نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

15 حقیقت در مورد اریک کیلمانگر، شخصیت منفی فیلم Black Panther

در این مقاله به ۱۵ حقیقت در مورد اریک کیلمانگر، شخصیت منفی فیلم Black Panther، می‌پردازیم که بهتر است در مورد آن اطلاع داشته باشید. با زومجی همراه باشید.

از بهمن سال گذشته، اکران جهانی فیلم Black Panther (بلک پنتر) آغاز شده است و این فیلم توانسته رکوردهای متعددی را نیز در طول اکران خود بشکند. این فیلم، اولین فیلم مستقل دنیای سینمایی مارول (Marvel) با محوریت یک ابرقهرمان رنگین پوست است و اتفاقات آن به‌جای مکان‌هایی مثل نیویورک، در قلب آفریقا جریان دارند که این موارد باعث شده که این فیلم اهمیت بسیاری را در این دنیای سینمایی داشته باشد. بخش زیادی از موفقیت فیلم را می‌توان مدیون عملکرد درخشان شخصیت شرور و منفی اریک کیلمانگر با بازی مایکل بی جردن، دانست که بازی جردن در این فیلم با تحسین منتقدان روبه‌رو شده است. با این حال، این شخصیت دارای نکات جالبی است که ممکن است هرگز در مورد آن‌ها نشنیده باشید. در این مقاله به ۱۵ واقعیت و چیزی که بهتر است در مورد شخصیت اریک کیلمانگر بدانید، پرداخته شده است.

ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از اتفاقات فیلم Black Panther را برای شما فاش کند.

 Erik Killmonger

۱۵- او تلاش کرد تا به انتقام جویان بپیوندد

در طول دوران طلایی اریک کیلمانگر، او توانست تی‌چالا را شکست دهد و تقریبا او را بکشد و توانست لقب کسی را که پادشاه واکاندا و بلک پنتر را شکست داده و این القاب را تصاحب کرده است، به‌دست بیاورد؛ اما این برای کیلمانگر جنجالی کافی نبود و او جایگاه تی‌چالا در انتقام جویان (Avengers) را نیز می‌خواست و سعی کرد این مقام را به‌دست بیاورد. بدترین قسمت ماجرا اینجا بود که کیلمانگر می‌توانست طبق قانون واکاندا که تاکنون تاج و تخت پلنگ سیاه را تصاحب کرده بود، به انتقام جویان اضافه شود. در عوض کیلمانگر با ویژگی‌هایی چون مهارت، جسارت و هوش که توانسته بود تی‌چالا را شکست دهد، می‌توانست کمک بزرگی به تیم باشد.

اریک کیلمانگر در واکاندا متولد شده است

با این حال، انتقام جویان از یک تصمیم نهایی برای قبول یا نپذیرفتن کیلمانگر نجات پیدا می‌کنند. زمانی که ددپول پری، پلنگ کیلمانگر را می‌دزدد، او این حیوان را به واکاندا می‌برد و در مقابل کیلمانگر عقب نشینی می‌کند و نشان می‌دهد که یک بازیکن تیمی نیست و همچنین بدن او واکنش بسیار ضعیفی به گیاه کشور واکاندا موسوم به Heart Shaped Herb می‌دهد. 

Iron Man 3

۱۴- او به همان مدرسه‌ای رفته بود که آیرون من در آن درس می‌خواند

زمانی که کیلمانگر در آمریکا بود، تصمیم گرفت که هرکاری را انجام دهد تا در این کشور پیشرفت کند و بتواند توانایی خود را تا سطح یا حتی بهتر از تی‌چالا بهبود ببخشد. بدین ترتیب او سخت تلاش کرد تا در بهترین مدرسه‌ها و دانشگاه‌های دنیا درس بخواند و یکی از این مدارس، موسسه فناوری ماساچوست یا MIT بود که در این مکان تونی استارک نیز درس خوانده است.

تی‌چالا او را هرگز در یک نبرد تن به تن شکست نداده است

او یکی از دانشجوهای ممتاز و برتر این موسسه بود و در نهایت با مدرک Phd در رشته مهندسی فارغ التحصیل شد. او در واقع در نظر داشت تا اسلحه پیشرفته‌ای را طراحی کند و در کنار آن به یک استاد در علوم سیاست و اقتصاد تبدیل شود. عملکرد او در این موسسه چنان خوب و مثبت بود که حتی برای مدتی در MIT نیز تدریس می‌کرد.

White Wolf

۱۳- او به خلق شخصیت وایت تایگر کمک کرده است

طرفداران می‌دانند که شوری، خواهر تی‌چالا، مدتی به‌عنوان بلک پنتر در دنیای کمیک حضور داشته است اما کمتر کسی می‌داند که شخصیت‌های کمتر شناخته شده دیگری نیز لباس پلنگ سیاه را برای مدتی بر تن کرده‌اند. پس از مجموعه‌ای از شکست‌ها و ناامید کردن مردمش، تی‌چالا خودش را تبعید و واکاندا را ترک می‌کند. او سپس در محله هارلم در شهر نیویورک ظاهر می‌شود و با کاسپر کول که یک پلیس خوب است، آشنا می‌شود.

او یک پلنگ به نام پری داشت

از آنجایی که تی‌چالا خودش را از پوشیدن لباس پلنگ سیاه بازنشست کرده بود، اجازه داد تا کول لباس بلک پنتر را بر تن کند. با این حال، کول در نهایت با اریک کیلمانگر روبه‌رو شد. کول درخواست کرد تا او به بلک پنتر مشروع تبدیل شود؛ اما این موضوع بدان معنا بود که او باید با کیلمانگر که اخیرا بهبود یافته بود، در یک مبارزه آیینی و مذهبی شرکت کند. کیلمانگر فرصتی برای مقابله با کول دید و به او پیشنهاد گیاه Heart Shaped Herb را در عوض بازگشتش داد و در این لحظه شخصیت وایت تایگر (White Tiger) خلق شد.

Mandarin

۱۲- او با ماندارین ارتباط داشت

اگرچه کیلمانگر از واکاندا و چنگال بلک پنتر فرار کرده بود؛ اما خطر همچنان او را تهدید می‌کند و او بیش از یک بار از چنگال مرگ فرار کرده است. او در واقع یکبار در رویایی با تی‌چالا درگذشت و این پایان کار کیلمانگر در دنیای کامیک بود. با این حال او فرصتی را پیدا کرد تا با یکی از دشمنان آیرون من ملاقات کند و او به کیلمانگر گفت که داستانش هنوز به پایان نرسیده است. ماندارین در ادامه شروع به احیای کیلمانگر کرد و سپس با همکاری یکدیگر به دنبال طراحی یک نقشه برای شکست آیرون من، وار ماشین و بلک پنتر بودند. این دو نفر در آستانه موفق شدن در این برنامه شوم نیز بودند و توانستند وار ماشین را دستگیر کنند و ظاهرا موفق به کشتن بلک پنتر نیز شدند اما زمانی که کیلمانگر فهمید او یک نسخه LMD (ربات) از بلک پنتر را به قتل رسانده است، توسط آیرون من غافلگیر شدند و شکست خوردند و کیلمانگر دوباره به سرزمین مردگان بازگشت.

Erik Killmonger vs T’Challa

۱۱- تی‌چالا او را هرگز در یک نبرد تن به تن به تنهایی شکست نداده است

کیلمانگر یک چالش نهایی برای تی‌چالا بود. برخی از شخصیت‌های شرور هستند که قهرمانان در نهایت آن‌ها را در نبردهای فیزیکی شکست می‌دهند؛ اما برخی از شخصیت‌های منفی نیز وجود دارند که نمی‌توان آن‌ها را به راحتی شکست داد. کیلمانگر از این دست شخصیت‌های شرور برای تی‌چالا بوده است. در هر مبارزه تن به تن، کیلمانگر در آستانه شکست دادن تی‌چالا بود و در نهایت بلک پنتر با حواس پرتی یا کمک دیگران توانسته او را شکست دهد و در واقع او هیچگاه در یک نبرد تن به تن به‌تنهایی کیلمانگر را شکست نداده است.

ان‌جاداکا نام واقعی کیلمانگر است

در اولین مبارزه، کیلمانگر و تی‌چالا در یک آبشار جنگیدند که در نهایت کیلمانگر از آبشار سقوط کرد و تی‌چالا فکر کرد او کشته شده است. در دومین مبارزه، کیلمانگر یک نسخه LMD از تی‌چالا را نابود کرد. در سومین مبارزه، تی‌چالا توانست در لحظات آخر کیلمانگر را شکست دهد و سرانجام در مبارزه چهارم و نهایی، کیلمانگر توانست تی‌چالا را شکست دهد و اگر مونیکا رامبیو نبود، تی‌چالا کشته شده بود. 

Black Panther

۱۰- اریک کیلمانگر نام واقعی او نیست

باور می‌کنید یا نه، کیلمانگر نام واقعی او نیست. اریک کیلمانگر در واقع با نام ان جاداکا (N’Jadaka) در کشور واکاندا متولد شده است. با این حال، او به آمریکا و شهر نیویورک رفت و خشم و تنفر خود از خاندان سلطنتی را حفظ کرد و آن را گسترش داد. این خشم از خاندان سلطنتی باعث شد که او نام واقعی خود را رها و نام اریک کیلمانگر را دریافت کند. در فیلم Black Panther نیز نام واقعی او اریک کیلمانگر نیست و او در فیلم اریک استیونز نام دارد که به علت شهرتی که به‌عنوان یک سرباز عملیات‌های ویژه به‌دست آورده بود، به کیلمانگر شهرت یافته است. 

Erik Killmonger vs Deadpool

۹- او یک دوئل با ددپول داشت

ددپول یکی از شخصیت‌هایی دنیای کامیک مارول است که تقریبا به همه جای آن رفته و با شخصیت‌های زیادی ملاقات یا حتی با آن‌ها مبارزه کرده است. او حتی زمانی که کیلمانگر به‌عنوان بلک پنتر و پادشاه واکاندا بود، به واکاندا سفر کرد و یک ملاقات با او داشت که این ملاقات در نهایت به یک دوئل و مبارزه کوتاه ختم شد. در واقع Achebe ددپول را برای کشتن کیلمانگر استخدام کرده بود تا تی‌چالا احتمالا بتواند به‌عنوان پادشاه بازگردد. در نهایت این اتفاقات که کمی پیچیده نیز بود، باعث دشمنی میان انتقام جویان به‌همراه ددپول و کیلمانگر شد.

Erik Killmonger

۸- یک روستا پس از او نامگذاری شد

اگر اریک کیلمانگر شخصیت شروری بود، پس چرا یک روستا را به نام او نامگذاری کردند؟ او در واقع در واکاندا متولد شده و فرزند این کشور است. او همچنین شاهد مرگ پدر و مادرش توسط یولیسس کلا بود. با این حال، کلا پیش از رفتنش از واکاندا، ان‌جاداکا و دیگر مردم روستا را به بردگی گرفت. پس از بازگشت ان‌جاداکا به‌عنوان اریک کیلمانگر، بدیهی است که او از خاندان سلطنتی برای اینکه جلوی این اتفاق را نگرفتند، عصبانی باشد اما کیلمانگر به سرعت به روستای محل تولد خود رفت و با استفاده از توانایی و نبوغش، فناوری و اسلحه‌های پیشرفته را برای مردمش آورد. نیروهای این روستا که پیش از این نیروهای بی اهمیتی بودند، به یک نیروی پیشرفته و قابل اتکا در واکاندا تبدیل شدند و از آن زمان به بعد روستا به ان‌جاداکا تغییر نام داد.

Preyy

۷- او یک حیوان دست آموز داشت

شاید برای شما عجیب باشد اما کیلمانگر به گربه سانان علاقه دارد. او در واقع یک پلنگ را به‌عنوان حیوان خانگی داشت که پری (Preyy) نام این پلنگ بود. این پلنگ ویژگی‌های فیزیکی برتری دارد و فراتر از یک پلنگ طبیعی است. پری حتی بزرگ‌تر و خطرناک‌تر از هر نوع گربه‌ای است. پری همیشه یک شریک بسیار وفادار برای کیلمانگر بوده است و در بسیاری از مبارزات حتی اگر فرمان حمله دریافت نمی‌کرد، به کیلمانگر در مبارزات کمک می‌کرد. او حتی یکبار در یک مبارزه با بلک پنتر به کیلمانگر کمک کرده است. پری حتی برای مدتی به انتقام جویان پیوست و اولین گربه رسمی انتقام جویان شد. حتی زمانی که کیلمانگر درگذشت، پری به او وفادار ماند و برای او عزاداری کرد و زمانی که کیلمانگر دوباره بازگشت و قیام کرد، پری دوباره پیش استادش بازگشت و به او ملحق شد.

Black Panther

۶- او هرگز در یک محصول تصویری حضور نداشته است

فیلم Black Panther، اولین محصول تصویری بود که در آن شاهد حضور اریک کیلمانگر بوده‌ایم. در واقع در موارد متعددی تنها شاهد حضور تی‌چالا از جمله حضور در چند سریال انیمیشنی مثل انیمیشن Avengers: Earth’s Mightiest Heroes، انیمیشن Marvel’s Avengers Assemble و انیمیشن Iron Man: Armored Adventures بوده‌ایم. با این حال، در هیچکدام از این محصولات شاهد حضور کیلمانگر نبودیم. تقریبا در تمام این محصولات، بلک پنتر در برابر یولیسس کلا قرار گرفته و هیچگاه این شانس به کیلمانگر برای قرار گرفتن در برابر تی‌چالا داده نشده است. با این حال، عملکرد درخشان مایکل بی جردن در فیلم Black Panther باعث شد تا کیلمانگر به محبوبیت زیادی دست پیدا کند و انتظار می‌رود در آینده شاهد حضور بیشتری از این شخصیت در محصولات تصویری مختلف باشیم.

Erik Killmonger

۵- او در واقع در واکاندا متولد شده است

اگرچه کیلمانگر در ابتدا به‌عنوان یک شهروند آمریکایی در دنیای کامیک معرفی می‌شود اما او در واقع در واکاندا متولد شده است. بلافاصله پس از اینکه تی‌چالا قدرت را در واکاندا می‌گیرد، کیلمانگر به کشورش باز می‌گردد. در دنیای کامیک، کیلمانگر در محله هارلم بزرگ شده است اما در فیلم Black Panther، او در اوکلند بزرگ شده است. در طی یکی از سفرهای تی‌چالا به آمریکا، کیلمانگر پسر تی‌چاکا را شناسایی و داستان و ریشه خود را برای او تعریف می‌کند.

کیلمانگر هرگز در یک محصول تصویری حضور نداشته است

زمانی که کیلمانگر بچه بود، یولیسس کلا به واکاندا حمله می‌کند و پادشاه تی‌چاکا را به قتل می‌رساند. قبل از اینکه او واکاندا را ترک کند، او تعدادی را نیز به‌عنوان برده می‌برد که کیلمانگر یکی از این بردگان بوده است. با این حال، او در نهایت به آمریکا فرار می‌کند اما از اینکه دولت واکاندا برای مقابله با کلا بسیار ضعیف بوده و ضعیف عمل کرده است، یک نفرت عمیق به خاندان سلطنتی پیدا می‌کند.

Black Panther

۴- او پادشاه واکاندا بوده است

شاید بتوان گفت که اریک کیلمانگر موفق‌ترین دشمنان تی‌چالا است. او یکی از شخصیت‌های شرور موفقی بود که موفق شد یک شخصیت قهرمان را مجبور به انجام کارهایی کرد که بازگشتی برای آن وجود نداشت و تا آخر عمر باید با آن سپری کند. در فیلم The Dark Knight (شوالیه تاریکی)، جوکر با هاروی دنت کاری کرد که بتمن نتواند جبران کند تا برای این موضوع خودش را سرزنش کند. کیلمانگر نیز برنامه نسبتا مشابه‌ای داشت. او جنگ‌های صلیبی بر علیه تی‌چالا و واکاندا را آغاز کرد که این جنگ‌ها باعث شد تا او به‌راحتی به موفقیت نزدیک شود و در یک نمونه برنامه او کاملا موفق شد. او با شکست تی‌چالا، حاکمیت واکاندا و لباس پلنگ سیاه را به‌دست آورد و در چندین مورد این موضوع در کامیک تکرار شده است. 

Erik Killmonger

۳- او یک ملت را فتح کرده است

افراد بسیار کمی هستند که قابل مقایسه با اریک کیلمانگر باشند. نه تنها کیلمانگر فوق العاده قدرتمند و آموزش دیده است، بلکه او هوش بسیار باورنکردنی نیز دارد. او در بالاترین سطح آموزشی در آمریکا درس خوانده است و یک مدرک دکترای مهندسی و یک مدرک MBA از MIT دارد. اما حیله گری کیلمانگر از دیگر ویژگی‌های او پیشی گرفته است. کیلمانگر تلاش کرد تا با استفاده از بازار جهانی باعث ورشکستگی کشور واکاندا شود.

یولیسس کلا خانواده کیلمانگر را به قتل رسانده و او به نیویورک فرار کرده است

شاید سخت باشد که تصویر کنید کیلمانگر برای اجرای چنین برنامه‌ای یک کشور را فتح کند اما این دقیقا همان چیزی بود که او نیاز داشت و به همین منظور به سراغ کشور نیگاندا (Niganda) که همسایه کشور واکاندا بود، رفت. کیلمانگر در ابتدا مردم این کشور را به انقلاب تحریک کرد و در ادامه رهبر کل کشور شد. البته او سپس از این کشور برای حمله به واکاندا استفاده کرد. 

Erik Killmonger vs Black Panther

۲- او یک ارتش زامبی داشته است

زمانی که اریک کیلمانگر به کشور واکاندا بازگشت، در نظر داشت تا از هر برنامه و وسیله‌ای برای رسیدن به موفقیت و اهدافش استفاده کند. همانطور که می‌دانیم کشور واکاندا ترکیبی از علم و منابع عرفانی است و مناطق متعددی وجود دارد که قدرت عرفانی را می‌توان در آن یافت و کیلمانگر موفق شد تا پس از بازگشت به واکاندا چنین ناحیه‌ای را پیدا کند. کیلمانگر منطقه فراموش شده Land of Chilling Mist را پیدا کرد که در آن یک شهاب سنگ باستانی به‌نام Altar of Resurrection وجود داشت که دارای قدرت‌هایی بود. کیلمانگر در ادامه به قدرت‌های این شهاب سنگ دست پیدا کرد و توانست با استفاده از آن یک ارتش به‌نام Death Regiment را که مانند زامبی بودند، درست کند.

Black Panther

۱- او توسط یک پسر بچه یتیم به قتل رسیده است

بلک پنتر و کیلمانگر مبارزه‌ها و دوئل‌های فوق العاده متعددی را در دنیای کامیک داشته‌اند که هرکدام از این مبارزه‌ها به شکل متفاوتی به پایان رسیده است. تی‌چالا یکبار به لطف یک پسر بچه یتیم توانست کیلمانگر را شکست دهد. در تلاش‌های کیلمانگر برای سرنگونی دولت واکاندا، او با تی‌چالا دو مبارزه آئینی و مذهبی مختلف را برگزار کرده است. در اولین مبارزه، کیلمانگر پادشاه را به پایین آبشار پرتاب کرد تا شاهد مرگ نمادین بلک پنتر در دنیای کامیک باشیم.

او برای مدتی پادشاه واکاندا و پلنگ سیاه شده بود

در دومین مبارزه نیز کیلمانگر به همین شکل تی‌چالا را شکست داد اما زمانی که تصمیم داشت کار او را تمام کند، کیلمانگر شکست خورد. یک پسر بچه که در دوران حاکمیت کیلمانگر یتیم شده بود، در این صحنه مداخله کرد و با زدن یک ضربه به سر کیلمانگر باعث مرگ این شخصیت در آبشار شد.


منبع CBR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده