پنج بهبودی که Nioh 2 باید در مقایسه با نسخه اول داشته باشد
تا بهحال بازیهای زیادی با محوریت ساختار مجموعه Dark Souls عرضه شده است، اما بازی Nioh را میتوان جزو آن دسته از بازیهایی دانست با الهام گرفتن از این مجموعه توانست یک بازی جدید و سرگرم کننده را در دسترس کاربران قرار بدهد. بازی Nioh با اینکه یک بازی الهام گرفته بود، اما ویژگیهای خاص و منحصربهفرد خودش را هم داشت. اصلیترین ویژگی این بازی را میتوان داستان آن دانست که در بازه زمانی نبرد سنگوکو در ژاپن روایت میشد. استودیو تیم نینجا (Team Ninja)، سازنده بازی Nioh، بهخوبی توانسته بود این بازه زمانی را با المانهای جدیدی ترکیب کند تا گیمپلی و روایت داستانی، موردی باشند تا Nioh را از سایر بازیهای این سبک متمایز کند. در جریان نمایشگاه E3 2018، بازی Nioh 2 معرفی شد. تا به امروز اطلاعات زیادی از این بازی در دسترس قرار نگرفته است. با اینحال مشخص شده است که بازی Nioh 2 دارای کاراکتر شخصیسازی شده است و خبری از ویلیام نیست. حال دغدغهی اصلی این است که تیم سازنده برای متفاوت نشان دادن این نسخه چه مواردی را به بازی اضافه میکند؟ از همه مهمتر چه ویژگیهایی بهبود بخشیده میشوند؟ در ادامه پنج ویژگیای که انتظار میرود در بازی Nioh 2 بهبود بخشیده شوند، معرفی شده است.
شخصیسازی بیشتر سلاحها
با توجه به سیستم سلاحها و کارکردشان، میتوان امید داشت که در بازی Nioh 2 این بخش کاملتر و بهتر شود. در نسخهی اول بعضی از سلاحهای بازی ویژگیهای منحصربهفردی داشتند؛ روی آنها عناصر مختلفی قرار داده شده بود تا کنار میزان آسیبرسانی کلی، یک آسیب فرعی هم به دشمنان وارد شود. با این حال بازیکنان در طول تجربهشان قادر به شخصیسازی بیشتر این موارد نبودند و نمیتوانستند ویژگیها را آنطور که باید و شاید روی سلاح خود اعمال کنند. از طرفی انگیزهای وجود نداشت که بازیکنان مجبور به گشت و گذار بیشتر و فارم کردن در مراحل شوند تا بتوانند سلاحهایی با عناصر دیگر و کاربردیتر را پیدا کنند. همچنین میتوان پاداشهایی را برای سلاحهای بازی در نظر گرفت یا اینکه بازیکنان همانطور که میتوانستند ارزش سلاح خود را از طریق آیتمهای مخصوص در بخش Forge تعیین کنند، نوع عنصر یا عملکرد شمشیرشان را هم تعیین کنند.
لوتهای با کیفیتتر
نسخه اول Nioh جزو آن دسته از بازیهایی است که با انجام هر مرحله اصلی و فرعی یا حتی بخش Abyss، لوتهای بسیاری را دریافت میکردید، اما سوال اصلی اینجا است که آیا لوتهایی که کسب میکردید کاملا بهدرد شما میخوردند؟ تا بخشی از بازی و داستان، آیتمهایی که کسب میکنید کمک حال شما هستند، اما از اواسط بازی به بعد، کم پیش میآید موردی را بهدست آورید که شدیدا کمک حالتان باشد. همچنین آیتمهای فروشگاه بازی هم آنطور که باید و شاید جذاب بهنظر نمیرسند و بیشتر برای اوایل و اواسط بازی بهدرد میخورند. از این رو بازیکنان باید اکثر لوتهای خود را به متریالهای پایه تبدیل و از طریق بخش Forge، آیتمهای قویتری را بسازند. چرا نباید در بازی Nioh 2 شاهد لوتهای با کیفیتتری باشیم؟ یا اینکه سیستمی تعبیه شود که بازیکنان بر اساس گونه سلاح و لباسهایی که استفاده میکنند، لوتهای خود را بهدست بیاورند. از این رو مدیریت آنها سادهتر است و امکان دارد موارد بهتری در آنها یافت شود.
فعالیتهای بیشتر پس از پایان بازی
بازی Nioh بهنحوی طراحی شده بود که پس از تمام کردن بازی، یک حالت نیوگیم پلاس برای بازیکنان در نظر گرفته میشد که مراحل بازی سختتر و چالش برانگیزتر میشدند. همچنین در کنار این بخش، یک حالت بهنام Twilight Mission قرار داشت که همان مراحل اصلی بازی بودند، ولی با ظاهری متفاوت و دشمنان سختیهای خاص خودشان را داشتند. از طرفی در جریان محتویات پس از عرضه، حالت Abyss به بازی اضافه شد که حکم سیاهچال را برای Nioh ایفا میکرد. حال در Nioh 2 میتوان این بخشها را گسترش داد و با موارد مشابه دیگری روبهرو شویم. برای مثال اضافه شدن سیستم Bounty به بازی میتواند مورد جالبی باشد که با تکمیل کردن ماموریتهای این بخش، سلاحهای ویژهای به بازیکنان اهدا شود. از طرفی می توان سیستمی برای بازی تعبیه کرد که بازیکنان تغییراتی را در محیط و ساختار بازی بهوجود آورند و آنها را بهجای Twilight Missionها در بازی قرار بدهند. برای مثال یوکایها قدرت بیشتری داشته باشند یا بازیکنان در حالت Mid Stance بتوانند آسیب بیشتری را به دشمنان وارد کنند. در کنار این موارد اضافه شدن یک حالت مبتنی بر شکست دادن باسهای بازی پشت سر هم میتواند جالب باشد. اینکه بازیکنان وارد محیطی شوند که باید تمامی باسها را پشت سر هم از میان بردارند تا قدرتشان مورد آزمایش قرار بگیرد. هچنین تیم سازنده میتواند تغییراتی را برای این بخش در نظر بگیرد. بهعنوان نمونه با بیشتر شدن بازیکنان، میزان آسیبرسانی و نوار سلامت باسها هم افزایش پیدا کند، اما آیتمهای ارزشمندتری را بهعنوان پاداش به شما اهدا کنند.
تغییر طراحی محیطهای فعلی
ژاپن فئودال و نبردهای تاریخی آن دوران دست هر سازندهای را باز میگذارد تا جهانی غنی و پر جزئیات را طراحی کند. شاید وقت آن رسیده است تا تیم نینجا برای بازی Nioh 2 جهان و محیطی غنیتر و پر جزئیاتتر را در دسترس کاربران قرار بدهد. در نسخهی اول بازیکنان با مراحلی کاملا خطی روبهرو بودند. حال اضافه کردن جهانی باز که میتوانید آزادانه در شهرهای آن بگردید و از مغازهها خرد انجام بدهید، میتواند Nioh 2 را به اثری متفاوت و جذابتر تبدیل کند. تغییرات در طراحی صرفا بهمعنی تغییر شکل ظاهری نیست، بلکه سازنده میتواند تغییراتی در محیطهای مبارزه هم اعمال کند. برای مثال شاهد نبردهای دریایی باشیم. با وجود Yokaiها و جهانی که از تاریکی پر شده است، چرخیدن در شهر یا دهکدهای تاریک که یوکایها در گوشه و کنار آن قرار دارند و شهروندان عاجزانه از شما کمک میخواهند، لذت بخش است و چالشهای جدیدی را برای بازیکنان بهوجود میآورد. مراحل فرعی، مورد دیگری است که تیم نینجا باید آن را گسترش دهد. طراحی مراحل اصلی بازی Nioh با یک میانپرده همراه بودند که داستان را بهشما شرح میداد، اما مراحل فرعی صرفا بخشهایی بودند که روی نقشهی بازی آنها را انتخاب و انجام میدادید. وجود میانپردههای مختلف برای این بخش و استفاده از کاراکترهایی با پس زمینه داستانی مختلف، میتواند بازیکنان را بیش از پیش به گشت و گذار در جهان بازی مشغول کند.
تنوع بیشتر دشمنان
نسخهی اول بازی Nioh دارای دشمنان مختلفی بود و آنطور که انتظار میرفت، تنوع بالایی نداشتند. البته دشمنانی که در نظر گرفته شده بودند، طراحی خاص و منحصربهفردی داشتند و رفته رفته شاهد شکل و شمایل دیگری از آنها بودیم که عناصر مبارزهای متفاوتی داشتند. همچنین بعضی از دشمنان به شکلی طراحی شده بودند که بری نابودیشان باید از استراتژیهای مبارزهای مختلفی را بهکار میگرفتید یا دشمنانی نظیر The Raven Tengu همانند یک باس بازیکنان را بهچالش میکشیدند. با اینکه در سه بسته الحاقی چند دشمن جدید به بازی Nioh اضافه شد، اما همچنان تنوع کافی را نداشتند. حال انتظار داریم در بازی Nioh 2 دشمنان متنوعتری را شاهد باشیم؛ دشمنانی که همانند گذشته درجه سختیهای مختلفی داشته باشند تا بازیکنان در طول بازی کردنشان، نه احساس راحتی کنند و نه اینکه از سختی بیمنطق بازی خسته شوند. حتی اگر قرار است شاهد دشمنانی باشیم که دارای گونهای یکسان، اما عناصر (آذرخش، یخ، آتش و سایر موارد) تهاجمی متفاتی هستند، بهتر است بهشکلی طراحی شوند که استراتژی حملهشان هم متفاوت باشد. از این رو بازیکنان مدام باید در حال تغییر شیوهی مبارزهای خود باشند و راههای تازهای را برای نابودی دشمنان بهوجود بیاورند.
در انتها نظر شما کاربران زومجی چیست؟ دوست دارید Nioh 2 کدام ویژگیهای نسخهی اول را بهبود بخشد؟