// جمعه, ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱

پیش نمایش بازی Tekken 7

بازی Tekken 7 عزم خود را جزم کرده تا خود را به عنوان بهترین بازی مبارزه‌ای نسل هشتم تا به امروز به مخاطبان معرفی کند.

همیشه می‌گویند در هر زمینه‌ای اگر رقیبی وجود نداشته باشد، پیشرفتی صورت نمی‌گیرد. صنعت بازی‌های ویدیویی نیز از این قاعده مستثنا نیست. اگر به سبک‌های مختلف بازی‌های ویدیویی نگاه کنیم، می‌بینیم که همیشه بازی‌هایی هستند که به عنوان رقیب شناخته شده و تیم‌های سازنده سعی می‌کنند نسخه به نسخه با ارائه مکانیزم و المان‌های جدیدتر، شکل و شمایلی متفاوت به بازی خود بخشیده و مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنند. در سبک مبارزه‌ای نیز همیشه رقیب‌هایی وجود داشته‌اند که نسخه به نسخه سعی کرده‌اند طرفداران مختلف این سبک را به خود جذب کنند. برای مثال بازی Mortal Kombat همیشه سعی دارد با ارائه خشونت و حرکات خشن و یک سری المان‌های دیگر مخاطبان را به خود جذب کند. این در حالی است که در آن سوی میدان بازی Tekken وجود دارد که عاری از هرگونه خشونت بوده و با ارائه گیم‌پلی متفاوت نسبت به رقیب خود، مخاطبان بازی‌های مبارزه‌ای را سرگرم می‌کند.

حال تا مدتی دیگر جدیدترین نسخه از مجموعه Tekken روانه بازار خواهد شد. بازی Tekken 7، اولین نسخه از این مجموعه روی پلتفرم‌های نسل هشتم است که با کوله باری از تغییرات عرضه خواهد شد. تغییراتی که تمامی طرفداران این مجموعه امید دارند به درستی در دل بازی جای داده شده باشد. از این‌رو آن‌ها می‌توانند از بازی مورد علاقه خود به عنوان بهترین بازی مبارزه‌ای نسل هشتم تا به امروز یاد کنند. اولین تغییر این بازی، اضافه شدن رایانه‌های شخصی به پلتفرم‌های بازی است. حال کاربران پی‌سی نیز می‌توانند پا به دنیای Tekken بگذارند. نکته دیگری که تیم سازنده قول داده در این نسخه بیش از پیش به چشم آید، بخش داستانی بازی Tekken 7  است.

بازی Tekken 7

داستان بازی Tekken 7 در دو حالت مختلف روایت می‌شود. حالت اول داستان اصلی است که طبق گفته کاتسوهیرو هارادا، تهیه کننده بازی، از حال و هوایی تاریک بهره می‌برد. حال و هوایی که به نسخه چهارم این مجموعه شباهت داشته و روایت‌گر اتفاقاتی است که در خاندان میشیما رخ داده است. از این‌رو در بخش داستانی بازی Tekken 7 شاهد حضور کازومی میشیما، هیهاچی میشیما، کازویا میشیما و جین کازاما خواهیم بود. داستانی که قصد دارد پشت پرده مشکلات و اتفاقات گذشته این خاندان را به تصویر بکشد. حال در این میان یک سری داستان‌های فرعی نیز در دل بازی گنجانده شده است که مربوط به سایر شخصیت‌های بازی Tekken 7 است. ظاهرا هرکدام از شخصیت‌های دنیای بازی به بهانه‌ای وارد جریان‌ داستانی Tekken 7 شده‌اند. هرکدام هدف خاصی را در پیش گرفته‌اند. یکی انتقام و دیگری افتخار که باید دید تیم سازنده تا چه اندازه این روایت‌ها و داستان‌سرایی‌ها را می‌تواند خوب به تصویر بکشد. اگر به من باشد می‌گویم باندای نامکو، سازنده بازی Tekken 7، در این نسخه عزم خود را جزم کرده تا یک بازی مبارزه‌ای بی‌عیب و نقص را خلق کند.

نمی‌توان شخصی را پیدا کرد که با بازی Tekken خاطره نداشته باشد

مورد دیگری که بازی Tekken 7 را از سایر نسخه‌های این مجموعه متمایز می‌کند، گیم‌پلی بازی است. البته تغییرات مربوط به گیم‌پلی جدای از اضافه شدن المان‌های جدید، مربوط به تغییرات گرافیکی است که روی این بخش نیز تاثیر گذار بوده است. اول به سراغ تغییرات گیم‌پلی که شامل اضافه شدن یک سری مکانیزم جدید می‌شوند، می‌رویم. اولین مکانیزم، اضافه شدن Rage Art به بازی است. از طریق Rage Art می‌توانید ضربات بحرانی به حریف خود وارد کنید که این ضربات با توجه به میزان نوار سلامت حریف تا سقف ۳۰ درصد آسیب بیشتری را نسبت به ضربات معمولی وارد می‌کنند (هر چقدر نوار سلامت به منطقه بحرانی نزدیک‌تر باشد، میزان آسیبی که وارد می‌شود، بیشتر خواهد بود). دومین مکانیزم جدید Power Crush نام دارد که شدیدا جالب است. در جریان پاور کراش زمانی که حریف در حال ضربه زدن به شما است، می‌توانید به وی حمله کرده و شما نیز به حریف خود آسیب وارد کنید. البته در این میان شما نیز متحمل یک سری آسیب می‌شوید و فقط از طریق ضربات High و Mid می‌توانید از مکانیزم پاور کراش استفاده کنید.

Devil Jin - Tekken 7

در نسخه پیشین شاهد سیستمی به نام Bound بودیم که به بازیکنان فرصت این را می‌داد تا ضربه‌های اضافه‌تری را به دشمن خود وارد کنند. حال در بازی Tekken 7 این سیستم جای خود را به Screw Attack داده است که به بازیکنان اجازه می‌دهد زمانی که حریف پس از یک ضربه هوایی به زمین برخورد می‌کند و قبل از اینکه بلند شود، چند ضربه دیگر به وی وارد کنند. از دیگر بخش‌هایی که دست خوش تغییراتی شده است، نحوه حرکت شخصیت‌های بازی است که شبیه به بازی Tekken Revolution شده است. جدای از این موارد یک بخش شخصی سازی نیز برای شخصیت‌ها تعبیه شده است که از طریق آن می‌توانید ظاهر بازیکن خود را تغییر دهید. البته در صندوق‌هایی که در جریان مسابقات بازی به شما داده می‌شوند نیز می‌توانید آیتم‌های مختلفی را کسب کنید.

حرفه‌ای شدن در انجام کمبو‌ها و ضربات ترکیبی، راز موفقیت شما در بازی Tekken 7

جدای از تمامی این موارد، برای اولین بار بین مجموعه‌های آرکید Tekken، شاهد بخش تمرینی هستیم که به شما اجازه می‌دهد در زمانی مشخص، به واسطه‌ی شخصیتی که انتخاب کرده‌اید، کمبوها و حرکات مختلف را تمرین کرده و حرفه‌ای شوید. اگر می‌خواهید به سراغ بخش آنلاین بروید، بخش تمرینی به کمک شما خواهد آمد. بخش آنلاین بازی Tekken 7 نیز هم از حالت درون شبکه‌ای پشتیبانی کرده و هم اینکه می‌توانید با سایر بازیکن‌های سراسر دنیا به مبارزه کردن بپردازید؛ جایی که بازیکنان قطعا از توانایی‌های بالایی برخوردار هستند و به خوبی باید مراقب ضربات و سوپر حرکت‌های آن‌ها باشید. نکته‌ی بخش آنلاین که در این نسخه شاهد آن هستیم، این است که خودتان می‌توانید محل قرار گرفتن خود در صفحه نمایش را انتخاب کنید. به عبارتی بازیکنان می‌توانند انتخاب کنند که ابتدا در سمت چپ یا راست تصویر به مبارزه کردن بپردازند. گرافیک یکی دیگر از تغییر دهنده‌های گیم‌پلی بازی است. در واقع گرافیک بازی Tekken 7 و طراحی‌های مربوط به شخصیت‌ها سبب شده تا مبارزات و شخصیت‌ها شکل و شمایل جدیدتری به خود بگیرند. موتور گرافیکی آنریل انجین 4 قصد دارد دنیای متنوع را برای هواداران این مجموعه به ارمغان بیاورد. از طرفی در بازی Tekken 7 بعضی از شخصیت‌ها را در ظاهری جدید مشاهده خواهیم کرد. البته ظاهر جدید بعضی از شخصیت‌ها نظیر نینا ویلیامز که یک لباس عروس به تن دارد، به داستان‌شان در طول بخش داستانی بازی بر می‌گردد.

Tekken 7

با تمام این تفاسیر و گفته‌های تیم سازنده، بازی Tekken 7 قصد دارد قدمی نو در بازی‌های مبارزه‌ای برداشته و مخاطبان این مجموعه و بازی‌های مبارزه‌ای را دور یکدیگر جمع کرده و تجربه‌ای متفاوت را در اختیارشان قرار دهد. باید تا ۱۲ خرداد (دو ژوئن) منتظر بمانیم و ببینیم این بازی می‌تواند انتظارات را برآورده کند یا با شکست مواجه خواهد شد؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده