مصاحبه سازندگان Paladins در مورد قهرمان ها و آینده بازی
استودیو های-رز ابتدا با بازی Smite توانست خودش را مطرح کند و این بازی رایگان با استقبال بسیار خوب گیمرها روبرو شد. پس از این بازی بود که های-رز ساخته بعدی خود را با عنوان Paladins: Champions of the Realm از طریق استیم منتشر کرد که مانند بازی پیشین این استودیو، اثری رایگان بود. کیفیت بالای بازی و پشتیبانی بسیار خوب سازندگان با انتشار نقشهها و قهرمانهای جدید برای این اثر، باعث شده تا امروز بازی Paladins به یک بازی بسیار محبوب تبدیل شده و جزو پنج بازی رایگان محبوب استیم قرار بگیرد.
چندی پیش هم نسخه بتا این بازی برای پلیاستیشن 4 و ایکسباکس وان منتشر شد تا کاربران این پلتفرمها هم بتوانند جدیدترین ساخته استودیو های-رز را تجربه کنند. اخیرا سایت دوال شاکرز مصاحبهای با تاد هریس، یکی از بنیانگذاران استودیو های-رز، داشته و وی اطلاعات مختلفی در مورد بازی ارائه کرده است. در ادامه میتوانید این مصاحبه را در قالب پرسش و پاسخ بخوانید:
دلیل رایگان بودن بازی Paladins چیست؟ آیا از همان ابتدا قصد داشتید بازی را به عنوان اثری رایگان منتشر کنید؟
بله ما از همان ابتدا به این بازی به چشم یک اثر رایگان نگاه میکردیم. چرا که واقعا علاقه زیادی به بازیهای رایگان و استفاده از چنین سیاستی داریم. وقتی یک بازی رایگان باشد، کاربران میتوانند به راحتی آن را تجربه کنند و پس از آن میتوانند تصمیم بگیرند که آیا میخواهند واقعا برای این بازی پول خرج کنند یا خیر. حتی افرادی که قصدی برای خرج کردن پول نداشته باشند هم میتوانند از تجربه بازی برای همیشه لذت ببرند. علاوه بر این در یک بازی آنلاین، زیاد بودن تعداد کاربران اهمیت بسیار زیادی دارد و رایگان بودن بازی کمک شایانی به افزایش تعداد کاربران میکند. بازی پیشین ما یعنی Smite به عنوان یک بازی رایگان عملکرد خیلی خوبی روی کنسولها داشت و امیدواریم که چنین شرایطی برای Paladins نیز تکرار شود.
منبع الهام شما برای طراحی شخصیتها یا دیگر مکانیزمهای بازی چیست؟
برای مکانیزمهای گیمپلی ما بیشتر از اولین بازی خودمان یعنی Global Agenda که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، الهام میگیریم. آن بازی یک اثر شوتر بود که در آن شاهد کلاسهای مختلف و قابلیتهای ویژهای برای شخصیتها بودیم.
از زمان نسخه آلفا تا به امروز، بازی تغییرات بسیار زیادی در زمینه گیمپلی داشته است. دلیل اصلی شما برای اعمال چنین تغییراتی در بازی چه بود؟
ما استودیویی هستیم که اهمیت زیادی برای نظرات طرفداران و جامعه کاربران بازی قائل میشویم و چنین تغییراتی هم نشات گرفته از نظرات و خواستههای کاربران هستند. برای مثال ما در نسخه بتا محدود بازی حالتهای مختلقی قرار داده بودیم که از بین آنها، حالت Siege با بیشترین استقبال روبرو شد. در آینده هم حالتهای جدیدی را آزمایش خواهیم کرد.
آیا ممکن است که در آینده شاهد حضور شخصیتهایی از بازی Smite در این اثر باشیم؟
ما همین حالا هم Grover را داریم و ممکن است در آینده هر اتفاقی رخ دهد.
برنامه شما برای اضافه کردن قهرمانهای جدید به بازی چیست؟ آیا تعداد مشخصی را در نظر دارید و قرار است مانند Smite به طور مرتب شاهد اضافه شدن قهرمانها باشیم؟ همچنین آیا نقشههای جدیدی به بازی اضافه خواهند شد؟
در حقیقت ما قهرمانان را حتی با سرعت بیشتری در مقایسه با Smite به بازی Paladins اضافه میکنیم. البته از ماه آگوست به بعد کمی این سرعت کمتر خواهد شد و هر ماه تقریبا یک قهرمان به بازی اضافه میکنیم. از حیث نقشهها هم قطعا نقشههای بیشتری برای بازی در راه هستند و شاید هر سه ماه یک بار شاهد یک نقشه باشیم.
عجیبترین ایدهای که برای حالتهای بازی جدید داشتید چه چیزی بود؟
ما ایدههای عجیب زیادی برای حالتهای جدید داشتیم که هنوز هیچکدام به بازی اضافه نشدهاند و در آینده شاهد اضافه شدن آنها خواهید بود.
بازی Paladins قهرمانهای جالبی دارد ولی هیچکدام از آنها پیشینه داستانی خاصی ندارند. آیا برنامهای در این زمینه دارید؟
بله ما در آینده نزدیک اطلاعات داستانی بیشتری از شخصیتهای بازی ارائه خواهیم کرد. قهرمانان این بازی همگی داستانهای جالبی دارند ولی فعلا از آنها رونمایی نکردهایم و قطعا در آینده این کار را انجام خواهیم داد.
چند سال پیش بازیهای رایگان در این حد محبوب نبودند ولی امروزه شاهد رشد روز افزون محبوبیت این بازیها هستیم. به نظر شما آینده بازیهای رایگان به چه شکلی است؟
به نظر من برای بازیهای چندنفره عرضه رایگان سیاست درستی است. چرا که هم گیمر و هم بازیساز را راضی میکند. دیگر گیمرها با چند تریلر تبلیغاتی زیبا جذب بازی نمیشوند و مهمترین مورد برای آنها، کیفیت بازی است و در صورتی که بازی کیفیت خوبی داشته باشد، دیگر فرقی نمیکند به صورت رایگان یا پولی عرضه شود.
چرا تصمیم گرفتید یک بازی شوتر با حضور کلاسهای مختلف شخصیتها بسازید؟ چرا سراغ سایر سبکها نرفتید؟
به نظرم این تصمیم هم نشات گرفته از Global Agenda است. ما واقعا آن بازی را دوست داشتیم و به همین دلیل هم Paladins را در سبک مشابهی ساختیم. این سبک از بازیها علاوه بر اینکه حس و حال اکشن خوبی دارند، برای استراتژی و همکاری تیمی نیز اهمیت زیادی قائل میشوند و این عالی است.
آیا برنامهای برای پشتیبانی بازی از پروژه اسکورپیو دارید؟
اسکورپیو تکنولوژی خیلی جالبی به نظر میرسد. ما در حال حاضر شرایط را بررسی میکنیم ولی هیچ تعهدی در این مورد نمیدهیم.
و اینکه آیا برنامهای برای عرضه بازی روی نینتندو سوییچ دارید؟
در حال حاضر چنین برنامهای نداریم. فعلا تمرکز ما روی ویندوز، مک، ایکسباکس وان و پلیاستیشن 4 است.
بازی Paladins در حال حاضر روی پیسی، ایکسباکس وان و پلیاستیشن 4 در فاز بتای عمومی است. Founder’s Packهای این بازی با قیمت ۲۰ دلار قابل خرید هستند و با پرداخت این مبلغ، میتوانید به تمامی هیروهای فعلی و آینده بازی دسترسی داشته باشید و علاوه بر آن یک سری آیتمهای ویژه مثل ۱۰ صندوق را دریافت کنید.