// سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱

شخصیت‌هایی که دوست داریم در نسخه جدید Super Smash Bros حضور داشته باشند

یکی از آرزوهای دیرینه مخاطبان نینتندو که معرفی Super Smash Bros برای نینتندو سوییچ بود به‌وقوع پیوست و حال در این مقاله نگاهی به شخصیت‌هایی می‌اندازیم که دوست داریم در این بازی حضور داشته باشند.

مجموعه Super Smash Bros، یکی از بزرگ‌ترین سری بازی‌های تاریخ نینتندو است و با نسخه‌های مختلف خود توانسته مخاطبان زیادی را جذب کنسول‌های نینتندو کند. زمانی که نینتندو سوییچ معرفی شد، خیلی از هواداران خواهان پورت شدن یکی از نسخه‌های Super Smash Bros روی نینتندو سوییچ بودند. حتی بعضی دیگر معتقد بودند که نینتندو باید نسخه‌ی جدیدی از این مجموعه را معرفی کند. مدتی پیش بود که در جریان جدیدترین رویداد نینتندو دایرکت، یک ویدیو مفهومی به نمایش درآمد که در این ویدیو دوتن از شخصیت‌های سری Splatoon در حال نبرد با یکدیگر بودند که ناگهان همه جا تاریک شد. درادامه ویدیو با شعله‌ور شدن یک آتش ته‌چهره‌ای از ماریو و لینک را مشاهده کردیم و همین تمامی نگرانی‌ها از نبود نسخه‌ای از سری Super Smash Bros. روی نینتندو سوییچ را خاتمه داد. البته هنوز به طور کامل مشخص نشده است که آیا این ویدیو نشان داده شده مربوط به نسخه‌ای کاملا جدید است یا همانند بازی Mario Kart 8 Deluxe شاهد یک پورت با محتویات اضافه‌تر از نسخه Wii U هستیم. در این میان بد نیست نگاهی داشته باشیم به شخصیت‌هایی که دوست داریم در بازی Super Smash Bros 2018 حضور داشته باشند.

Captain Toad

Captain Toad

لیست شخصیت‌های Super Smash Bros. از قهرمان و ضدقهرمان‌های مختلف پر شده است. موردی که دوست داریم ببینم این است که شاهد شخصیت‌هایی نظیر روستاییان بازی Animal Crossing باشیم که حضور آن‌ها در این بازی کمی نامتعارف است. کاپیتان تاد شاید شخصیت بی‌آزاری باشد ولی ایده استفاده از وی و نشان دادن روی مبارز این شخصیت که می‌تواند با بوزر، گانون یا حتی ماریو (وی از ماریو متنفر است) مبارزه کند، ایده جالبی است. اضافه شدن این شخصیت به لیست شخصیت‌های قابل بازی Super Smash Bros نینتندو سوییچ می‌تواند انگیزه کاربران را برای خرید این بازی و تجربه‌ای متفاوت بیشتر کند. شاید وی شخصیتی مبارز نباشد اما حضورش جالب خواهد بود. برای مثال سیستم مبارزات کاپیتان تاد چگونه خواهد بود و نینتندو از چه المان‌هایی استفاده خواهد کرد؟ شاید شاهد ضربه‌زدن کاپیتان تاد از طریق کوله پشتی‌اش باشیم. وی آیتم‌هایی نظیر قفل بازکن یا قابلیتی برای بیرون کشیدن چیزهای مختلف از داخل زمین را دارد و قطعا استفاده از این موارد به‌عنوان اسلحه در کنار یک محیط مبارزه‌ای مخصوص، می‌تواند جذاب و هیجان انگیز باشد.

Crash Bandicoot

Crash Bandicoot

وقت آن رسیده کرش را در یک بازی مبارزه‌ای ببینیم

کرش بندیکوت هیچوقت نتوانست در PlayStation All Stars حضور پیدا کند. در این میان با تایید شدن بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy برای نینتندو سوییچ، بد نیست فرصتی به کرش بندیکوت دوست داشتنی داده شود تا بتواند خودی نشان دهد. حرکات کرش به شکلی است که تجسم‌شان به‌عنوان حرکات مبارزه‌ای کار آسانی است. ضربات چرخشی یا پرتاب کردن میوه‌های Wumpa از مواردی هستند که کرش در طول مبارزات خود با سایر شخصیت‌ها می‌تواند از آن استفاده کند. اگر کرش بندیکوت به لیست شخصیت‌های Super Smash Bros اضافه‌ شود، امکان دارد شاهد المان‌های مجموعه کرش در این سری نیز باشیم. برای مثال امکان دارد از جعبه‌های معروف کرش بندیکوت، در دنیای بازی و جای بشکه‌های این مجموعه استفاده شود. در این میان با اضافه شدن کرش، تنها موردی که وجود آن قطعی می‌شود، حضور کوکو به‌عنوان دستیار کرش خواهد بود. مراحل بازی کرش بندیکوت، در مکان‌های دیدنی مختلفی نظیر دیوار بزرگ چین یا مصر باستان صورت می‌گرفتند و وارد کرد این مراحل به دنیای Super Smash Bros قطعا حال و هوای جدیدی به بازی می‌بخشد.

Toon Zelda

Toon Zelda/Tetra

در سری Super Smash Bros لینک‌های متعددی را مشاهده کرده‌ایم. از لینک جوان گرفته تا رگولار لینک و حالا لینک موجود در بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild ولی، وقتی به این مجموعه نگاه می‌کنیم، تنها یک زلدا را می‌بینیم و آن هم شیخ زلدا بود. با تمام این تفاسیر بد نیست یک زلدای جدید داشته باشیم. تترا (Tetra) زلدا یکی از مواردی است که وجود آن در جدیدترین نسخه از بازی Super Smash Bros می‌تواند جالب و هیجان انگیز باشد. تترا زلدا دارای یک کمان با تیرهای الکتریکی است و همچنین از سایر جنگ جوهایش می‌تواند به عنوان سلاح و قابلیت‌های دیگر استفاده کند.  با این حال تنها زمان مشخص کننده تایید یا عدم تایید این شخصیت یا در هر صورت یک زلدای جدید برای بازی است.

Ice Climbers

Ice Climbers

پوپو و نانا که آن‌ها را با نام Ice Climbers می‌شناسیم، برای اولین بار در بازی Super Smash Bros. Melee معرفی شدند. این دو شخصیت در تعدادی از نسخه‌های فرعی دیگر این مجموعه نیز حضور داشتند و نکته‌ی جالب، سیستم کارکرد و مبارزاتی این دو شخصیت نسبت به سایر مبارزان است که در واقع برای استفاده از تمامی ویژگی‌های آن‌ها باید از یک سیستم تیمی دونفره برای ضربه‌زدن استفاده کنید.

Geno

Geno

جینو نیز یکی دیگر از شخصیت‌هایی است که می‌تواند یادآور خاطرات بازی‌های قدیمی برای کاربران اولد اسکول نینتندو باشد

اگر نسخه نقش آفرینی بازی Super Mario را بازی کرده باشید، حتما شخصیت دوست داشتنی جینو را می‌شناسید. با اینکه دیگر شاهد نسخه‌ای نقش آفرینی از مجموعه سوپر ماریو نخواهیم بود اما حضور این شخصیت در دنیای Super Smash Bros می‌تواند برای هواداران شدیدا خاطره انگیز باشد. قطعا هواداران این شخصیت نسخه به نسخه منتظر حضور جینو به‌عنوان شخصیت قابل بازی بوده‌اند اما نینتندو هربار به شکل و شمایلی مختلف، آن‌ها را ناامید کرده است. از جینو می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین مبارزان دوربرد استفاده کرد که از جینو فلش و جینو بیم برای ضربات شارژی استفاده می‌کند. همچنین از Geno Whirl می‌توان برای مقابله با ضربه‌های ساموس (شخصیت متروید) استفاده کرد و به‌عنوان آخرین ویژگی، استفاده از جینو بلست می‌تواند شدیدا هیجان انگیز باشد. با این‌ حال همچنان نباید امیدمان را از دست بدهیم و شاید، در این نسخه نینتندو بالاخره نگاهی به این شخصیت بیاندازد و وی را در میان مبارزان بازی قرار بدهد.  

Issac

Isaac

یکی از بهترین ویژگی‌های مجموعه Super Smash Bros این است که شخصیت‌هایی دارد که به‌نوعی در میان آثار نینتندو فراموش شده‌اند. در میان سری‌های مختلف کمپانی نینتندو، سه‌گانه Golden Sun آن چنان شناخته شده نیست اما شخصیت آیزاک، قهرمان دو نسخه اول، جزو آن دسته از شخصیت‌هایی است که با حضورش در Sumer Smash Bros 2018 می‌تواند حال و هوای تازه‌ای به این بازی ببخشد. آیزاک به لطف قابلیت ویژه‌اش، اگر در Super Smash Bros حضور پیدا کند، می‌تواند شدیدا مفید واقع شود. آیزاک در طول مبارزات خود می‌تواند از جادوهای مختلف Psynergy استفاده کند که این ویژگی‌ها وی را از سایر مبارزان Super Smash Bros متمایز می‌کند. از طرفی آیزاک می‌تواند از احضارهای ویژه‌ای نظیر Judgment استفاده کند تا بتواند آسیب زیادی به حریف خود وارد کند. البته در این میان یک مشکل وجود دارد که از نظر مقاومت و سیستم دفاعی، آیزاک به اندازه شخصیت‌های شناخته شده سری Super Smash Bros قوی نیست. با این حال توانایی‌هایی دارد که باعث می‌شوند بتواند پا به پای آن‌ها در میدان نبرد، مبارزه کند.

King K Rool

King K. Rool

حضور شخصیت‌های منفی، می‌توانند دنیای Super Smash Bros را متفاوت نشان دهد

هر قهرمان بزرگ به یک شخصیت منفی نیاز دارد تا بتواند نقش خود را پررنگ‌تر از گذشته جلوه دهد. برای بتمن شاهد جوکر، برای ماریو شاهد بوزر و برای دانکی کونگ، شاهد کینگ ک. رول هستیم. کینگ ک. رول، رهبر Kremlingها، از زمان بازی Donkey Kong Country تا به امروز شخصیت منفی این مجموعه بوده است و وجود یک آنتاگونیست شاخص، می‌تواند دنیای Super Smash Bros را جذاب‌تر از گذشته کند. اگر کینگ ک. رول به بازی اضافه شود، وی را باید در دسته شخصیت‌های سنگین‌ وزن دسته‌بندی کرد؛ دقیقا موردی که Super Smash Bros به آن احتیاج دارد. به‌عبارتی در میان اشخاصی کوچک اندام با ضربات سریع، وجود شخصیت‌هایی که از جثه بزرگ‌تری برخوردار هستند و ضربات سنگین‌تری وارد می‌کنند، الزامی است. کینگ ک. رول به‌واسطه گجت‌هایی که دارد می‌تواند ضربات ساده و Melee جذابی را در دسترس بازیکنان قرار بدهد و از طرفی این گفته بدین معنا نیست که کینگ ک. رول فاقد گزینه‌هایی برای ضربات دور برد است. وجود کینگ ک. رول در جدیدترین نسخه Super Smash Bros می‌تواند جالب باشد اما نکته جالب‌تر این است که تا به‌امروز از این شخصیت در مجموعه Super Smash Bros استفاده نشده است.

Crono

Crono

کرونو، یکی از انتخاب‌های عجیب این لیست است. مجموعه The Chrono به دلیل عرضه متعدد روی پلتفرم DS و از طرفی پورت‌های نامناسب‌اش برای کامپیوتر، به فراموشی سپرده شده است اما وجود یک کراس‌آور و استفاده از شخصیت کرونو می‌تواند گزینه مناسبی برای نسخه‌ی بعدی Super Smash Bros باشد. در نسخه‌ی نینتندو Wii U و نینتندو 3DS شاهد شخصیت کلود، قهرمان بازی Final Fantassy VII بودیم. شخصی که حتی بازی‌اش روی پلتفرم نینتندو عرضه نشده بود و می‌توان انتظار داشت که شاهد وی یا دوستانش در نسخه بعدی به مناسبت ساخت FF VII Remake باشیم. با این‌حال کرونو یکی از قدیمی‌ترین و شاخص‌ترین شخصیت‌هایی است که به دست کمپانی اسکوئر انیکس (Square Enix) برای کنسول نینتندو ساخته شده است. کرونو، شخصیتی است که به‌واسطه ضربات دوربرد خود می‌تواند به دشمنان آسیب برساند.

Professor Layton

Professor Layton

بگذارید به سراغ موردی عجیب‌تر برویم. وجود یک پروفسور که آن را در بازیی‌های معمایی پازلی پلتفرم DS دیده‌ایم، در یک بازی مبارزه‌ای شدیدا ضد و نقیض است اما دلیل نمی‌شود از این شخصیت استفاده نکنیم. بهترین مثال برای درک حضور لایتون در نسخه بعدی بازی Super Smash Bros، شخصیت فونیکس رایت است که در سری بازی‌های کارآگاهی کپکام (Ace Attorney) به کاربران معرفی شده است. وی تا به حال در نسخه‌های مبارزه‌ای بازی‌های کپکام حضور داشته است و نکته جالب، این است که حضور این چنین شخصیت‌هایی در قالب یک مبارز، می‌تواند حال و هوای تازه‌ای به بازی ببخشد. همچنین زمین مبارزه مخصوص لایتون نیز می‌تواند یکی از موارد دیگری باشد تا دنیای Super Smash Bros را بامزه و متنوع جلوه دهد.

Riddly

Ridley

ریدلی نیز یکی دیگر از آنتاگونیست‌هایی است که اضافه شدن‌اش به بازی می‌تواند هیجان خاصی را به Super Smash Bros ببخشد

در میان سیلی از شخصیت‌های مثبت و قهرمان‌ها در Super Smash Bros، علاقه خاصی به حضور شخصیت‌های منفی و آنتاگونیست‌ها دارم. در این میان چه چیزی بهتر از یک آنتاگونیست قدیمی و جذاب به نام ریدلی که طرفداران Metroid وی را به خوبی می‌شناسند. ریدلی تا به حال در نسخه‌های مختلف سری Super Smash Bros حضور داشته اما هیچ‌وقت شخصیت قابل بازی نبوده است. حال ریدلی و حضورش به عنوان یک شخصیت قابل بازی، می‌تواند باب میل اشخاصی باشد که علاقه‌مند به سریع حرکت کردن و اعمال ضربات و کومبوهای سنگین هستند. به این موارد واکنش و حرکت کردن سریع را هم اضافه کنید تا متوجه شوید ریدلی چقدر می‌تواند شخصیت کارآمدی در Super Smash Bros 2018 باشد. همچنین وجود این شخصیت در لیست مبارزان بازی به مخاطبان و طرفداران سری Metroid اجازه می‌دهد که دست‌شان برای انتخاب شخصیت بازتر از گذشته باشد.

Tharja

نسخه‌های نینتندو Wii U و نینتندو 3DS بازی Super Smash Bros دارای شخصیت‌هایی از دنیای Fire Emblem Heroes بودند. با اینکه کورین و رابین ضربات تقریبا دوربرد خوبی دارند اما از حق نگذریم، تارجا نسبت به این دو شخصیت برتری دارد. وی یک جادوگر تاریک به‌حساب می‌آید که تخصص خاصی در استفاده از ضربات دوربرد و جادوهای متفاوت و کارآمد دارد. از طرفی تارجا ویژگی‌های فردی‌ای دارد که به او اجازه می‌دهند در مبارزات نزدیک، سریعا از محدوده حریف خود خارج شود و همانند قبل از دور کار حریف خود را یک‌سره کند. از طرفی جادوگر تاریک بودن شخصیت تارجا موردی است که سبب شده حضور وی، جذاب‌تر از شخصیت‌هایی نظیر مارث، لوسینا و روی باشد. با این حال باید تصمیم را برعهده نینتندو و تیم سازنده گذاشت و دید در جدیدترین نسخه از بازی Super Smash Bros از کدام شخصیت‌ها برای لیست اولین بسته‌های الحاقی آینده استفاده می‌کنند.

Kass

Kass

Kass دوست داشتنی، یکی از بهترین شخصیت‌های فرعی دنیای زلدا است

یکی از زیبایی‌های بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild آن نوازنده دوست داشتنی بود که روی بعضی از برج‌های بازی شروع به نواختن می‌کرد و آهنگ گوش‌نواز و شدیدا دوست داشتنی‌اش حال و هوای هر بازیکنی را خوب می‌کرد. Kass در جدیدترین نسخه زلدا حکم قصه‌گویی را داشت که با نواختن آهنگی دلنشین، داستان‌های جذاب خود را روایت می‌کرد و قرار گرفتن این چنین شخصیتی در دنیای Super Smash Bros می‌تواند تنوع شخصیت‌های بازی را گسترش دهد. یکی از نکات جالب در صورت قرار گرفتن این شخصیت در لیست مبارزان، نحوه مبارزات وی است که با شخصیت اصلی‌اش تناقض دارد. از آن‌ جایی که Kass یک پرنده است، می‌توانیم شاهد حرکات سرعتی از وی باشیم یا به‌واسطه‌ی ابزار موسیقی که دارد، می‌تواند از طریق نت‌های موسیقی به حریفش ضربه وارد کند. همیشه در بازی‌های سری Super Smash Bros شاهد شخصیت‌هایی بوده‌ایم که پتانسیل بالایی داشته‌اند و به‌نظرم Kass، جزو آن دسته از شخصیت‌هایی است که در میدان مبارزه به خوبی می‌تواند خود را اثبات کند.

Waluigi

Waluigi

اگر والویجی نمی‌تواند بازی مخصوص به خودش را داشته باشد، بهتر است وی را در Super Smash Bros نینتندو سوییچ ببینیم. واریو در دو نسخه قبلی Super Smash Bros شخصیت قابل بازی بود اما والویجی، رقیب لویجی، در هیچ‌کدام از بازی‌های این مجموعه قابل بازی نبوده است و وقت آن رسیده تا شاهد وی باشیم. یکی از دلایلی که می‌گوییم بهتر است نینتندو از شخصیت‌های منفی استفاده بیشتری داشته باشد، این است که در سری Super Smash Bros اکثر مبارزان، شخصیت‌های مثبت مجموعه‌های نینتندو هستند و خب حضور شخصیت‌های منفی می‌تواند به همان اندازه جالب و هیجان انگیز باشد که شخصیت‌های مثبت هستند. از طرفی استفاده از شخصیت‌های منفی می‌تواند یک شروع تازه برای Super Smash Bros باشد که امیدواریم در نسخه نینتندو سوییچ شاهد این شروع باشیم.

Shovel Knight

Shovel Knight

زمانی که نینتندو سوییچ عرضه شد، یکی از بازی‌هایی که از همان ابتدا روی کنسول منتشر شد، بازی Shovel Knight با نسخه مخصوصش بود و شوالیه بیلی دوست داشتنی‌مان به این کنسول هیبریدی راه پیدا کرد. حال چه خوب است که این شخصیت به بازی Super Smash Bros نیز اضافه شود و تنها یک دلیل برای این گفته‌ام دارم و آن هم این است که بتوانم سایر مبارزان را با بیل شکست بدهم! بازی Shovel Knight یکی از بهترین بازی‌های دوبعدی و پیکسلی این چند سال اخیر است و شخصیت شوالیه بیلی به شکلی طراحی شده است که شدیدا مناسبت یک بازی مبارزه‌ای است. همچنین وی دارای یک مجسمه آمیبو است که این مورد را می‌توان یک بلیط برای شخصیت شوالیه بیلی و حضور در Super Smash Bros دانست.

Rex

Rex

رکس به واسطه بلیدهایی که دارد، دست‌اش برای انجام حرکات مبارزه‌ای مختلف باز خواهد بود

بازی Xenoblade Chronicles 2 را می‌توان یکی از بازی‌های بزرگ نینتندو سوییچ و کمپانی نینتندو در سال ۲۰۱۷ دانست. شخصیت رکس در بازی زنوبلید دارای قدرتی بود که می‌توانست Bladeهای مختلفی را کنترل کند و از طریق آن‌ها دشمنانش را از بین ببرد. حال استفاده از این شخصیت در بازی Super Smash Bros می‌تواند سبک جدیدی از مبارزات را به‌دنبال داشته باشد. برای مثال رکس در طول مبارزاتش از بلید اصلی خود که پایرا است استفاده کند و برای کمبو و سایر قابلیت‌هایش از چند بلید دیگر نظیر Nia استفاده شود. در نهایت زمانی که رکس قصد استفاده از آلتیمیت یا همان کومبو ویژه خود را داشته باشد، شاهد تغییر پایرا به میترا باشیم که در جریان قابلیت ویژه‌اش از آسمان تعدادی آذرخش بر سر دشمنان نازل می‌کند. جدای از قرار گرفتن شخصیت رکس در این بازی، می‌توان از محیط‌های زیبا و رنگارنگ Xenoblade Chronicles 2 به‌عنوان محیط مبارزه‌ای در بازی Super Smash Bros استفاده کرد. قطعا رکس لیاقت حضور در لیست مبارزان جدیدترین نسخه از این بازی را دارد.

Champions of Hyrule

The Champions of Hyrule

بگذارید این بار به‌سراغ شخصیت‌هایی برویم که قطعا هواداران نینتندو شدیدا با آن‌ها خاطره دارند. قهرمان‌های هایرول، اشخاصی بودند که درکنار زلدا و لینک سالیان سال به مبارزه با پلیدی پرداختند اما قدرت گانون به قدری زیاد بود که توانست روح آن‌ها را تسخیر کند. قهرمان‌های هایرول هرکدام از نژاد و طایفه متفاوتی هستند و اضافه شدن آن‌ها به لیست مبارزین بازی Super Smash Bros می‌تواند هواداران سری زلدا مخصوصا نسخه Breath of the Wild را بیش از پیش به سمت این بازی جذب کند. اگر عشق شخصیتی هستید که ضربات سنگینی را به دشمن وارد کند، داروک بهترین گزینه است اما اگر به دنبال شخصیتی هستید که از سرعت حرکتی بالایی برخوردار باشد، ریوالی می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد. در این میان میفا و یوربوسا نیز هرکدام شیوه‌های مبارزه‌ای مخصوص به خود را دارند که رقابت میان شخصیت‌ها را جذاب‌تر از گذشته خواهد کرد.  


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده