مصاحبه پولیگان با توماس پوها، مدیر ارتباطات استودیو رمدی اینترتینمت

چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
مطالعه 5 دقیقه
Thomas Puha توماس پوها
مدتی پیش وب‌سایت پولیگان مصاحبه‌ای با توماس پوها، مدیر ارتباطات استودیو رمدی اینترتینمت ترتیب داده است که در آن به سوالاتی مربوط به آینده این استودیو پاسخ داده شده است.
تبلیغات

توماس پوها در حدود ۲۰ سال است که در حوزه بازی‌های ویدیویی فعال است. سرآغاز فعالیت حرفه‌ای او همراه بود با استخدام در کمپانی Umbra که در زمینه طراحی نرم‌افزارهای ساخت بازی و میان‌افزار برای تمامی پلتفرم‌ها فعال است. پس از آن به سمت رسانه کشیده شده و مجله Pelaaja (در زبان فنلاندی به معنای «گیمر») را تاسیس کرد. علاوه بر این توماس پوها مقالاتی برای مجله Edge نوشته و برنامه‌هایی برای شبکه کابلی MoonTV که در ابتدا مختص بازی‌های ویدیویی بود، تولید کرده است. در سال ۲۰۱۰ انجمن بازی و رسانه فنلاند موسوم به FIGMA به پاس تلاش‌های وی در پیش‌برد صنعت بازی‌های ویدیویی در کشور فنلاند جایزه‌ای را به او اهدا کرد. در حال حاضر توماس پوها مسئولیت مدیریت ارتباطات استودیو رمدی اینترتینمت را بر عهده دارد.

استودیو رمدی اینترتینمت هم اکنون دو پروژه در دست ساخت دارد و به واسطه توسعه هریک از آن توسط تیمی جداگانه روند ساخت این پروژه‌ها تسریع می‌شود. این استودیو مسیری غیرمنتظره را در پیش گرفته است که بدون شک آینده‌ای متفاوت را رقم خواهد زد و ساخت بخش داستانی Crossfire 2 که دنباله‌ای بر یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تیراندازی آسیا بوده، گواهی بر این ادعا است. معرفی بازی Crossfire 2 برای بسیاری از طرفداران شوکه‌کننده بود و این دقیقا همان واکنشی است که توماس پوها، مدیر ارتباطات استودیو رمدی اینترتینمنت انتظار آن را داشت. وی در مصاحبه‌ای با وب‌سایت پولیگان به این نکته اشاره کرده بود که همکاری با استودیو کره‌ای اسمایل‌گیت (Smilegate) هم‌سو با برنامه‌های این استودیو است. با این حال توماس پوها صحبتی از مدت زمان در حال ساخت بودن پروژه مشترک با استودیو اسمایل‌گیت به میان نیاورده است اما اعلام می‌کند که تقسیم اعضای استودیو رمدی اینترتینمت به دو تیم سیاستی طولانی مدت است.

Thomas Puha توماس پوها

پروژه‌های در دست ساخت استودیو رمدی اینترتینمت نه تنها مجزا بوده، بلکه دارای ساختاری متفاوت هستند. بخشی از چالش پیش‌روی استودیو رمدی اینترتینمت در ساخت بازی Crossfire 2، شناخت این استودیو نسبت به سبک تیراندازی اول شخص است. استودیو رمدی اینترتینمت وظیفه ساخت بخش داستانی بازی مذکور را بر عهده دارد. در حالی که تا عرضه بازی Crossfire 2 «مدت زیادی» باقی مانده است، توماس پوها گفته که استودیو رمدی اینترتینمت روح هنری خود را که همانا خلق داستان‌های زیبا با شخصیت‌پردازی عمیق است به درون این بازی دمیده است.

توماس پوها از پاسخ دادن به سوال مطرح‌شده در مورد پیروی از خط داستانی نظامی به مانند اکثر بازی‌های هم‌رده در بازی Crossfire 2 طفره رفته و چنین می‌گوید:

تاکنون جزئیات زیادی از بازی Crossfire 2 منتشر نشده است و توماس پوها تخمین می‌زند که سال آینده نزدیک‌ترین زمانی است که اطلاعات بیشتری از این بازی ارائه خواهد شد. استودیو رمدی اینترتینمت در قبال پروژه معرفی نشده خود نیز سیاستی مشابه را در پیش گرفته است. این استودیو هم اکنون در حال کار بر روی نسخه آزمایشی IP جدید خود بوده و قصد دارد آن را به یک ناشر به فروش برساند. زمانی که از توماس پوها در مورد همکاری‌های بیشتر با کمپانی مایکروسافت سوال شد، او چنین پاسخ داد:

بخشی از صحبت‌های توماس پوها بدان معناست که به دلیل تکیه بر روی چرخه کوتاه‌تر ساخت بازی، استودیو رمدی اینترتینمت با زیرکی خاصی در مورد پروژه‌هایش صحبت می‌کند. همچنین از صحبت‌های توماس پوها می‌توان برداشت کرد که توجه این استودیو به نحوه تجربه بازی‌های ویدیویی توسط علاقه‌مندان اعم از بازی‌های مبتنی بر خدمات است.

Thomas Puha توماس پوها

یکی از فناوری‌هایی که این روزها، به خصوص به واسطه معرفی ایکس‌باکس اسکورپیو و پلی‌استیشن 4 پرو در راس توجه قرار دارد، واقعیت مجازی است. در نمایشگاه E3 بازی‌های مختلف و با سبک‌هایی متنوعی را دیدم که از این فناوری بهره می‌برند. توماس پوها در پاسخ به سوال وب‌سایت پولیگان در مورد استفاده از فناوری واقعیت مجازی در محصولات استودیو رمدی اینترتینمت گفته است:

نظر شما راجع به آینده استودیو رمدی اینترتینمت چیست؟ آیا با توماس پوها هم‌نظر هستید؟ نظرات خود را با ما در زومجی در میان بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات