نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۷

گزارش زومجی از رونمایی پلکستور از حافظه‌ های M9Pe

کمپانی پلکستور، با برگزاری مراسمی ضمن اعلام حضور رسمی در ایران، از حافظه‌های M9Pe خود رونمایی کرد.

چهارشنبه هفته پیش، Plextor، یکی از قدیمی‌ترین سازنده‌های صنعت حافظه‌های جامد، با برگزاری مراسمی در تهران که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن اعلام آغاز فعالیت رسمی خود در تهران، فروش جدیدترین محصولات خود را در ایران به صورت رسمی آغاز کرد. در ابتدای این مراسم، عاطفه ساعدی، روابط عمومی دفتر پلکستور در ایران، پس از خوش‌آمدگویی به حاضرین، توزیع رسمی و فعالیت دفتر پلکستور در ایران را اعلام کرد. سپس شایان باستانی، بخش توسعه بازار پلکستور، به توضیحاتی در زمینه برند پلکستور و دستاوردهای این کمپانی پرداخت:

رونمایی پلکستور از حافظه / Plextor

پلکستور در سال ۱۹۸۹ با تولید دیسک‌های نوری فعالیت خود را آغاز کرد. سپس در سال ۲۰۰۴ نخستین محصول SSD خود را با نام M1 معرفی و روانه بازار کرد. این برند با هدف ارتقای جایگاه خود در بازار ذخیره سازی، در سال ۲۰۱۴ نیز نخستین درایو مبتنی بر PCIe M.2 را با نام M6e طراحی و در بازار به فروش رسانید. بعد از آن در هر سال، محصولی جدید با ویژگی‌های جدید معرفی کرده که در سال ۲۰۱۸ جدیدترین سری از محصولات مبتنی بر NVMe را با نام سری M9Pe رونمایی کرده است. پلکستور در بازار جهانی دارای شرکای تجاری متعددی است. محصولات پلکستور در حال حاضر به طور رسمی توسط شرکت آواژنگ توزیع شده و با گارانتی پنج ساله آواژنگ در کشور به فروش می‌رسد.

رونمایی پلکستور از حافظه / Plextor

در ادامه مراسم، مهدی یحیایی، مسئول فنی دفتر پلکستور، به توضیحاتی به طور تخصصی در مورد آخرین سری محصولات تولید شده پلکستور پرداخت:

پلکستور با معرفی M6e برای نخستین بار در محصولاتش فرم فاکتور HHHL (half height, half length) را به کار گرفت. در سری M6e Black edition با اضافه کردن یک هیت سینک کارآمد به مدل M6e(A) Black Edition توانست دمایی بسیار مناسب در کنار عملکرد عالی برای این سری به‌دست آورد. امسال با معرفی سری M9Pe، حجم‌ها و مدل‌های متنوعی ارائه شده که بر حسب نیاز، می‌توانید محصولی بی نظیر از همه لحاظ از پلکستور انتخاب کنید. سری M9Pe دارای سه مدل M9PeY ،M9PeG و M9PeN با حجم‌های ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایتی است که مدل M9PeY دارای یک هیت سینک بزرگ، با طراحی زیبا، مجهز به نورپردازی RGB و عملکردی عالی در خنک سازی درایوهای پرسرعت SSD است. مدل M9PeG دارای یک هیت سینک کوچک برای استفاده در مادربردهایی که محدودیت اسلات PCIe دارند متناسب است. M9PeN نیز بدون هیت سینک عرضه می‌شود که برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ بسیار توصیه می‌شود. همچنین مادربردهای دارای هیت سینک M.2 نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده از این سری هستند. دو مدل M9PeG و M9PeN با رابط M.2 به سیستم وصل می‌شوند. پلکستور به دلیل استفاده از رده بالاترین تراشه کنترلر Marvell می‌تواند فرامینی فراتر از کنترل اطلاعات را در SSD پدید آورد. همین امر موجب شده تا پلکستور بتواند فناوری‌های متعددی را برای SSDهای خود به رایگان در اختیار کاربران قرار دهد. این فناوری شامل TrueProtect ،TrueSpeed ،PlexTurbo ،PlexNitro ،PlexCompressor و PlexVault است. M9PeY که به عنوان پرچمدار درایوهای پلکستور شناخته می‌شود، به طور ویژه‌ای برای گیمرها طراحی شده است. ظاهر لوکس آن با سیستم‌های گیمینگ امروزی به سادگی ترکیبی عالی ایجاد می‌کند. یک هیت سینک ویژه با نورپردازی RGB و نشان سفید رنگ و درخشان PLEXTOR، ظاهری جذاب به این محصول بخشیده است. SSDهای پرسرعت به دلیل استفاده از کنترلرهای رده بالا و تراشه‌های حافظه پرسرعت، دمای بالایی تولید می‌کنند که این حرارت سرعت خواندن و نوشتن را بسیار محدود می‌کند. هیت سینک سری M9PeY می‌تواند ۲۵ درجه دمای SSD را کم کرده و این SSDها در استفاده طولانی مدت این دما هیچگاه بالاتر از ۶۵ درجه نخواهند رسید. پلکستور با استفاده از حافظه‌های ۶۴ لایه‌ای TOSHIBA BiCS3 3D TLC و رده بالاترین تراشه کنترلر شرکت Marvell با نام Marvell 88SS1093 سرعتی بیش از ۳۲۰۰ مگابایت در ثانیه برای خواندن و ۲۱۰۰ مگابایت بر ثانیه برای نوشتن و طول عمر یک و نیم میلیون ساعت معادل ۱۷۲ سال در سری M9Pe در دسترس قرار داده است.

هم‌اکنون سری جدید محصولات در کشور با گارانتی ۵ ساله شرکت آواژنگ در حجم‌ها و مدل‌های مختلف در بازار در دسترس است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده