// یکشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲

پیش نمایش بازی NBA 2K17

کمتر از یک ماه دیگر به عرضه NBA 2K17 زمان باقی مانده است. بازی که قصد دارد بازی بسکتبال را حرفه‌ای‌تر از قبل به نمایش بگذارد. با زومجی و پیش‌نمایش NBA 2K17 همراه باشید.

اگر از علاقه‌مندان بازی بسکتبال باشید، وقتی اسم این بازی می‌آید، ناخودآگاه ذهنتان سمت بازیکنانی همچون مایکل جوردن یا اسکاتی پیپن و شکیل اونیل می‌رود. بازیکنانی که هیچوقت از تاریخ بسکتبال و مخصوصا دنیای NBA فراموش نخواهند شد. زمانی که NBA 2K16 عرضه شد، این سبک را چند پله بالاتر برد. از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی که توانست مخاطبین زیادی را جذب خود کند بخش داستانی بازی بود. بخشی که می‌توانستید خود را در قالب یک بازیکن بسکتبال قرار داده و پا به دنیای زیبای این ورزش بگذارید. البته نمی‌توان منکر ایرادات و مشکلات نسخه قبل شد. ایراداتی نظیر نبود تعادل بین یک سری از بازیکنان‌ها و شبیه‌سازی نسبتا ضعیف آن‌ها. از تمام این حرف‌ها گذشته، بدترین بخش NBA 2K16 که شدیدا آزار دهنده بود، سیستم اسکن چهره بود که به خوبی نمی‌توانست چهره کاربران را اسکن کند. برای مثال اگر جز اشخاصی هستید که پیشانی بلندی دارند، می‌بایست ساعت‌ها وقت خود را صرف این می‌کردید که چطور صورت خود را در کادر این برنامه اسکن چهره قرار دهید!

NBA 2k17

حال یک سال گذشته و کمتر از یک ماه دیگر هجدمین نسخه از سری NBA 2K عرضه خواهد شد. اگر هنوز به زیبایی این ورزش ایمان نیاورده‌اید، وقت آن رسیده تا خود را در دنیای بسکتبال غرق کنید. NBA 2K17 با شعاری جسورانه عرضه خواهد شد، «تکامل راه NBA 2K16». یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ّهایی که استودیو ویژوال کانسپتس، سازنده بازی NBA 2K17، قول آن را داده، شبیه‌سازی دقیق‌تر و بهتر بازیکنان است. برای مثال استفن کری ستاره تیم گلدن استیت واریورز در نسخه پیشین با مشکلاتی در بخش شبیه‌سازی مخصوصا هنگام پرتاپ‌های توپ مواجه بود. حتی اگر در دقیق‌ترین حالت هم بودید، امکان داشت پرتاپ شما تبدیل به امتیاز نشود. به عبارتی توانایی‌های وی در پرتاپ کردن به خوبی شبیه سازی نشده بود. در صورتی که در دنیای NBA استفن یکی از بهترین پرتاپ کننده‌های سه امتیازی است. همچنین بخش داستانی کامل‌تر و بهتر از دیگر بخش‌های این بازی است که شدیدا باید به آن امیدوار باشیم. اولین موردی که شدیدا برای طرفداران این سری لذت بخش است، حضور دو تیم المپیک ۲۰۱۶ و تیم رویایی ۱۹۹۲ است. وقتی اسم از تیم رویایی ۱۹۹۲ می‌آید، شدیدا خاطرات نوستالوژیکی برایمان پدیدار می‌شود. خاطراتی از حضور ستارگانی همچون اسکاتی پیپن. همچنین وی در تیم رویایی آمریکا حضور داشته و بار دیگر می‌توانید به بازی کردن با وی بپردازید. البته نمی‌توان تیم المپیک ۲۰۱۶ را هم نادیده گرفت. تیمی که در آن دو بازیکن بنام‌های پول جورج و دی مارکوس حضور دارند. بازیکنانی که در فصل گذشته توانسته‌اند به عنوان ستارگان تیم‌های خود معرفی شده و امتیازات و آمار خوبی را از خود بجای بگذارند. البته این وسط یک نکته تقریبا آزار دهنده وجود دارد. تیم المپیک ۱۹۹۲ تنها در اختیار کسانی است که NBA 2K17 را پیش خرید کرده باشند.

در ابتدای مقاله اشاره‌هایی به بخش شبیه‌سازی و اسکن چهره بازیکنان داشتیم. در NBA 2K17 بازیکنان تمامی تیم‌ها بدنشان به خوبی هرچه تمام‌تر اسکن شده و تمامی حرکات‌شان در طول بازی شبیه‌سازی شده است. حتی مربی‌های تیم‌ها نیز از این ویژگی برخوردارند. به عبارتی مایک کریزوسکی، مربی تیم المپیک ۲۰۱۶، با بدنی کاملا اسکن شده و شبیه‌سازی شده در بازی و نیمکت تیم المپیک مشاهده خواهیم کرد. مورد دیگری که در این نسخه سازنده قول کامل بودن و بی‌نقص بودن آن را داده، برنامه تشخیص چهره است. مخاطبان با این برنامه می‌توانند از چهره خود توسط گوشی‌های همراه یا تبلت‌های خود عکس گرفته و به جای بازیکنی که در بازی ساخته‌اند قرار دهند. در نسخه پیشین این برنامه به بدترین شکل ممکن کار می‌کرد و حتی یک سری از گیمرها با تشخیص چهره خود توسط برنامه مشکل داشتند.

NBA 2K17

برنامه تشخیص چهره NBA 2K16 را می‌توان بدترین برنامه تشخیص چهره بازی‌های ورزشی دانست.

تکمیل راه NBA 2K16 قطعا کار بزرگی است. نسخه پیشین قصد داشت تا دنیایی جدید از بازی بسکتبال را به مخاطبین خود معرفی کند. حال، NBA 2K17 قصد دارد این کار را به نحو احسنت انجام دهد. علاوه بر موارد ذکر شده، در این نسخه شاهد بهبود منو بازی و شخصی سازی‌های بیشتر بر روی بازیکنان و تیم‌ها خواهیم بود. همچنین در حالت Several Game می‌توانید بازی و قوانین را دست کاری کنید. به عبارتی همانطور که دوست دارید به بازی کردن بپردازید. همچنین در بخش گرافیک و طراحی‌ها NBA 2K17 قصد دارد بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. طراحی انیمیشن‌ها و استادیوم‌ها و تماشاگران که تیم سازنده قول داده با دیدن آن‌ها بتوانید واقعیت را حس کرده و خود را در استادیوم فرض کنید. اگر از طرفداران گروه ایمجین دراگونز یا نوا شبیب و گریمز هستید، باید بگویم که NBA 2K17 برای شما ساخته است. در این نسخه ۵۰ آهنگ زیبا تعبیه شده که تعدادی از ترک‌های آن مربوط به گروه و خواننده‌های ذکر شده است.

بازی کردن و یا گشت و گذار در منو NBA 2K17 و گوش دادن به آهنگ‌های ایمجین دراگونز یکی از لذت بخش‌ترین کارهای ممکن است.

طبق گفته مسئولین دو حالت MyGM و MyLeague جز مهم‌ترین حالت‌های تعبیه شده در NBA 2K17 بحساب می‌آیkد. در این دو حالت به شما اجازه داده می‌شود که بازیکن مورد علاقه خود را طراحی کرده و به بازی کردن در تیم‌های مختلف پرداخته و پیشرفت کنید. حالت MyGM حالت واقعی‌تری را برای شما بوجود می‌آورد. به عبارتی اگر می‌خواهید خود را در قالب یک بازیکن بسکتبال فرض کرده و از اولین پله تا آخرین پله ترقی را تجربه کنید، می‌بایست به سراغ حالت MyGM بروید. در حالی که حالت MyLeague بیشتر جنبه شخصی‌سازی تیم و بازیکنان را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین در هر دو حالت می‌توانید در بازی‌های مختلف شرکت کرده و در فصل نقل و انتقالات نیز به تیم‌های دلخواه خود بروید. از طرفی در پایان هر فصل رویدادهایی مثل NBA Draft نیز برای شما در دسترس است. اگر از بازیکن بودن خسته شده و قصد دارید تا تیم رویایی خود را داشته باشید، یا اینکه تیمی از بازیکنان تازه کار ساخته و آن‌ها را به پله‌های ترقی برسانید، NBA 2K17 بهترین گزینه است. در این بازی می‌توانید تیم خود را ساخته و برای آن لوگو یا هر چیز دیگر طراحی کرده و آن را به طور کامل شخصی سازی کنید.

NBA 2K17

سال پیش نسخه‌ای ویژه برای بازی NBA 2K16 در نظر گرفته شده بود که عکس روی جلد آن کسی نبود جز ستاره بزرگ بسکتبال NBA یعنی مایکل جردن افسانه‌ای. حال در این نسخه نیز همین روال ادامه داشته و این بار شاهد نسخه‌ای ویژه بنام Legend Edition هستیم. نسخه‌ای که به مناسبت بازنشستگی ستاره دیگری در تاریخ NBA  یعنی کوبی برایانت از تیم لس آنجلس لیکرز در نظر گرفته شده است. قطعا این نسخه مزایا خود را نسبت به نسخه معمولی در اختیار دارد. مزایایی همچون نمایش یک سری ویدیو مخصوص به کوبی برایانت از دوران بازیکن بودن وی تا یک سری آیتم ویژه از این بازیکن که در داخل بازی در اختیارتان قرار داده می‌شود. همچنین عکس روی جلد این نسخه نیز خود کوبی برایانت خواهد بود. در نسخه معمولی بازی نیز شاهد حضور پول جورج بر روی عکس روی جلد بازی هستیم. البته عکس روی جلد نسخه‌های ایتالیایی و اسپانیایی بازی به ترتیب دانیلو گالیناری و پائو گاسول خواهند بود.

قضیه وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم جز لیگ NBA شاهد لیگ اروپا (EuroLeague) نیز هستیم. همچنین تیم‌های ملی‌ نظیر تیم ملی بسکتبال مردان استرالیا نیز در NBA 2K17 حضور خواهند داشت. از طرفی لایسنس تیم‌ها و بازیکنان به خوبی انجام شده است. تمامی نقل و انتقالات فصلی و تیم‌های تازه ورود به NBA یا تیم‌هایی که در گذشته حضور نداشته‌اند، همگی در NBA 2K17 حضور خواهند داشت.  در آخر بازی NBA 2K17 برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی  در تاریخ ۳۰ شهریور ماه (۲۰ سپتامبر میلادی) عرضه خواهد شد. همچنین اگر این بازی را پیش خرید کنید، می‌توانید ۴ روز زودتر به تجربه این بازی زیبا بپردازید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده