// پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲

هر آن چه که از بازی Titanfall 2 می‌دانیم

Titanfall 2 یکی از مورد انتظارترین بازی‌های امسال به شمار می‌رود که علاوه بر بخش چند نفره بسیار درگیر کننده، قرار است یک بخش داستانی جذاب را به بازیکنان ارایه دهد. با زومجی همراه باشید تا نگاهی به اطلاعات موجود بازی Titanfall 2 بندازیم.

بازی Titanfall از همان ابتدای معرفی خود قصد داشت تا مرزهای جدیدی را در ژانر بازی‌های تیراندازی تعیین کند. هنگامی که این بازی برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر شد، فروش خوبی را شاهد بود و بازیکنان آن را دوست داشتند. اما موسسین استودیو ریسپاون اینترتینمنت (Respawn Entertainment) یعنی جیسون وست و وینس زامپلا انتظارات بسیار بیشتری از بازخوردها و تاثیر بازی خود روی سبک بازی‌های اول‌شخص تیراندازی داشتند. این دو شخص، سعی داشتند تا به هدفی دست نیافتنی برسند؛ هدف ‌آن‌ها رسیدن به همان تاثیرات شگفت‌انگیزی بود که از شاهکار قبلی خود یعنی Call of Duty 4: Modern Warfare دیده بودند.

نه تنها این دو شخص، بلکه سازندگان زیادی سعی کرده‌اند تا به موفقیت‌های این اثر جاودانه سری Call of Duty دست پیدا کنند و در این راه شکست خوردند. به نظر می‌رسد هنوز که هنوزه رسیدن به این آرزو تقریبا چیزی غیر ممکن تلقی شود. از این حقیقت هم نباید گذشت که بازی Titanfall تنها با آن بخش چند نفره خود نمی‌توانست به چنین آرزوی بزرگی دست پیدا کند و آن را برای نسل هشتم به ارمغان آورد. قسمت اول Titanfall با سبک خاصی که داشت، بازیکنان را به عنوان یک هدایت کننده ربات‌های جنگی که پایلوت (Pilot) نام داشتند وارد گیم‌پلیی درگیر کننده و سریع می‌کرد. Titanfall با سرعت و گیم‌پلی، در کنار شلوغی و هیجان جذاب خود یک بازی چندنفره روان و درگیر کننده را به وجود آورده بود اما مسئله این بود که خیلی‌ها بعد از سری Call of Duty به دنبال یک بازی تیراندازی نظامی بودند که بتواند به همان اندازه در یادها و خاطرات تک تک کسانی که آن را تجربه کردند باقی بماند. اما آیا قسمت اول Titanfall این‌گونه بود؟ خیر؛ چرا که اصلا هیچوقت یک بخش چند نفره هر چقدر هم که قوی باشد، نمی‌تواند به این مهم دست پیدا کند. اما Titanfall 2 این بار با یک بخش داستانی کاملا جدا از بخش چندنفره در حال توسعه است. حال باز هم باید پرسید که آیا قسمت دوم Titanfall می‌تواند تغییراتی درست حسابی را در ژانر تیراندازی نظامی به وجود بیاورد؟ با نگاهی به هر آن چه که از Titanfall 2 می‌دانیم، سعی می‌کنیم تا حدودی به جواب سوال خود برسیم.

Titanfall 2

پایلوت‌ها این‌بار به آن شدت گذشته وابسته به تایتان‌های خود نیستند و با ابزار جدیدی که در اختیار دارند، هر کدام از آن‌ها می‌توانند فردی خطرناک محسوب شوند

یکی از نکاتی که Titanfall را از دیگر تیراندازی‌های نظامی متمایز می‌کرد، آن ربات‌های درشت هیکل جنگجو هستند. در قسمت اول این بازی، سربازان قدرت‌های شگفت‌انگیزی نداشتند، بلکه این ربات‌های جنگی بودند که به سربازان قدرت بالایی می‌دادند. هنگامی که دستور ارسال تایتان‌ منحصر به فرد خود را می‌دهیم و سپس سوار بر آن می‌شویم، دیگر سربازان شبیه به مورچه‌هایی می‌شوند که می‌توان به راحتی آن‌ها را زیر پا له کرد؛ البته اگر آن‌ها زبر و زرنگ نباشند! حتی شلیک و آتش بازی با این ربات‌ها جذابیت خاص خود را دارد و آتش بازی با آن‌ها به مراتب بهتر از اسلحه‌های معمولی بود. خوشبختانه در Titanfall 2 نیز پایلوت‌ها همچنان وابسته به تایتان‌های خود هستد و قوانین خوب سری قبل سر جای خود باقی مانده‌اند. قوانین جذابی که باعث خلق صحنه‌هایی شلوغ و بسیار درگیر کننده می‌شوند و هر بازیکنی را سر جای خود میخکوب می‌کردند. اما نکته جالب این است که در عین حال که تایتان‌ها همچنان نقش مهمی را در بازی ایفا می‌کنند، اما پایلوت‌ها همانند سابق دیگر بدون ربات‌های جنگجوی اشخاصی بی‌دفاع نیستند و هر یک از آن‌ها می‌توانند مرگ‌آفرین باشند. همچنین در کنار این مورد، اضافه شدن حرکات پارکور بسیار جذاب‌تر و ابزارهایی که گیم‌پلی بازی را گسترش می‌دهند باعث خواهد شد تا علاوه بر حرکات تاکتیکی، لذتی بسیار  سرگرم کننده‌ای را تجربه کنیم. با امکانات جدیدی که در اختیار پایلوت‌ها قرار خواهد گرفت، جست و خیزها در محیط، حرکات روان و شناور از روی در و دیوارهای محیط‌ها، پرش‌های دوگانه و بسیاری از حرکات دیگر همگی بیش از پیش به جذاب شدن گیم‌پلی بازی کمک کنند.

پایلوت‌ها در بازی Titanfall 2 به شکلی طراحی شده‌اند که هر بار در حال حرکت روی در و دیوار باشید، حرکت‌تان بسیار سریع‌تر از وقتی باشد که روی زمین در حرکت هستید. همچنین استودیو ریسپاون با در اختیار گذاشتن قلاب برای پایلوت‌ها، باعث آسان‌تر و البته بهتر شدن جابه‌جایی کارکترها به بالا و پایین شده است. شش کلاس جدید از پایلوت‌ها در نسخه نهایی بازی وجود خواهند داشت و هر یک از آن‌ها دارای قابلیت تاکتیکی منحصر به فرد خود هستند اما به نظر می‌رسد که این قلاب در سیستم  جدید گیم‌پلی قرار است اتفاقاتی جدید و هیجان‌انگیز را رقم بزند. یکی از دلایل مهمی که استودیو ریسپاون توجه زیادی به پایلوت‌ها داشته و ابزار جدیدی را در اختیار آن‌ها قرار داده این است که بازیکنان به جای این که برای زنده ماندن، امتیاز گرفتن و حتی جذابیت به تایتان‌های خود متکی باشند، بتوانند با پایلوت‌ها نیز کارهای فوق‌العاده‌ای انجام دهند.

قلاب ابزاری است که برای تمامی کلاس‌ها در دسترس خواهد بود و می‌تواند بازیکنان را به سرعت در نقشه‌های بازی جا به جا کند و حتی باعث شود خیلی سریع از جلوی یک تایتان درشت هیکل فرار کنید. از جمله ابزاری که می‌توان به آن اشاره کرد پالس بلید (Pulse Blade) نام دارد. این ابزار دو کارایی مختلف دارد، می‌توان با یک ضربه پایلوت دشمن را کشت و همچنین سیگنال‌هایی را ارسال ‌می‌کند تا بتوانید حرکت دشمنان را در مجاورت خود ببینید. ابزار دیگری برای طرفداران اسنایپر به نام هولو پایلت (Holo Pilot) طراحی شده است. این ابزار به پایلوت کمک می‌کند تا آخرین حرکت دشمنان را مشاهده کند. علاوه بر آن نیز سایه یا ابری ساختگی را برای دشمن ارسال می‌کند و باعث می‌شود او در تله‌ای مرگبار اسیر شود و با یک هدشات کارش را تمام کنید. دیگر ابزار نیز مربوط به همان حرکت‌های سریع و زنجیروار از این طرف و آن طرف، با پرش دوگانه، دویدن از روی دیوار و بسیاری دیگر می‌شود که تمام این‌ها به لطف لباس‌های مخصوص پایلوت‌ها صورت می‌گیرد. البته قرار است سه قابلیت جدید دیگر برای پایلوت‌ها معرفی شود.

Titanfall 2

جالب است بدانید که این ابزار در بخش چندنفره بسیار بیشتر از بخش داستانی کاربرد دارند. به طور مثال قلابی که در اختیار دارید، به هر چیزی در نقشه‌های بخش چندنفره قابل اتصال است و همچنین استفاده از آن بدون محدودیت خواهد بود.  اگر یک اسنایپر هستید می‌توان با قلاب به بالاترین نقاط نقشه‌های بازی بروید، اگر به دنبال پایلوت دشمنان هستید به سرعت با آن جا به جا می‌شوید و حتی اگر همانند موش و گربه یک تایتان به دنبال شما بود با استفاده از تمامی قابلیت‌هایی که در اختیار دارید قادر هستید او را گمراه کنید و در نهایت با زبر و زرنگی خود روی تایتان بپرید و آن را نابود کنید.

یکی از ابزار جالب بازی نیز آیتمی است که با پرتاب کردن آن روی زمین تمامی دشمنان و حتی تیرهایی که بین زمین و هوا هستند را همانند یک هسته جاذبه به سمت خود می‌کشد و نابود می‌کند. می‌توانید در حین شلوغی آن را به زمین بچسبانید، با قلاب خود سریع از مخمصه فرار کنید و سپس شاهد در هم آمیخته شدن پایلوت‌ها، تیرها و بمب‌ها و حتی اشیا محیط باشید. بازی Titanfall 2 سریع و جذاب است و این‌ها دقیقا همان نکاتی هستند که از استودیو ریسپاون برای دومین قسمت از اثر خود انتظار داشتیم. این استودیو شاخ و برگ‌های زیادی را برای گیم‌پلی بازی در نظر گرفته است و قابلیت تایتان‌ها را نیز در کنار پایلوت‌ها گسترش داده است.

با توجه به شواهدی که از بازی وجود دارد، چندین نکته نیز ممکن است برای برخی افراد منفی و برای برخی مثبت به شمار بروند. یکی از این موارد سنگین‌تر شدن حرکات کارکترها است. در Titanfall 2، میزان پرش و سرعت پرش نسبت به نسخه گذشته کاهش پیدا کرده است. کارکترها نسبت به قبل سنگین‌تر به نظر می‌آیند. البته اشتباه برداشت نکنید، بازی بسیار سریع و درگیر کننده است، اما شاید این میزان سنگینی باعث شود کمی از جذابیت‌های پارکور کاهش پیدا کند. یکی دیگر از مشکلاتی که نبود آن کاملا مشهود است، عدم وجود قابلیت شخصی‌سازی تایتان‌ها در Titanfall 2 است. وقتی اثری که بیش از نیمی از هسته آن را تایتان‌ها تشکیل می‌دهند، وجود قابلیت شخصی‌سازی کاملا آزادانه چیزی بود که می‌توانست جذابیت تایتان‌ها را افزایش دهد. اما استودیو ریسپاون به جای قرار دادن قابلیت شخصی‌سازی کامل، شش تایتان مختلف با قابلیت‌های منحصر به فرد را برای بازی طراحی کرده است.

Titanfall 2

غولهای آهنی

تایتان‌های Atlas ،Ogre و Stryder از شماره قبل، هر کدام جای خود را به دو تایتان جدید داده‌اند که در مجموع شش تایتان قابل انتخاب را تشکیل می‌دهند. در طی دو سال اخیر، استودیو ریسپاون برای طراحی این شش تایتان مستقیما از نظرها و بازخوردهای طرفداران سری Titanfall استفاده کرده است و سعی کرده تا نبردهای بین تایتان‌ها را به بهترین شکل ممکن رقم بزند. بنابراین استودیو ریسپاون وقت زیادی را صرف کرده تا عمق بیشتری به نبردهای این غول‌های آهنی بدهد. می‌توان حتی با نمایش‌های بازی نیز تغییرات را به خوبی مشاهده کرد و به نظر می‌رسد که قرار نیست این ربات‌ها همانند قیژ قیژ لولای در خیلی خشک و خالی با یکدیگر به مبارزه بپردازند و استودیو ریسپاون در Titanfall 2 آن‌ها را به خوبی روغن کاری کرده است.

هر یک از این تایتان‌ها ویژگی خاص خود را دارند و با شیوه منحصر به فرد خود به مبارزه می‌پردازند. این بار تایتان‌ها همانند سیستم مهره‌های شطرنج طراحی شده‌اند. به طور مثال اگر یک تاینان Ion داشته باشید و یک تایتان Scorch به سمت‌تان بی‌آید، به شما پیشنهاد می‌کنم که پا به فرار بگذارید. Ion همانند مهره سرباز در شطرنج است و Scorch همانند مهره رخ همه چیز را تخریب می‌کند. البته همانند همین شطرنج می‌توانید با تاکتیک و زرنگی خود رخ را توسط مهره سرباز سر به نیست کنید. تا امروز سه مدل از شش مدل تایتان‌ها معرفی شده‌اند که با هم نگاهی کوتاه به آن‌ها می‌اندازیم:

قرار نیست این ربات‌ها مثل گذشته خیلی خشک و خالی با یکدیگر مبارزه کنند. استودیو ریسپاون این بخش از بازی را به خوبی روغن کاری کرده و حالا شاهد مبارزاتی پویا، جذاب و درگیر کننده هستیم

Ronin

Ronin – رونین

اسلحه: Arc Wave

اصلی‌ترین ابزار مبارزاتی این ربات یک شمشیر مکانیکی کشنده است و قادر است توسط آن امواج الکترونیکی تولید کند، اما استفاده از شمشیر این تایتان نیازمند فاصله کوتاه شما با دیگر تایتان‌ها است. در غیر این صورت باید با زرنگی خود دشمنان را به مکان‌های کوچک و باریک بکشانید. 

تاکتیک: Phase Dash

این تایتان قادر است با استفاده از این قابلیت به راحتی از شلیک‌های سهمگین دشمنان در امان بماند و به سرعت به چپ و راست حرکت کنند. همچنین با استفاده از این قابلیت می‌توانید فاصله خود را با دشمنان کم کنید و از شمشیر خود برای نابودی دشمن بهره ببرید.

سیستم دفاعی: Sword Block

شمشیر این تایتان علاوه بر ضربه زدن به دشمن، قابلیت دفع ضربات دیگران را دارد و می‌تواند از شدت ضربات دشمن به مقداری از سلامتی این تایتان بکاهد.

هسته: Sword Core

با وجود یک شمشیر نیرومند، این تایتان قادر است ضربات سهمگینی را وارد کند. به همین دلیل، تایتان Ronin در فاصله نزدیک یا حتی در خیابان‌های تنگ و باریک می‌تواند فوق‌العاده خطرناک ظاهر شود.

این تایتان یکی از مورد انتظارترین مدل‌هایی بود که بازیکنان درخواست دیدن آن را در Titanfall 2 داشتند. تایتان Ronin متخصص ضربات بزن در رو یا به اصطلاح Hit and Run است. هنگامی می‌توانید تخصص او را به خوبی مشاهده کنید که از قابلیت‌های منحصر به فرد آن درست استفاده کنید. این تایتان دارای قابلیت حرکات سریع (Phase Dash) است که با استفاده از آن می‌توان به دشمن نزدیک شد و با شمشیر سهمگینی که در اختیار دارد، کار دشمن را تمام کند. علاوه بر شمشیر، او یک شات‌گان قدرتمند اما با میزان گلوله‌های کم در اختیار دارد و همین باعث می‌شود وقتی نزدیک آن شوید خطری جدی شما را تهدید کند.


ION - یون

اسلحه: Laser Shot

سلاح اصلی این تایتان یک لیزر بزرگ است که با تولید پرتوهای نوری به خوبی می‌تواند اهداف کوچک مانند پایلوت‌ها را از بین ببرد. هنگامی که پایلوت‌ها از در و دیوار و سقف‌ها در حال جست و خیز هستند، تایتان یون بهترین انتخاب برای نابودی آن‌ها محسوب می‌شود.

تاکتیک: Tripwire

ابزار تاکتیکی این تایتان‌ها، بمب‌های لیزری هستند که روی زمین قرار می‌گیرند.  این بمب‌ها روی سلامتی دیگر تایتان‌ها تاثیر زیادی ندارند اما می‌تواند برای پایلوت‌ها دردسرساز شود.

سیستم دفاعی: Vortex Shield

این سیستم دفاعی شباهت زیادی به تایتان Atlus در شماره گذشته دارد. با استفاده از سپر این تایتان می‌توانید گلوله‌ها و بمب‌های شلیک شده به سمت خودتان را دفع و سپس به سمت تایتان یا پایلوت شلیک کننده بفرستید.

هسته: Laser Core

این ابزار به شما کمک می‌کند تا به یک Iron Man تبدیل شوید! با استفاده از Laser Core، پرتو بزرگی از لیزر را مستقیما از سینه تایتان به سمت دشمنان شلیک کنید. این لیزر می‌تواند جذاب و البته کشنده باشد.

بازیکنان در بازی Titanfall 2 آشنایی بیشتری با تایتان یون نسبت به دو تایتان جدید دیگر خواهند داشت. چرا که این تایتان شباهت زیادی به تایتان Atlus دارد و به نوعی آپگرید شده این تایتان قدیمی است. او با اسلحه لیزری خود چه در فاصله نزدیک و چه در فاصله دور به خوبی از پس دشمنان بر می‌آید. با استفاده از سپر ورتکس نیز به خوبی می‌تواند در شلوغی‌ها تاکتیک جالب خود را پیاده کند. البته به خاطر داشته باشید که این تایتان نسبت به تایتان گذشته Atlus سرعت کمتری دارید.


Scorch

Scorch – اسکورچ

اسلحه: Firewall

قدرتمند و مستقیم. این اسلحه دیواری از آتش را به سمت دشمن روانه می‌کند و ضربه زیادی به آن‌ها می‌زند. فرقی نمی‌کند دشمن رو به رو چند پایلوت باشند یا تایتان، این اسلحه برای همه آن‌ها مرگ‌آور خواهد بود.

تاکتیک: Incendiary Trap

این تله آتشین یک نارنجک آتش افزا است که با ایجاد گاز و تولید آتش می‌تواند دشمنان را اسیر کند. انداختن یکی از این نارنجک‌ها در محیط‌های کوچک و آتش زدن آن با یک شلیک ضربه زیادی به دشمنان خواهد زد.

سیستم دفاعی: Thermal Shield

این سپر حرارتی جلوی گلوله‌هایی که به سمت‌تان می‌آید را نخواهد گرفت. اما در عوض، تمام آن‌ها را ذوب خواهد کرد  و در همین حین به دشمنانی که در نزدیکی‌تان هستند صدمه وارد می‌کند. به یاد داشته باشید که این تایتان به صورت تکی و با وقفه زیاد خیز (Dash) برمی‌دارد.

هسته: Flame Core

این ابزار همان کار اسلحه اصلی این تایتان را انجام می‌دهد، اما به مراتب قوی‌تر و نابود کننده‌تر است. تنها کافی است تا Flame Core شارژ شود، سپس هیچ دشمنی در امان نخواهد ماند.

اسکورچ این پتانسیل را دارد تا به یکی از محبوب‌ترین تایتان‌های بازی تبدیل شود. این تایتان درشت هیکل سرعت پایینی دارد، اما زره آن نیز به تنهایی قادر است تا از ضربات دشمن جلوگیری کند. این تایتان هیچ قابلیت خیز یا حرکت ناگهانیی ندارد اما برای کارهای دفاعی، سپر حرارتی به خوبی کارها را انجام می‌دهد. او یک اسلحه دیگر به نام T-203 Thermite Launcher دارد که با یک گلوله حرارتی، هر چیزی که سر راهش قرار بگیرد را می‌سوزاند. به لطف قدرت و ضرب اسلحه‌های او می‌توانید طعم یک تایتان واقعی را بچشید.

 

با یک بازی تماما چندنفره آنلاین خداحافظی کنید

Titanfall 2

در نسخه اول سری Titanfall همه چیز تنها به سه حرکت ختم می‌شد؛ آنلاین شوید، به عنوان پایلوت وارد نقشه‌های مسابقه شوید و با تایتان‌های خود به مبارزه بپردازید. اما به عنوان سازندگانی که اثر تحسین شده Call of Duty: Modern Warfare را خلق کردند، چرا نباید شاهد یک بخش داستانی برای سری Titanfall باشیم؟

پس از انتشار بازی Titanfall، در بعضی از بازخوردها، شاهد عدم ارزش خرید این بازی بودیم، چرا که بسیاری بر این عقیده بودند که نداشتن یک بخش تک نفره، ارزش خرید یک بازی را کم می‌کند. اما خب رفته رفته چنین عقایدی تغییر کرد و می‌توان نمونه بارز آن را بازی تحسین شده Overwatch دانست. اما به هر حال در نسخه دوم سری Titanfall شاهد یک بخش تک‌نفره هستیم. بخشی که قرار است داستان منحصر به فردی از دنیای انسان‌ها و ربات‌های Titanfall را روایت کند. در این بخش به عنوان شخصی به نام جک کوپر ایفای نقش خواهید کرد. او که به عنوان یک تفنگدار در ارتش خدمت می‌کند، در آرزوی رسیدن به درجه پایلوت است و آرزوی داشتن یک تایتان را دارد. در این بین او با تایتانی از کلاس Vanguard رو به رو خواهد شد که دارای صدا و شخصیت خاص خود است. پایلوت اصلی این تایتان در طی حادثه‌ای عجیب کشته می‌شود و در طی اتفاقاتی جک با این تایتان آشنا خواهد شد.

جالب است بدانید که پس از ساخت Modern Warfare 2 در سال ۲۰۰۹، این اولین تجربه طراحی و توسعه یک بخش تک نفره توسط سازندگان سابق استودیو اینفینیتی وارد محسوب می‌شود. شاید آن‌ها به خاطر عدم ساخت یک بخش داستانی در قسمت اول Titanfall سرزنش شده باشند، اما حالا در Titanfall 2 نه تنها بخش چند نفره را گسترش داده‌اند، بلکه بخش داستانی بازی نیز چیزی جذاب و سرگرم کننده به نظر می‌رسد. بخش داستانی بازی Titanfall 2 قرار است بسیار سینمایی و درگیر کننده باشد، اما آیا این که بتواند حتی نزدیک به سری Modern Warfare قدم بگذارد یا خیر را باید پس از عرضه بازی در موردش صحبت کرد.

نظر شما در مورد بازی Titanfall 2 چیست؟ 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده