// چهار شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱

بررسی تریلر معرفی بازی Devil May Cry 5

کپکام با انتشار یک ویدیو بازی Devil May Cry 5 را معرفی و تمامی هواداران این مجموعه را هیجان‌زده کرد. با بررسی تریلر معرفی Devil May Cry 5 همراه زومجی باشید.

سری Devil May Cry را می‌توان پدر بازی‌های هک اند اسلش دانست. مجموعه‌ای که کپکام با خلق آن سبک Beat em Up را با شکل و شمایل جدیدی به‌تصویر کشید. قطعا همه‌ی مخاطبان خاطراتی با نسخه‌های مختلف مجموعه دویل می کرای دارند و از آخرین نسخه رسمی این سری (بازی Devil May Cry 4) ده سال می‌گذرد. ۱۰ سال هواداران منتظر دیدار دوباره با دانته بودند. ۱۰ سال گذشت و همچنان عشق به دانته و سری دویل می کرای در دل هواداران باقی ماند و همچنان چشم انتظار بودند تا شخصیت مورد علاقه خود را بار دیگر تماشا کنند. از زمان عرضه ریمستر سه‌گانه اول Devil May Cry شایعاتی به‌گوش رسید از اینکه کمپانی کپکام در حال کار روی نسخه جدید Devil May Cry است. از همان زمان مخاطبان شروع به‌ ایده‌پردازی کردند که داستان در چه بازه زمانی اتفاق می‌افتد.

از طرفی مدتی قبل از نمایشگاه E3 2018، فروشگاه والمارت لیست بازی‌های جدیدی را در فروشگاه خود قرار داد که در میان‌شان بازی Devil May Cry 5 بود و همین مورد سبب شد بیش از پیش عطش‌مان برای مشاهده نسخه جدید این سری بیشتر شود. درست زمانی که همه فکر می‌کردند در جریان کنفرانس خبری سونی شاهد رونمایی از بازی انحصاری زمانی دویل می کرای 5 خواهیم بود، مایکروسافت همه مخاطبان را شگفت‌زده کرد و بازی Devil May Cry 5 را با انتشار یک ویدیو زیبا و هیجان انگیز معرفی کرد. اولین نکته ویدیو منتشر شده، ظاهر شخصیت‌ها بود که نشان می‌داد وقایع داستانی در آینده و چند سال پس از آخرین چیزی که دیده‌ایم، روایت می‌شود. برای اینکه به‌ موشکافی ویدیو معرفی بازی Devil May Cry 5 بپردازیم، باید دو شخصیت جدید تریلر را معرفی کنم.

بررسی ویدیو معرفی Devil May Cry 5

نیکو: نیکو اولین حضورش در سری Devil May Cry را تجربه خواهد کرد و در بازی DMC 5 به‌مخاطبین معرفی می‌شود. مهم‌ترین مورد در مورد نیکو، این است که وی نوه نل گولدشتین، سازنده ایبونی و ایووری برای دانته و لوچه و اومبرا برای اسپاردا، است. از این‌رو نیکو نیز یک سازنده سلاح و ابزارهای مختلف به‌حساب می‌آید. یکی از ویژگی‌های شخصیتی نیکو این است که دوست دارد مدام ساخته‌های خود را به‌رخ بکشد؛ در بخشی از تریلر معرفی نیز به همین مورد پرداخته می‌شود و نیکو را می‌بینیم که کنار یک سرباز زخمی می‌نشیند و به بازوی مکانیکی نیرو اشاره می‌کند که توسط وی طراحی و ساخته شده است.

موریسن: با دیدن ویدیو شاید فکر کنید موریسن شخصیت جدیدی است اما واقعیت این است که موریسن در گذشته و انیمیشن Devil May Cry: The Animated Series به‌مخاطبان معرفی شده بود. موریسن درواقع شخصی است که اکثر ماموریت‌ها و شغل‌های دانته را در انیمه مووی ذکر شده تدارک دیده است و از این بابت، هم دانته و هم لیدی حسابی به موریسن مدیون هستند. یکی از نکات بارز شخصیتی موریسن، این است که با تمام وجودش به دانته و تصمیم‌هایش اعتماد دارد و هر کاری که وی از موریسن بخواهد، برایش انجام می‌دهد.

بررسی ویدیو معرفی Devil May Cry 5

حال به‌سراغ بازبینی مجدد و توضیح نکات مخفی ویدیو معرفی Devil May Cry 5 برویم. در اول ویدیو موریسن سیگار به‌دست که ظاهری پیرتر از انیمه دویل می کرای دارد، جمله‌ای را به‌زبان می‌آورد:

من و تو خیلی وقته همدیگه رو می‌شناسیم، هیچ‌وقت تا این اندازه به مشکل بر نخورده بودی، می‌تونی انجامش بدی؟

در این صحنه و صحبت‌های وی، با خود این فکر را می‌کنیم که منظور موریسن، نیرو است و این دو شخص، چند سالی است که یکدیگر را می‌شناسند اما دقیق‌تر به قضیه نگاه کنیم؛ باتوجه به شناخت موریسن و دانته که سالیان سال است یکدیگر را می‌شناسند، منظور موریسن دانته بود و در این نسخه وی قرار است با بزرگ‌ترین مشکل دوران زندگی‌اش مواجه شود.

بررسی ویدیو معرفی Devil May Cry 5

نکته بعدی که در میان توضیحات موریسن وجود دارد، وجود یک شخص شیطانی است که در این هنگام عبارت «هیچ‌وقت تا این اندازه به مشکل بر نخورده بودی» به‌زبان آورده می‌شود. اگر مجموعه Devil May Cry را زیر و رو کنیم، می‌بینیم که اصلی‌ترین و مهم‌ترین مشکل دانته، ورجیل، برادرش است و از طرفی، در این میان یک تئوری وجود دارد و آن هم شباهت بسیار زیاد این شیطان به حالت اصلی و شیطانی اسپاردا است. از آنجایی که برگشتن اسپاردا یک مورد تقریبا محال است، می‌توان این نظریه را در نظر گرفت که ورجیل، بالاخره توانسته است قدرت نهایی اسپاردا را کسب کند و از این‌رو شاهد ورجیل در حالت دویل تریگری شبیه به اسپاردا هستیم. البته نظریه دیگری نیز در میان وجود دارد و آن هم این است که ورجیل از طریق یاماتو، اسپاردا را بیدار می‌کند و تحت کنترل خود می‌گیرد.

بررسی ویدیو معرفی Devil May Cry 5

در ادامه شاهد یک اتومبیل ون و نیرو هستیم که این بار با موه‌های کوتاه به‌مخاطب معرفی می‌شود و وجود نوشته Devil May Cry روی این اتومبیل، نشان دهنده این است که نیرو نیز راه دانته را ادامه داده است. به‌عبارتی نیرو نیز سازمان کشتن هیولاهای مختص به خود را تشکیل داده است. نکته بعد بر می‌گردد به اسلحه نیرو که تغییراتی روی آن اعمال شده است. در نسخه چهارم رد کویین دارای خمیدگی کمتری نسبت به رد کویین نسخه پنجم بود. ظاهرا در DMC 5 و با توجه به صحنه‌های گیم‌پلی بازی در برنامه Inside Xbox، با نسخه ارتقا یافته «ملکه سرخ» طرف هستیم و احتمالا وجود مخزن شارژ بیشتر، از ویژگی‌های رد کویین جدید است که می‌توانید ضربات EX بیشتری را روی دشمنان اعمال کنید.

بررسی ویدیو معرفی Devil May Cry 5

سوییچ کردن بین بازوهای مکانیکی نیرو، یکی از ویژگی‌های جالبی است که در طول بازی می‌توانید از آن استفاده کنید

یکی از موارد جالبی که به‌نمایش گذاشته شد، بازوی رباتیک نیرو بود. در نسخه چهارم نیرو دارای یک بازوی شیطانی به‌نام Devil Bringer بود که از طریق آن می‌توانستید کومبوها و ضربات متفاوتی را روی دشمنان و باس‌ها اعمال کنید اما در Devil May Cry 5 بنا به دلایلی که در ادامه به آن‌ها پرداخته می‌شود، شاهد دویل برینگر نیستیم و نیرو از یک بازوی مکانیکی به‌نام Devil Breaker استفاده می‌کند. با توجه به صحنه‌های مختلف ویدیو رونمایی بازی، انواع مختلف دویل بریکر نشان داده می‌شود که هرکدام کارهای مختلفی انجام می‌دهند. برای مثال دویل بریکر قرمز رنگ، ویژگی متوقف کردن زمان را در دسترس نیرو قرار می‌دهد و می‌تواند برای چند ثانیه دشمن مورد نظر را متوقف کند. همچنین یکی دیگر از بازوهای مکانیکی نیرو، همانند یک راکت زیر پای وی قرار می‌گیرد و می‌توانید مسافت مشخصی را طی کنید.

نکته جالب‌تر قضیه این است که تمامی این بازوهای مکانیکی، توسط نیکو، دستیار نیرو، طراحی شده‌اند که باتوجه به پشتوانه فامیلی وی، وجود این موارد آن چنان دور از ذهن نیست زیرا مادر بزرگ‌اش، یکی از بهترین سلاح سازها بوده است و به‌نظر می‌رسد در طول داستان شاهد گفت‌وگو و کل کل‌هایی میان نیکو و نیرو باشیم زیرا، نیرو نیز همانند عموی خود، علاقه‌ای به پرداخت پول برای امکاناتی که در دسترس‌اش قرار داده می‌شوند، ندارد.

بررسی ویدیو بازی Devil May Cry 5

نکته بعد بر می‌گردد به نبرد نیرو در یک کتابخانه که به‌شوخی و کنایه از حریفش می‌خواهد صحبت کند و گفت‌وگویی داشته باشد. وجود این چنین مبارزه‌هایی از سوی نیرو به یک مورد عادی تبدیل شده که نمونه بارزش، در نسخه چهارم و مبارزه با دانته بود. از آنجایی که نیرو حریفش را به یک صحبت کوچک دعوت می‌کند، می‌توان حدس زد که نیرو و ورجیل در حال مبارزه کردن هستند زیرا ورجیل، شخصیتی فوق العاده آرام و ساکت است که اهل صحبت کردن نیست. البته در ادامه ویدیو، شاهد یک باس در محیط کتابخانه هستیم که تا حدی گفته بالا را تکذیب می‌کند.

بررسی ویدیو معرفی Devil May Cry 5

اصلی‌ترین سوال رویارویی نیرو و ورجیل این است که آیا این دو شخص به‌رابطه خویشاوندی خود پی خواهند برد؟

حال به‌سراغ اصلی‌ترین بخش ویدیو می‌رویم که مربوط به ورجیل است. درصحنه رونمایی از ورجیل، نیرو را می‌بینیم که اسم معشوقه‌اش را صدا می‌زند و از طرفی ورجیل دویل برینگر نیرو را می‌گیرد و او را به قفسه‌های موجود در محیط پرتاب می‌کند. ورجیل از گذشته تا به امروز دنبال قدرت اسپاردا بوده است و از آنجایی که یاماتو، در دویل برینگر نیرو قرار داشت، می‌توان دلیل قطع کردن دست نیرو را همین یاماتو و نقشه‌های پلید ورجیل برای به‌دست آوردن قدرت پدرش دانست. اگر تمامی این تئوری‌ها درست باشند، در نسخه پنجم، حالت واقعی دویل تریگر ورجیل را مشاهده می‌کنیم. از طرفی می‌دانیم که ورجیل هنوز آلوده است و در نسخه مخصوص بازی Devil May Cry 4، به ظاهر آلوده و طلسم شده ورجیل اشاره شد که بازیکنان می‌توانستند ورجیل را در قالب طلسم شده‌اش تجربه کنند. همچنین نوع پوشش ورجیل در آن نسخه دقیقا همانند ویدیو معرفی بازی Devil May Cry 5 است و اگر میزان روشنایی ویدیو و کنتراست را تا آخرین حد ممکن بالا ببرید، چهره ورجیل را مشاهده خواهید کرد که همان چهره آلوده شده‌اش است که در گذشته از آن رونمایی شده بود. از این‌رو ورجیل هنوز تحت کنترل شیاطین است و یک فرضیه داستانی به‌وجود می‌آید و آن هم این است که دانته و نیرو، تصمیم می‌گیرند ورجیل را به‌حالت سابق و عادی‌اش برگردانند.

بررسی ویدیو معرفی Devil May Cry 5

درست قبل از تمام شدن ویدیو بازی و زمانی که هواداران از حضور دانته ناامید شده بودند، شخص موتورسواری را دیدیم که شباهت بسیار زیادی به دانته داشت و پس از نزدیک شدن دوربین، حسابی هیجان‌زده شدیم زیرا چهره پیرتر دانته را دیدیم. از آن جایی که دانته با یک موتور وارد صحنه شد، می‌توانستیم حدس بزنیم که وقایع داستانی ادامه نسخه دوم باشد و حال دانته چند سال پس از گرفتار شدن‌اش در دروازه جهنم، برگشته است. نکته اینجا است که هیدئاکی ایتسونو، در جریان مصاحبه‌اش در برنامه اینساید ایکس باکس، اعلام کرد که داستان بازی در ادامه نسخه چهارم است. با این حال نمی‌توان منکر این شد که بازی می‌تواند ادامه نسخه دوم هم باشد زیرا از نظر بازه زمانی، Devil May Cry 2 بین نسخه چهارم و پنجم قرار دارد و صحبت ایتسونو هم در این میان درست خواهد بود. از طرفی موسیقی پایان بازی دویل می کرای ۲ و صحنه رفتن دانته به اعماق جهنم، با موسیقی رونمایی از دانته، تقریبا یکی است. همچنین اگر محیطی را که دانته در آن موتورسواری می‌کند با بعضی از محیط‌های نسخه دوم مقایسه کنیم، شباهت‌هایی را پیدا خواهیم کرد و از همه مهم‌تر، مدل موی دانته در DMC 5 و DMC 2 یکی است.

در پایان تمامی احتمالات، فرضیه‌ها و نکات ویدیو معرفی بازی Devil May Cry 5 را با شما کاربران عزیز به اشتراک گذاشتیم. همچنین ایتسونو اعلام کرده است که در نمایشگاه گیمز کام، هواداران می‌توانند دموی این بازی را تجربه کنند و اطلاعات بیشتری حول نحوه کارکرد دویل بریکر، منتشر می‌شود. همچنین امیدواریم جزئیات بیشتری از داستان بازی نیز منتشر شود. تا به‌ این جای کار اگر تئوری‌های ذکر شده درست باشند، دو پایان خواهیم داشت؛ اولین پایان اینکه دانته و ورجیل تمامی اختلاف‌های بین یکدیگر را حل خواهند کرد یا اینکه هر دو شخصیت خواهند مرد و نیرو، میراث پدر و عموی خود را به ارث خواهد برد و به مبارزه با شیاطین ادامه خواهد داد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده