// دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۹

گزارش مراسم رونمایی ایسوس از کارت گرافیک سری RTX و مادربردهای سری Z390 در ایران

ایسوس در جریان مراسمی در کارتینگ آزادی به صورت رسمی از جدیدترین محصولات این کمپانی نظیر کارت‌های گرافیک سری RTX و مادربردهای Z390 رونمایی کرد.

دیروز ۲۹ مهرماه، کمپانی تایوانی ایسوس با برگزاری رویدادی در کارتینگ آزادی، به صورت رسمی از محصولات گیمینگ جدید خود در ایران رونمایی کرد و از عرضه این محصولات در کشور خبر داد. ایسوس یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سخت‌افزار در صنعت کامپیوتر و به ویژه حوزه گیمینگ محسوب می‌شود و در سال‌‌های اخیر شاهد عرضه محصولات باکیفیت از این کمپانی تایوانی بوده‌ایم. در ابتدای این رویداد، امیر درودگریان، مدیر بخش تیم فروش دفتر Asus در ایران در ابتدای سخنان خود با اشاره به موفقیت‌های برند ایسوس در سطح جهان، از آمار ۱۶ هزار نفری کارمندان این کمپانی در جهان گفت که در ۵۳ دفتر از جمله دفتر ایران در سال ۲۰۱۷ مشغول به کار بوده‌اند. طبق گفته‌ی امیر درودگریان، از تعداد ۱۶ هزار نفر کارمندان این کمپانی تایوانی، پنج هزار نفر در بخش توسعه فعالیت دارند و از همین رو ایسوس اهمیت ویژه‌ای به نوآوری و خلاقیت در محصولات خود می‌دهد. ایسوس در سال ۲۰۱۷ درآمدی بالغ بر ۱۳ میلیون دلار داشته است.

امیر درودگریان ایسوس

امیر درودگریان در ادامه با اشاره به تصمیمات ایسوس برای راه‌اندازی برند ROG افزود:

۱۲ سال قبل ایسوس به این نتیجه رسید که باید برندی برای سخت‌افزار گیمینگ داشته باشد تا با سبد کالای متنوعی از لپ‌تاپ، مادربرد، کارت گرافیک، هدست، ماوس و کیبورد گیمینگ برای جامعه گیمرها اقدام به تولید محصولات کند. در طول سال‌های گذشته برند ایسوس توسط بسیاری از رسانه‌های معتبر جهان و همینطور گیمرها، به عنوان برند برتر جهان انتخاب شده است و ایسوس تاکنون محصولات گیمینگ مختلفی را با نام تجاری ROG، از جمله موبایل ROG و لپ‌تاپ‌ها و سایر سخت‌افزارها تولید کرده است.

مدیر بخش تیم‌ فروش دفتر ایسوس در ایران، در ادامه از برند نخست بودن مانیتورهای گیمینگ این کمپانی گفت و از افزایش ۷۰ درصدی تولید مانیتورهای گیمینگ در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ خبر داد:

در ایران نیز همین اتفاق رخ داده و ایسوس برند برتر گیمینگ در ایران است. در آسیا و اقیانوسیه اما نوت‌بوک ایسوس رتبه نخست را کسب کرده‌ است، اما در جهان نوت‌بوک‌های ایسوس رتبه سوم را دارند.

اما بخشی از صحبت‌های امیر درودگریان به سرورهای ایسوس مرتبط بود. مدیر بخش فروش دفتر ایسوس با اشاره به ورود مستقیم این شرکت تایوانی به حوزه تولید سرور تحت برند ایسوس افزود:

چند سالی می‌شود که ایسوس سرورها را تحت این برند تولید می‌کند و در سال جاری بیشتر نام سرورهای ایسوس مطرح خواهد شد. صنف مشتری سرور‌ها بیشتر دولتی هستند و ۸۰ درصد سرورهای ایران از برندهای آمریکایی استفاده می‌کنند. به دلیل بحث امنیت اطلاعات، بیشتر ارگان‌های دولتی در حال جمع‌آوری سرورهای آمریکایی هستند و از سرورهای تایوانی و بعضا چینی استفاده می‌کنند؛‌ کاری که روسیه و چین دو سال قبل انجام دادند و سرورهای آمریکایی را جمع‌آوری کردند. در ایران نیز با سرعت زیادی این اتفاق در حال رخ دادن است. از جمله مشتریان سرورهای ایسوس می‌توانم به دیجی‌کالا، مبین نت و صدا و سیمای ایران اشاره کنم که در حال استفاده از سرورهای ایسوس هستند.

سعید مسلمی ایسوس

در ادامه سعید مسلمی، مدیر روابط عمومی ایسوس در سخنانی به تشریح ویژگی‌های محصولات گیمینگ جدید ایسوس پرداخت و در رابطه با تراشه جدید Z390 گفت:

پلتفرم جدید اینتل از سوکت مشابهی از زمان Z170 استفاده می‌کند. تراشه جدید، Z390 اینتل است که از پردازنده‌های نسل جدید ۸ و ۹ این کمپانی پشتیبانی می‌کند و دارای تعداد بیشتری پورت برای یو‌اس‌بی ۳.۰ است. سبک جدید وایرلس در چیپ‌ست، مموری کنترلر بهتر و تعداد هسته بالاتر از جمله خصوصیات تراشه Z390 اینتل هستند.

سعید مسلمی در ادامه با اشاره به سه سری ROG ،ROG Strix و TUF Gaming، از پرچمدار بودن سری ROG در بین محصولات گفت و افزود:

در دو سال اخیر نیز ایسوس برای گیمینگ میان‌رده سری TUF Gaming را عرضه کرده است. ایسوس برای عرضه اولیه در ایران سه مدل TUF Z390M-PRO GAMING مدل وای‌فای، TUF Z390-PLUS GAMING مدل وای‌فای و TUF Z390-PRO GAMING را در نظر گرفته است. سری تاف‌ گیمینگ از لحاظ قیمت‌گذاری مناسب است و از ظاهری نظامی برای طراحی آن استفاده شده است.

Asus event Motherboard  Z390 Series

در جریان رویداد، ایسوس سخنی از قیمت و تاریخ عرضه محصولات جدید خود در بازار ایران به میان نیاورد

اما در جریان مراسم، مسئولان به تشریح ویژگی‌های سایر سری‌ مادربردهای ایسوس نیز پرداختند. از جمله‌ی این سری‌ها می‌توانیم به Prime اشاره کنیم که اولین سری مادربردهای ایسوس محسوب می‌شود. ایسوس در مادربردهای جدید خود، از ویژگی جدیدی به نام AI Overclocking بهره برده است. اورکلاکینگ هوشمند این سری براساس کیفیت سیلیکون پردازنده و المان‌های دمایی، بالاترین میزان اورکلاک با کمترین ولتاژ لازم و بهترین دمای ممکن برای پردازنده را به طور کاملا اتوماتیک در مادربردهای ایسوس امکان پذیر می‌کند. از جمله دیگر خصوصیات مادربردهای سری Z390 ایسوس می‌توانیم به ویژگی OptiMem II اشاره کنیم. فناوری اپتی‌میم ۲ ایسوس به دقت مسیرهای عبور سیگنال‌های حافظه را از لایه‌های متفاوت PCB عبور می‌دهد تا عملکرد در اورکلاکینگ حرفه‌ای به نهایت ممکن برسد. از طرفی Fan Xpert 4 دیگر ویژگی‌ای بود که برای سری Z390 معرفی شد. سیستم خنک‌کننده به بهترین صورت با مادربرد مدیریت و میزان گردش فن‌ها به سادگی و به بهترین شکل کنترل می‌شود. فن‌های سیستم می‌توانند براساس پارامترهای مختلفی مانند میزان بار کاری کارت گرافیک کنترل شوند تا کل سیستم در هنگام کار خنک بماند.

ایسوس مادربردهای سری ROG MAXIMUS XI را در مدل‌های فورمولا، اکستریم، Gene و هیرو وای‌فای به رویداد خود آورده بود. قابلیت شخصی‌سازی به دلخواه کاربر با استفاده از Aura Sync، به کاربر اجازه می‌دهد تا نورپردازی مورد علاقه خود را به بهترین شکل و ساده‌ترین روش در کل اکوسیستم قطعات سخت‌افزار همگام‌سازی کند. از طرفی به لطف طراحی مدرن الگوی Cyber-text، شخصی‌سازی کامل و نورپردازی قطعات توسط Aura Sync نیز برای خلق ظاهری متفاوت در دسترس کاربر خواهد بود. ایسوس همچنین نرم‌افزارهای خود را نیز برای دسترسی آسان‌تر کاربران در جهت شخصی‌سازی سیستم، بهبود بخشیده است.

Asus event RTX 2080ti

بخشی از رویداد ایسوس نیز به کارت‌های گرافیک سری RTX از جمله مدل‌های RTX 2070 ،RTX 2080 و RTX 2080TI این کمپانی اختصاص داشت. طبق اعلام سعید مسلمی برخلاف برند‌های دیگر، کارت گرافیک‌های ایسوس تماما شخصی‌سازی شده این کمپانی است. کارت‌ گرافیک‌های جدید ایسوس از فناوری Axial ایسوس بهره می‌برد که باعث کنترل جریان هوا و کاهش نویز ناشی از جریان هوا به کم‌ترین میزان می‌شود. خط تولید Auto-Extreme ایسوس، این شرکت را به اولین و تنها شرکت تولیدکننده کارت‌های گرافیک در جهان تبدیل کرده است که از خط تولید تمام خودکار بهره می‌برد.

متاسفانه در جریان رویداد رونمایی ایسوس از کارت‌های گرافیک و مادربردهای این کمپانی در ایران، اطلاعاتی در رابطه با تاریخ عرضه و قیمت نهایی محصولات جدید ایسوس در بازار کشور بیان نشد. در حاشیه‌ی این رویداد همچنین دموی بازی Battlefield V‌ در حالت فعال بودن و غیر فعال بودن ویژگی RTX نمایش داده شد که با توجه به خصوصیات فناوری RTX شاهد نورپردازی زنده و پرجزئیاتی در زمان فعال بودن این ویژگی بودیم. انویدیا همچنین یک هدست واقعیت مجازی HTC Vive را نیز به رویداد خود آورده بود که دعوت شدگان می‌توانستند بازی Beat Saber را روی کارت گرافیک RTX 2080Ti ایسوس تجربه کنند. در حاشیه‌ی این رویداد همچنین رقابت‌های کارتینگ میان دعوت‌شدگان برگزار شد و در نهایت جوایزی به برندگان اهدا شد.

Asus event Motherboard  Z390 Series

در بازار سخت‌افزار که هرروز شاهد تغییرات قیمت قطعات مختلف هستیم، حضور رسمی و فعال شرکت‌هایی مانند ایسوس و ورود تکنولوژی‌های روز دنیا، باعث می‌شود تا حداقل به ثبات این بازار در آینده امیدوار باشیم. ایسوس به ویژه در سال‌های گذشته نشان داده است که علی‌رغم مسائل اقتصادی کشور، علاقمند به حضور در بازار ایران است و با توجه به محبوبیت این برند نزد گیمرها، امیدواریم این حضور پررنگ‌تر از گذشته ادامه پیدا کند. ایسوس در کنار مادربرد، کارت گرافیک و نمایشگرهای گیمینگ، سایر سخت‌افزارهای خود نظیر مودم ROG Rapture GT-AX11000 با ویژگی پورت 2.5G‌ برای انتقال پرسرعت داده‌ها بدون تاثیر روی فعالیت‌های گیمینگ، دکمه گیم‌بوست و همچنین قابلیت وارد کردن Virtual private network داخلی را در رویداد خود معرفی کرد. علاوه بر این هدست ROG Delta با ویژگی استفاده از یو‌اس‌بی تایپ سی نیز در رویداد ایسوس به نمایش درآمد.

Asus event Motherboard  Z390 Series


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده