نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱

مصاحبه سازندگان Red Dead Redemption 2 در مورد داستان، کاراکتر‌ها و جهان بازی

طبق اعلام سازندگان Red Dead Redemption 2 در مصاحبه با هالیوود ریپورتر، این بازی فقط یک شخصیت قابل‌بازی و پرجزییات‌ترین جهان را در بین بازی‌های راک‌استار خواهد داشت. 

بازی Red Dead Redemption 2 در تاریخ ۴ آبان منتشر خواهد شد و کم کم، شاهد انتشار اطلاعات و نمایش‌های بیش‌تری از آن هستیم. پس از آنکه راک‌استار گیمز اخیرا تصاویری از کاراکتر‌های بازی منتشر کرد، امروز هم جاش باس و آرون گاربوت، طراحان بازی، مصاحبه‌ای با سایت هالیوود ریپورتر پیرامون Red Dead Redemption 2 داشته‌اند و در آن، اطلاعات جدیدی از داستان، گیم‌پلی و شخصیت‌های بازی ارائه کرده‌اند. 

طبق گفته باس، تاثیر گروه داچ در نسخه اول بازی Red Dead Redemption هم محسوس بود و همین مساله منبع الهام اصلی سازندگان برای داستان نسخه دوم به‌شمار می‌رود:

گروه داچ تاثیر خاصی روی وقایع نسخه اول بازی Red Dead Redemption گذاشته بود و ما دوست داشتیم تا در Red Dead Redemption 2 به شکلی عمیق‌تر به این گروه بپردازیم و از این بگوییم که بودن در این گروه، چه حسی دارد و چه اتفاقاتی باعث شده است تا این گروه به نقطه‌ای برسد که در نسخه اول Red Dead Redemption شاهد آن بودیم. 

آرتور مورگان تنها شخصیت قابل بازی در Red Dead Redemption 2 خواهد بود و خبری از مکانیزم سوییچ بین کاراکتر‌ها مثل GTA V نیست

طبق اعلام سازندگان، در Red Dead Redemption 2 ما اعضای مختلف گروه داچ را دیدار خواهیم کرد؛ افرادی مثل جان مارستون، پروتاگونیست نسخه اول Red Dead Redemption، که در این نسخه بسیار جوان‌تر است و هنوز عضو گروهی به‌شمار می‌رود که یک روز، در مقابل آن‌ها خواهد ایستاد. از طرف دیگر، مارستون در این نسخه همیشه شک و تردید‌های خاص خودش را خواهد داشت که در نهایت هم همین موارد منجر به اختلافات او با سایر اعضای گروه می‌شوند. اما جدا از بحث مارستون، داستان Red Dead Redemption 2 در مورد آرتور مورگان است؛ قابل اعتماد‌ترین شخص برای داچ. مورگان زمانی که یک پسر کوچک بود، توسط داچ به گروه اضافه شد و به همین دلیل هم آرتور این گروه را مثل خانواده خودش می‌داند. در واقع، این گروه چیزی است که به زندگی آرتور هدف بخشیده است. 

Red Dead Redemption 2

در حالی که در نسخه اول بازی، با مارستون همراه می‌شدیم تا در برابر گروه داچ و اهداف‌شان بایستیم، در نسخه دوم که حکم یک پیش درآمد را برای قسمت اول دارد، شاهد دورانی هستیم که گروه داچ هنوز صلابت خاص خودش را دارد:

در Red Dead Redemption 2، با دنیایی طرف هستیم که کم کم در حال تغییر است و این تغییرات باعث شده‌اند تا شرایط برای گروهی مثل گروه داچ سخت‌تر شود. در این نسخه گیمر در نقش آرتور قرار می‌گیرد و از دید وی، زندگی گروهی را مشاهده می‌کند که در حال فرار هستند و البته کم کم شاهد این خواهید بود که حس رهبری داچ بر گروه تضعیف می‌شود. 

در واقع ما، زندگی آمریکایی در سال ۱۸۹۹ را در بازی به‌تصویر کشیده‌ایم؛ جایی که دنیا کم کم در حال صنعتی شدن است و همه‌چیز دست به دست هم داده است تا آمریکا به سمت مدرنیته برود. بازی در جهانی بی‌رحم جریان دارد که البته در آن کار‌های مختلفی هم می‌توان انجام داد. خلق چنین دنیایی به ما اجازه داده است تا داستان‌های مختلفی را در آن روایت کنیم و به کاراکتر‌های متفاوتی در طول بازی بپردازیم. 

در ادامه، مشخص شد که راک‌استار گیمز، تلاش زیادی کرده است تا دنیای بازی را شبیه به شرایط واقعی آمریکا در آن زمان طراحی کند. با این حال این شرکت، در عین حال جهانی هم خلق کرده که بسیار پویا است و بازیکنان می‌توانند در آن کار‌های مختلفی را انجام بدهند و تعاملات خاصی داشته باشند. 

هدف ما خلق یک جهان بزرگ و عمیق بود. راک‌استار همیشه در بازی‌هایش سعی در خلق جهانی داشته که هویت واقعی داشته باشد و حال تکنولوژی‌های جدید، این امکان را برای ما فراهم کرده‌اند تا در Red Dead Redemption 2، این ویژگی همیشگی بازی‌هایمان را بهتر از همیشه طراحی کنیم و در بازی، شاهد جهانی خواهید بود که پیش‌تر نمونه‌اش را ندیده‌اید. این ویژگی همچنین فقط محدود به خود جهان و محیط بازی نمی‌شود و مردم هم نقش بسیار مهمی در پویا بودن جهان بازی ایفا می‌کنند. برای مثال در بازی، شاهد تضاد‌های خاصی بین قشر فقیر و مرفه، مردم ضعیف و قدرتمند و همچنین تمدن و وحشی‌گری هستیم و این‌ها تاثیر زیادی روی جهان بازی می‌گذارند. 

در مجموع، هدف ما خلق جهانی است که به معنی واقعی کلمه، زنده باشد تا در آن، رفتار‌های شما تاثیر منحصر‌به‌فردی داشته باشند و بتوانید تجربه خاص خود را از بازی داشته باشید. برای مثال، زمانی که شما در حال حرکت به صورت پیاده یا سوار بر اسب به سمت مقصدتان هستید، می‌توانید وارد یک رستوران شوید و اتفاقات خاصی را در آنجا مشاهده کنید. یا مثلا در برخورد با یک مامور قانون، این شانس را خواهید داشت تا مثل دنیای واقعی، با حرف زدن خودتان را از مخمصه نجات بدهید. دنیای بازی حتی این اجازه را به شما می‌دهد تا مثلا در صورت تمایل، یک قطار را بدزدید یا فرضا وارد یک خانه شوید و به‌دنبال پیدا کردن پول یا غذا برای اعضای گروه، قسمت‌های مختلف آن را بگردید.

بازی Red Dead Redemption 2

به گفته سازندگان، جهان بازی به‌قدری پرجزییات است که پیش‌تر نمونه آن را در هیچ بازی جهان‌بازی ندیده‌ایم

اما یکی از مهم‌ترین مواردی که سازندگان در مصاحبه با هالیوود ریپورتر به آن اشاره داشتند، مربوط به این می‌شود که آرتور مورگان، تنها کاراکتر قابل بازی در Red Dead Redemption 2 خواهد بود. راک‌استار پیش از این در GTA V، مکانیزم سوییچ بین کاراکتر‌ها را استفاده کرده بود، اما این ویژگی در Red Dead Redemption 2 وجود نخواهد داشت و سازندگان تصمیم گرفته‌اند تا فقط روی کاراکتر آرتور مورگان تمرکز کنند:

ویژگی سوییچ بین کاراکتر‌ها و استفاده از سه کاراکتر در بازی GTA V ایده‌ای منطقی و جذاب بود. با این حال در مورد Red Dead Redemption 2، تمرکز کردن روی فقط یک کاراکتر ایده بهتر و مناسب‌تری است. در این بازی آرتور در کنار سایر اعضای گروه داچ زندگی می‌کند و همراه با آن‌ها هم در مبارزات شرکت می‌کند، اما به صورت کلی، Red Dead Redemption 2 داستانی در مورد آرتور مورگان است و ما می‌خواهیم تا بازیکن، قرار گرفتن در نقش این شخصیت را با تمام وجود حس کند. با این حال در این نسخه هم حس بودن در یک گروه را تجربه خواهید کرد که ما پیش‌تر هرگز مشابه آن را در بازی‌هایمان نداشته‌ایم و یقین داریم که بازیکنان از این ویژگی بازی لذت زیادی خواهند برد. 

GTA V، بدون شک یکی از بازی‌های بزرگ تاریخ است که استاندارد‌های جدیدی را برای خود راک‌استار هم در زمینه بازیسازی تعریف کرد. با این حال سازندگان Red Dead Redemption 2 اطمینان دارند که این بازی حتی می‌تواند به سطحی فراتر از GTA V هم برسد و بزرگ‌ترین بازی راک‌استار تا به امروز باشد:

GTA V برای ما به عنوان یک شرکت سازنده بازی‌های ویدیویی، استاندارد‌های جدیدی تعریف کرد. با این حال حتی نسخه‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان بازی هم روی ویژگی‌های فنی‌ای بنا شده بودند که در اصل، مربوط به نسل قبل می‌شدند. با وجود این، Red Dead Redemption 2 اولین بازی ما است که به صورت اختصاصی برای پلتفرم‌های نسل هشتم ساخته می‌شود و همین مساله هم به ما اجازه داده تا بخش‌های مختلف بازی از گرافیک گرفته تا نورپردازی و هوش مصنوعی را متناسب با توانایی‌های سخت‌افزار‌های جدید طراحی کنیم و به سراغ خلق جهانی برویم که از هر نظر، فراتر از تمام جهان‌هایی است که تا به امروز در بازی‌های خود خلق کرده‌ایم. 

برای مثال زمانی که شما برای اولین بار وارد شهر شوید، مردمی را مشاهده خواهید کرد که هرکدام در گوشه‌ای مشغول به کار خاصی هستند و آنقدر جزییات در این زمینه دیده می‌شود که تا به امروز، نمونه مشابه آن را در هیچ بازی جهان‌بازی ندیده‌ایم. چنین موردی در گشت و گذار‌های شما در دنیای بازی هم دیده می‌شود و برای مثال، در حین گردش در محیط بازی آنقدر اتفاقات مختلفی برای‌تان رخ خواهد داد که حتی ممکن است گاهی کلا بی‌خیال مراحل بازی شوید و سراغ انجام کار‌های متنوعی بروید که در دنیای بازی انتظارتان را می‌کشند. همه این‌ها، منجر به تجربه‌ای شده‌اند که چیزی فراتر از یک بازی ساده است؛ به بیان بهتر، بازی باعث می‌شود تا حس کنید که انگار در حال زندگی کردن در محیط آن هستید و خاطرات این تجربه، تا مدت‌ها از ذهن‌تان پاک نخواهند شد. 

به هر حال نمایش‌ها و اطلاعات ارائه‌شده از بازی Red Dead Redemption 2، باعث شده‌اند تا این اثر به تجربه‌ای شدیدا موردانتظار برای خیلی از گیمر‌ها تبدیل شود و باید منتظر ماند و دید که در نهایت، بازی پس از انتشار با چه استقبالی رو‌به‌رو خواهد شد. نظرات خود را در مورد توضیحات سازندگان با زومجی به اشتراک بگذارید. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده