نویسنده: سجاد پاک آیین
// دوشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲

۱۰ بازی ویدیویی اعتیاد آور از نظر زومجی

در این مقاله قصد داریم ۱۰ بازی اعتیاد آور در صنعت بازی‌های رایانه‌ای را از نظر زومجی معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی‌های سخت‌افزاری، ساخت بازی‌های رایانه‌ای آسان‌تر شده و صنعت بازی‌های رایانه‌ای به صورت حرفه‌ای در حال پیشرفت است. استقبال بازیکنان از پلتفرم‌های مختلف بازی و بازی‌های ویدیویی، باعث شده است که این صنعت روند رو به رشدی را سپری کند. براساس اعلام کارشناسان، احتمال سبقت گرفتن صنعت بازی‌های رایانه‌ای از صنعت سینما وجود خواهد داشت. در این بین استودیوهای مختلفی بازی‌هایی با گیم‌پلی روان و داستانی هیجان‌انگیز ساخته‌اند و بازیکنان بسیاری در شبانه‌روز در حال تجربه مداوم این بازی‌ها هستند. بازی‌هایی وجود دارند به خاطر گیم‌پلی جذاب و محتواهای مختلف دارای محبوبیت بسیار بالایی در بین بازیکنان هستند و بازیکنان با تجربه مداوم این بازی‌ها به نوعی معتاد به این بازی‌ها شده‌اند. حال زومجی قصد دارد ۱۰ بازی اعتیادآورد در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی را معرفی کند. با ما همراه باشید.

World of Warcraft

World of Warcraft

سازنده: بلیزارد اینترتینمنت               ناشر:‌ بلیزارد اینترتینمنت       


پلتفرم: رایانه‌های شخصی               سبک: نقش‌آفرینی، چندنفره آنلاین

کمتر کسی است که با دنیای بازی‌های رایانه‌ای آشنا باشد و اسمی از شاهکار بلیزارد یعنی World of Warcraft به گوشش نخورده باشد. از زمان انتشار بازی در سال ۲۰۰۴ تاکنون بازیکنان بسیار زیادی در حال تجربه بازی World of Warcraft هستند. بلیزارد با پشتیبانی بسیار بالا از این بازی و با انتشار بروزرسانی‌های متعدد، باعث شده است بازی World of Warcraft صلابت و تازگی خود را بعد از ۱۲ سال حفظ کند. تاکنون تعداد ۱۰۰ میلیون نفر در ۲۴۴ کشور و منطقه مختلف بازی World of Warcraft را تجربه کرده‌اند و براساس اعلام شرکت بلیزارد، هرروز تعداد ۳.۶ میلیون مسابقه در بازی World of Warcraft انجام می‌شود و می‌توان گفت این بازی یکی از اعتیادآورترین بازی‌های ویدیویی است که تاکنون ساخته شده است.

Counter Strike Global Offensive

Counter Strike

سازنده: ولو کورپوریشن               ناشر: ولو کورپوریشن

پلتفرم: رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360              سبک: شوتر اول شخص

شرکت ولو با انتشار بازی Counter Strike، انقلابی در سبک شوتر اول شخص ایجاد کرد. این بازی جزو اولین بازی‌های چندنفره تیمی بود که مورد استقبال بازیکنان قرار گرفت. براساس آمارهای منتشر شده تاکنون بیش از ۵۰ میلیون کپی از مجموعه بازی Counter Strike به فروش رفته است. بازی Counter Strike: Global Offensive محبوب‌ترین نسخه این مجموعه است که تعداد ۱۵ میلیون کپی از این بازی به فروش رسیده است. براساس اعلام شرکت ولو، هرروز تعداد ۴۳۰ هزار نفر در حال تجربه بازی Counter Strike: Global Offensive هستند، همچنین رکورد ۵۳۷ هزار نفر در روز نیز توسط بازیکنان ثبت شده است. این مجموعه جزو فهرست ۱۰ بازی محبوب فروشگاه استیم قرار دارد.

The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim

سازنده: بتسدا سافت‌ورکز               ناشر: بتسدا گیم استودیوز

پلتفرم: رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360               سبک: جهان باز، اکشن، نقش‌آفرینی

بازی The Elder Scrolls V: Skyrim دارای یکی از بزرگترین جهان‌ها در بازی‌های ویدیویی است. در سرزمین پهناور این بازی، تعداد بسیار زیادی مراحل فرعی و موارد کشف نشده وجود دارد. آزادی عمل و ویژگی‌های ناب نقش‌آفرینی در بازی The Elder Scrolls V: Skyrim باعث شده تا مورد استقبال بازیکنان بسیار زیادی قرار بگیرد. میزان به پایان رساندن کامل بازی در حدود ۸۵۸ ساعت به طول خواهد انجامید. براساس آمارهای منتشر شده، تعداد ۲۳ میلیون کپی از بازی The Elder Scrolls V: Skyrim به فروش رسیده است که با انتشار نسخه ریمستر شده این بازی در آینده، این میزان افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین هرروز تعداد ۳۲ هزار نفر این بازی را در شبکه استیم بازی می‌‌کنند و رکورد ۳۲۰ هزار نفر در روز نیز توسط بازیکنان به ثبت رسیده است. بازی The Elder Scrolls V: Skyrim در فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های ویدیویی نیز قرار دارد.

Dota 2

Dota 2

سازنده: ولو کورپوریشن               ناشر:‌ ولو کورپوریشن

پلتفرم: رایانه‌های شخصی               سبک: استراتژی، MOBA

بازی Dota 2 یک بازی رایگان (free-to-play) است و در یک جهان بی‌نظیر قرار دارد و ساختار بازی تیمی جدید موجب شده است که این بازی طرفداران بسیاری زیادی به دست بیاورد. بازی Dota 2 با گیم‌پلی اعتیادآور خود موجب شده است بازیکنان بسیار زیادی خیلی سخت دست از تجربه این بازی بکشند. براساس ادعای گیمرهای حرفه‌ای، آنها نتوانسته‌اند کمتر از ۸ ساعت در روز این بازی را تجربه کنند. براساس اعلام شرکت ولو، هرروز تعداد ۹۹۰ هزار نفر این بازی را تجربه می‌کنند و رکورد یک میلیون و دویست نفر هم توسط بازیکنان نیز به ثبت رسیده است. مسابقات بین‌المللی Dota 2 نیز یکی از بزرگترین مسابقات ورزش‌های الکترونیک محسوب می‌شود که گیمرهای حرفه‌ای هرسال در این مسابقات شرکت می‌کنند.

Minecraft

Minecraft

سازنده:‌ موجانگ               ناشر: مایکروسافت

پلتفرم: رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان، WiiU

سبک: سندباکس

استودیو موجانگ هیچوقت فکر نمی‌کرد با ساخت بازی ساده‌ای به نام Minecraft، به چنین محبوبیتی برسد. بازی Minecraft با گرافیک ساده خود، خلاقیت بازیکنان را هدف قرار گرفته و بازیکنان بسیار زیادی بناهای عظیم و زیبایی در این جهان ساخته‌اند. بخش‌های مختلف دیگری مانند حالت بقا یا حالت ماجراجویی به بازی اضافه شده است اما حالت خلاقیت بیشتر مورد توجه بازیکنان قرار گرفته است. این بازی به قدری محبوب شد که افراد زیادی بازی Minecraft را رقیب جدی Lego معرفی کنند. براساس اعلام شرکت مایکروسافت، بیش از ۷۰ میلیون کپی از این بازی به فروش رفته است. براساس آمارهای منتشر شده بازیکنان بیش از ۵ ساعت در روز به تجربه بازی Minecraft می‌پردازند.

FIFA / Pro Evolution Soccer

FIFA / Pro Evolution Soccer

سازنده: کونامی / EA Sports               ناشر: کونامی / الکترونیک آرتز

پلتفرم: تمامی پلتفرم‌ها               سبک: ورزشی، شبیه‌ساز فوتبال

بی شک، داخل سبد خرید بازی هر بازیکنی قطعا یکی از این دو بازی قرار خواهد گرفت. رقابت دو شرکت الکترونیک آرتز و کونامی برای ارائه بهترین نسخه شبیه‌سازی فوتبال به نفع این سبک تمام شده است و ما شاهد پیشرفته‌ترین و طبیعی‌ترین بازی‌های فوتبالی هستیم. براساس آمارهای منتشر شده، هرساله بیش از ۲.۵ میلیون کپی از مجموعه بازی‌های فیفا و یک و نیم میلیون کپی هم از مجموعه PES به فروش می‌رسند. همچنین در بخش آنلاین بازی فیفا در هر ساعت تعداد ۶۰۰ گل زده می‌شود. بازی‌های فیفا ۱۶ و PES 16 جزو فهرست ۴۰ بازی پرفروش در انگلستان قرار دارند.

Call of Duty: Modern Warfare 3

سری Call of Duty: Modern Warfare

سازنده: اینفینیتی وارد               ناشر: اکتیویژن

پلتفرم: رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360               سبک: شوتر اول شخص

کمتر کسی هست که نام بازی Call of Duty به گوشش نخورده باشد و حتی کسانی هستند که بازی نمی‌کنند اما این مجموعه را می‌شناسند. براساس اعلام شرکت اکتیویژن، بیش از ۱۰۰ میلیون کپی از مجموعه بازی‌‌های Call of Duty به فروش رفته است. با این حال، لقب اعتیاد آورترین نسخه این مجموعه را سه‌گانه Modern Warfare به خود می‌گیرد. سه‌گانه Modern Warfare با ارائه داستانی جذاب و غافلگیرکننده، ایجاد المان‌های انقلابی در گیم‌پلی بازی و بخش چندنفره آنلاین هیجان‌انگیز باعث شده است بازیکنان بسیار زیادی از این سه‌گانه استقبال کنند. براساس اعلام شرکت اکتیویژن، بیش از ۱۲۰۰ ساعت بخش چندنفره آنلاین این مجموعه تجربه شده است. مسابقات بین‌المللی Call of Duty یکی از محبوب‌ترین مسابقات ورزش‌های الکترونیک است که بازیکنان بسیار زیادی در این مسابقات شرکت می‌کنند.

Diablo III

Diablo III

سازنده: بلیزارد اینترتینمنت               ناشر: بلیزارد اینترتینمنت

پلتفرم: رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان

سبک:‌ اکشن، نقش‌آفرینی، هک اند اسلش

بازی Diablo III یک بازی شاهکار دیگر از شرکت بلیزارد است. داستان جذاب، امکان مبادلات آنلاین آیتم‌ها و گیم‌پلی روان و پایبندی به ریشه‌های سبک هک اند اسلش تجربه‌ای ناب برای بازیکنان فراهم کرده است. از همه مهمتر پیشرفت سطح دشمنان همزمان با پیشرفت سطح بازیکن باعث شد بازیکنان با چالش‌های جدیدی روبرو شوند. بازی Diablo III با فروش ۳.۵ میلیون کپی برروی رایانه‌های شخصی در هفته اول عرضه خود توانست رکورد سریع‌ترین فروش بازی را به نام خود ثبت کند. براساس اعلام شرکت بلیزارد، تعداد ۳۰ میلیون کپی از این بازی به فروش رسیده است و در فهرست ۱۰ بازی پرفروش تاریخ بازی‌های ویدیویی قرار گرفته است.

Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V

سازنده: راک‌استار نورث                ناشر: راک‌استار گیمز

پلتفرم: رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان

سبک: اکشن ماجراجویی، جهان‌باز

مجموعه بازی‌های Grand Theft Auto به آزادی عمل و انجام کارهای غیرممکن در جهان واقعی معروف هستند. بازی GTA V به خاطر داستان جذاب و کنترل سه شخصیت در بازی و مأموریت‌های متنوع گوناگون باعث شد بازیکنان بسیار زیادی جذب این بازی شوند. بخش آنلاین این بازی با نام GTA Online با اضافه کردن ویژگی‌های جدید و متنوع، بخش آنلاین چندنفره بازی‌ها را متحول کرد و بازیکنان با ساخت شخصیت خود به ماجراجویی در شهر لوس‌سانتوس می‌پردازند. تاکنون بیش از ۶۵ میلیون کپی از این بازی به فروش رفته است و در فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های ویدیویی قرار دارد. براساس آمارهای سرویس استیم، هرروز تعداد ۴۹ هزار نفر مشغول بازی GTA V هستند و رکورد ۶۰ هزار نفر در روز نیز به ثبت رسیده است.

League of Legends

League of Legends

سازنده:‌ رایوت گیمز               ناشر: رایوت گیمز

پلتفرم: رایانه‌های شخصی               سبک: MOBA

بازی League of Legends یک بازی رایگان (free-to-play) است. این بازی با گیم‌پلی روان و سرگرم‌کننده خود و تنوع قهرمان‌های قابل بازی توانست طرفداران بسیار زیادی کسب کند. بازیکنان با انتخاب قهرمان خود به صورت یک تیم پنج‌نفره به صورت آنلاین با دیگر تیم‌ها مسابقه می‌دهند. براساس ادعای بسیاری از بازیکنان، این بازی رقیب جدی مجموعه بازی Dota محسوب می‌شود. براساس آمارهای منتشر شده، روزانه تعداد ۲۷ میلیون نفر در حال بازی League of Legends هستند که تعداد ۷.۵ میلیون نفر به صورت همزمان با یکدیگر رقابت می‌کنند و در مجموع، ماهانه ۶۷ میلیون نفر در حال تجربه این بازی هستند. بازی League of Legends جزو بازی‌های محبوب در مسابقات ورزش‌های الکترونیک است که بیش از ۱۰ میلیون نفر در این مسابقات شرکت ‌می‌کنند. مجموع جوایز نفرات برتر این دوره از مسابقات، مبلغ ۲.۳ میلیون دلار است.

این ۱۰ بازی اعتیاد‌آور‌ترین بازی‌های ویدیویی از نظر زومجی بودند. نظر شما کاربران محترم زومجی درباره بازی‌های اعتیادآور چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده