// سه شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲

پیش نمایش بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands

بازی Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands ترکیبی است از نسخه‌های پیشین و بازی The Division تا تجربه‌ای کامل‌تر را ارائه دهد.

وقتی نام کمپانی یوبی سافت، ناشر بازی Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands، به وسط می‌آید، نمی‌دانیم باید به این کمپانی افتخار کرد یا آن را سرزنش کنیم. از یک سمت وجود شاهکار‌هایی نظیر بازی Splinter Cell: Chaos Theory یا بازی Assassin’s Creed II و از طرفی وجود بازی‌ The Division و بازی Watch Dogs با ما کاری کرده‌اند که هرگاه اسم این کمپانی می‌آید به گذشته آن می‌بالیم و از آینده‌ای که در پیش گرفته است، می‌ترسیم. البته با دو بازی اخیر خود نشان داد که اگر بخواهد، می‌تواند بار دیگر سرگرمی و جذابیت را برای مخاطبان خود به ارمغان بیاورد. تقریبا یک هفته دیگر جدیدترین ساخته این کمپانی و جدیدترین دنباله از مجموعه Tom Clancy’s Ghost Recon با نام Wildlands روانه بازار می‌شود و طبق نمایش‌هایی که این بازی از خود به جای گذاشته است، امید داریم تا بتواند مخاطبان خود را در طولانی مدت سرگرم کند. آن هم درست زمانی که این نسخه قرار است تغییرات بزرگی را در این مجموعه بوجود آورد. مسیر تغییرات در این مجموعه با نسخه Future Soldiers شروع شد و ظاهرا در Wildlands به اوج خود خواهد رسید.

Ghost Recon Wildlands

به عبارتی Ghost Recon Wildlands را می‌توان نسخه‌ای کامل‌تر با داستانی بهتر (در ظاهر) از بازی The Division دانست که قرار است اشتباهات گذشته خود را رفع کند. داستان بازی روایت‌گر خراب‌ کاری‌های یک کارتل مواد مخدر بنام سانتا بلانکا در بولیوی است که وقایع آن در سال ۲۰۱۹ میلادی رخ می‌دهد. جایی که سانتا بلانکا رفته رفته بر قدرت خود افزوده است و حال، به یکی از قطب‌های مواد مخدر دنیا تبدیل شده است. گروه کارتل سانتا بلانکا، به منظور نفوذ بیشتر و تثبیت قدرت خود، یک حمله تروریستی در سفارت آمریکا در شهر La Paz ترتیب داده و در جریان یک بمب گذاری، ریکاردو ساندوول، مامور DEA، را دزدیده و پس از شکنجه دادن او را می‌کشند. از این‌رو دولت آمریکا عملیاتی بنام KingSlayer را کلید می‌زند که در جریان آن، سازمان‌های CIA ،DEA و JSOC طی یک همکاری واحدی ضربتی به نام The Ghosts را مامور کرده تا گروه کارتل سانتا بلانکا را شناسایی و از ارتباط آن‌ها با دولت محلی پرده برداری کنند. پس از انجام تمامی این کارها، گروه اشباح از طریق یک هلیکوپتر وارد خاک بولیوی شده تا اولین ماموریت خود را آغاز کنند. اینجا جایی است که شما بازی را شروع می‌کنید و می‌توانید به صورت تک نفره یا به واسطه حالت مشارکتی چهار نفره بازی با دوستانتان به گشت و گذار در بولیوی پرداخته و پرده از اسرار کارتل سانتا بلانکا بردارید.

شیوه و روش تمام کردن مراحل را شما تعیین می‌کنید نه سازنده

گیم‌پلی بازی سعی دارد به واسطه نسخه‌های پیشین و بازی همچون The Division، بهترین تجربه را در اختیار مخاطب بگذارد. جایی که همانند قبل گیدرون‌های دوست داشتنی این مجموعه را در اختیار دارید و می‌توانید دشمنان را علامت گذاری کرده و از طریق یک استراتژی خوب به محیط مورد نظر حمله کنید. در Wildlands مهم نیست مرحله مورد نظر شما چند راه مختلف برای به اتمام رساندن دارد، مهم این است که شما و دوستان‌تان به چه شیوه و رشوی قصد به اتمام رساندن مرحله پیش روی خود را دارید. تیم سازنده آن قدر دست شما را باز گذاشته است که از انجام ماموریت‌ها به روش‌های مختلف خسته نشوید. می‌توانید یک مرحله را به صورت مخفی کاری به اتمام برسانید یا از طریق اسلحه‌های دور برد مثل تک تیرانداز تمامی دشمنان را از فواصل دور بکشید یا اینکه، از استراتژی‌های ترکیبی استفاده کرده و مرحله مورد نظر را تمام کنید. از طرفی دیگر به لطف طراحی پویای آب و هوای بازی، انجام مراحل در شب و روز تاثیر متفاوتی بر روی عملکرد شما در طول بازی دارند. انجام مراحل در روز به شما اجازه می‌دهند تا دشمنان را بهتر از قبل شناسایی کنید ولی در عوض، انجام مراحل در شب، به واسطه تاریکی هوا و مخفی شدن بهتر بازیکنان، می‌توانید کارهای تاکتیکی مختلف خود را پیاده سازی کنید.

|

وقتی به تمام این ویژگی‌ها نگاه می‌کنیم، به نقطه اول داستان می‌رسیم و آن هم این است که استودیو یوبی سافت پاریس، سازنده بازی Ghost Recon Wildlands، دست مخاطب را کاملا باز گذاشته است تا کلیه مراحل بازی را با روش‌های مختلفی پشت سر بگذارند. حتی وجود وسایل نقلیه نظیر هلیکوپتر یا موتورسیکلت نیز جذابیت بازی را بیش از پیش افزایش خواهد داد. دنیای Wildlands فقط به انجام مراحل اصلی و دستگیری کارتل سانتا بلانکا ختم نمی‌شود. در طول بازی یک سری مراحل فرعی دیگر نظیر Outpostهای مختلف نیز تعبیه شده است که به شما اجازه می‌دهد با در اختیار گرفتن آن‌ها از Xp بیشتری برخوردار شده و خود را لول آپ کنید. البته سیستم لول آپ کردن بازی فقط شامل شخصیت شما نمی‌شود، بلکه اسلحه‌های شما نیز قابلیت ارتقا دهی داشته و حتی می‌توانید آن‌ها را شخصی سازی کنید. نکته جالب دیگر در مورد دنیای بازی این است که با شهروندان و سایر گروهک‌های بولیوی می‌توانید یک رابطه صمیمانه یا دوستانه برقرار کنید که در طول انجام مراحل مختلف قطعا نوع رابطه ایجاد شده می‌تواند برای شما سودآور باشد یا به ضرر شما تمام شود. از طرفی می‌توانید با گروگان گیری دشمنان در طول انجام مراحل از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده کنید.

تجربه نشان داده بازی‌های این سبکی را باید با دوستان‌تان بازی کنید

در این میان جالب‌ترین بخش بازی را می‌توان به هوش مصنوعی بازی ربط داد. طبق صحبت‌های کارگردان بازی، هوش مصنوعی دشمنان و در کل هوش مصنوعی NPCها اصلا از قبل تعیین شده نیست و طبق دستورات از قبل تعریف شده عمل نخواهد کرد. تمامی آن‌ها واکنش‌های پویایی را از خود نشان می‌دهند و تصمیمات آن‌ها با توجه به شرایطی که در آن قرار دارند، ممکن است تغییر کند. حال در این میان شاید از خود بپرسید که ایا بازی حالت تک نفره‌ای هم در اختیار دارد، شاید قادر به بازی کردن با دوستان‌تان نباشید. در حالت تک نفره بازی، سه همکار شما در طول مراحل یا گشت و گذار در محیط بازی به هوش مصنوعی تبدیل می‌شوند و در این میان شما همانند نسخه‌های پیشین این مجموعه می‌توانید به آن‌ها دستور داده تا کارهای مختلفی را انجام دهند و خودتان با توجه به شرایط، آن‌ها را سازماندهی کنید. در این حالت نیز هوش مصنوعی هم تیمی‌هایتان با توجه به شرایط آن مرحله و نوع بازی کردن شما متفاوت خواهد بود و گفته شده است که عملکردشان با شما هم‌خوانی بالایی دارد. ولی طبق تجربه‌هایی که در گذشته داشته‌ایم، یوبیسافت، جزو آن دسته از کمپانی‌هایی است که حرف و عملش با یکدیگر یکی نیست و در عمل چهره‌ی دیگری از بازیی که قولش را داده بود، به نمایش می‌گذارد.

Ghost Recon Wildlands

امیدواریم که Ghost Recon Wildlands بتواند مثل بازی For Honor عملکرد خوبی را از خود بنمایش بگذارد. یکی از اشتباهات این کمپانی در بازی The Division این بود که دنیای بازی آن‌چنان تنوعی نداشت و رفته رفته سعی کردند به واسطه بسته‌های الحاقی ضعف خود را بپوشانند (از گرافیک بازی بگذریم). با تمام این تفاسیر طبق نمایش‌ها و دو نسخه بتای بازی که در اختیار کاربران قرار داده شده بود، ظاهرا بازی Ghost Recon Wildlands بی‌مشکل نیست ولی آن‌ها را می‌گذاریم پای بتا بودن بازی و امیدواریم در نسخه اصلی که در تاریخ ۱۷ اسفند (۷ مارس) عرضه می‌شود، این مشکلات کاملا رفع شوند. حال باید منتظر ماند و ببینیم جدیدترین دست پخت استودیو یوبی سافت پاریس چه بازخوردهایی را به دنبال خواهد داشت.

 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده