// شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱

پیش نمایش بازی Uncharted: The Lost Legacy

بازی Uncharted: The Lost Legacy ما را وارد دنیایی غنی و رمزآلود خواهد کرد که تا به حال تجربه‌ی آن را در سری آنچارتد نداشته‌ایم.

Uncharted، نامی آشنا برای تمامی مخاطبین صنعت بازی‌های ویدیویی است. هیچ شخصی را نمی‌توان پیدا کرد که نام مجموعه‌ی آنچارتد را نشنیده باشد. چه هوادار مایکروسافت باشید چه هوادار سونی، آنچارتد، مجموعه‌ای محبوب و ۱۰۰ البته قابل احترام در صنعت بازی‌های ویدیویی است که استودیو ناتی‌ داگ، خالق این مجموعه، با خلق آن حس و حال جدیدی به بازی‌های اکشن ماجراجویی داد. شخصیت نیتن دریک افسانه‌ای، شخصی است که در جریان چهار نسخه متفاوت ما را وارد ماجراجویی‌هایی کرد که پس از پایان هرکدام، نمی‌توانستیم کنترلر را زمین گذاشته و منتظر نسخه‌ی بعدی بمانیم. انگار خودمان در دنیایی سراسر مرموز و هیجان‌انگیز قرار گرفته‌ایم. استودیو ناتی‌ داگ نشان داد که با وقت گذاشتن و استفاده بهینه از المان‌های موجود، می‌توان بهترین اثر ممکن را به وجود آورد و بازی The Last of Us و بازی Uncharted 4: A Thief’s End نمونه‌های خوبی برای اثبات این گفته هستند.

بازی Uncharted: The Lost Legacy

زمانی که اعلام شد یک نسخه‌ی فرعی برای مجموعه‌ی Uncharted در دست ساخت است، خوشحال شدیم و با خود گفتیم یک بار دیگر با نیتن دریک دنیای جدیدی را فتح خواهیم کرد اما، استودیو سازنده دست به حرکت عجیب و جالبی زد و آن هم این بود که شخصیت اصلی بازی را به کلوئی فریزر تغییر داد. در این نقطه و قبل از عرضه‌ی بازی نمی‌توان گفت که این کار چقدر در موفقیت بازی Uncharted: The Lost Legacy تاثیر گذار است ولی اگر نظر من را بخواهید، استفاده از یک شخصیت جدید و نام آشنا در این مجموعه آن چنان ایده‌ی بدی نیست. تنوع می‌تواند تجربیات جدیدتری را در اختیار مخاطب قرار بدهد و این مورد، چیزی است که ناتی‌ داگ آن را هدف قرار داده است. مراحل ساخت The Lost Legacy، پس از نسخه‌ی چهارم شروع شد و در ابتدا قرار بود یک بسته الحاقی داستانی برای A Thief’s End‌ باشد ولی در این میان یک سوال بزرگ وجود داشت؛ داستان این بسته الحاقی چیست؟ آن هم زمانی که در پایان نسخه‌ی چهارم به خوبی پرونده‌ی نیتن دریک بسته شد.

استودیو ناتی داگ در یکی از گفت و گوهای خود به این نکته اشاره کرد که در ابتدا قرار بود بازی Uncharted 5 ساخته شود ولی در ادامه تصمیم گرفته شد یک بسته الحاقی برای Uncharted 4 ساخته شود؛ بسته‌ای که در طول فرایند ساخت، به یک بازی مجزا تبدیل شد و از این‌رو شاهد عرضه‌ی یک نسخه‌ی فرعی به جای یک بسته الحاقی ساده داستانی هستیم. نسخه‌ای که قرار است ما را در محیط متفاوتی نسبت به گذشته قرار بدهد. داستان بازی ما را به هند می‌برد؛ جایی که کلوئی فریزر به دنبال گنجی به نام Tusk of Ganesh است. گانش یا گانشا در واقع یک فیل بوده و به خدای ثروت معروف است و از طرفی مردم هند به دلیل اینکه معتقدند که گانشا از بین برنده موانع است، او را می‌پرستند. حال یک داستن بومی در مورد از دست رفتن آج‌های گانش وجود دارد و این داستان، دو تفسیر متفاوت دارد.

بازی Uncharted: The Lost Legacy

تیم سازنده سعی کرده داستان را به گونه‌ای روایت کند که به عقاید مردمان بومی هند توهین نشود

اولین تفسیر می‌گوید که گانش در جنگ آج‌های خود را شکسته است تا در میان آن یک متن مقدس به نام ماهاباراتا را بنویسد و این متن برای هندوها بسیار مقدس است. اما به سراغ دومین تفسیر می‌رویم؛ در واقع داستان The Lost Legacy، برگرفته از تقسیر دوم است و این تفسیر، می‌گوید که گانش، آج خود را در جریان جنگ به کل از دست داده است. همیشه در سری آنچارتد شاهد اشخاصی بوده‌ایم که سر راه شخصیت اصلی داستان قرار گرفته‌اند و مانع از پیشرفت شده‌اند؛ حال کلوئی برای رسیدن به اسرار این گنج باید افراد آساو را از پیش روی خود بردارد. شخصی که به عنوان آنتاگونیست مهم و کلیدی بازی شناخته می‌شود و قرار است حسابی مخاطب را اذیت کند. یکی از مشخصه‌های همیشگی سری آنچارتد، وجود همراهانی در کنار شخصیت اصلی بازی است و قطعا بازی Uncharted: The Lost Legacy از این قاعده مستثنا نیست. شخصیت در نظر گرفته شده با کلوئی فریزر یک تفاوت خیلی اساسی دارد و هم‌تیمی شدن این دو شخص، می‌تواند بسیار جالب باشد. تیم سازنده از نیدین راس به عنوان هم‌تیمی کلوئی استفاده کرده است. شخصی که در نسخه‌ی چهارم یک آنتاگونیست برای بازی به حساب می‌آمد و حال، به عنوان یک مزدور شروع به کار کرده و سرنوشت، این دو شخصیت را در کنار یکدیگر قرار داده است. کلوئی فریزر شخصیتی است که نمی‌توان به وی اعتماد کرد؛ به عبارتی وی بارها و بارها نشان داده که فقط به منافع خود فکر می‌کند و مهم نیست کاری که انجام می‌دهد خیانت است یا نه. بلکه مهم این است که چقدر سود گیرش می‌آید. از طرفی شخصیت نیدین را داریم که به تازگی حس اعتماد کردن را از دست داده و پس از وقایع نسخه‌ی چهارم، دیگر سخت می‌تواند به اشخاص مختلف اعتماد کند و حال، وجود این دو شخصیت و تعامل آن‌ها در جریان بازی، می‌تواند نقطه‌ی عطف The Lost Legacy باشد.

بازی Uncharted: The Lost Legacy

کلوئی با سبک مبارزه‌ای مخصوص به خود، به مبارزات این نسخه تنوع داده است

گیم‌پلی بخش دیگری است که به واسطه‌ی حضور شخصیت کلوئی دست خوش تغییراتی شده است. نیتن شخصیتی بود که شکار و کشتن دشمنان‌اش را با اسلحه‌های خود انجام می‌داد و در مبارزه‌ تن به تن آن‌چنان ماهر نبود اما، کلوئی و ندین دقیقا نقطه‌ی مقابل این گفته هستند و در جریان تریلر‌های بازی شاهد هنرنمایی کلوئی با حرکات رزمی‌اش بودیم که این امر حس و حال جدیدی را به بازی داده است.  یکی دیگر از تفاوت‌ها مربوط به نحوه یادداشت مطالب در بازی می‌شود که تیم سازنده این بار از گوشی همراه به جای دفترچه استفاده کرده است. استودیو ناتی‌ داگ اعلام کرده که دفترچه یادداشت وسیله‌ی مخصوص نیتن بوده است و به همین دلیل هم در این نسخه از وسیله دیگری استفاده شده است. یکی از دلایل دیگری که سبب شده The Lost Legacy به یک نسخه‌ی کامل تبدیل شود، گیم‌پلی و مدت زمانی است که بازیکنان به انجام بازی می‌پردازند. بازی بیش از ۱۰ ساعت گیم‌پلی دارد و در جریان آن با محیط‌های وسیعی روبرو خواهیم شد.

از معابد هند گرفته تا ساختمان و روستاهایی که هرکدام طراحی منحصربه‌فرد خود را دارند و در این میان، شاهد بزرگ‌ترین مرحله تاریخ آنچارتد هستیم. تا قبل از The Lost Legacy، بزرگ‌ترین مرحله مربوط به ماداگاسکار بازی آنچارتد ۴ بود اما در این نسخه، شاهد یک مرحله در منطقه‌ی گهات غربی هستیم که گفته می‌شود از ماداگاسکار نیز بزرگ‌تر است. از طرفی تیم سازنده اعلام کرده که بازیکنان به خوبی می‌توانند در این منطقه به گشت و گذار مشغول شوند و محدودیتی در مسیرهای بازی وجود ندارد. ناتی داگ همیشه ثابت کرده که نمی‌تواند کاربر را محدود کند. محیط‌های متنوع، بزرگ و پر رمز و راز از ویژگی‌های اصلی این سری محسوب می‌شوند و این موارد را می‌توان دلیلی برای عرضه نشدن بسته‌های الحاقی داستانی برای آنچارتد دانست زیرا، با ساخت بسته الحاقی، به نحوی کاربر را محدود می‌کنید اما ناتی‌ داگ همیشه آزادی عمل را در اختیار مخاطب قرار داده است. دقیقا همین موردی که در Lost Legacy شاهد آن هستیم و سبب شده با یک بازی کامل روبرو شویم.

بازی Uncharted: The Lost Legacy

در The Lost Legacy با یکی از عمیق‌ترین آنتاگونیست‌های این سری روبرو می‌شویم

دیالوگ‌ها و دیدگاه‌های شخصیت‌های بازی بخش دیگری است که سعی شده به خوبی هرچه تمام‌تر از آب در بیایند. در تریلرهای به نمایش درآمده، مدام شاهد صحبت کردن کلوئی و نیدین در مورد محیط‌های بازی و وقایع هستیم. آن‌ها با یک دید اولیه و اطلاعاتی از گنج Tusk of Ganesh پا به هند می‌گذارند و رفته رفته، می‌فهمند که قضیه متفاوت‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کردند. قبلا گفته شده بود که نیتن دریک در بازی حضور ندارد اما کلوئی و نیدین اشخاصی هستند که وی را به خوبی می‌شناسند. از این‌رو امکان دارد شاهد دیالوگ‌هایی با محوریت نیتن باشیم و اطلاعاتی از او کسب کنیم. یکی دیگر از مواردی که سبب شده تا آنچارتد از سایر بازی‌های هم سبک متفاوت باشد، رخ دادن وقایع ناخواسته‌ در بازی است. در بازی Uncharted: The Lost Legacy نیز شاهد رخ دادن اتفاق‌های ناخواسته‌ای در بازی خواهیم بود که گیمر را شگفت‌زده خواهند کرد.

در حالت کلی، تیم سازنده سعی کرده است استخوان‌بندی و اساس آنچارتد را حفظ کند ولی با ایجاد تغییراتی در داستان، گیم‌پلی و حتی طراحی‌های بازی، یک آنچارتد جدید را در اختیار مخاطب قرار بدهد. حتی طراحی و شخصتی پردازی آساو نیز با دشمنان گذشته‌ی این مجموعه متفاوت است. همیشه شاهد اشخاصی بودیم که فقط دلش‌اشان می‌خواست به گنج برسند و آدم بکشند ولی آساو، اصلا شباهتی با آن‌ها ندارد. آساو مردی با یک دید فلسفی بوده و عقیده دارد که سلطنت و تمامی گنج‌های موجود، حق وی است. از این‌رو شاهد مردی جنگ طلب هستیم که به خوبی راه و رسم جنگیدن را بلد است و کار را برای کلوئی و نیدین سخت می‌کند.

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید

درآخر باید منتظر ماند و دید جدیدترین دست پخت ناتی داگ از مجموعه‌ی آنچارتد چگونه خواهد بود. بازی تغییرات زیادی نسبت به نسخه‌های قبلی به خود دیده است و در همین حال، پایه و اساس بازی را حفظ کرده است. وجود شخصیت‌های جدید ولی آشنا که پا به دنیایی متفاوت می‌گذارند تا ماجراجویی مخصوص به خود را داشته باشند و خیلی المان‌های دیگر در The Lost Legacy جدید است ولی این تازگی تا چه اندازه ما را در خود غرق می‌کند؟ قطعا جواب این سوال زمانی مشخص می‌شود که بازی را به اتمام برسانیم. بازی Uncharted: The Lost Legacy در تاریخ ۳۱ مرداد ماه (۲۲ آگوست) عرضه خواهد شد و اشخاصی که نسخه‌ی ویژه‌‌ی آنچارتد ۴ را خریداری کرده باشند، این بازی را به رایگان تجربه خواهند کرد. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده