نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

نگاهی به انیمیشن‌های لغو شده توسط پیکسار

در این مقاله انیمیشن‌هایی را معرفی می‌کنیم که پیکسار در نظر داشته آن‌ها را تولید و منتشر کند، اما در نهایت آن‌ها را لغو کرده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

انیمیشن Coco (کوکو)، نوزدهمین و آخرین انیمیشن ارجینال شرکت انیمیشن‌سازی پیکسار بود که در سال گذشته میلادی روی پرده‌های سینما رفت و با تحسین منتقدان و تماشاگران روبه‌رو شد. این شرکت انیمیشن‌سازی بسیار محبوب امسال با انیمیشن Incredibles 2 (شگفت انگیزان 2)، بیستمین انیمیشن سینمایی را تولید و منتشر کرده که از نظر تجاری، تاکنون موفق‌ترین کار آن‌ها بوده است. پیکسار در حال حاضر زیر مجموعه والت دیزنی محسوب می‌شود و علاوه بر انیمیشن Toy Story 4 (داستان اسباب بازی ۴) که قرار است در حال حاضر آخرین کار دنباله آن‌ها باشد، پیکسار قرار است تا تابستان سال ۲۰۲۲ پنج انیمیشن سینمایی دیگر را نیز تولید و منتشر کنند. با این حال، پیکسار در طول سه دهه فعالیت خود در نظر داشته تا انیمیشن‌های بسیار دیگری را نیز تولید و منتشر کند که به دلایل مختلفی ساخت آن لغو یا به طور کلی ایده آن تغییر کرده است. در این مقاله به معرفی انیمیشن‌هایی که شرکت پیکسار که ساخته آن‌ها را تایید کرده بود، اما در نهایت ساخت آن‌ها لغو شده‌اند، می‌پردازیم.

1906

فیلم 1906

فیلم 1906 قرار بود اولین فیلم لایو اکشن پیکسار باشد اما به‌خاطر هزینه‌ها و ریسک بالا لغو شد

شرکت پیکسار همیشه برای ساخت انیمیشن‌های سینمایی یا کوتاه شناخته شده است، اما آن‌ها یک بار تا آستانه ساخت یک فیلم سینمایی نیز پیش رفته بودند. فیلم 1906 قرار بود اولین فیلم مستقل و سینمایی پیکسار باشد که برد برد، کارگردان برنده جایزه اسکار قرار بود کارگردانی آن را بر عهده داشته باشد. در واقع پیکسار، والت دیزنی و برادران وارنر در حال همکاری برای ساخت اقتباسی سینمایی و لایو اکشن براساس رمان 1906 اثر جیمز دالساندرو، بودند که این رمان حوادث واقعی زلزله و آتش سوزی در شهر سان فرانسیسکو را روایت می‌کند. این نویسنده در واقع پس از موفقیت فیلم Titanic (تایتانیک) در سال ۱۹۹۷، شروع به نوشتن این ایده برای یک رمان کرد که اتفاقات آن در اطراف شهر جریان داشت. او در آن زمان گفت:

تایتانیک یک قایق در اقیانوس اطلس بود و این کشتی مثل یک شهر کامل بود. این کشتی زیباترین چیزی بود که تا به حال آن را دیده بودیم که در طول ۴۸ ساعت نابود شد. این رمان واقعا بزرگترین حماسه آمریکا است نه به‌خاطر اینکه من آن را نوشته‌ام، بلکه چون هست.

Brad Bird

پس از موفقیت انیمیشن The Incredibles (‌شگفت‌انگیزان) در سال ۲۰۰۴، برد برد به این پروژه پیوست و برای یک مدت طولانی آن را توسعه داد. به طور خلاصه او برای مدت کوتاهی برای ساخت انیمیشن Ratatouille (راتاتویی) ساخت فیلم 1906 را متوقف کرد که برای ساخت این انیمیشن نیز موفق به دریافت جایزه اسکار شد و پس از آن او دوباره به پروژه بازگشت و در آن زمان یک مصاحبه را با هالیوود ریپورتر انجام داد. او در این مصاحبه گفت:

در آن زمان محله چاینا تاون با بندر Barbary Coast همکاری داشتند که این دقیقا مثل فیلم Wild Wild West (غرب وحشی وحشی) بود و محله نوب هیل، محله کلاس بالای شهر سان فرانسیسکو بوده است. این دوره زمانی بین دو قرن بوده است و شما همواره اسب‌ها و ماشین‌های خود را در اختیار دارید.

بودجه ساخت فیلم 1906 حدود ۲۰۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده بود و استودیوهایی که بخشی از این پروژه بودند، بابت گستردگی فیلمنامه و مشکلات احتمالی آن و افزایش هزینه‌ها، شروع به نگرانی در مورد آن کردند. پس از سال‌ها توسعه و نوشته شدن پیش‌نویس‌های مختلف فیلمنامه برای این فیلم، در نهایت در سال ۲۰۱۲ شرکت پیکسار و والت دیزنی تصمیم به ترک پروژه ساخت این فیلم گرفتند.

newt

انیمیشن newt

برخلاف بسیاری از انیمیشن‌های پیکسار که بدون آنکه تصویری از آن منتشر شود، در نهایت لغو شدند یا انیمیشن‌هایی که در آینده تبدیل به چیز دیگری شدند، انیمیشن newt (نیوت) معرفی رسمی شده و حتی تصاویری مفهومی نیز به‌صورت عمومی از آن منتشر شده بودند. حتی در انیمیشن Toy Story 3 (داستان اسباب بازی ۳) شاهد اشاره به انیمیشن newt بودیم که قرار بود در سال ۲۰۱۱ روی پرده‌های سینما برود. طبق خلاصه داستان منتشر شده از این انیمیشن:

اگر آخرین سمندر زن و مرد پا آبی روی کره زمین نتوانند با یکدیگر زندگی و همدیگر را تحمل کنند که از نظر علمی برای نجات گونه خود به یکدیگر نیاز دارند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این مشکلی است که نیوت و بروک، قهرمانان داستان انیمیشن newt دارند. نیوت و بروک در یک ماجراجویی خطرناک و غیر قابل پیش بینی قرار می‌گیرند و متوجه می‌شوند که پیدا کردن یک همسر هرگز یک چیز برنامه‌ریزی شده نیست؛ حتی زمانی که فقط یک انتخاب وجود داشته باشد. به نظر می‌رسد که عشق هیچگاه یک پدیده علمی نیست.

newt

انیمیشن newt به علت داشتن یک ایده نامناسب توسط پیکسار لغو شد

گری رایدستورم، برنده هفت جایزه اسکار در بخش بهترین تدوین تاثیرهای صوتی و بهترین صدا که کارگردانی انیمیشن کوتاه Lifted را نیز بر عهده داشته است، قرار بود کارگردانی و وظیفه نوشتن فیلمنامه (به‌همراه لزلی کاونی) انیمیشن newt را بر عهده داشته باشد. با این حال، در آن زمان قرار بود پیت داکتر، کارگردان انیمیشن‌هایی چون انیمیشن Monsters Inc (شرکت هیولاها) و انیمیشن Up (بالا)، با یک ایده جدید ساخت آن را ادامه دهد، اما در نهایت با پیشنهاد جدید او، پیکسار از لغو ساخت انیمیشن newt خبر داد. سال‌ها پس از لغو این انیمیشن، ادوین کتمول، رئیس پیکسار، از دلایل واقعی لغو ساخت انیمیشن newt گفت:

انیمیشن Newt یکی دیگر از ایده‌های نامطلوب ما بود که جواب نمی‌داد. زمانی که ما به یک نفر جدید نیاز داشتیم، پیت داکتر گفت که "من این کار را انجام خواهد داد، اما من یک ایده دیگر دارم که فکر می‌کنم بهتر است" و ما به این نتیجه رسیدیم که ایده داکتر بهتر است. به همین دلیل ما دیگر ساخت انیمیشن Newt را ادامه ندادیم.

داکتر در واقع پیشنهاد ساخت انیمیشن Inside Out (درون بیرون) را ارائه کرده بود که در نهایت این انیمیشن اکران و با تحسین منتقدان و تماشاگران روبه‌رو شد و اسکار بهترین انیمیشن را نیز دریافت کرد.

The Shadow King

انیمیشن The Shadow King

به دنبال موفقیت انیمیشن‌های استاپ موشنی چون انیمیشن The Nightmare Before Christmas (کابوس قبل از کریسمس)، انیمیشن James and the Giant Peach (جیمز و هلوی غول‌پیکر) و انیمیشن Coraline (کورالاین)، پیکسار و دیزنی تصمیم به استخدام هنری سیلیک، کارگردان این چهار انیمیشن استاپ موشن، گرفتند و با او قراردادی برای ساخت ۴ انیمیشن استاپ موشن امضا کردند. سیلیک در بیانیه منتشر شده گفت:

من برای اولین‌بار با جان لستر در CalArts که همکلاسی بودیم، ملاقات کردم. من با هیجان و شگفتی پیکسار را تماشا می‌کردم، چرا که آن‌ها یک راه جدید را برای ساخت انیمیشن‌های سینمایی با کامپیوتر ایجاد کرده بودند.

پیکسار تصمیم داشت تا با استخدام هنری سیلیک اولین انیمیشن‌استاپ موشن خود را بسازد اما این پروژه در مرحله پیش تولید لغو شد

برخلاف انیمیشن‌های مرسوم پیکسار، سیلیک در نظر داشت تا انیمیشن‌های استاپ موشن را برای آن‌ها تولید کند. ShadeMaker (شیدمیکر) که بعدها به The Shadow King (شدو کینگ) تغییر نام داد، قرار بود اولین محصول مشترک پیکسار و سیلیک باشد و این انیمیشن برای اکران در اکتبر سال ۲۰۱۳ برنامه ریزی شده بود. با این حال، هیچگاه این انیمیشن ساخته نشد و دیزنی هرگز خلاصه داستان آن را منتشر نکرد، اما چند سال بعد اولین خلاصه داستان انیمیشن The Shadow King در اینترنت منتشر شد که بر اساس آن:

انیمیشن The Shadow King یک داستان شگفت انگیز و جادویی در مورد یک پسر ۹ ساله و یتیم به‌نام هپ را روایت می‌کند. هپ در شهر نیویورک زندگی می‌کند و طولانی‌ترین انگشت‌های جهان را در اختیار دارد که مجبور است آن را از این دنیای بی‌رحم مخفی کند. اما زمانی که یک دختر که در سایه‌ها حضور دارد، هپ را به ایجاد کارهای شگفت انگیز و بازگشت به زندگی تشویق می‌کند، هپ انگشت‌ها و دست‌های خود را تبدیل به سلاح‌های باورنکردنی می‌کند تا از آن بر علیه یک هیولای جادویی که ریچارد، برادر هپ را کشته بود و حال به دنبال از بین بردن نیویورک است، استفاده کند.

Henry Selick

مدت کوتاهی پس از آن و در سال ۲۰۱۲، دیزنی پس از مشاهده مراحل تولید و اینکه این انیمیشن به استاندارد‌ها و اهداف مدنظر دست نیافته بود و برای جلوگیری از شکست احتمالی، ساخت انیمیشن The Shadow King را متوقف کرد. با این حال، سیلیک تلاش کرد تا با همکاری با استودیوهای دیگر مثل K5 International، حقوق ساخت این انیمیشن را باز پس بگیرد و حتی صداپیشگانی چون پاملا ادلون، برندن گلیسون، جفری تامبر، کاترین اوهارا و جیدن بتس، برای صداپیشگی شخصیت‌های این انیمیشن قرارداد همکاری امضا کردند. با این حال،‌ این انیمیشن استاپ موشن هرگز ساخته و منتشر نشد.

دنباله‌هایی که لغو شدند

پیش از خرید پیکسار، دیزنی تصمیم داشت تا با تاسیس یک استودیوی دنباله‌ای برای انیمیشن‌های این شرکت تولید و منتشر کند

پیش از این که دیزنی استودیوی پیکسار را بخرد، آن‌ها در حال گفتگو با این استودیوی انیمیشن‌سازی برای دریافت حقوق هفت انیمیشن اول و شخصیت‌های آن‌ها بودند تا با دریافت حقوق آن‌ها، به‌صورت مستقل براساس این محصولات دنباله تولید و منتشر کنند. پس از آن که دیزنی در آستانه دریافت حقوق این شخصیت‌ها بود، استیو جابز، مالک پیکسار و مایکل ایزنر، مدیرعامل دیزنی در آن زمان، مذاکرات را برای فروش پیکسار به دیزنی آغاز کردند. با این حال، دیزنی استودیوی Circle 7 را که به‌طور اختصاصی برای محصولات پیکسار تاسیس شده بود، ایجاد کرد که در ادامه بسته شد. با این حال، تنها سه انیمیشن از این هفت انیمیشن، در دست ساخت بودند که در ادامه نسخه‌ای که اکران شد بسیار متفاوت‌تر از طرح و ایده اولیه بود و در واقع طرح اولیه کاملا لغو و کنار گذاشته شد. در ادامه می‌توانید با این سه انیمیشن که در نهایت یک نسخه متفاوت‌تر از آن‌ها اکران شد، بیشتر آشنا شوید.

Finding Nemo 2

انیمیشن Finding Nemo 2

انیمیشن Finding Nemo 2، انیمیشن Monsters, Inc. 2 و انیمیشن Toy Story 3 سه دنباله‌ای بودند که در نهایت لغو شدند و بعدها نسخه متفاوتی از آن‌ها تولید و منتشر شد

انیمیشن Finding Nemo 2 (در جستجوی نمو ۲)، یکی از سه پروژه دیزنی برای ساخت دنباله براساس انیمیشن‌های موفق پیکسار بود که قرار بود ادامه اتفاقات انیمیشن Finding Nemo (در جستجوی نمو) محصول سال ۲۰۰۳، را پوشش دهد. لوری کریگ وظیفه نوشتن فیلمنامه این انیمیشن را بر عهده گرفت. براساس پیش نویس اولیه فیلمنامه که توسط وب‌سایت CC2K فاش شده، انیمیشن Finding Nemo 2 قرار بود این بار داستان گم شدن مرلین، پدر نمو را روایت کند و همچنین دوری نیز حافظه خود را کاملا از دست می‌دهد و همه چیز را فراموش می‌کند. در این انیمیشن قرار بود شاهد برادر نمو باشیم که سال‌ها از وجود آن بی خبر بوده است و همچنین خرس‌های قطبی و دلفین‌ها نیز قرار بود در این انیمیشن حضور داشته باشند. با این حال، انیمیشن Finding Nemo 2 هیچگاه فراتر از پیش نویس فیلمنامه نرفت و پیش از برقرار مجدد رابطه بین دیزنی و پیکسار، ساخت این پروژه کاملا کنسل شده بود. سال‌ها بعد و در سال ۲۰۱۶، پیکسار انیمیشن Finding Dory (در جستجوی دوری)، را تولید و منتشر کرد که به نظر می‌رسد برخی از ایده‌های پروژه قبلی در آن استفاده شده است.

Monsters, Inc. 2

انیمیشن Monsters, Inc. 2

Monsters, Inc. 2: Lost in Scaradise (گمشده در اسکارادایس)، دیگر پروژه‌ای بود که دیزنی در نظر داشت تا آن را براساس یکی دیگر از انیمیشن های پیکسار تولید و منتشر کند. تمرکز داستان این انیمیشن روی سالی و مایک بود که تنها یک هدف را در دنیای انسان‌ها داشتند و آن هم دادن کادوی روز تولد به بوو بود. با این حال، متاسفانه بوو و خانواده‌اش از خانه قبلی خود نقل مکان کرده‌اند و حال مایک و سالی باید خانه جدید او را پیدا کنند. مدت‌ها پس از لغو این انیمیشن، تصاویر مفهومی از آن منتشر شد. همچنین پیکسار در سال ۲۰۱۳، پیش درآمد انیمیشن Monsters, Inc (شرکت هیولاها) را تولید و منتشر کرد. با اینکه انیمیشن Monsters University (دانشگاه هیولاها) که اتفاقات آن پیش از اتفاقات انیمیشن جریان اصلی جریان داشت، نتوانست موفقیت انیمیشن اصلی را تکرار کند، اما عملکرد بسیار خوبی را در گیشه تجربه کرد.

Toy Story 3

انیمیشن Toy Story 3

شاید باورش سخت باشد، اما انیمیشن Toy Story 3 در ابتدا قرار بود بسیار متفاوت‌تر از انیمیشن سال ۲۰۱۰ باشد. سومین و آخرین پروژه استودیوی Circle 7 قرار بود دنباله انیمیشن Toy Story 2 (داستان اسباب‌بازی ۲) باشد و جیم هرزفلد نیز وظیفه نوشتن فیلمنامه این انیمیشن را بر عهده داشت. طبق خلاصه داستان این انیمیشن، شرکت تولید کننده باز لایت‌یر تصمیم به جمع آوری این اسباب بازی‌ها از سراسر جهان گرفته است و حال اسباب بازی‌های اندی وارد یک ماجراجویی جهانی برای نجات دوست خود می‌شوند و در طول آن با دیگر اسباب‌بازی‌های فضایی ملاقات خواهند کرد. تصاویر مفهومی و تبلیغاتی نیز از این انیمیشن منتشر شده است، اما زمانی که دیزنی پیکسار را خرید، این پروژه سریعا لغو شد و پیکسار خود انیمیشن Toy Story 3 را تولید و در سال ۲۰۱۰ منتشر کرد که از آن به‌عنوان یکی از بهترین انیمیشن‌های تاریخ سینما نام برده می‌شود.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده