نویسنده: زومجی زومجی
// یکشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۵

گرینبرگ از قدرت ایکس‌باکس وان و تبدیل آن به بهترین پلتفرم می‌گوید

آرون گرینبرگ، مسئول بخش بازاریابی ایکس‌باکس در جدیدترین صحبت٬های خود، درمورد ایکس‌باکس وان و موقعیت‌های پیش روی آن صحبت کرده است. همراه زومجی باشید.
بی‌شک یکی از رازهای موفقیت در صنعت بازی‌های ویدئویی، داشتن یک تیم بسیار خوب است و به گفته آرون گرینبرگ (Aaron Greenberg) به نظر می‌رسد مایکروسافت چنین تیم مناسبی را در اختیار داشته باشد. گرینبرگ که به عنوان مسئول بخش بازاریابی ایکس‌باکس در مایکروسافت فعالیت می‌کند، در جدیدترین مصاحبه خود در The Inner Circle Podcast از داشتن یک تیم خوب و مناسب سخن گفته است. او در این مصاحبه عنوان می‌کند که بزرگ‌ترین تفاوت بین وضعیت ابتدای چرخه حیات کنسول ایکس‌باکس وان و وضعیت این کنسول در دوره فعلی، این است که با عرضه شدن کنسول در بازار، اکنون مایکروسافت می‌تواند بر روی تولید محتوا برای این پلتفرم، تمرکز کند. به نظر می‌رسد آن‌ها (مایکروسافتی‌ها) به محصول خود (ایکس‌باکس وان) افتخار می‌کنند، اما به نظر می‌رسد اکنون خواهان تمرکز بیشتری بر روی تولید نرم افزار و دیگر سرویس‌های گوناگون برای این کنسول هستند. به نظر می‌رسد استراتژی «اول بازی‌ها» که فیل اسپنسر(Phil Spencer) آن را بیان می‌کند، دلیل عمده این طرز تفکر است:
فیل برای سال‌ها مدیر بخش‌ بازی‌ها در این شرکت بوده است و به همین دلیل است که هم اکنون او را در سمت مدیریت تمامی بخش این تجارت (ایکس‌باکس) در اختیار داریم. او یک مدیر عالی است و مردم کار کردن با او را دوست دارند. از طرفی، فکر می‌کنم او درون بازی‌ها را به خوبی می٬شناسد. فیل می‌تواند چیزهایی را ببیند که دیگران قادر به دیدن آن نیستند. او واقعا این مهارت را دارد و باید بگویم به خوبی به این کار اهمیت می‌دهد. او واقعا یک فرد کامل در این عرصه است.
گرینبرگ در ادامه می‌گوید سال‌ها اخیر، بهترین سال‌های عمر وی در این شغل بوده‌اند، زیرا او بر روی چیزهایی بسیار خوب و در کنار افرادی بسیار عالی مشغول کار است. به گفته او، مایکروسافت یک تیم رویایی دارد، از جمله افرادی نظیر کن لاب (Ken Lobb) که از او به عنوان «Yoda در صنعت بازی‌های ویدیویی یاد می‌شود.
روش «آرام و ثابت» نحوه تمرکز ما بر روی کار‌ها است و دقیقا می‌دانیم چه چیزی می‌خواهیم. ما در کارهای خودمان مردد نیستیم، بلکه دائما درحال سرمایه‌گذاری و ساخت بهترین بازی‌ها و بهترین پلتفرم برای گیمرها هستیم. فکر می‌کنم ما به ایجاد نوآوری‌های خودمان و البته عرضه بازی‌های عالی ادامه خواهیم داد. ما این کار را سال پیش انجام دادیم و امسال نیز آن را انجام خواهیم داد. ما فکر می‌کنیم که این یک استراتژی درست و مناسب است و تا وقتی که بر روی آن تمرکز کرده‌ایم، فکر می‌کنم مشکلی نخواهیم داشت.
Phill Spencer (فیل اسپنسر چهره‌ی سرشناس صنعت بازی‌های ویدیویی، فیل اسپنسر
گرینبرگ در ادامه درمورد بروزسانی‌های ایکس‌باکس وان صحبت کرد. به گفته او، مایکروسافت تعداد بیشتری از مهندسان را در اختیار دارد که بیشتر از دیگر شرکت‌ها بر روی این پلتفرم، ایکس‌باکس لایو و دیگر نوآوری‌ها تمرکز کرده‌اند. به عقیده او، به همین دلیل است که بخش نرم‌افزاری این پلتفرم هر روز بهتر و بهینه‌تر می‌شود. در عرض تنها یک سال، آن‌ها قابلیت‌های زیادی را به این کنسول اضافه کرده‌اند و به گفته گرینبرگ، می‌توان انتظار همین اندازه کارایی بیشتر را ظرف یک سال آینده داشت. سیستم تهیه عکس از بازی‌ها، یکی از این موارد است که در یک سال گذشته اجرا شد، زیرا کاربران زیادی درخواست چنین قابلیتی را اعلام کرده بودند. گرینبرگ می‌گوید بیش از ۵۰ کار دیگر مثل سیستم تهیه عکس وجود دارد، و آن‌ها یک لیست ۵۰ عددی از درخواست‌های مردم را در اختیار دارند. به زودی قرار است این قابلیت‌های درخواستی، ماه به ماه به ایکس‌باکس وان اضافه شود. گرینبرگ فکر نمی‌کند که ایکس‌باکس وان کمی زود عرضه شده است. آن‌ها برای رقابت با پلی‌استیشن 4 مجبور بودند تا ایکس‌باکس وان را راهی میدان نبرد کنند، اما این، دلیل اصلی عرضه شدن کنسول در آن تاریخ نیست. آن‌ها نمی‌دانستند که سونی درحال انجام چه کاری است. همین وضعیت در طرف مقابل هم یکسان بود و سونی جزئیاتی از پروژه مایکروسافت در اختیار نداشت. این دو غول بازی‌های ویدیویی، بر روی روند ساخت محصول خود و ویژگی‌های آن تمرکز کرده‌ بودند و در نهایت به نقطه‌ای رسیدند که احساس می‌کردند اکنون، زمان عرضه کنسول فرا رسیده است. اما حالا مایکروسافت، به هیچ عنوان از زمان عرضه محصول خود پشیمان نیست. directx 12 درحالی که عرضه ابزار و تجهیزات مناسب برای سازندگان جهت استفاده از نهایت قدرت کنسول‌ها به زمان زیادی نیاز دارد، گرینبرگ می‌گوید سرمایه‌گذاری‌ها بر روی دایرکت‌ایکس ۱۲ انجام شده است و این API، بر روی هردو پلتفرم رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان تاثیر خواهد گذاشت. فیل اسپنسر در رویداد GDC امسال درمورد جزئیات این API جدید برای سازندگان، صحبت خواهد کرد. به عقیده گرینبرگ، آینده ایکس‌باکس وان روشن است و اعضای تیم ایکس‌باکس، هرگز دست از کار نخواهند کشید. آن‌ها سخت کار می‌کنند و عاشق کاری هستند که انجام می‌دهند. هم اکنون، در ابتدای مسیر پر پیچ و خم نسل هشتم هستیم و مایکروسافت به آرامی درحال نشان دادن قدرت گرافیکی کنسول خود است. به نظر می‌رسد آن‌ها درحال شروع کار خود بر روی یک سری از نوآوری‌های بسیار جالب توجه در ایکس‌باکس لایو هستند. این نوآوری‌های جدید، ارتباط مستقیمی با سیستم Cloud و Azure دارد. Xbox-Windows
من بسیار هیجان زده هستم، زیرا کمی از «آینده» و قسمتی از «آینده بسیار دور» را دیده‌ام و باید بگویم بسیار عالی هستند. من فکر می‌کنم تمامی شرکت ما (مایکروسافت) درحال انجام دادن کارهای بی‌نظیری هستند. به نظر من رویداد مطبوعاتی ویندوز ۱۰ بسیار عالی بود.
گرینبرگ می‌گوید تعدادی از افراد را دیده است که با استفاده از هدست جدید مایکروسافت (هولولنز)، شروع به گریه کرده‌اند! تا کنون صنعت بازی‌های ویدیویی سرمایه گذاری بزرگی برای مایکروسافت بوده، و به گفته او، «امسال قرار است بسیاری از آن را مشاهده کنیم» منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده