// شنبه, ۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱

مواردی که Monster Hunter: World را به بهترین نسخه این مجموعه تبدیل کرده است

تغییرات و نوآوری‌های بازی Monster Hunter: World عللی هستند که این نسخه را به بهترین نسخه مجموعه مانستر هانتر تبدیل کرده و در این مقاله قصد داریم مروری بر آن‌ها داشته باشیم.

در صنعت بازی‌های ویدیویی مجموعه‌هایی وجود دارند که نیازمند بازسازی و تولدی تازه هستند. مجموعه‌هایی که ارزشمند هستند اما در میان کاربرها کمتر شناخته می‌شوند و همین مورد سبب می‌شود نتوانند پتانسیل واقعی خود را به‌نمایش بگذارند. یکی از سری‌هایی که می‌بایست تغییراتی در سبک و سیاق آن داده می‌شد، مجموعه Monster Hunter بود و کپکام (Capcom) با ساخت بازی Monster Hunter: World، نشان داد تغییرات آن چنان بد هم نیست و با حفظ میراث گذشته، می‌توان اثری را خلق کرد که مخاطبان بی‌شماری را به خود جذب کند. حال در این مقاله قصد داریم دلایلی را ذکر کنیم که دست به دست هم داده‌اند تا بازی Monster Hunter: World، به بهترین نسخه این مجموعه تبدیل شود.

Monster hunter world

۱-  وفاداری به رزولوشن 4K

سری Monster Hunter، مجموعه‌ای است که روی کنسول‌های دستی رشد پیدا کرد که اکثر دارای رزولوشن 240p بودند و حال یک جهش از این رزولوشن به رزولوشن 4K زده شده است که خود دستاورد بزرگی است و باعث گرافیک زیبایی در بازی شده است.

۲- جزئیات متعدد در رندر هیولاها

بازی Monster Hunter: World از تمامی قدرت گرافیکی موتور خود استفاده کرده است و این مورد را می‌توان به‌خوبی در نمایش و رندر شدن هیولاها در طول بازی مشاهده کرد. از کریستال‌های یخی لاگیانا گرفته تا آتش گرفتن و منفجر شدن تئوسترا از داخل، همه و همه این را به ما می‌گوید که جزئیات هیولاها، عالی کار شده‌اند که در هیچ کدام از نسخه‌های پیشین، این چنین جزئیاتی به‌نمایش گذاشته نشده بود.

۳- چرخش پویا روز و شب

این یک ویژگی نامحسوس اما شدیدا تاثیر گذار است. زمانی که ۲۰ دقیقه یا بیشتر در تاریکی شب در حال جنگیدن با یک هیولا هستید و ناگهان طلوع خورشید را می‌بینید، حس و حال خوبی به شما دست می‌دهد.

۴- زندگی بومی

یکی از مشکلات نسخه‌های پیشین مانستر هانتر جدای از گروه‌های بی‌مصرف داخل بازی، نقشه‌های بی‌جزئیات بازی بودند. اما در هر کجای نقشه نسخه World، می‌توانید مخلوقاتی نظیر مورچه‌ها، پرنده‌ها یا سایر حیوانات را مشاهده کنید.

۵-  آیتم‌های مصرفی

در هر کجای نقشه بازی، گیاه و حیواناتی را می‌بینید که تاثیرات مختلفی روی محیط می‌گذارند؛ از Vigorwaspها گرفته که نوار سلامت شما را بازیابی می‌کنند تا Paratoadها که گازهای هیولاها را به خود جذب می‌کند.

۶- محیط‌های چند سطحی و سه بعدی

نقشه‌های متعدد چند لایه و با فضا و اتمسفر خیره کننده و ظاهری که انگار شما را جادو کرده است و همچنین اجازه حملات سنگین و پر سر و صدا را می‌دهد.

۷- محیط‌هایی با کانسپت‌های هنری و فانتزی

در بازی‌های مجموعه مانستر هانتر معمولا شاهد یک محیط یخ‌بندان، جنگلی و کویری هستیم اما در نسخه World وجود محیط‌هایی نظیر Coral Highlands و Rotten Vale شکل و شمایل متفاوت و فانتزی به بازی بخشیده است.

۸- وجود Sliding Attackها

در طول مبارزات خود در بعضی از محیط‌ها شاهد یک سری تپه و محیط‌های شیب‌دار هستید که با بالا رفتن و از آن و سپس پایین آمدن، شخصیت شما به سمت پایین سر خواهد خورد و حال می‌توانید با ضربه‌زدن، یک ضربه سنگین را به حریف وارد کنید یا روی هیولا برای Mount کردن‌اش بروید.

۹- نبود صفحات بارگذاری در هر منطقه

در نسخه‌های پیشین، یکی از مشکلات بزرگ بازی، این بود که در محیط‌های مختلف هر نقشه، شاهد صفحه بارگذاری بودیم که این مورد در بازی Monster Hunter: World به کل حذف شده است.

۱۰- نقشه بسیار بزرگ

یکی دیگر از تغییرات نه‌چندان محسوس اما کارآمد بازی Monster Hunter: World نقشه‌های بزرگ بازی هستند. زمانی که برای اولین بار پا به هر محیط می‌گذارید، این حس را دارید که در گوشه و کنار محیط بازی آیتم‌های ارزشمندی هستند که باید آن‌ها را پیدا کنید.

بازی Monster Hunter: World

۱۱- کمپ‌های متعدد

از آن‌جایی که با نقشه‌های وسیعی طرف هستیم، وجود چهار کمپ در هر نقشه سبب شده سریع‌تر از قبل به هدف خود برسید و وقت کمتری تلف شود.

۱۲- امکان Fast Travel به هرکدام از کمپ‌های هر نقشه

بعضی وقت‌ها که به سایر بازیکنان متصل می‌شوید، خود را خارج از کمپ پیدا می‌کنید. حال شاید بخواهید وسایل و آیتم‌های خود را به‌روز کنید یا اینکه در میان هر نبرد به کمپ خود بازگردید و آیتم‌های بیشتری با خود بیاورید. از این رو وجود Fast Travel میان هر کمپ، کار شما را بسیار ساده کرده است.

۱۳- غذا خوردن در کمپ

زمانی که وارد کمپ خود می‌شوید، میز و صندلی‌های چوبی‌ای را می‌بینید که با نشستن روی آن‌ها می‌توانید غذا بخورید و شخصیت خود را در بخش‌های مختلف تقویت کنید.

۱۴- تغییر تجهیزات در کمپ‌های بازی

در هر کمپ، یک خیمه وجود دارد که با وارد شدن به آن، می‌توانید تجهیزات خود را تعویض کنید.

۱۵- دسترسی کامل به جعبه آیتم‌ها در کمپ‌های بازی

در همان خیمه، بخشی به نام جعبه آیتم را مشاهده می‌کنید که از آن‌جا می‌توانید آیتم‌های خود را مدیریت و Inventory خود را برای دریافت آیتم‌های بیشتر در طول شکار، خالی کنید.

۱۶- دیگر از توپ‌های رنگی خبری نیست

در نسخه‌های پیشین برای اینکه یک هیولا را در نقشه بازی نمایان کنید، باید توپ‌هایی به رنگ صورتی روشن به آن‌ها پرتاب می‌کردید ولی در این نسخه خبری از این مورد نیست و به‌راحتی می‌توانید مکان هیولاها را از طریق ردیابی، مشخص کنید.

۱۷- سیستم ردیابی جدید و تاثیر آن روی شکار هیولاها

همانطور که در مورد قبل به آن اشاره شد، در نسخه World شاهد سیستم ردیابی هیولاها هستیم که این کار با ردیابی جای پای آن‌ها و هچنین آثاری از بدن‌شان یا خراش‌های روی سنگ‌ها و محیط بازی انجام می‌شود. حال زمانی که ردیابی شما به حد مورد نیاز رسید، یک نوار سبز رنگ، مسیر احتمالی هیولاها را به شما نشان می‌دهد.

۱۸- دیگر خبری از Books of Combining نیست

در گذشته یکی از سخت‌ترین کارها، ترکیب آیتم‌ها در بازی Monster Hunter بود. هرچقدر ارزش آیتم بالاتر می‌رفت، ریسک این کار افزایش ‌پیدا می‌کرد زیرا امکان داشت ترکیب شما با شکست روبه‌رو شود. از این‌رو برای درست ترکیب کردن باید کتاب‌هایی تحت نام Books of Combining را خریداری می‌کردید که قیمت بالایی هم داشتند. اما در این نسخه دیگر خبری از این مشکلات و سختی‌های بازی نیست و به‌راحتی می‌توانید آیتم‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید.

۱۹- استفادده نامحدود از Pickaxes

در نسخه‌های پشین زمانی که می‌خواستید هیولاهای بازی را لوت کنید، از یک آیتم مخصوص استفاده می‌کردید که اگر در طول استفاده‌های متعدد می‌شکست، دیگر نمی‌توانستید عمل لوت کردن را انجام دهید. اما در بازی Monster Hunter: World اینگونه نیست و هر چندبار که دوست داشتید، می‌توانید از خنجر خود استفاده کنید.

۲۰- نبود Bugnets

در نسخه‌های پیشین برای گرفتن حشرات و استفاده از آن‌ها، از آیتم‌هایی نظیر Bugnet استفاده می‌کردید که این آیتم را باید از طریق سیستم ساخت و ساز بازی به‌دست می‌آوردید. حال در نسخه World دیگر خبری از این آیتم نیست و در هرکجا که هر حشره‌ای را دیدید، به‌راحتی می‌توانید آن را به دام بیاندازید.

بازی Monster Hunter: world

۲۱- استفاده نامحدود از Whetstoneها

تیز بودن اسلحه، یکی از مهم‌ترین مواردی است که در طول بازی و شکارهای خود باید آن را در نظر داشته باشید و برای تیز کردن اسلحه‌تان باید از آیتمی به‌نام Whetstone استفاده کنید. حال در بازی Monster Hunter: World دیگر نیازی نیست نگران تعداد Whetstoneهای خود باشید و در هرکجا و هر زمان می‌توانید از این سنگ برای تیز کردن اسلحه خود استفاه کنید.

۲۲- نقشه بازی یک آیتم Inventory نیست

نکته جالب نسخه‌های پیشین، این بود که تکه‌های مختلف نقشه بازی را باید از طریق جعبه‌های بزرگ‌ آبی رنگ داخل کمپ پایگاه خود جمع آوری می‌کردید. حال در جریان هر مرحله و هر زمان باید این کار را انجام می‌دادید وگرنه آن‌ها را از دست می‌دادید ولی در این نسخه این قضیه به این شکل نیست و حالت بهتری دارد.

۲۳- هیولاها دیگر اموال شما را نمی‌دزدند

هیچ توضیحی در وصف این ویژگی بد نسخه‌های پیشین وجود ندارد!

۲۴- The Slinger

روی دست چپ شما وسیله‌ای به نام Slinger قرار دارد که از طریق آن می‌توانید سنگ‌های مختلفی را به سمت هیولاها برای حواس پرتی‌شان پرتاب یا از بمب‌های مختلفی برای شلیک کردن استفاده کنید.

۲۵- مهمات بی‌حد و مرز Slinger

تکه‌های سنگ برای Slinger شما در گوشه و کنار نقشه‌های بازی به‌وفور یافت می‌شود و زمانی که با این سنگ‌ها به هیولاها شلیک می‌کنید، امکان افتادن مهماتی از آن‌ها وجود دارد که با استفاده از آن روی اسلینگر خود، می‌توانید آسیب بیشتری به هیولاها وارد کنید.

۲۶- امکان استفاده از اسلینگر برای حرکت

در قسمتی از بازی، می‌توانید از اسلینگر خود به‌عنوان یک هوک استفاده کرده و از مناطق مختلف بالا بروید. زمانی که به بعضی از صخره‌ها نگاه می‌کنید، حشرات زردرنگی را مشاهده کرده که از طریق اسلینگر خود می‌توانید به آن‌ها آویزان شده و بالا بروید.

۲۷- تله‌های محیطی

در بعضی از بخش‌های هر نقشه، شاهد یک سری تله هستیم که هیولاها با قرار گرفتن در آن‌ها، به دام افتاده و شما می‌توانید به‌ آن‌ها آسیب بیشتری وارد کنید؛ برای مثال قسمت بالایی نقشه Ancient Forest.

۲۸- انتقال خودکار متریال‌ها به صورت خودکار در پایان هر مرحله به جعبه آیتم

مهمات‌ها و متریال‌هایی که از کشتن یا گشت و گذار در محیط به‌دست می‌آورید در بخش جداگانه و مخصوص Inventory شما ذخیره می‌شوند و در صورت پر بودن، به صورت خودکار وارد جعبه آیتم‌تان می‌شوند.

۲۹- می‌توانید امکان جمع‌آوری تمامی پاداش‌های مرحله با نگه داشتن دکمه ضربدر (A در ایکس باکس وان)

زمانی که یک مرحله را تمام می‌کنید، تعداد زیادی پاداش که شامل متریال‌های مختلفی می‌شوند کسب خواهید کرد. حال می‌توانید با نگه داشتن دکمه‌های ذکر شده، به‌راحتی هرچه تمام‌تر آن‌ها را جمع آوری کنید و کار خود را سریع‌تر پیش ببرید.

بازی Monster Hunter: World

۳۰- «مزایا» دومین سیستم جذاب بازی هستند

مزایا، پاداش‌هایی هستند که در قبال انجام مراحل بخش تحقیقاتی دریافت می‌کنید. مزیت‌های در نظر گرفته شده معمولا آیتم‌های Armour Spheare با ارزش‌های مختلف برای ارتقای لباس‌های شما است. یکی از دلایل جذاب بودن فارم کردن در بازی Monster Hunter: World همین پاداش‌ها هستند که ارزش کار شما را بالا می‌برد.

۳۱- مدیریت بسیار ساده پالیکو

جدای از انتخاب لباس و اسلحه و پشتیبانی از گجت‌های پالیکو، نیازی نیست کار خاص دیگری برای مراقبت از پالیکو خود انجام دهید. در واقع این پالیکو است که در طول مبارزات با افزایش قدرت شما یا بهبود نوار سلامت‌تان، از شما محافظت می‌کند.

۳۲- جمع‌آوری سریع‌تر و راحت‌تر  پوینت‌های بازی

پوینت‌های جمع‌آوری، امتیازهای خاصی هستند که از مراحل بازی کسب می‌شوند و حال جدای از مراحل از بخش‌های دیگری در طول مبارزات یا گشت و گذار در محیط، می‌توانید کسب کنید.

۳۳- دریافت سریع آیتم‌هایی با ارزش‌های مختلف

در نسخه‌های قبل ساخت اسلحه و لباس‌هایی با ارزش‌های بالا بسیار ضروری بود اما در نسخه World به دلیل وسعت زیاد آیتم‌های با ارزش و لباس‌های کاربردی، ضرورت این کار کاهش یافته است.

۳۴- مدیریت ساده‌تر جعبه آیتم

زمانی که وارد جعبه آیتم‌های خود می‌شوید، هر آیتم شما در شاخه مربوطه دسته‌بندی شده و دسترسی شما را ساده‌تر کرده است.

۳۵- طراحی مختلف آیکون‌های Potion ساده با Mega Potion

شاید خواندن این تیتر کمی خنده‌دار باشد ولی باید بگویم که در نسخه‌های پیشین چنین نبود و اگر اسم‌شان را نمی‌خواندید، امکان داشت اشتباهی به‌جای Potion از مگا پوشن استفاده کنید. اما در اینجا طراحی آیکون‌ این دو کمی متفاوت‌ است و بازیکن به اشتباه نمی‌افتد.

۳۶- ترکیب خودکار

در طول بازی کردن خود دیگر نیازی نیست با برداشتن پیش نیاز آیتم‌ها، روند بازی کردن خود را متوقف و آیتم‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید بلکه سیستم بازی به نحوی طراحی شده که آیتم‌هایی نظیر Potion‌ها، پادزهرها و سایر موارد به صورت خودکار ترکیب می‌شوند.

۳۷- فعال بودن سیستم ترکیب خودکار به صورت پیش‌فرض

معمولا با شروع بازی هیچ اطلاعاتی به شما داده نمی‌شود که بازی از سیستم ترکیب خودکار آیتم پشتیبانی می‌کند اما این ویژگی به صورت پیش فرض برای آیتم‌های اصلی نظیر Potionها و پادزهرها فعال است و با ورود به منوی مورد نظر، می‌توانید آن را مدیریت کرده و آیتم‌های بیشتری را در لیست ترکیب خودکار قرار بدهید.

۳۸- ساخت ساده Potionها نسبت به قبل

در گذشته برای ساخت Potionها به هرب و قارچ‌های آبی رنگ نیاز داشتید اما در مانستر هانتر ورلد تنها به هرب نیاز دارید.

۳۹- ساخت ساده‌تر پادزهرها نسبت به قبل

پادزهرها هم برای ساخته شدن نیاز به هرب‌ پادزهر و قارچ‌های آبی رنگ داشتند و حال تنها از طریق هرب‌های پادزهر می‌توانید پادزهر بسازید.

۴۰- بازسازی سیستم مهارت‌های بازی

در نسخه‌های پشین سیستم مهارت‌های بازی بسیار پیچیده و بر اساس امتیاز دهی بود. برای فعال کردن هر توانایی باید حداقل ۱۰ پوینت به آن می‌دادید. یعنی هر بخش از لباس شما دو پوینت نیاز داشت. به‌عبارتی برای اینکه بتوانید از توانایی‌ها به صورت کامل استفاده کنید، می‌بایست یک ست لباس را به کل می‌ساختید تا مهارت‌ها فعال شوند. از طرفی استفاده از اجزای چند ست مختلف کنار یکدیگر، نیازمند انجام کارهای متفاوتی بود و اصلا انجام آن کارها مورد پسند مخاطبان نبود. در نسخه World هر جزء از لباس‌های بازی دارای مهارت‌های از پیش فعال شده هستند و به‌خوبی می‌توانید از آن‌ها در کنار سایر اجزای ست‌های دیگر استفاده کنید.

بازی Monster Hunter: world

۴۱- زحمت کم‌تر برای به‌دست آوردن لباس‌های بازی

در حالت عادی برای به دست آوردن لباس‌های بازی، باید مدام هیولاهایی از یک نوع را بکشید تا ست کامل‌شان را کسب کنید. زحمت کشیدن برای این کار نسبت به گذشته کمتر شده و از طرفی با وجود پاداش‌هایی نظیر ایتم Armour Sphearها، می‌توانید قدرت لباس‌های فعلی خود را بالا ببرید تا کمتر از گذشته به لباس‌های جدید نیاز پیدا کنید.

۴۲- استفاده از یک ست لباس مزیت‌های بیشتری را در دسترس قرار می‌دهد

با اینکه در بازی می‌توانید از اجزای مختلف ست‌های متفاوت بازی استفاده کنید و هر جزء مهارت خودش را دارد اما استفاده از یک ست یکسان، مهارت‌های شما را تقویت می‌کند و یک سری مزیت‌های بیشتری را در دسترس بازیکنان قرار می‌دهد.

۴۳- لباس‌های مسخره کمتر

لباس‌ها یکی از جلوه‌های بازی هستند اما در نسخه‌های پیشین لباس‌های ناکارآمد با ظاهر نامناسب بیشتری شاهد بودیم در حالی که در اینجا این موارد خیلی کمتر شده است.

۴۴- نبود مهارت‌های منفی برای لباس‌های بازی

این مورد تنها یکی از مواردی است که مانستر هانتر شما را از طریق آن مسخره می‌کند. در نسخه‌های پیشین مهارت‌های ست هر لباس به شکلی بود که اگر چند مورد مثبت را ارائه می‌کرد، یک مورد منفی هم به دنبال داشت. برای مثال، لباس Steel در بازی Monster Hunter Tri به شکلی بود که سرعت تیز کردن اسلحه شما و دفاع کردن‌تان را قوی می‌کرد و از طرفی ویژگی Doggy Paddler را در اختیار داشت که سبب می‌شد به سختی در آب شنا کنید.

۴۵- نبود فرق بین شمشیرها و اسلحه‌های دوربرد

شمشیرها که شامل شمشیرهای سنگین و شمشیرهای دوتایی هستند، از نظر قدرت و کارآیی تفاوتی با اسلحه‌های دوربرد نظیر کمان و موشک اندازها ندارند. این گفته بدین معنا است که شمشیرهای بلند و دوتایی اغلب از سرعت ضربه‌زنی بالایی برخوردار هستند و بازیکن با استفاده از آن‌ها می‌تواند به‌راحتی ضربات هیولاها را جاخالی دهد. این در حالی است که انجام این کار با موشک‌اندازها بسیار سخت است اما آسیب وارد شده به دشمن، بیشتر از شمشیر است.

۴۶- تفاوت واضح میان لباس‌های آلفا و بتا

زمانی که به هیولاهای رنک بالا می‌رسید، لباس‌های شما به دو بخش رنک بالا آلفا و رنک بالا بتا تقسیم بندی می‌شوند. حال لباس‌های آلفا مهارت‌های بیشتری دارند و این در حالی است که لباس‌های بتا، اسلات بیشتری برای استفاده از جم‌های بازی دارند.

۴۷- به تعادل رساندن دوباره تاثیرات مهارت‌ها

این مورد سبب شده در طول بازی کردن تجهیزات مورد اطمینان و قابل اعتماد بیشتری نسبت به گذشته داشته باشید.

۴۸- می‌توانید کلاه خود را نامرئی کنید!

بازی Monster Hunter: World، یکی از عمیق‌ترین شخصی‌سازی‌ها را در خود جای داده است و اگر بخواهید از کلاه جنگی هر لباس استفاده کنید، این شخصی سازی عملا بیهوده می‌شود. حال گزینه‌ای در تنظیمات قرار داده شده که می‌توانید نمایش کلاه جنگی خود در بازی را غیرفعال کنید تا ظاهر شخصیت شما بیش از پیش به معرض نمایش قرار بگیرد.

۴۹- افسون‌های قابل ساخت

افسون‌ها از دیگر مواردی هستند که در نسخه World دست‌خوش تغییرات شده‌اند. در نسخه‌های پیشین افسون‌ها را باید در دنیای بازی به دست می‌آوردید اما در اینجا، افسون‌ها آیتم‌هایی هستند که یا به صورت پاداش به شما داده می‌شوند یا اینکه می‌توانید افسون هر هیولا را خودتان بسازید.

بازی Monster Hunter: world

۵۰- ساخت تجهیزات ساده‌تر پالیکو

برای ساخت تجهیزات گربه مبارز خود در نسخه‌های پیشین نیاز به یکسری پیش نیاز داشتید که جمع آوری آن‌ها زمان‌بر بود و حال، تنها با یک بار کشتن هیولاها، می‌توان ست کامل پالیکو آن را که شامل یک لباس، کلاه و اسلحه است ساخت.

۵۱- نبود هنرهای شکار

هنرهای شکار، سبک‌های مختلف مبارزه‌ای بودند که در نسخه Generations مورد استفاده قرار گرفتند و دارای افکت‌های گرافیکی بودند که باعث می‌شد بازی با افت فریم مواجه شود. حال این مورد جای خود را به سلاح‌های مختلف داده که بازیکن با انتخاب انواع مختلفی از سلاح‌های بازی، می‌تواند سبک مبارزه‌ای خود را انتخاب کند.

۵۲- ضربات خشونت آمیزتر Mounting

زمانی که هیولاهای بازی را Mount می‌کنید، از طریق خنجر خود ضربات متوالی را به آن‌ها وارد و در ادامه چند ضربه خشونت آمیز را به هیولا وارد می‌کنید تا به زمین بیوفتد.

۵۳- بمب‌های سمی روی محدوده وسیع‌تری تاثیر گذار هستند

در دنیای بازی گیاه‌هایی را می‌بینید که با ضربه‌زدن به‌آن‌ها، یک گاز یا ماده سمی در محیط رها می‌شود که معمولا برای آسیب رساندن به دشمنان به کار می‌رود. در نسخه World، محدوده تاثیر گذاری این بمب‌ها بیش از پیش افزایش یافته است.

۵۴- بازسازی سیستم ماهیگیری بازی

ماهیگیری یکی از ویژگی‌های اکثر بازی‌های نقش آفرینی شرقی است و در مانستر هانتر ورلد به بهترین شکل ممکن تعبیه شده است.

۵۵- آسیب دیدن بدن هیولاها

سیستم مبارزات با هیولاهای بازی به شکلی است که با ضربات سنگین و کارآمد به بدن هیولاها، شاهد شکسته شدن شاخ یا دم‌شان هستیم. همچنین بعضی وقت‌ها اجزایی از بدن‌شان کنده می‌شود و روی زمین می‌افتد که در واقع تمامی این موارد، آیتم‌های بیشتری را به شما می‌دهند.

۵۶- تعویض متریال‌ها و دریافت آیتم

یکی از کارهای معمول در بازی Monster Hunter: World این است که متریال‌های خود را با آیتم‌هایی نظیر Potion یا پادزهر تعویض کنید. معمولا در بازی این آیتم‌های حیاتی را بیش از پیش نیاز خواهید داشت و از طرفی بعضی از متریال‌ها را بیش‌تر از حد معمول پیدا خواهید کرد که به‌راحتی می‌توانید کمبودهای خود را از بین ببرید.

۵۷- وجود NPCهای مختلف

در هاب بازی مانستر هانتر ورلد، شخصیت‌های مختلفی قرار دارند که هر کدام از آن‌ها کارهای متفاوتی را برای شما انجام یا بعضی دیگر مراحل فرعی و تحقیقاتی را در اختیارتان قرار می‌دهند که با انجام‌شان آیتم‌های ارزشمندی کسب می‌کنید.

۵۸- SOS Flareها و بخش آنلاین بازی

زمانی که از سایر بازیکنان در دنیای آنلاین بازی کمک می‌خواهید، باید از منوی بازی گزینه SOS Flare را انتخاب کنید تا شخصیت بازی از طریق اسلینگر خود یک Flare به آسمان پرتاب کند. حال با اتصال سایر بازیکنان به شما، یک سری تغییرات در سیستم آنلاین بازی رخ می‌دهد که در نوع خود جالب است. اگر تعداد بازیکنان دو نفر باشد، پالیکوهای شما هم در محیط باقی می‌مانند و در کنارتان مبارزه می‌کنند اما با افزایش تعداد بازیکنان (سه و چهار نفر) پالیکوها صحنه مبارزه را ترک و تنها بازیکنان موجود در محیط با هدف مورد نظر مبارزه می‌کنند. از طرفی پول مرحله مورد نظر که به‌عنوان پاداش در نظر گرفته شده، بین تمامی بازیکن‌ها تقسیم خواهد شد و با هر بار مردن، پول دریافتی بازیکن کم خواهد شد. به‌عبارتی سازنده یک تعادل بسیار خوب در بخش آنلاین خلق کرده است.

۵۹- پاداش‌های روزانه

هر ۲۴ ساعت یک پاداش برای شما در نظر گرفته می‌شود که این پاداش کوپن‌های شانس نام دارند. حال برای هر مرحله قبل از انجام آن، می‌توانید از کوپن‌های شانس استفاده کنید. این کوپن‌ها سبب می‌شوند که در صورت موفقیت، پول و آیتم بیشتری کسب کنید و از طرفی اگر ببازید، آن را از دست خواهید داد.

۶۰- شخصی سازی منوی انتخاب آیتم‌ها

زمانی که در بازی هستید، روی دکمه Option فشار دهید تا منوی چند قسمتی بازی را مشاهده کنید و در اولین بخش با گزینه شخصی سازی Radial Menu مواجه می‌شوید. حال از طریق این بخش می‌توانید چهار منوی آیتم‌های خود را شخصی سازی کنید تا استفاده شما از آیتم‌ها در طول انجام مراحل ساده‌تر از قبل شود.

بازی Monster Hunter: world

۶۱- هیولاهای بازی

هیولاهای بازی مانستر هانتر ورلد یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌روند که بعضی از آن‌ها از حرکات، ساختار و شیوه مبارزه جالبی برخوردار هستند که از میان آن‌ها می‌توان به Kulu Ya Ku و Jyuratodus اشاره کرد.

۶۲- نبود لوت باکس‌ها

این روزها اکثر بازی‌ها دارای سیستم جعبه‌های لوت هستند و سازنده سعی می‌کند از طریق آن‌ها کاربر را وادار به پرداخت‌های درون برنامه‌ای کند اما Monster Hunter: World فاقد این ویژگی است و نکته‌ی جالب دیگر این است که بازی هیچ محتویات اصلی نظیر مراحل پولی ندارد و تنها آیتم‌های پولی بازی، لباس‌های تزئینی هستند.

 

 

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده