بهترین تصاویر روی جلد بازی های ویدیویی

بهترین تصاویر روی جلد بازی های ویدیویی

در این مطلب قصد داریم بهترین تصاویر روی جلد بازی‌های ویدیویی را که به صورت هنرمندانه‌ای طراحی و اجرا شده‌اند را معرفی کنیم و کار هنرمندانه آنها را مورد ستایش قرار دهیم. با زومجی همراه باشید.

تصویر روی جلد بازی، اولین چیزی از یک بازی است که بازیکن با آن روبرو می‌شود. طرح روی جلد یا کاور بازی‌ها آینه تمام نمایی از اتفاقات یک اثر است که در مقابل دیدگان گیمر به نمایش گذاشته می‌شود. مواردی وجود دارند که سازندگان، طراحانی را فقط برای طراحی جلد بازی خود استخدام می‌کنند؛ طراحان، بازی مورد نظر را از جهات مختلف بررسی می‌کنند و اطلاعات کافی از داستان، شخصیت‌ها، گیم‌پلی و تفکر حاکم بر بازی را کسب می‌کنند تا به نتیجه نهایی برای طرح روی جلد بازی می‌رسند و آن را طراحی می‌کنند. در بیشتر جلد بازی‌ها، ما شاهد حضور شخصیت اصلی و بخشی از محیط بازی هستیم که فضایی کلی از بازی را به نمایش می‌گذارند. اوج هنر طراحان را زمانی می‌توان متوجه شد که آنها تعادل را در طرح خود بتوانند اجرا کنند؛ آنها باید طرح جلد را طوری طراحی کنند که تصویر نه آنقدر شلوغ باشد و نه آنقدر خلوت که توی ذوق مخاطب بزند. همچنین، طرح در عین متعادل بودن بتواند هدف و پیام داخل بازی را به صورت غیرمستقیم به مخاطب القا کند. با این اوصاف، در این مطلب قصد داریم بهترین تصاویر روی جلد بازی‌های ویدیویی را از بعد هنری و زیبایی معرفی کنیم و نگاه دقیق و هنرمندانه طراحان کاور آرت این آثار را مورد تحسین قرار دهیم. پس تا پایان این مطلب همراه زومجی باشید. لازم به ذکر است، فهرست معرفی شده دارای ترتیب‌بندی خاصی نیست و به صورت تصادفی رتبه‌بندی شده‌اند. (برای تماشای سایز اصلی عکس‌ها، لطفا روی تصاویر کلیک کنید)

ICO

روی جلد بازی ICO به طرز هنرمندانه‌ای اتفاقات مهمی که در بازی رخ می‌دهد را به تصویر کشیده است. فرار ICO و Yorda، مهمترین پازل‌ این اثر و پل معروفی که آنها را به سوی آزادی می‌برد همه به صورت یک تابلوی نقاشی بسیار زیبا در کنار هم قرار گرفته‌اند و انگیزه گیمر را برای تجربه این بازی معمایی دوچندان می‌کند. فومیتو اوئدا، خالق بازی ICO، با الهام از نقاشی معروف The Nostalgia of Infinite  که توسط نقاش ایتالیایی یعنی  Giorgio de Chirico کشیده شده است، یک طرح هوشمندانه و زیبا را خلق کرده است که می‌توان نگاه دقیق فومیتو اوئدا را نسبت به تمام بخش‌های بازی متوجه شد. شما می‌توانید از طریق این لینک تصویر مقایسه‌ای این دو اثر را مشاهده کنید.

ICO

Borderlands

بازی Borderlands مجموعه‌ای از دیوانگی، خشونت و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی است. فضای کالت و گرافیک Sell Shade این بازی، بنا دارد ماجراهایی را روایت کند که بازیکن هیچ پیش‌زمینه‌ای نسبت به آن واقعه ندارد. با این تعاریف، ما شاهد تصویر روی جلدی با چاشنی دیوانگی و خشونت با پس زمینه قرمز هستیم. جزئیات داخل مغز متلاشی شده یک Psycho به خوبی نشان دهنده خوشحالی جنون‌آمیز دشمنان است که کمی ترسناک به نظر می‌رسد. کاور بازی Borderlands  دارای سادگی متعادل با رنگ‌‌بندی تنش‌زا پیام مستقیم سازندگان نسبت به اتمسفر سنگین بازی را به همراه دارد که به خوبی گیمر را به فضایی نفس‌گیر و هیجان‌انگیز دعوت می‌کند.

Borderlands

Resistance: Fall of Man

کاور بازی Resistance: Fall of Man تصویری ترسناک و پرجزئیات دارد. ماجرای بازی درباره حمله بیگانگان به زمین است که نیروی Resistance برای مقابله با آنها وارد یک جنگ می‌شوند. جمجمه یک بیگانه با یک کلاه‌خود یک سرباز انسان که در یک شهر تخریب شده افتاده است، نشان‌دهنده بحران بزرگی است که بشریت را تهدید می‌کند که حتی انسان‌ها از سرایت ویروس این موجودات در امان نیستند و بازیکن را به خوبی آماده می‌کند که وارد این بحران شود. جزئیات زیاد تصویر را می‌توان حتی در لوگوی بازی دید که شهر تخریب شده را نشان می‌دهد. سازندگان با این کار این هشدار را می‌دهند که امنیت در هیچ‌جای شهر وجود ندارد و ویروس بیگانگان قدرت نفوذ بالایی دارد.

Resistance: Fall of Man

 Silent Hill 2

بازی Silent Hill 2 جزو برترین آثار ترسناک و برجسته هنر هشتم است که توانست تحولی در سبک ترسناک ایجاد کند. اثری با داستانی مهیج و روان‌پریشانه که گیمر تمام لحظات بازی با دلهره و استرس روند بازی را پیش می‌برد. تصویر روی جلد بازی به خوبی شرایط وحشتناک حاکم بر بازی را نشان می‌دهد. به طوریکه ما حالت پریشان Mary، همسر جیمز ساندرلند، را در تصویر کاور مشاهده می‌کنیم که در یک تاریکی بی‌پایان گرفتار شده است. پریشانی و التهاب در بازی را حتی می‌توان در لوگوی بازی نیز ببینیم که با یکسری رشته‌های سیاه به یکدیگر متصل شده‌اند.

 Silent Hill 2

 Okami

بازی ماجراجویی و جذاب Okami که اتفاقات آن در ژاپن باستان رخ می‌دهد، دارای ویژگی‌های منحصر بفردی در بیشتر بخش‌ها است. گیم‌پلی روان، داستان مهیج، محیط زیبا و  گرافیک ‌Sell Shade بازی که شبیه به نقاشی‌های معروف ژاپنی طراحی شده است، دست به دست هم داده‌اند تا یک اثر شگفت‌انگیز را خلق کند.  طراحی روی جلد بازی براساس نقاشی‌های باستانی و فولکلور ژاپنی انجام شده است و خیزش Amaterasu، شخصیت اصلی بازی، را برای از بین بردن شر و سیاهی را به خوبی نمایش می‌دهد. تصویر روی جلد بازی Okami یک تابلوی نقاشی بسیار زیباست که می‌توان ساعت‌ها آن را تماشا کرد و طراح این کاور را مورد ستایش قرار داد.

Okami

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild یکی از بهترین آثار تاریخ بازی‌های ویدیویی است. از همان نگاه اول به تصویر روی جلد بازی، بازیکن عاشق جهان جذاب و پرجزئیات Hyrule می‌شود؛ سرزمینی که پر از معماها و چالش‌های مهیج است. بازیکن دوست دارد هرچه سریع‌تر این بازی را تجربه کند و از لحظات نابش نهایت لذت را ببرد. در تصویر جلد بازی، لینک را در بالای کوهی مشاهده می‌کنیم که به سرزمین پادشاهی Hyrule نگاه می‌کند. در این تصویر آمادگی و انگیزه بالای لینک را برای مقابله با هر اتفاقی مشاهده می‌کنیم. بازیکن با نگاه کردن به کاور بازی به طور کامل با فضای کلی حاکم بر بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild آشنا می‌شود.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Assassin’s Creed Syndicate

در تمام تصاویر روی جلد مجموعه Assassin’s Creed، یکی از اساسین‌های آن نسخه حضور دارد و فضای کلی آن ساده و معطوف به اساسین مورد نظر است. اما تصویر کاور بازی Assassin’s Creed Syndicate را می‌توان بهترین تصویر در این مجموعه تلقی کرد. کاور بازی مانند دیگر کاورهای این سری دارای دو اساسین یعنی جیکوب و ایوی فرای است که به همراه گروه خود در تصویر حضور دارند. آنها در کافه‌ای هستند که پشت سرشان ساعت بزرگ بیگ بِن قرار گرفته است و پرچم انگلستان نشان‌دهنده روایت داستان بازی در کشور انگستان است. از نظر هنری، تصویر روی جلد بازی Assassin’s Creed Syndicate دارای جزئیات بالایی است و فضای کلی بازی را به صورت متعادل به بازیکن نشان می‌دهد.

Assassin’s Creed Syndicate

Castlevania: Symphony of the Night

کاور بازی Castlevania: Symphony of the Night یک تابلوی نقاشی زیبا و با ارزش است. اطلاعات و محیط بازی به شکل هنرمندانه‌ای در تصویر روی جلد بازی نقش بسته است و بازیکن از تماشای این تصویر لذت می‌برد. حضور قهرمان بازی با ژستی خاص، قلعه مرموز بازی در بالای تصویر و شمشیر زیبا در دستان Richter Belmont با فضایی سیاه و سفید و طلایی، مجموعه کاملی از زیبایی را به وجود آورده است که از نگاه کردن به آن سیر نمی‌شوید. اتمسفر مرموز و ترسناک بازی به طرز هنرمندانه‌ای در عمق کاور بازی دیده می‌شود و بازیکن را تشنه تجربه این جهان هیجان‌انگیز می‌کند.

Castlevania: Symphony of the Night

Heavy Rain

بدون شک بازی Heavy Rain یکی از بازی‌های تأثیرگذار در روایت داستانی پرکشش و جذاب است که تاکنون تأثیر آن را در برخی از بازی‌ها مشاهده می‌کنیم. در تصویر روی جلد این بازی شاهد اوریگامی معروف داستان بازی هستیم که قاتل پس از قتل افراد مختلف، در کنار جنازه آنها یک اوریگامی قرار می‌داد که این اتفاق باعث شد او به قاتل اوریگامی مشهور شود. در کاور بازی باران شدیدی به مرور اوریگامی آغشته به خون را نابود می‌کند که به صورت نمادین جریان کلی داستان که در فضایی بارانی، تراژیک و تاریک روایت می‌شود را نمایش می‌دهد و حس عجیبی را به بازیکن منتقل می‌کند. دیوید کیج خلاقیت و نوع خاص تفکر خود نسبت به بازی را به خوبی در تصویر روی جلد بازی Heavy Rain پیاده‌سازی کرده است.

Heavy Rain

Metal Gear Solid 4: Guns of The Patriots

مجموعه Metal Gear Solid یکی از بهترین آثار در تاریخ بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود. مجموعه‌ای که داستان و ماجراهای بسیار جذاب و پیچیده‌ای را روایت می‌کند. براساس نظر بسیاری از کارشناسان، نسخه چهارم این بازی با نام Metal Gear Solid 4: Guns of The Patriots بهترین نسخه از این مجموعه است که به نوعی این مجموعه را به کمال رساند. در تصویر روی جلد این بازی، تصویر مفهومی اسنیک، شخصیت اصلی بازی، را در سایه‌ای می‌بینیم که در انتظار اتفاقات پیشروی خود است. طرحی زیبا در عین حال مرموز که اشاره‌ای به شخصیت ساکت و مرموز اسنیک دارد.

Metal Gear Solid 4: Guns of The Patriots

Grim Fandango

بازی Grim Fandango فضایی عجیب و دوست‌داشتنی دارد. زمانی که بازیکن شروع به تجربه بازی می‌کند، چنان شیفته شخصیت‌ها و محیط بازی می‌شود که دوست دارد هرچه زودتر سر از ماجراهای هیجان‌انگیز بازی در بیاورد. تصویر روی جلد بازی نیز توانسته است فضای کلی و نوآر بازی Grim Fandango را به خوبی به نمایش بگذارد؛ حضور Manny Calavera، شخصیت اصلی بازی، به همراه دیگر افراد داخل بازی در حالی در تصویر دیده می‌شود که بازیکن با اولین نگاه به کاور بازی خود را برای ماجراهای بکر و جدیدی آماده می‌کند تا با انگیزه فراوان وارد سرزمین مردگان شود. سرزمینی پرجزئیات و جذاب که توسط تیم شفر خلاق، آفریده شده است.

Grim Fandango

Halo 4

بیشتر تصاویر روی جلد مجموعه بازی‌های Halo دارای زیبایی خاصی هستند. اما اگر بخواهیم بهترین کاور این مجموعه را انتخاب کنیم، بدون شک این عنوان برازنده بازی Halo 4 خواهد بود. تصویری زیبا و پرجزئیات که از نگاه کردن به آن سیر نمی‌شویم. در تصویر کاور بازی Halo 4 مستر چیف، قهرمان این سری، را می‌بینیم که با حالتی آماده به یک سفینه نگاه می‌کند که قصد خیزش و قیام برای مبارزه دارد. این تصویر آنقدر با جزئیات و زیبا کار شده است که اگر به شیشه کلاه‌خود مسترچیف نگاهی بیاندازیم، سفینه دشمن را مشاهده خواهیم کرد. تصویر کاور بازی Halo 4 رنگ‌بندی متعادلی دارد که توانسته است به زیبایی کاور بازی جذابیت دوچندانی دهد.

Halo 4

Bioshock

Bioshock اتمسفری تاریک، نفسگیر و عجیب دارد. آرمان شهری در زیر آب به نام رپچر با شخصیت‌هایی عمیق و محیط‌های جالب توجه که این اثر را تبدیل به یک بازی منحصر بفرد کرده است. یکی از جالب‌ترین شخصیت‌های بازی بایوشاک، Big Daddy است که وظیفه محافظت از خواهر کوچولوها را دارد. حال، در تصویر روی جلد بازی Bioshock، بیگ ددی را مشاهده می‌کنیم که با حالتی تهاجمی دارد از یک Little Sister مراقبت می‌کند. بهترین نما از بازی که به طرز هنرمندانه‌ای فضای درونی بازی را به بازیکن نشان می‌دهد تا بازیکن با آشنایی نسبی و کمی با چاشنی کنجکاوی نسبت به محیط بازی وارد ماجراهای شهر رپچر شود.

Bioshock

Max Payne

داستان بازی مکس پین دارای عصاره‌ای از انتقام، خشم و تنهایی است. این عناصر را کنار هم بگذارید و نگاهی به تصویر روی جلد بازی Max Payne بیاندازید. سایه مکس پین نشانه‌ای از سایه انتقام او بر افرادی است که باعث شدند خانواده‌اش کشته شوند. در همان سایه، خشم مکس به خوبی دیده می‌شود که قصد دارد به تنهایی بر علیه فساد حاکم بر نیویورک قیام کند. نوارهای زرد نیز نشانه هشدار به کسانی است که آگاه باشند طوفان خشم مکس پین جلودار هیچکس نخواهد بود. همچنین، فضای کلی کاور بازی حال و هوایی سرد را به بازیکن انتقال می‌دهد که به روزگار برفی شهر نیویورک و خونسردی مکس پین اشاره می‌کند. به راستی سم لیک یکی از بازی‌سازان ریزبین در صنعت بازی‌سازی است.

Max Payne

Doom

تصویر روی جلد بازی Doom نسخه سال ۱۹۹۳ یکی از بهترین و در عین حال هوشمندانه‌ترین تصویر در تمام تاریخ صنعت بازی‌سازی است. در این تصویر شخصیت اصلی را می‌بینیم که در دل جهنم بین شیاطین گرفتار شده است و با وجود زخم‌های زیاد باز هم در حال تیراندازی به آنها است. شیطان‌هایی که تشنه خون و از بین بردن قهرمان بازی هستند. حال و هوای بازی به خوبی شرایط بحرانی Marine، شخصیت اصلی بازی، را نشان می‌دهد که در چه وضعیتی قرار دارد. لوگوی بازی به تنهایی دارای ظرافت‌های هنری بسیار زیادی است که این کاور را نسبت به دیگر کاورها متمایز می‌کند. بازیکن با اولین نگاه به تصویر روی جلد بازی Doom  خود را برای یک فضای خشن، ترسناک و نفس‌گیر آماده می‌کند.

Doom (1993)

نظر شما نسبت به بهترین تصاویر روی جلد بازی‌های ویدیویی چیست؟ به نظر شما کدام تصویر بهترین کاور بازی است؟ لطفا نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده