// دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۹

10 مورد از عجیب‌ترین گلیچ‌ها در بازی‌های ویدیویی

گلیچ‌ها همیشه در باز‌ی‌های ویدیویی حضور داشته‌اند و در این مطلب قصد داریم به عجیب‌‌ترین و خنده‌‌دار‌ترین آنها اشاره‌ای داشته باشیم. با زومجی همراه باشید.

حتی ماهر‌ترین بازی‌سازان نیز برخی اوقات در ساخت آثار خود دچار اشتباهاتی می‌شوند که در جریان بازی کاربران را با گلیچ روبرو می‌کند. گلیچ در واقع به اتفاقات عجیبی در بازی‌های ویدیویی گفته می‌شود که با توجه به پردازش اشتباه کد‌ها یا غیره نمایان می‌شوند. برخی بر این باور هستند که بودجه کم یا عجله کردن سازندگان برای عرضه پروژه خود باعث این اتفاق می‌شود که برخی از‌ آنها هم می‌تواند بازی را محبوب کند و در برخی اوقات می‌تواند آن را با خاک یکسان کند. البته گفتنی است که هنوز دلیل بروز برخی از این گلیچ‌ها مشخص نشده است. در این مطلب قصد داریم به ۱۰ گلیچ عجیب و غریبی که در بازی‌هایی ویدیوی وجود دارند نگاهی داشته باشیم.

از آنجا که یک بازی شاید گلیچ‌های بی‌شمار و محبوب زیادی داشته باشد قصد داریم که از هر بازی به یکی از آنها اشاره کنیم. البته از آنجا که بازی The Elder Scrolls V: Skyrim گلیچ‌های زیادی دارد انتخاب بهترین گلیچ کاری دشواری است و از این رو تصمیم گرفتیم که دو گلیچ از آن انتخاب کنیم. در میان گلیچ‌هایی که در این مطلب مشاهده می‌کنید بعضی از آنها جنبه طنزآمیز دارند و برخی حتی شما را شوکه می‌کنند.

Glitch

۱۰- بازی Pokemon Red and Blue؛ گلیچ MissingNo

افرادی که بازی پوکمون Pokemon Red and Blue را تجربه کرده باشند از گلیچ معروف این بازی که با نام «پوکمون میسینگ‌نو» یا همان MissingNo شناخته می‌شود، مطلع هستند. البته پیش از توضیحات آن باید بدانید که آسان‌ترین گلیچی که در این بازی نمایان می‌شود مربوط به «گلیچ مرد پیر» (the old man glitch) می‌شود که در جزیره Cinnabar قابل رویت است.

گلیچ MissingNo در واقع تعداد زیادی از کاراکتر شما را در صفحه بازی نمایان می‌کرد و در آن زمان، بازیکنان با کنسول دستی گیم بوی خود به خیابان‌ها می‌رفتند و این گلیچ را با هم‌بازی‌های خود در میان می‌گذاشتند.

Glitch

۹.بازی Skyrim؛ گلیچ سگ آویخته شده

به‌عنوان یکی از خنده‌دار‌ترین گلیچ‌های بازی اسکایریم می‌توان به Impaled Pooch اشاره کرد که شما را با سگ آویخته شده اما زنده مواجه می‌کند. این اتفاق پس از قدم گذاشتن روی یک سطح خاص نمایان می‌شود و شاهد آویزان شدن یک سگ بیچاره روی جسمی می‌شویم. البته به نظر می‌رسد که سگ دوست‌داشتنی ما از این موضوع ناراحت نیست؛ زیرا در این صحنه لبخندی روی صورت وی مشاهده می‌شود.

Glitch

۸.بازی Skyrim؛ گلیچ ماموت پرنده

بسیاری از طرفداران بازی اسکایریم با معروف‌ترین گلیچ این بازی یعنی ماموت پرنده آشنا هستند. همانطور که در عکس فوق مشاهده می‌کنید این باگ در واقع ماموت بزرگی را در آسمان پدیدار می‌کند. گفتنی است که تا به امروز دلیل نمایان شدن این گلیچ هنوز مشخص نشده‌ است. همانطور که در بالا نیز اشاره شد بازی اسکایریم گلیچ‌های فراوانی در خود جای داده است که بازیکنان در حین بازی به برخی از آنها اعتنا نمی‌کنند. اما حضور یک موجود غول‌پیکر در آسمان‌ها همیشه می‌تواند شما را حیرت زده کند.

Glitch

۷.بازی Pool of Radiance؛ گلیچ «پس من ویندوز را با خودم می‌برم!»

بازی نقش‌آفرینی Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor که در سال ۲۰۰۱ روی پی سی منتشر شد موفق به کسب امتیازات بالایی نشد. بازیکنان پس از نصب بازی با اثری بسیار ضعیف روبرو شدند که وقتی بازی را از روی سیستم خود حذف می‌کردند در آن سو شاهد حذف شدن فایل‌های ویندوز خود نیز بودند!

بازی‌های ناموفق بسیاری داریم که تجربه آنها نه تنها شما را سرگرم نمی‌کند بلکه در آن سو شما را وادار می‌کند که بلافاصله بازی را از پی سی حذف کنید. اما بازی‌ای که بخواهد با حذف کردن فایل‌های ویندوز شما را مجازات کند شاید امری ناخوش‌آیند به شمار رود.

Glitch

۶.بازی The Sims 3؛ گلیچ کودکان هیولایی

مجموعه بازی‌های The Sims که در سبک شبیه‌ساز زندگی ساخته شده است برای تمامی سنین قابل تجربه است اما همانطور که انتظار می‌رفت بسیاری از کاربران این بازی را نوجوانان تشکیل می‌دهند. یکی از گلیچ‌های بسیار معروف این بازی مربوط به نمایان شدن کودکانی با ظاهر ترسناک و عجیب می‌شود.

البته گلیچ‌های فراوانی در سری The Sims رویت شده است اما ظاهر شدن کودکی با ظاهر چندش‌آور قطعا عجیب‌ترین آن‌ها است.

Glitch

۵. بازی The Legend of Zelda: Twilight Princess؛ گلیچ «گیم اور»

بازی Twilight Princess روی کنسول نینتندو Wii از ایراد بسیار مهمی رنج می‌برد که می‌توانست تجربه بازی را به طور کلی خراب کند. اگر باگ‌ها یا گلیچ‌های پیشین شما را از ادامه بازی ناامید می‌کردند باید گفت که گلیچ بازی زلدا جزو ناراحت‌کننده‌ترین ایرادهای بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود. در اتاق Big Cannon و پیش از ذخیره کردن، بازی شما را وادار می‌کند که با کاراکتری به نام Shad صحبت کنید؛ چرا که اگر پیش از صحبت کردن این محیط را ترک کنید شما دیگر قادر به اجرای دوباره این صحنه نخواهید بود و برای همیشه در اتاق به دام خواهید افتاد.

البته شما می‌توانید دیسک معیوب خود را به نینتندو ارسال کنید و آنها نسخه رفع شده را به شما بر‌گردانند. اما گفتنی است که اگر با گلیچ یاد شده مواجه شده باشید دیسک جدید به کمک شما نخواهد آمد و باید بازی را از ابتدا شروع کنید.

Glitch

۴. بازی NHL 2013؛ گلیچ «حواست به خودت باشد»

همه ما از گلیچ‌های فراوان بازی‌های ورزشی الکترونیک آرتز (Electronic Arts) مطلع هستیم اما یکی از جالب‌ترین گلیچ‌هایی که در آثار این کمپانی دیده می‌شود مربوط به بازی شبیه‌ساز هاکی یا همان NHL است. این گلیچ در واقع  زمانی اتفاق می‌افتد که کاراکتر شما به جمع بازیکنان حریف در نیمکت ذخیره‌ها ملحق یا در این حالت پرتاب می‌شود. این گلیچ به بازیکنان اجازه می‌دهد که با هر بار شوت کردن توپ را وارد گل کنند و امتیاز کسب کنند.

این گلیچ توانست توجه زیادی را به خود جلب کند؛ به طوری که حتی کمپانی EA از اتفاقات مختلف و طنزآمیز این گلیچ ویدیویی منتشر کرد!

Glitch

۳. بازی Super Mario Bros.؛ مرحله منفی یک

مرحله منفی یک یا همان Minus World در بازی Super Mario Bros در واقع نسخه گلیچ شده مرحله ۲-۲ است. حالت گلیچ شده این مرحله، گیم پلی خاصی در قالب شکست دادن دشمنان یا پشت سرگذاشتن موانع در خود جای نداده است. در این مرحله که با نام «مرحله ۱-» به نمایش گذاشته می‌شود، در واقع شما قادر به پیروزی نخواهید بود و صرفا تنها شنا می‌کنید تا اینکه متوجه بشوید راهی برای فرار از آن ندارید.

Glitch

۲. بازی Red Dead Redemption؛ گلیچ موجودات عجیب

همانند گلیچ ترسناک و عجیب The Sims، بازی Red Dead Redemption نیز از این موضوع مستثنی نیست. این گلیچ با نام Manimalها شناخته می‌شود و باید بدانید مانیمال‌ها در واقع به موجوداتی گفته می‌شود که نیمی از بدن آنها حیوان و نیم دیگر انسان است. به جای اینکه این موجودات همانند بازی‌های دیگر به شما حمله کنند تا بخواهند شما را از بین ببرند، مانیمال‌ها صرفا با رفتار‌های عجیب و غریب قصد دارند شما را بترسانند.

موضوعی که این گلیچ را ترسناک‌تر می‌کند این است که برخی اوقات این موجودات را در حال پرواز در آسمان می‌بینید که احتمال دارد چندین روز از بازی فاصله بگیرید.

Glitch

۱. دیسک دموی Playstation Underground Holiday در سال ۲۰۰۴

کمپانی سونی در سال ۲۰۰۴ با عرضه دیسکی در روز‌های تعطیلات سال نو قصد داشت که چندین بازی مفرح را در دسترس بازیکنان جوان قرار دهد. اما گویا این موضوع در آن سو بسیاری را تا مرز افسردگی پیش برد. برخی از باگ‌ها طنزآمیز، برخی چندش‌آور و برخی نیز بازی شما را خراب می‌کردند. اما گویا دیسک بازی‌های Holiday پلی استیشن شامل گلیچی می‌شود که در سطح دیگری از فهرست گلیچ‌ها قرار می‌گیرد.

این گلیچ روی کنسول پلی استیشن 2 طوری رفتار می‌کرد که فایل‌های ذخیره Memory Card را حذف می‌کرد. به طور مثال شما در حالی که نسخه دموی بازی Viewtiful Joe 2 را تجربه می‌کردید از طرفی کنسول در حال حذف کردن ساعت‌ها گیم پلی‌ بازی‌های دیگر شما بود. بسیاری بر این باور بودند که نسخه دموی این بازی در واقع به طور خودکار پیشرفت بازیکنان را ذخیره می‌کرد تا کاربران پس از خریداری کردن نسخه اصلی بتوانند به ادامه بازی خود بپردازند. برای انجام شدن این فرآیند بازی به طور خودکار فایل‌های خود را جایگزین فایل‌های پیشین می‌کرد.

جالب‌ترین گلیچی که در بازی‌هایی ویدیویی با آن مواجه شده‌اید مربوط به چه بازی یا چه کمپانی‌ای بوده است؟ نظرات خود را در این باره با زومجی در میان بگذارید.


منبع fraghero
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده