مصاحبه زومجی با مدیر پلتفرم آریو در TGC 2017
چند روز پیش نمایشگاه TGC 2017 در تهران با حضور فعالان ایرانی و خارجی این صنعت برگزار شد و پلتفرم آریو هم یکی از محصولات جالب حاضر در این نمایشگاه بود. این پلتفرم در حال حاضر قرار است در نقش یک فروشگاه دیجیتالی بازی و همچنین یک شبکه اجتماعی مختص به گیمرها فعالیت کند و در آینده به مرور شاهد پیشرفت و گسترش فعالیتهای آن خواهیم بود. در جریان نمایشگاه مذکور، آرش عیاری مصاحبهای با کوروش عباسی، مدیر این پلتفرم داشته که میتوانید در ادامه آن را بخوانید:
زومجی: کمی در مورد ویژگیهای کلی آریو توضیح بدهید.
چیزی که ما قصد معرفی آن را داریم، است. مخاطب با ورود به این صفحه قادر خواهد بود بیشتر با آریو آشنا شود و خواهد فهمید که آریو یک فروشگاه و شبکه اجتماعی مختص گیم است. ضمنا در این صفحه شما به انجام یک سری فعالیتها و جمعآوری امتیاز تشویق خواهید شد. آریو همچنین کاربر را به فعالیت اجتماعی پیرامون گیم تشویق میکند و شما میتوانید با انجام یک سری فعالیتها از زمان عرضه آریو تا پایان شهریور (در صورتی که تمدید نشود)، امتیاز کسب کنید و جوایز به دست بیاورید. همچنین در این بین، یک فروشگاه هم داریم که در آن بازیهای و عرضه میشوند و قابل خرید هستند. از حیث جوایز، ما چندین نوع جایزه داریم. برای مثال، به صورت هفتگی حساب کاربران برنده را شارژ خواهیم کرد و در کل چند صد میلیون تومانی جایزه اهدا خواهیم کرد که به صورت ماهیانه، هفتگی یا در انتهای کمپین اهدا خواهند شد.
زومجی: کمی در مورد برنامه اندروید آریو توضیح بدهید.
پس اجازه بدهید اول در مورد رابط کاربری نرمافزار توضیح بدهم. قسمتی از نرمافزار دقیقا شبیه به بقیه شبکههای اجتماعی است. در این قسمت مثلا پروفایلهایی که به شما مرتبط باشند نشان داده میشوند یا پست افرادی که به هر نوعی به شما مربوط میشوند. در این بخش میتوانید کارهایی مثل لایک، دیسلایک یا کامنت گذاشتن را انجام دهید. همچنین در قسمت دیگری از نرمافزار، مثلا گروههایی را که در آن عضو باشید خواهید دید یا سکهها و میزان شارژی را که در حسابتان دارید مشاهده میکنید. بخش بعدی هم صفحه هوم (Home) است که در آن میتوان مواردی مثل فیدها را دید. در کل همه چیز شبیه به یک شبکه اجتماعی، ولی با حال و هوای بازی است. البته به این موضوع هم باید اشاره کرد که درست است آریو یک پلتفرم مرتبط با گیم است، اما این بدین معنی نیست که کاربران نمیتوانند برای مثال، تجربیات شخصی خودشان را از طریق آن با دوستانشان به اشتراک بگذارند. بلکه در اصل تا زمانی که همه چیز در چارچوب قوانین و مقررات آریو باشد، کاربران میتوانند تجربیات دیگر و غیر گیمینگ خودشان را هم به اشتراک بگذارند. در بخش دیگری از نرمافزار، قسمت Gamification را داریم که در آن میتوانید لیست جوایز را مشاهده کنید. یا یک سری بلیت داریم که شانس شرکت در قرعهکشی را افزایش میدهند و قابل خرید هستند. بخش اعلانها و اخبار هم از دیگر بخشهای نرمافزار هستند. همچنین یکی از جذابترین بخشهای نرمافزار و کلا آریو، محتویاتی است که ما خودمان به صورت اختصاصی تولید میکنیم. این محتویات میتوانند شامل مواردی مثل اخبار یا ویدیوهای لایو باشند که ممکن است مثلا رویدادهای خاصی در نظر بگیریم و ویدیوی مرتبط به آنها را به اشتراک بگذاریم.
در ادامه، کوروش عباسی اطلاعات بیشتری در مورد این پلتفرم ارائه و به بخش فروشگاه آن اشاره کرد؛ فروشگاهی که قرار است شامل بازیهای پیسی و اندروید شود. طبق گفته وی، بازیسازان حاضر در نمایشگاه TGC هم تا حدودی بازخورد خوبی نسبت به آریو نشان داده و از انتشار بازیهایشان روی آن استقبال کردهاند. البته طبق گفته مسئول آریو، تمرکز اصلی آریو روی شبکه اجتماعی است و در کنار آن به فروشگاه هم توجه دارد و هدفش در کل جمع شدن گیمرها در کنار هم برای به اشتراک گذاشتن تجربهها و انجام خریدها است.
طبق گفته مسئول آریو، پیشرفت این پلتفرم و پروژه نیاز به حضور افراد دارد و برای اینکه آریو به یک پلتفرم و جامعه بالغ تبدیل شود، قطعا باید کمی به آن زمان داد. وی همچنین اشاره کرد که در صورت پیشرفت این پلتفرم، ممکن است زمانی مثلا شاهد فروش اسنکهایی با برند آریو باشیم. در کل مسئول آریو اعتقاد دارد که بازخوردها نسبت به آریو خوب است و این هم باعث شده تا وی نسبت به این پروژه و آینده آن هیجانزده باشد.