// پنجشنبه, ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱

۱۰ نکته جالب در مورد Resident Evil 7 که احتمالا آن‌ ها را از دست داده اید

در این مقاله به ۱۰  مورد جالب در مورد بازی Resident Evil 7 که احتمال آن‌ها را نادیده گرفته‌اید، اشاره خواهیم کرد.

یکی از اولین بازی‌های مورد انتظار سال ۲۰۱۷ میلادی، بازی Resident Evil 7: Biohazard بود که توانست موفقیت خوبی را از آن خود کند. با اینکه این بازی دست به تغییر و تحولات بزرگی زده بود ولی هدف آن، برگشت به ریشه و ایجاد نوآوری در این مجموعه بود که حداقل در بخش القای ترس، توانست به خوبی عمل کرده و این بازی را در این بخش به ریشه‌های خود برگرداند. جدا از آن نسخه هفتم این مجموعه شامل یک سری حقایق، رازها و نکات جالبی می‌شود که در این مقاله قصد داریم ۱۰ مورد از آن‌ها را بیان کنیم.

Resident Evil 7

۱۰- بازی به الهامی که از سال ۱۹۸۹ گرفته است، اشاره می‌کند

یکی از جالب‌ترین ایستراگ‌‌ها در مورد بازی Resident Evil 7: Biohazard مربوط به یکی از نوارهای VHS بازی است که در قالب یک فیلمبردار به بازی کردن می‌پردازید. در واقع شما فیلمبردار یک گروه به نام Sewer Gators بوده و در حال ورود به عمارت بیکرها هستید تا چیز‌هایی را که می‌خواهید پیدا کنید. رفته رفته می‌فهمید که آندره ناپدید شده و برای پیدا کردن آن مجبور می‌شوید به زیرزمین مخفی عمارت بیکرها بروید. این تیکه از بازی الگوبرداری و اشاره‌هایی به بازی Sweet Home ساخته شینجی میکامی دارد. Sweet Home نیز خود برگرفته از یک فیلم با همین نام ساخته کیوشی کوروساوا در سال ۱۹۸۹ است که در جریان این فیلم، گروهی مستند ساز یک خانه جن‌زده را جست و جو می‌کنند.

Resident Evil 7

۹- اشاره به اولین نسخه از بازی Resident Evil

با اینکه عمارت بیکر حس و حال امارت اسپنسر در اولین نسخه از بازی Resident Evil را تا حدی برای شما شبیه‌سازی می‌کند، ولی در این میان یک ایستراگ وجود دارد که شما را به آن زمان و تجربه اولین نسخه از بازی این مجموعه می‌برد. جایی که در عمارت بیکرها تابلویی از محل امارت اسپنسر واقع در کوه‌های آرکلی را مشاهده می‌کنید. همچنین در پایین سمت راست این عکس نوشته شده است که خانواده بیکرها این عکس را در جولای ۱۹۹۱ گرفته‌اند. در گذشته و اولین فیلم از مجموعه رزیدنت اویل یک عکس مشابه نیز قرار داده شده بود.

Resident Evil 7

۸- استفاده از نام Biohazard برای نسخه‌های غربی بازی

این مورد را اکثرا در جریان خبرهایی که از بازی رزیدنت اویل ۷ منتشر شده بود، خوانده‌ایم. کمپانی کپکام، سازنده و ناشر بازی Resident Evil 7، قصد دارد جدا از بازگشت به ریشه‌ها یک همگام‌سازی را در این نسخه به وجود بیاورد و در جریان آن، یک نام یکتا برای این نسخه در نظر گرفت. به عبارتی استفاده از Resident Evil و Biohazard به نسخه هفتم هویتی تازه می‌داد و تمامی مخاطبان شرقی و غربی بازی را در خود جای داده بود.

Resident Evil 7

۷- اشاره به دو تن از شخصیت‌های دنیای رزیدنت اویل

با اینکه گفته شده بود در پایان بازی رزیدنت اویل ۷ یکی از شخصیت‌های کلیدی این مجموعه حضور پیدا خواهد کرد، در طول بازی نیز دو شخصیت از دنیای این مجموعه حضور پیدا می‌کنند. البته این حضور به معنی وجود فیزیکی آن‌ها در بازی نیست. در طول بازی و گشت و گذار در عمارت بیکر‌ها، کلایو آر. اوبرایان، شخصیت اصلی بازی Resident Evil: Revelation، که پس از زنده ماندن، تصمیم گرفت تا به عنوان یک نویسنده کتابی به نام The Unveiled Abyss را بنویسد، کتاب او را در عمارت بیکرها مشاهده می‌کنید. دومین مورد در مورد شخصیت الیسا اشکرافت، خبرنگار و یکی از شخصیت‌های بازی Resident Evil: Outbreak است که در جریان یک روزنامه در عمارت بیکرها می‌توانید داستان وی را بخوانید.

Resident Evil 7

۶- اشاره‌هایی به زنده بودن شخصیت وسکر

البته این مورد بیشتر یک تئوری است و جواب دقیقی برای زنده بودن یا نبودن آلبرت وسکر، شخصیت محبوب دنیای رزیدنت اویل، وجود ندارد. در طول انجام بازی اگر تمامی اسلحه‌ها و آیتم‌های بازی را به دست آورده باشید، قطعا به یک اسلحه مخفی به نام Albert-01 رسده‌اید که جدا از هک شدن نام S.T.A.R.S بر روی اسلحه، می‌تواند به شخصیت آلبرت وسکر (نام اسلحه نیز آلبرت است) اشاره داشته باشد. همه می‌دانیم که وی در بازی Resident Evil 5 کشته شد. البته همه در مردن وی شک داریم زیرا آلبرت وسکر نامیراتر از این حرفاست! امیدواریم در نسخه‌های آینده بازی، شاهد حضور آلبرت وسکر به شکلی جدا باشیم.

Resident Evil 7

۵- همچنان راکون سیتی بر سر زبان‌ها است

در ظاهر بازی رزیدنت اویل ۷ یک بازی جدید و تازه است که از طریق المان‌های مختلف نظیر دوربین اول شخص، ظاهری جدید بر تن این مجموعه کرده است. با تمام این تفاسیر، هفتمین نسخه از مجموعه رزیدنت اویل همانند سایر نسخه‌ها، به نسخه‌های پیشین خود اشاره‌هایی دارد و وجود مجله‌ای در ارتباط با وقایع راکون سیتی این گفته را اثبات می‌کند. نکته جالب دیگر این است که در مجله گفته شده است که ۱۶ سال پس از کابوس راکون سیتی، نجات یافتگاه همچنان در حال زجر کشیدن هستند. وقایع بازی Resident Evil 2 در سال ۱۹۹۸ رخ داد و ۱۷ سال پس از این تاریخ برابر است با سال ۲۰۱۴ میلادی. داستان بازی در سال ۲۰۱۷ روایت می‌شود و تاریخ ذکر شده دقیقا زمانی است که همسر اتان گم شده است. البته با تمام کردن بازی، به تعدادی از سوال‌های شما در این باره پاسخ داده می‌شود.

Resident Evil 7

۴- پس از نسخه چهارم، رزدینت اویل ۷ اولین نسخه است که از موتور گرافیکی جدیدی استفاده می‌کند

پس از بازی Resident Evil 4 و استفاده از موتور گرافیکی جدید برای ساخت بازی، موتور گرافیکی جدیدی برای نسخه‌های پنجم و ششم در نظر گرفته نشده بود و تنها شاهده بروز شدن این موتور کهنه‌کار بودیم. حال پس از ۱۲ سال شاهد نسخه‌ای از این مجموعه بودیم که علاوه بر تازه بودن در بخش گیم‌پلی یا داستان، در بخش گرافیک و افکت‌های نوری و جلوه‌های بصری، تازگی داشت و این تازگی، به لطف موتور گرافیکی جدید بازی است.

Resident Evil 7

۳- روحی که در دموی تکنیکی ساعات اولیه به نمایش در آمد

در دموی تکنیکی ساعات اولیه، شما یک روح را مشاهده می‌کنید که از دیوار آویزان شده است و شاید برای شما سوال‌های به وجود آورد که این روح در دنیایی پر از زامبی چه کار می‌کند. البته اگر بازی را تمام کرده باشید، تاحدی متوجه این موضوع خواهید شد ولی ایده کلی، تاحدی خنده‌دار است. حال در این میان یک سوال برای مخاطبان به وجود می‌آید و آن‌ هم این است که آیا تغییر دشمنان بازی از زامبی‌ها به روح‌های سرگردان و دشمنان ماورا الطبیعه، سرنوشت این مجموعه را به طور کلی تغییر می‌دهد؟ همانند فیلم Night of the Living Dead که به دنیای زامبی‌ها سوییچ کرد و این مجموعه را برای همیشه تغییر داد.

Resident Evil 7

۲- بعضی از جانوران بازی رزیدنت اویل ۷ از جسد حیوانات مرده در دنیای واقعی الهام گرفته شده‌اند

در طول بازی Resident Evil 7: Biohazard به نقطه‌ای از بازی می‌رسیم که دیگر خبری از خانواده بیکرها نیست و جانورانی هیولا شکل به سمت شما حمله‌ور می‌شوند. از طرفی در طول بازی صحنه‌هایی را می‌بینیم که به شدت واقع‌گرایانه هستند و کپکام در طراحی این صحنه‌ها از تکنیک «فوتوگرامتری» استفاده کرده است. این تکنیک درواقع یک تکنیک رندرینگ است که به شما اجازه می‌دهد بخش‌های مختلفی از دنیای بازی، از شخصیت‌ها گرفته تا محیط بازی را به گونه‌ای رندر کنید که به واقعیت شبیه باشد. همچنین می‌توانید عکس‌هایی که در دنیای واقعی گرفته‌اید به مدل‌های سه بعدی تبدیل کرده و آن‌ها را در دنیای بازی قرار بدهید. حال تیم سازنده با استفاده از این فناوری و عکس‌های متعددی که از بدن حیوانات مرده گرفته و ترکیب آن‌ها، موجودات داخل بازی را خلق کرده است.

Resident Evil 7

۱- رزیدنت اویل همیشه می‌خواست یک بازی اول شخص باشد

بعضی از هواداران این مجموعه و بازی رزیدنت اویل 7 به این نکته اشاره کرده بودند که این نسخه اولین تجربه تیم سازنده در دوربین اول شخص نیست و در گذشته دو بازی Resident Evil: Survivor و Resident Evil: Dead Aim دارای دوربین اول شخص بودند. از آن‌جایی که این مجموعه الهامات زیادی از بازی Sweet Home گرفته است و به واسطه اول شخص بودن سیستم مبارزات آن بازی، این مجموعه هم تا حدی الهام گرفته، گفته می‌شود دلیل تغییر دوربین بازی از اول شخص به سوم شخص توسط شینجی میکامی، این بوده است که وی بازی Alone in The Dark ساخته شده در سال ۱۹۹۲ را بازی کرده بود و از سوی دیگر، سخت افزار کنسول پلی‌استیشن 1 قادر به رندر کردن صحنه‌های اول شخص با کیفیت بالا نبود.

در آخر نظر شما کاربران در مورد این ایستراگ‌ها و موارد جالب چیست؟ آیا مورد تازه‌ای پیدا کرده‌اید که در این لیست نباشد؟ آن‌ها را با ما در میان بگذارید.


منبع Whatculture
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده