نویسنده: محمد کیانی
// شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱

پیش نمایش بازی South Park: Fractured But Whole

Fractured But Whole، جدیدترین بازی برگرفته از سریال ساوت پارک، تا چندی دیگر عرضه خواهد شد. با پیش‌نمایش این بازی همراه زومجی باشید.

دو دهه است که مجموعه ساوت پارک توانسته با طنز خاص خود خنده بر لب افراد بسیاری بنشاند. این به اصطلاح سریال کارتونی، که در واقع محتوایی کاملا مخصوص بزرگسالان ارائه می‌دهد، با دست انداختن بی‌پرده همه چیز و همه کس، از سلبریتی‌ها و وقایع روز گرفته تا سوپر هیروها و مجموعه‌های داستانی محبوب دیگر، توانسته تا مخاطبان خود را به خوبی سرگرم کند. هیچ چیز و هیچ کس از دست انداخته شدن در ساوت پارک در امان نیست و این شوخی‌های بی‌پرده که در هر قسمت تکرار می‌شوند توانسته است تا هواداران بسیاری برای این مجموعه دست و پا کند. این محبوبیت زیاد سبب شد تا پای ساوت پارک به دنیای بازی‌های رایانه‌ای باز شود. در سال ۲۰۱۴ بود که South Park: Stick of the Truth توسط یوبی سافت به بازار عرضه شد و توانست بازخوردهای بسیار خوبی را نیز از جانب منتقدان دریافت کند. ساخته استدیو Obsidian علاوه بر اینکه بهترین حضور ساوت پارک در صنعت گیم بود، توانست در بخش فروش نیز قابل قبول ظاهر شود و این سبب شد تا یوبی سافت به دنبال ساخت ادامه‌ای برای آن باشد. بدین گونه بود که بازی South Park: Fractured But Whole در دست ساخت قرار گرفت. اثری که به زعم بسیاری می‌تواند جانشینی شایسته  برای SoTT باشد.در ادامه با پیش نمایش این بازی همراه زومجی باشید.

south park:fbw preview

 مطابق همیشه این طنز حاکم بر محیط و شوخی‌های موجود در داستان و هجو بی‌پرده دنیای واقعی است که شالوده اصلی بازی را می‌سازد

برخلاف SoTT که توسط استدیو خوش نام آبسیدین ساخته شده بود، وظیفه ساخت بازی فعلی بر عهده شعبه سن فرانسیسکو یوبی سافت قرار گرفته است. استدیویی که دو نسخه از سری Rocksmith و همکاری در ساخت Stick of the Truth را در کارنامه خود دارد.

داستان بازی در ادامه Stick of the Truth به وقوع می‌پیوندد. اکنون بچه‌ها تصمیم می‌گیرند تا در نقش سوپرهیروها فرو روند و درگیری اصلی نیز میان دو گروه ابرقهرمانی Freedom Pals و Coon & FRIENDS برای به دست آوردن قرارداد یک سریال تلویزیونی از طرف نت فلیکس است. در این میان گیمر همانند قبل در نقش بچه جدید فرو خواهد رفت و پیش از هر  چیز باید جنسیت وی را انتخاب کند که این مورد خود در نحوه بازخورد سایر شخصیت‌ها با وی  دخیل خواهد بود. در ابتدای بازی اریک کارتمن به بچه جدید می‌گوید که اکنون وی نمی‌تواند با دیگران بازی کند. از این رو همه پیشرفت صورت گرفته در بازی قبلی از بین می‌رود و باید همه چیز را از ابتدا آغاز کرد.

 مطابق همیشه این طنز حاکم بر محیط و شوخی‌های موجود در داستان و هجو بی‌پرده دنیای واقعی است که شالوده اصلی بازی را می‌سازد. خوشبختانه شنیده‌ها حاکی از قدرتمند ظاهر شدن بازی در این زمینه است که این مورد صد در صد باعث رضایت طرفداران ساوت پارک از بازی خواهد شد. اولین شوخی در همان ابتدا و هنگام انتخاب درجه سختی خود را نشان می‌دهد: برای انتخاب درجه سختی باید رنگ پوست شخصیت اصلی را انتخاب کنید. سخت‌ترین درجه سختی مربوط به رنگ پوست سیاه و آسان‌ترین درجه سختی نیز متعلق به رنگ سفید است. در حین انتخاب درجه سختی با توضیح جالبی از طرف کارتمن مواجه می‌شوید: رنگ پوست بر درجه سختی مبارزات تاثیر گذار نخواهد بود و صرفا جنبه‌های دیگر زندگی را برایتان سخت‌تر خواهد کرد!  با این شوخی تلخ  Fractured But Whole و هزل‌های بی‌پایانش آغاز می شود. نکته قابل تقدیری که در این میان وجود دارد فن سرویسی است که یوبی‌سافت برای طرفداران تدارک دیده و اگر از عشاق این سری هستید، ارجاعات بسیاری را در سراسر بازی به قسمت‌های مختلف سریال خواهید یافت! 

south park:fbw preview

در ابتدای بازی باید از میان کلاس‌های اصلی بازی انتخاب کرد. این کلاس‌ها هرکدام برگرفته از یکی قهرمانان مارول و DC، همانند فلش یا اعضای مردان ایکس، هستند. پس از انتخاب کلاس اصلی امکان انتخاب کلاس فرعی نیز به مخاطب داده خواهد شد که این مورد در گیم‌پلی تاثیرگذار خواهد بود.

سیستم مبارزات بازی ورژن ارتقا یافته مبارزات Stick of the Truth  است. اگر SoTT را بازی کرده‌ باشید حتما با ما هم نظرید که مبارزات آن اثر برگرفته از JRPG های کلاسیک و بسیار ساده بود. اما در FBW مبارزات بازی از عمق بیشتری بهره می‌برند. اکنون در نبردهای شلوغ باید مابین حداکثر چهار شخصیت قابل کنترل خود تعادل برقرار کنید. سوپر هیروهای شما در سه دسته کلی نزدیک برد، دوربرد و درمانگر تقسیم می‌شوند که علاوه بر سعی در استفاده مناسب از توانایی‌های هر کدام، باید جایگیری آن‌ها در میدان نبرد را به درستی انتخاب کنید به گونه‌ای که مانع کار یکدیگر نشوند. برای مثال نباید جایگیری شخصیت‌ها را به گونه‌ای انتخاب کنید که مانع حرکت هیروهای نزدیک زن خود شوید. این تغییر نسبت به بازی پیشین اگرچه در مبارزات ابتدایی بازی که تعداد دشمنان اندک است تفاوت عمده‌ای را نسبت به قبل نشان نمی‌دهد اما در نبرد با دشمنان متعدد عمق خود را نشان می‌دهد.

همچنین لازم به ذکر است که برخلاف آنچه که در میان بازی‌های نقش آفرینی معمول است با انجام مبارزات این تنها شخصیت اصلی است که لول آپ می‌شود و همراهان در لول فعلی خود خود باقی می‌مانند. این مورد اگرچه شاید عجیب برسد اما فایده‌های خود را نیز دارد.

south park:fbw preview

آزادی عمل بیش‌تر در انجام ماموریت‌ها، یکی از تغییرات بازی در مقایسه با نسخه قبلی است

در زمینه ماموریت‌ها تغییر خاصی نسبت به SoTT در بازی ایجاد نخواهد شد؛ اما اکنون در FBH شخصیت‌های بیشتری از طریق تلفن همراه به شما ماموریت خواهند سپرد که البته این ماموریت‌ها روندی مشابه با گذشته را خواهند داشت. از موارد جالبی که به بازی اضافه شده بخشی به نام Coonsragram است که موظف به گسترش آن هستید. این کار با سلفی گرفتن با افراد مختلف در خیابان ممکن است. البته همه افراد به راحتی با شما سلفی نخواهند گرفت و برای عکس گرفتن با بعضی، باید تعداد فالوورهای خود را به حد مشخصی رسانده باشید. علاوه بر این مورد مینی گیم‌های مختلف دیگری نیز در بازی وجود دارند که هر کدام به فراخور زمان و موقعیت قابل انجام هستند.

از تغییرات لازم به ذکر بازی نسبت به SoTT سیستم کرفتینگ جدید است. در این سیستم می‌توانید با ترکیب کردن مواد غذایی که از خانه‌های  مردم، سطل‌های زباله و...جمع آوری می‌کنید آیتم‌های سلامتی بسازید یا با ساخت آرتیفکت‌ها قدرت هیرو خود را در زمینه‌های مختلف افزایش دهید (موردی که در مواجهه با دشمنان قوی‌تر بسیار کاربردی خواهد بود).

برای به دست آوردن آیتم‌ها نیز باید به جست و جو در محیط  و استفاده از روش‌های مختلف برای حل پازل‌های محیطی روی بیاورید. از ابزارهای قابل ذکری که در این بخش به کمک گیمر می‌آیند نیز می‌توان به فشفه‌ها اشاره کرد که در دستیابی به آیتم‌های دور از دسترس مفید خواهند بود.

south park:fbw preview

تغییر کامل استدیو سازنده و کنار رفتن استدیو باتجربه آبسیدین از ساخت بازی نگرانی‌هایی را در رابطه با کیفیت نهایی South Park: Fractured But Whole ایجاد می‌کند. با این حال تا زمان عرضه بازی به هیچ وجه نمی توان نتیجه‌ای قطعی گرفت و چه بسا سازندگان بازی، اثری بهتر از Stick of the Truth ارائه دهند. خوشبختانه کسانی که بازی را تجربه کرده‌اند نیز چنین نظری دارند و می‌توان از با کیفیت بود بازی تا حد قابل قبولی اطمینان داشت. Fractured But Whole در تاریخ ۲۵ مهر سال جاری برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی‌سی عرضه خواهد شد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده