلی است که نمی‌توانید برای سایرین کمین کنید و آن‌ها را بکشید؛ بلکه باید به‌دل محیط بزنید و بازیکنان را از میان بردارید.

بازی Fortnite

Dust II

  • سازنده: VariousPurple
  • کد: ۱۰۶۸-۰۲۷۴-۹۳۴۱

در اینجا به‌سراغ یکی دیگر از نقشه‌های معروف بازی‌های تیراندازی آنلاین خواهیم رفت. نقشه‌ی Dust II یادآور خاطرات بسیاری برای کاربران مجموعه Counter-Strike است. شهرک Dust II در بازی فورتنایت بسیار دقیق و پای‌بند به نقشه‌ی اصلی ساخته شده است و بازیکنان در این نقشه باید حسابی حواس‌شان به اطراف و گوشه و کنار محیط بازی باشد؛ زیرا Dust II دارای کوچه‌های تو در تو و ساختمان‌هایی است که هر لحظه امکان دارد شخصی از آن خارج شود و شما را از بین ببرد.

بازی Fortnite

Bomberman

  • سازنده: Ake
  • کد: ۲۵۳۱-۷۴۲۹-۳۹۳۳

محیط ساخته شده Bomberman را می‌توان یکی از عجیب‌ترین و باحال‌ترین ساخته‌های کاربران بازی فورتنایت دانست. این محیط برگرفته از بازی Bomberman است و بازیکنان می‌توانند با قرار گرفتن در چاله‌های این محیط با یکدیگر رقابت کنند. همچنین با اضافه شدن دینامیت به بازی Fortnite، می‌توانید سایر بازیکنان را شگفت‌زده کنید که با ساختار بازی بمبرمن هم‌خوانی بسیاری دارد.

بازی Fortnite

Grimy Greens

  • سازنده: kaancitak
  • کد: ۲۶۱۰-۷۲۴۶-۱۹۹۲

مدتی پیش بود که به‌جای منطقه‌ی Risky Reels شاهد اضافه شدن یک محیط جدید با ساختمان‌های نیمه کاره و یک گلخانه بزرگ در آن بودیم. در واقع این محیط که Grimy Greens نام دارد، ساخته‌ی یکی از بازیکنان فورتنایت است که توسط استودیو اپیک گیمز در دل بازی قرار داده شده است. این محیط محل مناسبی برای غافل‌گیری سایر بازیکنان است و زمانی که حس کردید بازیکنان بسیاری شما را احاطه کرده‌اند، می‌توانید از هواپیماهای موجود برای فرار کردن استفاده کنید.

بازی Fortnite

Huge Factory

  • سازنده: TwitchYUZA
  • کد: ۲۴۳۴-۷۶۷۴-۶۴۴۷

نبود یک محیط کارخانه‌ای درست و حسابی، موردی است که فورتنایت از آن رنج می‌برد. البته این گفته بدین معنا نیست که Fortnite فاقد چنین محیط‌هایی است، اما مسئله این است که آن‌ها جذابیت لازم را ندارند. شهرک ساخته شده Huge Factory را می‌توان در ظاهر یک محیط بسیار جذاب دانست که با الهام و ترکیب المان‌های سایر محیط‌های بازی ساخته شده است. با اضافه شدن چنین محیطی به بازی اصلی و کنار Dusty Divot می‌توان حذف کارخانه‌های نزدیک این منطقه را جبران کرد.

بازی Fortnite

The Dragod’s Metropolis

  • سازنده: thedragod
  • کد: ۴۷۷۲-۵۶۲۱-۷۳۷۰

وجود خیابان‌های عریض و ساختمان‌هایی که به برج‌های بزرگ و بلند شباهت دارند، موردی است که نمونه‌ی مشابه آن را در فورتنایت مشاهده نکرده‌ایم. با اینکه ساخت چنین محیط عظیمی ساعت‌ها تلاش را در خود جای داده است، اما یکی از مشکلات اصلیش بارگذاری دیر محیط است. شاید روزی این محیط با یک بهینه‌سازی بهتر توسط اپیک گیمز در بازی قرار داده شود و شاهد محیطی متفاوت نسبت به سایر محیط‌های Fortnite باشیم.

بازی Fortnite

Mystery Market

  • سازنده: TTN Bludrive
  • کد: ۷۶۹۳-۳۶۴۰-۸۹۱۰

یکی از مواردی که اپیک گیمز از طریق ظاهر جدید Wailing Woods آن را مورد آزمایش قرار داده است، استفاده از راه‌های زیر زمینی است. حال یکی از کاربران با استفاده از این ایده منطقه‌ای به نام Mystery Market را ساخته است. این منطقه دارای فروشگاه‌های مختلف و یک برج ساعتی است و زیر محیط، شاهد تونلی هستیم که به‌نظر می‌رسد به فروشگاه‌های مختلف این محیط ختم می‌شود.

بازی Fortnite

Risky Runways

  • سازنده: Ake
  • کد: ۵۵۴۲-۷۶۸۷-۴۵۴۷

منطقه‌ی Risky Runways جزو آن دسته از محیط‌هایی است که بر پایه پرواز کردن ساخته شده است. در اینجا شاهد صفحات آبی رنگ معروفی هستیم که شما را به جهت مخالف پرتاب می‌کرد (موردی که در Port-a-Fortهای طلایی رنگ مورد استفاده قرار گرفته است). حال Ake با استفاده از این ایده شهرک مخصوص به خودش را ساخته است تا بازیکنان بتوانند تجربه‌ی متفاوت و جالبی را کسب کنند.

بازی Fortnite

Junky Jail

  • سازنده: Inthelittlewood
  • کد: ۹۳۰۰-۴۰۳۵-۴۸۴۳

محیط زندان بازی Fortnite یکی از محیط‌های هیجان‌انگیز و متفاوتی بود که با اضافه شدن محیط کویری به نقشه‌ی بازی، از فورتنایت حذف شد. حال یکی از کاربران با ساخت منطقه Junky Jail، سعی کرده است محیط داخلی یک زندان با سلول های متعدد را به بازی اضافه کند. اپیک گیمز با قرار دادن این منطقه در بخشی از نقشه‌ی بازی می‌تواند یک بار دیگر زندان را به فورتنایت اضافه کند تا کاربران علاقه‌مند به این محیط، مجددا بتوانند از منطقه‌ی مورد علاقه‌شان دیدن و لوت‌های متفاوتی را کسب کنند.

بازی Fortnite

Crazy Corrections

  • سازنده: rsg-mercenary
  • کد: ۰۹۳۰-۶۸۱۰-۹۳۹۰

این ساخته را می‌توان نسخه‌ی کامل و تمام عیار زندان بازی فورتنایت دانست. در واقع یک زندان کامل شامل برج‌های دیده‌بانی و زمین‌های ورزش مختلف است. Crazy Corrections هم شامل برج‌های مراقبت، سلول‌هایی برای زندانیان، کافه‌تریا، زمین‌های بسکتبال و محیطی برای کارمندان زندان است. وجود چنین محیط‌هایی در بازی فورتنایت باعث می‌شود شاهد تنوع و خلاقیت در گوشه و کنار نقشه‌ی بازی باشیم.

بازی Fortnite

Jonboiii’s Nuketown

  • سازنده: jn
  • کد: ۰۴۵۵-۹۸۰۰-۷۸۸۹

نوبتی هم باشد نوبت شبیه‌سازی یکی از بهترین نقشه‌هایی است که در بازی‌های تیراندازی اول شخص شاهدش بوده‌ایم. نقشه‌ی Nuketown از بازی Call of Duty: Black Ops را می‌توان یکی از بهترین نقشه‌های بازی‌های تیراندازی اول شخص دانست. حال یکی از کاربران بازی Fortnite با الهام گرفتن از نقشه‌ی نوک‌تاون، محیط مخصوص به خودش را ساخته است. با اضافه شدن این محیط به نقشه‌ی فورتنایت هواداران سری Call of Duty می‌توانند تجربه‌ی لذت بخشی را کسب کنند.

بازی Fortnite

Frantic FFA

  • سازنده: Raeldon
  • کد: ۱۶۳۱-۶۱۴۸-۶۸۳۵

اگر جزو کاربرانی هستید که مدام در حال تحرک و پریدن از یک نقطه به نقطه‌ی دیگر هستید، باید امیدوار باشید که اپیک گیمز روزی Frantic FFA را در نقشه‌ی بازی قرار بدهد. این ساخته دارای طراحی داخلی است که پلتفرم و سکوهای مختلفی را در خود جای داده است تا بازیکنان مدام در حال دویدن و تیراندازی به سایرین باشند.

در انتها نظر شما کاربران زومجی چیست؟ دوست دارید کدام یک از این محیط‌های ساخته شده توسط کاربران به بازی اضافه شود؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده