// چهار شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲

پیش نمایش بازی Pro Evolution Soccer 2017

بازی PES 2017 این‌بار قدرتمندتر از گذشته قصد دارد پا به میدان رقابت گذاشته و با تغییراتی که در گیم‌پلی و گرافیک ایجاد کرده است، مخاطبان بازی فوتبال را بیش از پیش به سمت خود بکشاند. با زومجی و پیش‌نمایش بازی PES 2017 همراه باشید.

بازی فوتبال یکی از بهترین ورزش‌هایی است که بوجود آمده است. نمی‌توان شخصی پیدا کرد که تا به حال پا به توپ نزده یا مسابقات فوتبال را تماشا نکرده باشد. حتی خیلی از ما با انیمیشن فوتبالیست‌ها بزرگ شدیم! کارتونی که خیلی از ما را به فوتبال بازی کردن تشویق کرد. جدای از این‌ها علت اصلی جذابیت فوتبال برای ما گیمرها بازی‌های ویدیویی فوتبال است. حالا چرا جذابیت؟ نمی‌توان فراموش کرد شوق و ذوق دوران کودکی و پول گرفتن از خانواده و بازی کردن فوتبال در کلوب‌ نزدیک خانه یا قرارهای بعد مدرسه با دوستان برای بازی کردن Wining Evelen.

قطعا یکی از نقاط مهم صنعت بازی‌های ویدیویی عرضه سالانه دو بازی FIFA و PES است. از گذشته تا به الان دو استودیو کونامی، سازنده سری بازی PES و الکترونیک آرتز، سازنده سری بازی FIFA، سعی داشته‌اند با ساخت بازی‌های فوتبالی خود، هواداران بی‌شمار فوتبال را جذب خود کنند. هر کدام از این دو سری تا به حال دوران پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته‌اند. هر کدام تا به حال روز‌های خوب و بدی را پشت سر گذاشته و هر بار سعی کرده‌اند تا پیروز میدان باشند. دو بازی PES و فیفا، هرکدام برتری‌های خود را دارا هستند. بازی PES که همیشه چمپیونز لیگ را در اختیار دارد و از آن طرف فیفا که همیشه تیم‌ و ورزشگاه‌های لایسنس شده‌اش زبان زد خاص و عام است. از حق نگذریم همین ویژگی‌های خاص سبب شده تا این دو بازی بتوانند بازار ورزش فوتبال در بین بازی‌های ویدیویی را جذاب‌تر کنند. حال تقریبا دوسال است که این رقابت به اوج خود رسیده است. هر دو بازی در نسخه قبلی خود زیرساخت‌هایی در پایه و اساس بازی ایجاد کردند. تغییراتی که مورد پسند طرفداران‌اشان قرار گرفت. از طرفی خیلی‌ها نیز ناراضی بودند. حال در آخرین نسخه‌های خود که هم‌اکنون در حال توسعه است، تغییرات عظیمی را شاهد خواهیم بود. کونامی طی بازخوردهای هواداران از نسخه پیشین این سری تصمیمی گرفته تا PES یا همان Pro Evolution Soccer را چندین پله بالاتر ببرد.

PES 2017

اولین و مهم‌ترین قدم سازنده برای ایجاد تغییرات، اضافه کردن تیم‌های لایسنس شده و بستن قرار داد با باشگاه‌های مختلف است. قطعا یکی از بخش‌های آزاردهنده سری PES تیم‌ها و ورزشگاه‌ها بوده که به صورت لایسنس شده در بازی حضور ندارند. حال در ابتدا تیم بارسلونا اسپانیا در جریان یک قرار داد اعلام شد که با کونامی قرار داد بسته است. طبق این قرار داد تمامی بازیکنان بارسلونا، ورزشگاه این تیم و لباس و کفش‌های آن‌ها به صورت کاملا لایسنس شده در بازی حضور دارند. همچنین در یک ویدیو طراحی‌های بی‌نظیر و گیم‌پلی بازیکنان بارسلونا به نمایش گذاشته شد. در ادامه لیورپول و بروسیا دورتموند نیز به صورت لایسنس شده در بازی PES حضور دارند. لایسنس این دو تیم نیز به صورت کامل بوده و به عبارتی این دو تیم نیز طبق قرار داد چند ساله خود با کونامی به صورت کاملا لایسنس شده در PES 2017 حضور دارند. یکی از مشکلات نسخه قبل، داوری و سیستم پاس کاری بازی بود.

PES 2017 قصد دارد تا هواداران قدیمی و جدید خود را با ارائه قابلیت‌های جدید، بیش از پیش راضی نگه دارد.

در PES 2016 داوری بازی به قدری بد بود که شاید به ندرت و خیلی کم شاهد کارت دادن داور به بازیکنان بودیم. از این‌رو بازیکن حریف مدام با خطا کردن از سرعت و لذت بازی کم می‌کرد. ولی در PES 2017 طبق گفته سازندگان و نسخه آزمایشی که منتشر شد شاهد داوری قابل قبول هستیم. هنوز ایراداتی بر این بخش وارد است ولی بهتر از گذشته شده است. همچنین سیستم پاس کاری بازی با پیشرفت‌های زیادی مواجه شده است. در PES 2017 کنترل توپ در کناره‌های خط یا در طول پاس دادن به خوبی صورت می‌گیرد. البته بخش عمده نحوه کنترل توپ به پاس دادن‌هایتان بستگی دارد. جدای از پیشرفت‌های گفته شده، بخش شخصی سازی تیم و ترکیب‌بندی نیز پیشرفته‌تر و کامل‌تر از گذشته شده است. در بخش تنظیمات می‌توانید گزینه‌های بیشتری جهت شخصی‌سازی بازیکنان در طول بازی مشاهده کنید. اینکه هرکدام از آن‌ها در چه مواقعی تهاجمی حرکت کنند یا به دفاع بپیوندند از ویژگی‌هایی است که طی یک سری توضیحات در PES 2017 به شما معرفی خواهند شد. نکته جالب‌تر این بازی که در جریان E3 2016 به آن اشاره شد، این است که می‌توانید دیتا‌های خود از این بازی را از یک پلی‌استیشن 4 به یک پلی‌استیشن 4 دیگر انتقال دهید. در این اتفاق اصلا مهم نیست ریجن اکانت و بازی شما مربوط به کدام منطقه است. به عبارتی می‌توانید دیتا‌های خود را به یک کاربر در آسیا یا آمریکا بدهید.

PES 2017

کونامی قول داده تا با یک بازی واقع‌گرایانه روبرو باشیم. از این‌رو در بازی PES 2017 شاهد این هستیم که در بخش MyClub می‌توانید بازی‌های دوستانتان را آنالیز کنید. با آنالیز کردن بازی‌هایشان می‌فهمید که نحوه بازی کردن و سایر کارهای تاکتیکی آن‌ها چگونه خواهد بود. به عبارتی همانند یک مربی می‌توانید حریف خود را قبل از بازی کردن آنالیز کرده و تاکتیک‌های خود را مطابق با آن‌ها بچینید. همچنین هوش مصنوعی این نسخه نسبت به قبل پیشرفت زیادی داشته است. با توجه به درجه سختی که انتخاب می‌کنید، در درجه سختی‌های بالا رسما هوش مصنوعی بازی حکم یک بازیکن حرفه‌ای را دارد. شما را به خوبی دریبل می‌زند، از موقعیت‌های داخل محوطه جریمه نهایت استفاده را کرده و در نهایت به‌خوبی دفاع می‌کند. همچنین در ضربه‌های ایستگاهی یا سانتر کردن‌ها به خوبی بازیکنان شما و دروازه خود را پوشش می‌دهد. از طرفی تیم سازنده با استفاده از موتور گرافیکی فاکس قصد دارد تا سطح گرافیکی این نسخه را چندین پله بالاتر ببرد. همچنین این موتور گرافیکی به سازنده این اجازه را می‌دهد تا بتوانند بازیکنان و انیمیشن‌های آن‌ها را بهتر و طبیعی‌تر از قبل شبیه‌سازی کنند.

به لطف موتور گرافیکی فاکس، PES 2017 واقعی‌ترین نسخه در بین سری PES خواهد بود.

در اولین قدم از تغییرات گرافیکی و طراحی‌های بازی، می‌توان به فیلم‌برداری‌های بازی در انیمیشن‌های پس از خوشحالی گل زدن یا خطا کردن و موارد دیگر اشاره کردن که به زیبایی طراحی شده‌اند. در نسخه آزمایشی PES 2017 جدای از این فیلم‌ برداری‌ها اولین موردی که نظر شما را جلب می‌کند، طراحی استادیوم‌ها و چمن بازی است که به لطف موتور گرافیکی فاکس به خوبی طراحی شده‌اند. چهره بازیکنان و شبیه سازی آن‌ها نیز همانطور که در ویدیو‌های بازی نمایش داده شده و طبق نسخه دمو، دقیقا مطابق با مدل واقعی خود بازیکنان است. البته هنوز نه PES 17 و نه FIFA 17 عرضه نشده‌اند تا ببینیم ادعاهای سازندگان تا چه حد به واقعیت شبیه بوده است. قطعا فیفا هم دست‌خوش تغییراتی شده است. مخصوصا اینکه موتور گرافیکی بازی از ایگنایت به فراس‌بایت تغییر کرده است.

PES 2017

سیستم گزارش‌گری بازی نیز جز آخرین تغییراتی است که در PES 2017 شاهد آن خواهیم بود. همانند نسخه‌های پیشین، جیم بگلین و پیتر دروری وظیفه گزارش گری نسخه انگلیسی بازی را در اختیار دارند. بنظر می‌رسد در این نسخه از تکنیک‌های ویژه صداگذاری استفاده شده تا صدای گزارش‌گرها و گزارش کردن‌شان طبیعی‌تر از قبل در بازی به‌گوش برسد. همچنین میلتون لیت و مائورو بتینگ به عنوان گزارش‌گرهای نسخه پرتغالی و برزیلی بازی و جان کابیرا و سویوشی کیتازاوا به عنوان گزارش‌گرهای نسخه ژاپنی بازی انتخاب شده‌اند. با تمام این تفاسیر با تا ۲۳ شهریور ماه (۱۳ سپتامبر میلادی) برای تجربه جدیدترین نسخه PES منتظر بمانیم. ببینیم در این نسخه کونامی چه تغییرات جدی را برایمان به ارمغان آورده است. آیا تمام وعده و وعیدها و انتظاراتمان از این نسخه را برآورده کرده‌اند یا خیر. البته بخشی از این تغییرات به وضوح در نسخه آزمایشی بازی قابل حس است ولی قطعا نسخه اصلی باید دست‌خوش تغییرات جدی‌تری باشد. بازی Pro Evolution Soccer 2017 در تاریخ ذکر شده برای پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360 و رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده