// یکشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۹

بازی ‌های انحصاری ایکس باکس وان در سال 2018

۲۰۱۸، سال مهمی برای مایکروسافت به‌حساب می‌آید زیرا وظیفه‌ای بزرگی برعهده دارد و آن هم عرضه بازی‌های انحصاری متعدد و جبران سال‌های گذشته است.

سال ۲۰۱۷ از نظر بازی‌های انحصاری، آن چنان سال خوبی برای ایکس باکس وان و هواداران این کنسول نسل هشتمی مایکروسافت نبود و این کمپانی بیشتر روی کنسول ایکس باکس وان ایکس متمرکز شده بود. با این حال اکنون وارد سال ۲۰۱۸ شده و با وجود Xbox One X، تمامی هواداران منتظر بازی‌های انحصار بیشتر و با کیفیت‌تری از سوی مایکروسافت هستند. اکثر بازی‌های ۲۰۱۸ که در گذشته و رویدادهای مختلف معرفی شدند، آثار مستقل بودند و کمتر شاهد بازی‌های AAA از سوی مایکروسافت برای Xbox One بوده‌ایم. مایکروسافت اگر بخواهد دل هواداران خود را به‌دست بیاورد، باید استودیوهای First Party بیشتری را خریداری کرده و آثاری بیشتری را معرفی و عرضه کند. همه می‌دانیم که تنها یک کنسول قدرتمند نمی‌تواند برگ برنده باشد و هیچ سودی برای مخاطبان نخواهد داشت. در این مقاله قصد داریم تمامی بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس وان را که تا به امروز برای عرضه در سال ۲۰۱۸ تایید شده‌اند با شما به‌اشتراک بگذاریم.

بلزی Sea of Thieves

Sea of Thieves

  • تاریخ عرضه: ۲۹ اسفند ماه (۲۰ مارس)
  • سازنده: استودیو ریر

بازی Sea of Theives اولین انحصاری مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ به‌حساب می‌آید و قصد دارد دنیای دزدان دریایی را با شکل و شمایلی جدید به‌تصویر بکشد. Sea of Thieves، بازی ماجراجویی چندنفره اول شخص است که در جریان آن شما باید با دوستان و هم‌تیمی‌های خود یک گروه از دزدان دریایی را تشکیل داده و با کشتی‌رانی در دریا، به مناطق مختلف رفته و گنج‌های بازی را پیدا کنید. همچنین در این راه بازیکنان دیگر را مشاهده خواهید کرد که قطعا برای رقابت کردن به‌شما حمله خواهند کرد.

بازی Black Desert Online

Black Desert Online

  • تاریخ عرضه: اوایل ۲۰۱۸
  • سازنده: استودیو پیرل ابیس

یکی از بازی‌های نقش آفرینی MMO معروف کامپیوتر، بازی Black Desert Online است که حال کاربران Xbox One  نیز می‌توانند این بازی جذاب و هیجان‌انگیز را تجربه کنند. همچنین مشخص شده که این بازی، در واقع یک انحصاری زمانی است و به‌لطف قدرت ایکس‌باکس وان ایکس، از رزولوشن 4K پشتیبانی خواهد کرد.

بازی Ashen

Ashen

  • تاریخ عرضه: سال ۲۰۱۸
  • سازنده: استودیو Aurora44

بازی Ashen، اثری در سبک بقا است که در جریان آن شما در نقش یک آواره قرار خواهید گرفت که به‌دنبال محیطی برای زندگی و برپایی تمدن است. قطعا در این راه تنها نیستید و حیوان‌ها و موجودات مختلفی قرار دارند که مانع از این کار شده و سعی در نابودی شما دارند. بازی Ashen، شما را وادار به گشت و گذار و اکتشاف کرده و مدام باید محیط‌های مختلفی را برای زندگی کردن بنا کنید. همچنین می‌توانید سایر بازماندگان و ماجراجویان را پیدا کنید تا در این راه (زنده‌ماندن) موفق‌تر باشید.

بازی Crackdown 3

Crackdown 3

  • تاریخ عرضه: سال ۲۰۱۸
  • سازنده: استودیو سامو دیجیتال، استودیو ریگنت گیمز،‌استودیو رافین گیمز و استودیو کلودگین

تقریبا سه سال از معرفی بازی Crackdown 3 می‌گذرد و سال به سال، این بازی برای عرضه شدن تاخیر می‌خورد. نکته‌ی جالب بازی Crackdown 3 این است که در ابتدا با ادعاهای جاه‌طلبانه‌ای جلو آمد و رفته رفته دیگر خبری از آن صحبت‌های قدیم نشد و تنها چیزی که می‌دانیم، این است که Crackdown 3 قدرت تخریب‌ پذیری بالایی دارد و در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد. قطعا همه هواداران ایکس باکس، شدیدا منتظر نمایش‌های بیشتر و اعلام تاریخ عرضه نهایی این بازی هستند.

بازی Deep Rock Galactic

Deep Rock Galactic

  • تاریخ عرضه: سال ۲۰۱۸
  • سازنده: گوست شیپ گیمز

بازی Deep Rock Galactic اثری اول شخص تیراندازی علمی تخیلی است که می‌توانید به صورت مشارکتی تا سقف چهار بازیکن آن را تجربه کنید. در این بازی شما در نقش دورف‌هایی هستید که به سیارات مختلف رفته و در معدن‌ها دشمنان را از پای در می‌آورند تا بتوانند آیتم‌های مورد نظر خود را کسب کنند. متاسفانه یکی از مواردی که در بازی‌های سال ۲۰۱۸ مایکروسافت به چشم می‌خورد، این است که اکثر آن‌ها تاریخ عرضه دقیقی ندارند و تنها اعلام شده که در سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شوند.

بازی The Darwin Project

The Darwin Project

  • تاریخ عرضه: سال ۲۰۱۸
  • سازنده: استودیو اسکونجر

یک بازی چندنفره دیگر این بار در سبک Battle Royale که این روزها بازارش شدیدا گرم است. البته این بازی با آثار مشابه تفاوت‌هایی دارد و آن‌ هم این است که بر پایه بقا و زنده‌ماندن بنا شده است. به‌عبارتی در بازی The Darwin Project، شما می‌بایست در یک شرایط آب و هوایی نامناسب زنده مانده و به صورت همزمان سایر بازیکنان را ردیابی کرده و آن‌ها را از بین ببرید.

بازی The Last Night

The Last Night

  • تاریخ عرضه: سال ۲۰۱۸
  • سازنده: آد تیلز

بازی The Last Night اثری ۲.۵ بعدی پلتفرمر است که شما در نقش شخصیتی به نام چارلی به ایفای نقش می‌پردازید. چارلی در شهری قرار دارد که کامپیوتر و هوش مصنوعی، جای آدم‌ها در کارها و شغل‌های مختف را گرفته‌اند. حال شما باید در این شهر مرموز به دنبال حقایقی نهفته باشید و برای رسیدن به این کار، باید با ساکنان مختلفی صحبت کرده و اطلاعات کسب کنید.

بازی State of Decay 2

State of Decay 2

  • تاریخ عرضه: سال ۲۰۱۸
  • سازنده: آندد لبز

در میان لیست کم زرق و برق مایکروسافت، بازی State of Decay 2 را می‌توان اصلی‌ترین و مورد انتظارترین بازی دانست. بازی State of Decay 2، جهانی پر از زامبی با المان‌های جهان‌باز را ارائه می‌دهد که بازیکنان در قالب تک‌نفره یا یک تیم چهارنفره باید برای زنده‌ماندن تلاش کنند. حال هر شخصی در تیم شما قطعا نقاط ضعف و قوت مختلفی دارند که باید آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کرده و زنده‌ بمانید.

 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده