نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۳

گزارش نشست خبری چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران

روز گذشته، نشست خبری چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران با حضور اصحاب رسانه در برج میلاد برگزار شد.

چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران، از ششم شهریور ماه کار خود را آغاز کرد. با نزدیک شدن به روزهای پایانی این لیگ، روز گذشته نشست خبری‌ای با حضور فعالان رسانه و تعدادی از دست‌اندرکاران این لیگ برگزار شد. در ابتدای این نشست، علی فخار، مدیر روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، از استقبال بسیار خوب از لیگ چهارم گفت و پس از سخنان او، حسن کریمی قدوسی،‌ مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سخنان خود را آغاز کرد:

این لیگ، چهارمین دوره از لیگ بازی‌های رایانه‌ای است که با همکاری مجموعه مکعب برگزار شده است. امسال، لیگ به نحو بزرگ‌تری برگزار شد و بازیکنان بیشتری نیز در آن شرکت کردند. هدف اصلی لیگ امسال، تمرکز روی بازی‌های ایرانی بود و به همین دلیل شاهد حضور بازی پسرخوانده در بخش مسابقات بودیم. در بخش مسابقات بازی کوییز او کینگز، ۵ هزار نفر ثبت‌نام کردند و در بخش بازی‌های با محوریت فوتبال و کنسول، تعداد ۶۱۸۷ نفر در این مسابقات شرکت کردند. در بازی کلش رویال، تعداد شرکت کنندگان ۶۱۲ نفر بوده است. بازی پسر خوانده که برای اولین بار در بخش مسابقات حضور داشت نیز ۲۰۰ نفر شرکت‌کننده به خود دید. ۲۸ تیم حداقل ۵ نفره نیز برای شرکت در مسابقات کانتر استرایک ثبت‌نام کردند. 

در مجموع، امسال ۱۱۲۰۰ نفر در مسابقات لیگ بازی‌های رایانه‌ای شرکت داشتند که نسبت به سال گذشته، با رشدی ۶۰ الی ۷۰ درصدی روبه‌رو بوده است. این رویداد، مهم‌ترین رویداد ورزش‌های الکترونیک در کشور است و تا به حال ۱۱۶۰۰ بازی برگزار شده است و حدود ۱۱۲۰۰ بازی دیگر باقی مانده است. مراسم اختتامیه امسال نیز جمعه از ساعت ۸ تا ۱۰ برگزار خواهد شد و به دلیل ترویج بازی‌های ویدیویی قرار است این مراسم به صورت زنده از شبکه سوم سیما پخش شود. جوایز امسال نیز، جوایز درخوری هستند و به طور مثال، برنده نهایی بازی کوییز او کینگز، مبلغ ۴۰ میلیون تومان دریافت می‌کند. ما برنامه داریم که سال آینده، لیگ بازی‌های رایانه‌ای را در کنار نمایشگاه بازی‌ تهران که در تیر ماه برگزار می‌شود، برپا کنیم.

نشست خبری ILG

پس از صحبت‌های کریمی قدوسی،‌ عباس ارضی، مدیر مجموعه مکعب که برگزاری این مراسم را بر عهده داشت، صحبت‌های خود را آغاز کرد:

از سال ۲۰۱۵، مراسم هر سال از نظر کیفی بهتر شده است. دلیل انتخاب بازی‌هایی که در بخش مسابقه حضور دارند این است که هدف ما، بازیکنان ایرانی هستند و به همین دلیل ما سعی کردیم بازی‌هایی را برای لیگ چهارم انتخاب کنیم که برای مخاطب ایرانی جذاب باشد. در لحظات آخر ثبت‌نام و به دلیل استقبال بسیار زیاد گیمرها، بازی کانتر استرایک نیز به بخش مسابقه اضافه شد. ما امسال برای کسانی که از شهرستان برای شرکت در مسابقات به تهران آمده‌اند، تسهیلاتی در نظر گرفتیم و هتل‌هایی با تخفیف در اختیار آنها قرار دادیم. به دلیل بودجه کم، ما موفق نشدیم که اسکان رایگان برای آنها فراهم کنیم. 

ما به عنوان نماینده رسمی ESWC در ایران، از سال ۲۰۱۲ اقدام به اعزام بازیکنان به مسابقات جهانی که در فرانسه برگزار می‌شد، می‌کردیم. اما امسال، به دلیل شرایط موجود و موارد مختلف دیگر، به احتمال قریب به یقین اعزام نخواهیم داشت.

در انتهای این مراسم، مسابقه فیفا 18 بین خبرنگاران سایت‌های فناوری و سرگرمی برگزار شد که در آن مسابقات، آرش عیاری موفق شد با برد ۲ بر صفر خود در فینال، به مقام قهرمانی مسابقه خبرنگاران برسد. مسابقه فینال، روی استیج بزرگ و اصلی لیگ بازی‌های رایانه‌ای امسال برگزار شد.

قهرمانی عیاری


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده