// جمعه, ۱۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۲

۱۰ وسیله نقلیه ابر قهرمانی که آرزو می کنیم مال ما بودند

همیشه یکی از آرزو‌های ما این بوده که اتومبیل‌های ابرقهرمان‌ها را برای خود داشته باشیم یا خود را جای ابرقهرمان‌ها فرض کنیم.

در اکثر داستان‌های ابرقهرمانی می‌بینیم که قهرمان داستان از یک وسیله نقلیه خیلی خاص و باحال استفاده می‌کند. از طرفی راننده آن که ابرقهرمان داستان است خیلی به کار خود تسلط داشته و براحتی از قابلیت‌های وسیله نقلیه خود استفاده می‌کند. حال سوال پیش می‌آید که در این بین کدام وسایل نقلیه از جذابیت بالایی برخوردار هستند؟ کدام یک ما را وسوسه می‌کنند؟ یا اینکه دوست داشتیم کدام وسیله نقلیه را در اختیار داشته باشیم؟ این‌ها همگی سوالاتی هستند که با ورود به دنیای ابرقهرمان‌ها مدام از خود می‌پرسیم. برای مثال بت موبیل بتمن واقعا قابلیت‌ها و استایل جذابی دارد. از طرفی ملاک انتخاب چیست؟ اصولا باید به سمت وسیله نقلیه‌ای رفت که قسمتی از قدرت ابرقهرمان نباشد. برای مثال لباس شخصیت مرد آهنی وابسته به خود شخصیت تونی استارک است. یعنی قدرت تونی استارک و لباس آیرون من در یکدیگر ترکیب شده‌اند.

همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های یک وسیله نقلیه ابرقهرمانی خوب این است که قابلیت‌های مفیدی داشته باشد. برای مثال بتواند علاوه بر زمین در هوا نیز حرکت کند! قطعا این یک ویژگی خوب برای وسیله نقلیه مورد نظر به‌حساب می‌آید. در این مقاله قصد داریم تا ۱۰ وسیله نقلیه ابر قهرمانی را ذکر کنیم که آرزو می‌کنیم ای کاش مال ما بوند.

Condormobile

۱۰ – کاندرموبیل – فیلم «کاندرمن» (Condorman)

کاندرموبیل وسیله مربوط به ابرقهرمان فیلم «کاندرمن» یا مرد کرکسی بود که در سال ۱۹۸۱ میلادی اکران شد. اگر هنوز این فیلم را مشاهده نکرده‌اید، ابتدا به سراغ کمیک‌های کوتاه این شخصیت که سه سری هم بیشتر نیستند رفته و آن‌ها را بخوانید. ابرقهرمان داستان شخصی بنام وودرو ویکینز است که از وی به عنوان نویسنده کمیک می‌شود. طی داستان این فیلم، سازمان CIA به منظور انجام یک ماموریت جاسوسی تمام تجهیزات فوق سری را در اختیار ویکینز قرار می‌دهد. تجهیزاتی که وی همیشه رویای خلق آن‌ها را داشته است و کاندرموبیل هم یکی از تجهیزات پیشرفته‌ای است که ویکینز در اختیار دارد.

یکی از ویژگی‌های خاص کاندرموبیل، اسلحه‌های کاربردی‌اش در عقب اتومبیل بود. ۴ اسلحه که لیزر شلیک می‌کردند و یک اسلحه آتش‌زا که کار را یکسری می‌کرد. همچنین یک دوربین بر روی این اتومبیل قرار دارد که پیشرفته بودن سیستم این دوربین برای سال ۱۹۸۱ میلادی واقعا عالی بود. جلوی کاندرموبیل و ارتفاع کم این اتومبیل جوری تعبیه شده که در ترافیک و مناطق شلوغ به خوبی می‌تواند مسیر را باز کرده و عبور کند یا اینکه براحتی هرچه تمام‌تر از زیر کامیون‌ها می‌تواند عبور کند. همچنین از دیگر تجهیزات جنگی این اتومبیل می‌توان به سیستم موشک انداز قوی اشاره کرد. جالب‌ترین بخش کاندرموبیل، این است که می‌تواند بر روی آب نیز جرکت کند. سیستم اتومبیل جوری طراحی شده که در مواقع ضرروری می‌تواند حالت یک قایق را به خود گرفته و در آب حرکت کند. البته این اتومبیل قابلیت‌های بیشتری دارد. ویژگی‌هایی که آن را از سایر مدل‌های مشابه جدا کرده و به یک وسیله محنصر‌به‌فرد تبدیل می‌کند. ولی متاسفانه در فیلم «کاندرمن» تنها به بعضی از ویژگی‌های کاندرموبیل اشاره شده است.

The Turtle Van

۹ – ون لاک پشتی – انیمیشن «لاک پشت‌های نینجا» (Teenage Mutant Ninja Turtles)

با توجه به اینکه کدام سری از انیمیشن «لاک پشت‌های نینحا» را دیده باشید، ون معروف لاک‌ پشت‌های دوست داشتنی تا حدی متفاوت است. البته در ظاهر و باطن همه‌ی آن‌ها یکسان هستند. ون مورد نظر ما مربوط به سری انیمیشن‌های لاک‌ پشت‌های نینجا ساخت دهه ۸۰ میلادی است. جایی که دوستان عزیزمان این ون را از باکستر استاکمن دزدیده و سپس، دوناتلو یک سری تجهیزات پیشرفته بر روی آن نصب کرد. از این رو این ۴ برادر از این ون به عنوان وسیله نقلیه ثابت‌اشان برای مبارزه با جرم و جنایت و طی کردن مسیر‌های مختلف استفاده می‌کردند. در سال ۲۰۰۳ این ون لاک پشتی از گروه «اژدها بنفش» (Purple Dragons) دزدیده شد و در سال ۲۰۱۲ این ون در واقع یک اتومبیل مخصوص مترو بود که به عبارتی به عنوان یک مخفی‌گاه برای تمساح‌های جهش یافته سری «لاک پشت‌های نینجا» یعنی لیثرهد بود. لاک پشت‌های دوست داشتنی قصه این ون را دزدیده و تغییرات لازم را بر روی آن اعمال کردند. دقت کنید، در تمامی نسخه‌هایی که تا به حال از این سری منتشر شده، همیشه شاهد این هستیم که ون لاک پشتی در اصل در اختیار دشمنان لاک پشت‌ها بوده است.

حال ویژگی‌های این ون نیز با توجه به نسخه‌ای که ساخته شده متفاوت است. در حالت کلی درب‌های کناری این ون به صورت ۹۰ درجه باز شده و به یک موشک انداز مجهز شده است. همچنین درب‌های کناری این ون می‌تواند از دو طرف باز شود و قابلیت‌هایی که در اختیار دارد تماما در انحصار دوناتلو، مغز متفکر و فنی گروه، است. شخصی که چند نوع تکنولوژی یا وسیله جنگی و ارتباطی را بر روی ون لاک پشتی دوست داشتنی قرار داده است. ون لاک پشتی معروف که از سوی خود لاک پشت‌ها «واگن مهمانی» خطاب می‌شود، دارای موشک انداز، مخزن نفت جهت منهدم ساختن وسایل نقلیه دشمنان و یک بدنه قدرتمند و ضدضربه است. همچنین در نسخه دهه ۸۰ میلادی این انیمیشن ون لاک پشتی دارای یک سیستم مسیر یاب است.

Black Beauty

۸- زیبای سیاه روی – برنامه رادیویی «زنبور سبز» (The Green Hornet)

زیبای سیاه روی اسم اتومبیل شخصیت کاتو در برنامه رادیویی «زنبور سبز» بود که برای اولین بار در دهه ۳۰ میلادی پخش شد. خب از آنجایی که در برنامه رادیویی هیچ ایده‌ای از اتومبیل زیبای سیاه روی نداشتیم نمی‌دانستیم ظاهر این اتومبیل به چه شکل است. فقط تنها اطلاعاتی که در اختیارمان داشتیم، بی‌صدا بودن زیبای سیاه روی بود. به عبارتی به هنگام رانندگی از این اتومبیل هیچ صدایی خارج نمی‌شد. در دهه ۶۰ میلادی سریالی تلویزیونی و سپس در سال ۲۰۱۱ میلادی فیلمی بر اساس «زنبور سیاه» ساخته شد که در سریال ساخته شده از این اتومبیل به عنوان «اتومبیل قهرمان» یاد می‌شد. در آن زمان بود که چهره دل ربای زیبای سیاه روی را مشاهده کرده و با تمام گجت‌های تعبیه شده بر روی آن آشنا شدیم.

زیبای سیاه روی، زمانی که در سریال تلویزیونی «زنبور سبز» رونمایی شد، دارای دو عدد تیربار M1919 بود که بر روی کاپوت جلویی اتومبیل نصب شده بودند. همچنین در پایین این اتومبیل، دو عدد موشک انداز چهار ردیفه قرار داشت.  همچنین از دیگر اسلحه‌های ناب این زیبای خفته می‌توان به اسلحه آتش‌زا اشاره کرد. همانطور که از اسم این اتومبیل پیداست، یکی از برترین ویژگی‌های این اتومبیل، ظاهر خیلی خوشگل آن است که حتی در زمان‌های مبارزه و هنگامی که شلیک اسلحه یا موشک اندازها را شاهد بودیم، اصلا از زیبایی زیبای سیاه روی کاسته نمی‌شد. بی‌صدا بودن این اتومبیل هم که دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. از طرفی یک سری کمیک بوک نیز بر اساس «زنبور سیاه در دهه ۹۰ میلادی نیز نوشته شده که در آن‌ها باز شاهد شکل‌های متفاوتی از زیبای سیاه روی هستیم.

Batmobile

۷ – بت موبیل – کمیک «بتمن» (Batman)

یکی دیگر از وسایل نقلیه ابرقهرمانی که شدیدا مدل‌های متفاوتی از آن یافت می‌شود، بت موبیل شخصیت بتمن است که به عنوان یک اتومبیل نظامی و جنگی از آن یاد می‌شود. جالب است بدانید که اولین نسخه بت موبیل یک اتومبیل خیلی ساده قرمز رنگ بود که از یک اتومبیل ساده به یک اتومبیل جنگی تبدیل می‌شد. سپس اولین بت موبیل ارتقا یافته ساخته شد. این بت موبیل آبی و مشکی رنگ نیز از شکل و شمایلی ساده بهره می‌برد و یک لوگو بتمن در جلو آن به چشم می‌خورد. سپس طی یک سریال تلویزیونی از بتمن، شاهد یک بت موبیل کاملا ارتقا یافته بودیم که یک موشک انداز در پشت آن قرار داشت. پس از این سریال تلویزیونی تیم بورتن، کارگردان فیلم‌های هالیوودی، طی ساخت فیلم بتمن یک نسخه جذاب‌تر و باحال‌تر از بت موبیل را به نمایش گذاشت. طی این سال‌ها و فیلم‌هایی که از سری بتمن دیده‌ایم، می‌توان بت موبیل سه گانه نولان را بهترین و پرکاربردترین بت موبیل تاریخ دانست. بت موبیلی که در این سه گانه دیدیم با ظاهری شبیه به تانک‌های جنگی و گجت‌هایی متنوع به نمایش گذاشته شد، در واقع برگرفته از مدل بت موبیل سری کمیک‌های «بازگشت شوالیه تاریکی» نوشته فرانک میلر است.

در اصل اینکه بت موبیل واقعا چه ویژگی‌هایی دارد یا اینکه ویژگی‌های ثابت این اتومبیل جنگی چیست واقعا نا‌مشخص است. طی سال‌ّهایی که شاهد حضور بت موبیل در کمیک‌ها، فیلم‌ها یا سریال‌های تلویزیونی بوده‌ایم، بت موبیل ساخته ذهن نویسنده بوده و هر بار از ویژگی‌های خاصی برخوردار بوده است. با این حال اکثرا بت موبیل دارای دو صندلی سرنشین، سیستم مسیر یابی و یک سیستم مخابراتی است که از طریق آن می‌توان اخبار را دریافت یا با شخص خاصی ارتباط برقرار کرد. همچنین اکثر بت موبیل‌ها از یک سیستم توربو و موشک انداز نیز برخوردار بودند. از نظر دفاعی علاوه بر موشک انداز می‌توان به سیستم الکترو مغناطیسی جهت از بین بردن دستگاه‌های الکترونیکی و مخزن روغن برای منهدم ساختن سایر اتومبیل‌ها نیز اشاره کرد. در یک سری از بت موبیل‌ها نیز این اتومبیل جذاب به وسایل نقلیه کوچک‌تر نیز تبدیل می‌شد یا می‌توانست پرواز کند.

Fantastic-Car

۶- اتومبیل شگفت انگیز ام‌کی ۲ – سری کمیک «چهار شگفت انگیز» (The Fantastic Four)

حال نوبت به ابرقهرمان‌های مارول و «چهار شگفت انگیز» رسیده است. دانشمندانی که پس از انجام یک سری آزمایش قدرت‌های خاصی را دریافت کردند. اتومبیل شگفت انگیز برای اولین بار در شماره سوم کمیک چهار شگفت انگیز به عنوان یک سلاح پیشرفته به مخاطبین خود معرفی شد. نسخه نهایی این وان پرنده در شماره دوازدهم این سری بنمایش درآمد و نسبت به مدل اولیه کارآمدتر و زیباتر بود. از طرفی در سال ۲۰۰۷ اتومبیل شگفت انگیز طی یک سری کارتون پا به تلویزیون گذاشت و همچنین در همین سال در فیلم «چهار شگفت انگیز: ظهور موج سوار نقره‌ای» (Fantastic Four: Rise of The Silver Surfet) آن را مشاهده کردیم. ویژگی بارزی که این وسیله ابرقهرمانی را از سایرین جدا می‌کند، این است که اتومبیل شگفت انگیز می‌تواند به چهار وسیله نقلیه مجزا تبدیل شده و در حالت عادی از طریق مرکز اصلی (سفینه اصلی) کنترل شود.

همانطور که گفته شد این اتومبیل بیشتر برای فضانوردی و مبارزات فضایی ساخته شده است. از این رو در کمیک‌های مارول نوشته شده که این اتومبیل یا سفیه فضایی می‌تواند سرعت ۵۵۰ مایل بر ساعت را تا ارتقاع ۳۰ هزار فیت از سطح زمین طی کند. همچنین اگر ۴ وسیله نقلیه مجزای اتومبیل شگفت انگیز را در نظر بگیریم، آن‌ها می‌توانند با سرعت ۳۵۰ مایل بر ساعت حرکت کرده و تا ارتفاع ۳۸ هزار فیت از سطح زمین فاصله بگیرند. با تمام این تفاسیر در فیلم «ظهور موج سوار نقره‌ای» نشان داده شد که اتومبیل شگفت انگیز می‌تواند مسیر بین نیویورک تا سیبری را در مدت زمان چند دقیقه براحتی طی کند.

Invisible Plane

۵ - هواپیما نامرئی – کمیک «زن شگفت انگیز» (Wonder Woman)

شاید با نگاه اول حضور هواپیما نامرئی زن شگفت انگیز در این مقاله و این لیست درست نباشد ولی در ادامه شما هم متقاعد خواهید شد که چرا باید این وسیله نقلیه ابرقهرمانی را در لیست خود جای دهیم. هواپیما نامرئی حاصل میلیاردها دلار سرمایه آمریکاست که در سال ۱۹۴۲ در نسخه اول کمیک زن شگفت انگیز به نمایش گذاشته شد. نکته جالب این هواپیما این است که می‌تواند ۲۰۰۰ مایل را در مدت زمان یک ساعت بپیماید! سرعت بالای این هواپیما و ۱۰۰ البته نامرئی بودنش باعث شده تا از آن به عنوان جاسوسی‌ترین وسیله نقلیه تمام سال‌ها و جنگ حهانی دوم یاد شود. در داستان‌های کمیک زن شگفت انگیز، شاهزاده دیانا بارها و بارها با هواپیما نامرئی خود به جاسوسی و نابودی دشمنان در جنگ جهانی دوم پرداخته و هر بار رادارها و هواپیما‌های دشمن قادر به شناسایی وی نبوده‌اند.

طی گذت‌ سال‌ها این هواپیما پیشرفت کرد و حال به عنوان یک ابر هوش مصنوعی از آن یاد می‌شود. هواپیمایی که می‌تواند خود را به اشکال مختلف در بیاورد و حالت نامرئی بودن خود را هم از دست ندهد. همچنین در کنار این ویژگی‌ها خود زن شگفت انگیز نیز طی کمیک‌های بعدی این سری توانست پرواز کرده و به آنالیز کردن محیط بپردازد.

The Quinjet

۴- کویین جت – کمیک «انتقام جویان» (Avengers)

یک وسیله نقلیه دیگر از سوی مارول و اینبار کمیک «انتقام جویان». در شماره ۶۱ از سری کمیک‌های «انتقام جویان» گروه طراحی واکاندا، که تحت حمایت «پلنگ سیاه» (Black Panther) هستند، یک جت پرقدرت بنام کویین جت را می‌سازند. در ابتدا وظیفه این جت انتقال مسافرین خود بود زیرا این وسیله می‌تواند با سرعتی برابر با ۲.۱ ماخ بر ساخت پرواز کند. البته اگر در این جت یا هواپیما را با هم رده‌اش مقایسه کنیم، هنوز کم سرعت تر از هواپیما نامرئی «زن شگفت انگیز» است. زیرا هواپیما نامرئی با سرعت ۳ ماخ بر ساعت حرکت می‌کند. ولی کویین جت برای حمل مسافرین با تعداد بالا ساخته شده و از این رو می‌تواند مفیدتر از هواپیمای نامرئی باشد. با این تفاسیر استفاده اصلی از کویین جت در جنگ‌های بی‌پایان صلیبی است که در کمیک «انتقام جویان» به نمایش درآمده است. همچنین در سینماتیک جهان مارول نیز کویین جت توسط مامورین شیلد مورد استفاده قرار گرفته است.

The Interceptor

۳- رهگیر – کمیک «گرین لنترن» (Green Lantern)

سفینه فضایی رهگیر برای اولین بار در شماره ۶۵ کمیک «گرین لنترن» در سال ۲۰۱۱ به تمامی مخابین خود معرفی شد. این سفینه‌ فضایی از یک باتری بسیار بزرگ از فانوس‌های سبزرنگ استفاده کرده تا بتواند سال‌های نوری را در مدت زمان چند ثانیه طی کند! به عبارتی این باتری سوخت سفینه رهگیر بحساب می‌آید. در ابتدای کار، سفینه رهگیر با هدف ایجاد یک پلیس جهانی در کهشکان توسط «نگهبانان اوئا» (Guardians of Oa) ساخته شد. همچنین نکته جالب این سفینه این است که فقط سرعت بالای رهگیر که وارپ فوق‌العاده نام دارد، تنها توسط یک هوش مصنوعی بنام «آیا» قابل کنترل بوده و خیلی‌ها این سفینه را حتی به اسم آیا می‌شناسند.

همچنین یک انیمیشن سریالی تحت نام «گرین لنترن» با هدف معرفی آیا و سفینه رهگیر ساخته شده است. در این انیمیشن آیا به عنوان یک هوش مصنوعی قوی به تمامی مخاطبین معرفی شد و طی داستان این سریال نحوه از کنترل خارج شدن یک هوش مصنوعی و خسارت‌هایی را که می‌تواند وارد کند مشاهده می‌کنیم. هوش مصنوعی آیا پس از ناموفق بودن در یک موقعیت رمانتیک، دچار اختلال شده و جهان را تهدید به نابودی می‌کند. سفینه رهگیر جز آن دسته از وسایل نقلیه ابرقهرمانی است که طی تمامی نسخه‌هایی که از آن در انیمیشن‌ها و کمیک‌ها ساخته شده، تغییر خاصی به خود ندیده و در تمامی نسخه‌ها از قابلیت‌ها و شکل و شمایل یکسانی بهره می‌برد.

Time Sphere

۲- کره‌ی زمان – «کمیک دی‌سی» (DC Comics)

کره‌ی زمان در اصل دستگاهی است که از طریق آن می‌توانید در زمان سفر کرده و اولین بار در بیستمین شماره از سری کمیک‌های «دی‌سی» در سال ۱۹۵۹ به مخاطبین خود معرفی شد. با اینکه کره‌ی زمان ساخته دستان ریپ هانتر در طول زمان سفر کرده و شما را به زمان‌ها یا دنیاهای مختلف می‌برد ولی محدودیت بزرگ این دستگاه این است که هیچگاه نمی‌توایند به زمان‌های اولیه سفر کنید. نحوه کار این دستگاه بدین صورت است که سرنشینان، دو تاریخ را به آن داده و کره‌ی زمان آن‌ها را به زمانی بین این دو تاریخ انتقال می‌دهد.

اگر از طرفداران «سریال فلش» (The Flash) شبکه CW باشید، یادتان است که در آخر فصل اول، هریسون ولز یا همان فلش معکوس از کره‌ای زمان استفاده کرد. در واقع هریسول ولز توانست از شماتیک‌های ساخته اولیه ریپ هانتر استفاده و این دستگاه زمان را خلق کند که در آخر، توسط فلش جهت جلوگیری از برگرداندن هریسون ولز به زمان واقعی‌اش نابود شد. همچنین نسخه‌های دیگری از کره‌ی زمان نیز تا به حال نشان داده شده است که باز می‌توانیم یکی دیگر از سریال‌های CW را مثال بزنیم. سریال «افسانه‌های فردا» (Legends of Tomorrow) نیز این دستگاه را به نمایش گذاشت. همچنین شاهد حضور خود ریپ هانتر نیز در این سریال بودیم.

The Carrier

۱- سفینه حامل – «کمیک دی‌سی»

بزرگترین و پر ابهت‌ترین وسیله نقلیه ابرقهرمانی که تا به حال دیده‌اید. این سیفه غول پیکر ۵۰ مایل طول و ۳۵ مایل ارتفاع و ۲ مایل پهنا داشته و متعلق به گروهی ابر قهرمانی بنام «قدرت» (The Authority) است. سفینه حامل بدلیل وسعت و بزرگی که دارد همیشه در خارج از جو زمین نگه داری شده و حکم کشتی فضایی دارد. کشتی که در کمیک‌های دی‌سی آمده قادر به سفر کردن بین جهان‌های مختلف است. همچنین بزرگترین نکته قوت این سفینه، سفر کردن بین جهان‌های موازی دنیای دی‌سی است به عبارتی سفینه حامل قدرت سفر در زمان را نیز در اختیار دارد. از طرفی نوع طراحی سفینه حامل جوری است که از وی به عنوان یک هوش مصنوعی یاد می‌شود. ولی اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر به این قضیه نگاه کنیم، سفینه حامل یک موجود زنده کامل است. زیرا این سفینه از قدرت درک بالایی برخوردار است!

به پایان مقاله ۱۰ وسیله نقلیه ابر قهرمانی که آرزو می کنیم مال ما بودند رسیدیم و امیدواریم لذت برده باشید. در آخر شما کدام یکی از این ۱۰ وسیله نقلیه را دوست دارید؟ همچنین لیست ۱۰ تایی خود را با ما در میان بگذارید.


منبع TopTenz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده