// شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

۸ پایان‌بندی متفاوت و مخفی بازی‌ها که احتمالا از دست داده‌اید

در این مقاله به پایان‌بندی‌ مخفی ۸ بازی می‌پردازیم که کمتر کسی آن‌ها را تجربه کرده است. با زومجی همراه باشید.

زمانی که اکثر مردم اصطلاح «پایان‌بندی اضافی» را می­‌شوند، به یاد بخش­‌های اضافی فیلم‌های DVD می‌افتند. اما در واقع این پایان‌بندی‌های اضافی امروزه در بازی‌های ویدیوی بیشتر مشاهده می‌شوند. بسیاری از بازی‌های بلاک باستر که منتشر می‌شوند، دارای چندین پایان‌بندی متفاوت هستند و در این بازی‌ها نتیجه داستان بر اساس عملکرد گیمر‌ها و تصمیماتی که در طول بازی می‌گیرند، تغییر می‌کند.

مفهوم پایان‌بندی اضافی در اواسط دهه ۹۰ میلادی معروف شد؛ زمانی که بازی Chrono Trigger با ۱۳ پایان‌بندی متفاوت برای کنسول SNES عرضه شد. این حرکت در عصر بازی‌های ۱۶ بیتی بی‌سابقه بود. این بازی، افراد زیادی را درگیر خود کرد تا با چندین بار تمام کردن بازی بتوانند تمامی پایان‌بندی‌های آن را تجربه کنند.

از آن زمان تا به‌حال پایان‌بندی‌های اضافی بازی‌ها بسیار رایج شده‌اند. برخی از آن‌ها با انتخاب یک مسیر در سر دوراهی به سادگی قابل دسترس هستند، اما برخی از آن‌ها یا به‌خوبی پنهان شده‌اند یا بسیار چالش برانگیز هستند. در بین گیمر‌ها، افرادی وجود دارند که سعی می‌کنند تمامی پایان‌های ممکن در یک بازی را تجربه کنند، اما حتی آن‌ها هم شاید از برخی پایان‌‌بندی‌های بازی‌های کلاسیک که بسیار مخفی بوده‌اند، مطلع نباشند. در ادامه به پایان‌بندی ۸ بازی گوناگون که باز کردن آن‌ها بسیار دشوار بوده می‌پردازیم.

توجه: این مطلب بخش‌هایی از داستان این بازی‌ها را فاش می‌کند.

.

8.The-New-Mr-X-StreesOfRage

۸- The New Mr X - Streets of Rage

بسیاری از بازی‌های سبک Beat'em up، گیمر‌ها را در یک مسیر خطی پر زد و خورد قرار می‌دهند. اما بازی Streets of Rage کنسول Sega Mega Drive سعی کرد تا با ارائه چندین پایان‌بندی مختلف، متفاوت ظاهر شود.

جالب‌ترین پایان بازی زمانی رخ می‌دهد که در حالت دو نفره به باس مرحله آخر یعنی Mr X می‌رسید و زمانی که شخصیت منفی بازی به شما پیشنهاد می‌دهد که به سازمان شیطانی خلافکاران بپیوندید، بازی شما را در سر یک دوراهی قرار می‌دهد.

دانلود ویدیو از آپارات

این تصمیم یک مبارزه مرگبار بین دو گیمر را شکل می‌دهد. پس از اتمام مبارزه، به برنده شانس دیگری برای ایستادن در کنار Mr X داده می‌شود. اگر شما در دفعه اول «بله» بگویید و در دفعه دوم پیشنهاد او را رد کنید، Mr X سعی می‌کند تا شما را بکشد و یک نبرد باس مرحله آخر سبک قدیمی شروع می‌شود.

شکست دادن Mr X پس از خیانت به هم تیمی‌تان، باعث می‌شود تا پایان بد بازی Streets of Rage برای شما باز شود. در این پایان‌بندی شخصیت اصلی بازی در تصویری نشان داده می‌شود که روی صندلی ریاست افراد شرور نسشته و به عنوان پادشاه خلافکاران شهر شناخته می‌شود.

.

7.Siding-with-Pagan-Min-FarCry4

۷- Siding With Pagan Min - Far Cry 4

کاراکتر Pagan Min ثابت کرده که در بازی Far Cry 4 یک روانی تمام عیار است. تنها کمی بعد از معرفی‌اش در بازی، به یکی از افرادش تا سر حد مرگ چاقو می‌زند و دوباره بعد از آن در مهمانی ناهاری که شما به زور اسلحه در آن حاضر شدید، یک چنگال را در کمر یک بدبخت بیچاره فرو می‌کند.

افراد کمی پیدا می­‌شوند که زمانی که در همان ابتدای بازی، Min آن‌ها را در اتاق تنها گذاشت، در اتاق منتظر او بمانند. اما اگر به‌جای فرار منتظر او بمانید، یک پایان غافلگیر کننده برای شما باز می‌شود.

دانلود ویدیو از آپارات

اگر پس از آن که Min شما را تنها گذاشت، به مدت ۱۳ دقیقه برای او منتظر بمانید، او در نهایت باز می­‌گردد و به‌جای کشتن شما، شما را سوار هلی‌کوپتر می‌کند و به نزدیک‌ترین معبد می‌برد، جایی که شما می­‌توانید خاکستر مادرتان را طبق برنامه در آن‌جا پخش کنید. در انتها قبل از اینکه نوشته‌های پایانی بازی ظاهر شوند، Min به شما می‌گوید که: «حالا وقت اینه که یکم تیراندازی کنیم». این اتفاق به شما دو راه را نشان می‌دهد: یا به افراد شرور بپیوندید یا دوباره از اول و به درستی بازی را انجام دهید.

.

6.Condemned-to-a-Flaming-Demise-Firewatch

۶- Condemned To A Flaming Demise - Firewatch

بازی مستقل استودیوی Campo Santo یعنی Firewatch را می‌توانید هرطور که می‌خواهید بازی کنید. جستجوی جنگل ملی شوشونی دارای آزادی عمل بسیاری است به‌نحوی که ممکن است بدون آن که از مسیر اصلی بازی منحرف شوید، ساعت‌ها در مناطق داخل بازی سرگرم شوید.

داستان بازی بدین صورت تمام می‌شود که هِنری (شخصیت اصلی بازی) تصمیم می‌گیرد که از تبعید خودش به جنگل دست بردارد و به پیش همسر مریضش بازگردد که ناگهان جنگل آتش می‌گیرد.

دانلود ویدیو از آپارات

در پایان معمولی بازی هنری همانند شخصیت Arnie در فیلم Predator عمل می‌کند و خود را به هلیکوپتر نجات می‌رساند و جنگل در حال آتش را ترک می‌کند. اما اگر شما حدود سه دقیقه برای رسیدن به هلیکوپتر نجات تعلل کنید، هلیکوپتر ناگهان بدون شما بلند می‌شود و شما را در یک پایان‌بندی کاملا متفاوت قرار می‌دهد.

با تنها گذاشتن شخصیت اصلی بازی در میان خاکستر و آتش، بازی Firewatch یک پایان‌بندی کاملا متفاوت خواهد داشت. بهتر است که در پایان بازی شما سریعا خود را به هلیکوپتر برسانید، چون هنری بیچاره تا اینجای کار هم به اندازه کافی درد و عذاب را متحمل شده است!

.

5.Ethan-HeavyRain

۵- Helpless - Heavy Rain

بازی تعاملی استودیوی Quantic Dream یعنی Heavy Rain چندین و چند پایان مختلف دارد، اما رسیدن به این یکی بسیار دشوار است چرا که شما باید تمامی مراحل بازی را به اشتباه پیش بروید و تصمیمات غلط بگیرید.

سه عدد از پایان‌های این بازی غم‌انگیز هستند و در آن‌ها پروتاگونیست بازی یعنی اتان خود را می‌کشد. پایان «Helpless» تنها زمانی اتفاق می‌افتد که اتان چندین بار در طول بازی دستگیر شود و هیچ کدام از شخصیت‌ها نتوانند مکان Shaun را پیدا کنند. اگر این اتفاق‌ها بیافتند، قاتل اوریگامی (Origami Killer) فرزند اتان یعنی شاون را به قتل می‌رساند و فرار می‌کند و اتان را با روحی افسرده بخاطر جرایم مرتکب شده تنها می‌گذارد. با این اتفاقات شما در پایان بازی می‌بینید که پدر زجر کشیده خود را از سقف زندان آویزان می‌کند و به زندگی خود خاتمه می‌دهد.

دانلود ویدیو از آپارات

Helpless پایانی است که شما ممکن است آن را از دست داده باشید. این پایان تنها در زمانی اتفاق می‌افتد که شما هر دو شخصیت بازی را که قرار است از آن‌ها مواظبت کنید، در معرض آسیب قرار دهید.

.

TheWitness

۴- The Developer's POV - The Witness

بازی مستقل Jonathan Blow یعنی The Witness یک پایان‌بندی با قالب ارجاع به سازندگان بازی دارد که می‌توان آن را تنها در ۵ دقیقه باز کرد، البته اگر نحوه باز کردن آن را بلد باشید.

به طور عادی پس از تمام کردن دو چالش اولیه بازی، گیمر‌هایی که روی خورشید کلیک کنند به یک محیط معمایی دسترسی پیدا می‌کنند. زمانی که معما حل شد،‌ شما وارد یک منطقه جدید می‌شوید که Island Hotel نام دارد و اینجا است که همه چیز عجیب و غریب می‌شود.

دانلود ویدیو از آپارات

یک ویدیوی طعنه‌آمیز از دید چشمان Blow پخش می‌شود که در آن شما می‌توانید زندگی شخصی یک توسعه‌‌دهنده را از نزدیک ببینید. در این ویدیو مشاهده می‌کنید که Blow بخاطر گرفتی عضله ناشی از نشستن پشت کامپیوتر به زور خود را به اطراف خانه‌اش می‌کشد. اینطور که به نظر می‌‌رسد زندگی یک توسعه‌دهنده آنقدر هم تجملاتی نیست.

.

Silent Hill 2

۳- The Dog Ending  - Silent Hill 2

بازی Silent Hill 2 توانست طرفداران سبک ترس و بقا (Survival-horror) را با چندین پایان‌بندی مختلف سر ذوق آورد. یکی از این پایان‌‌بندی‌ها هنوز هم در ذهن طرفداران بازی‌های سایلنت هیل باقی مانده است. هر کسی که توانسته باشد تمامی پایان‌های این بازی را باز کند، قبول دارد که Dog Ending واقعا چیز دیگری است.

باز کردن این پایان کمی دشوار است و جایزه شما برای انجام این کار یک تغییر سبک دراماتیک است. یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های تاریخ در انتها تبدیل به یک نمایش کمدی می‌شود که کل آن توسط یک سگ کنترل شده است.

دانلود ویدیو از آپارات

این پایان تنها برای گیمر‌هایی فعال می‌شود که بازی را حداقل دوبار تمام کرده باشند. شما پس از این انجام این کار یک کلید را که «Dog Key» نام دارد، در خانه سگ واقع در حیاط نزدیک مسافرخانه Jack Inn پیدا می‌کنید. سپس با استفاده از این کلید می‌توانید اتاق کنترل واقع در هتل Nightmare Lakeview را باز کنید و با صحنه‌ای غافل‌گیرکننده مواجه شوید. اینجا شما متوجه می‌شود که یک سگ بنام Mira در حال کنترل تمام داستان بوده است. با فهمیدن این موضوع شخصیت اصلی بازی یعنی جیمز  با ناامیدی روی زانوانش می‌افتد.

.

Maniac Mansion

۲- Talk Show  - Maniac Mansion

در مجموع دو پایان مختلف برای بازی Maniac Mansion وجود دارد؛ یکی که در آن یک شهاب سنگ که داستان حول آن می‌چرخد، توسط پلیس بین کهکشانی دستگیر می‌شود و در دیگری از دست پلیس فرار می‌کند.

شاید کمتر کسی از این موضوع مطلع باشد اما می‌توان به نحوی بازی را پیش برد تا این دو پایان را با یکدیگر ادغام کرد. برای انجام این کار لازم است شما با کاراکترهای Wendy و Bernard بازی کنید -کاراکتر دوم در نسخه بعدی این بازی یعنی Day of the Tentacle شخصیت اصلی بازی است- و قرارداد انتشار کتاب را به شهاب سنگ بدهید.

دانلود ویدیو از آپارات

این کار به تنهایی باعث می شود که پایان «Talk Show» بازی رقم بخورد. در این پایان‌بندی، شهاب‌سنگ بازی تصمیم می‌گیرد که دیگر پلید نباشد و زندگی‌اش را به عنوان یک نویسنده معروف ادامه دهد. اما اگر شما از Bernard استفاده کنید تا قبل از عقد قرارداد، پلیس بین کهکشانی را خبر کنید یک پایان مخفی برای  بازی اتفاق می‌افتد. با انجام این کار، زمانی‌که شهاب سنگ برای مصاحبه ظاهر می‌شود، پلیس آن را در پخش زنده دستگیر می‌کند.

.

Chrono-Trigger

۱- The Dream Team - Chrono Trigger

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، بازی کلاسیک نقش آفرینی کنسول SNES یعنی Chrono Trigger با ارائه ۱۳ نتیجه متفاوت، مفهوم پایان‌بندی مختلف و اضافی را بشدت معروف کرد. در این بازی رسیدن به پایان‌بندی‌های مختلف، یکی از دیگری سخت‌تر است.

پایان‌بندی «Dream Project» یا «Dream Team» را اکثر گیمر‌ها از دست داده‌اند، چرا که به معنای واقعی کلمه سخت‌ترین بین ۱۳ پایان این بازی است. بعد از اتمام بازی Chrono Trigger و آغاز دوباره بازی، با حالت «New Game Plus» شما می‌توانستید مستقیما به سراغ نبرد با باس مرحله آخر بروید که طبیعتا با توجه به امکانات بسیار کمتان شکست دادن آن تقریبا غیر ممکن بود!

دانلود ویدیو از آپارات

افرادی که تنها با استفاده از شخصیت‌های Crono و Marle بتوانند Lavos را شکست دهند می­‌توانند در انتها تیم توسعه‌دهنده بازی را ملاقات کنند. شما با این کار وارد اتاقی مخفی می‌شوید که اعضای تیم Square درون آن قرار دارند و از صحبت با شما بسیار خوشحال می‌شوند.

در این مقاله سعی کردیم تا برخی از پایان‌بندی‌های مخفی بازی‌های ویدیویی را معرفی کنیم. بنظر شما ‌باز کردن پایان‌بندی مخفی چه بازی دیگری بسیار دشوار بوده است و گیمر‌ها را به چالش کشیده است؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.


منبع Whatculture
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده