// شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲

نگاهی به جدیدترین اطلاعات منتشر شده از بازی Gears of War 4

بعد از انتشار چندین گیم‌پلی جدید از بازی Gears of War 4، اطلاعات بسیار خوب و جالبی را در مورد این بازی به دست آورده‌ایم که انتظار برای انتشار این اثر را سخت‌تر می‌کند. با زومجی همراه باشید تا نگاهی به این اطلاعات جدید بندازیم.

در بسیاری از اخبارها و اطلاعاتی که در مورد سازنده جدید سری Gears of War یعنی استودیو کوالیشن (The Coalition) شنیده‌ایم، مربوط به توانایی آن‌ها برای ساخت یک بازی از سری Gears of War است. به عنوان یک طرفدار پر و پاقرص سری Gears of War، گاهی برای‌ من سوال پیش می‌آید که چرا باید به آن‌ها اعتماد کنیم و اسلحه‌های نازنین لنسر و نَشر خود را به آن‌ها بسپاریم؟ مسئله مهم در مورد ساخت یک قسمت جدید از آن این است که سری Gears of War اصلا نیازی به دوباره تعریف شدن از سوی سازنده جدید ندارد. وقتی بازی Gears of War: Ultimate Edition را همین حالا تجربه کنید، متوجه خواهید شد هنوز که هنوزه تیراندازی خالص سوم شخصی همانند این سری ساخته نشده است و همچنان به عنوان یک نمونه در این سبک قرار می‌گیرد؛ و به نظر هم نمی‌رسد کسی بتواند این جایگاه را از این سری بگیرد. با این تفاسیر کاملا مشخص است که این سری اصلا نیازی به تعریف و بازسازی دوباره از ریشه ندارد.

سری Gears of War در نسل هفتم کنسول مایکروسافت، چه از نظر فروش و چه از نظر منتقدین و از همه مهم‌تر، بازیکنان، یکی از بهترین‌ها به شمار می‌رود. اما چیزی که در روند این سری از شماره اول تا بازی Gears of War Judgment قابل احساس بود، دور شدن سری از آن تاریکی و حس سنگین شماره اول است. نه این که نسخه‌های دوم، سوم و Judgment بد باشند، اصلا، اما دور شدن بازی از آن اتمسفر سنگین شماره اول کاملا مشهود بود. حال استودیو کوالیشن در تلاش است نا آن حس عجیب، کنجکاوانه و صد البته تر و تازه‌ای که در قسمت اول Gears of War تجربه کردیم را دوباره خلق کند. برای بازگرداندن آن حس و حال گذشته شماره اول، استودیو کوالیشن‌، داستانی جدید و قابل قبولی را برای Gears of War 4 نوشته است. خوشبختانه این‌گونه نیست که به طور عجیب و غیرقابل باوری لوکاست‌هایی که به طور کلی نابود شده‌اند بازگردند و شخصیت‌های گذشته را دوباره کنار هم ببینیم و روز از نو، روزی از نو. نه، آن‌ها بسیاری از المان‌ها را همراه با داستان جدید خود تغییر داده‌اند.

این بار شخصیت اصلی بازی‌، جی دی فنیکس‌، پسر مرد افسانه‌ای سه‌گانه Gears of War یعنی مارکوس فنیکس (Marcus Fenix) است. جی دی به نوعی یک مجرم شناخته می‌شود چرا که او ابتدا همراه با رفیق خود به نام دِلمونت به گروه ارتش COG می‌پیوندند، اما در طول زمان از آنجا خارج می‌شوند و به عضویت گروه خارجی‌هایی که AWOL نام دارند در می‌آیند. اما طولی نمی‌کش که بر اثر حادثه‌ای که گریبانگیر مردم خارجی می‌شود، او همراه با دوستان خود باید با هیولاهای جدیدی رو به رو شوند. از اطلاعات و نمایش‌هایی که از Gears of War 4 منتشر شده است، به نظر می‌رسد که استودیو کوالیشن سعی کرده تا اثری با شور و حالی احساساتی‌تر نسبت به سه قسمت اول این سری خلق کند.

Gears of War 4

استودیو کوالیشن قرار نیست با سری جدید، Gears of War را به کلی متحول کند، بلکه قرار است آن را بزرگ‌تر از آن چیزی که قبلا بود ارائه دهد

البته این امر به این معنا نیست که نسخه‌های گذشته فاقد لحظات تاثیرگذار بودند؛ از خود گذشتگی دام، آن حرف‌هایی که با همسر جان باخته‌اش می‌‌زند و آن شوک بزرگی که در چهره مارکوس بعد از مرگ دام شکل گرفت، به تنهایی یکی از تاثیرگذارترین صحنه‌های بازی‌های ویدیویی بود. حتی مرگ تمامی برادران Carmine شاید ساده و معمولی بودند، اما داستان آن‌ها و اتفاقاتی که در این سه شماره برای این برادرها رخ داد بسیار تراژدیک بود. با این حال، سری جدید Gears of War قرار است بیش از این‌ها از آن حالت خشک و خالی سری قبل، از این نظر خارج شود و همراه با کارکترهای جدید و با بازگردادند برخی از بهترین کارکترهای سری قبل به این امر دست پیدا کند. استودیو کوالیشن قرار نیست با سری جدید، Gears of War را به کلی متحول کند، بلکه قرار است آن را بزرگ‌تر از آن چیزی که قبلا بود ارائه دهد. با نگاهی به کارکترها، اسلحه‌ها و دشمنان جدیدی که پیش روی ما قرار خواهند گرفت متوجه می‌شویم که این Gears همان Gears است، اما بزرگ‌تر و تاریک‌تر.

داستان بازی Gears of War 4، بیست و پنج سال بعد از وقایع قسمت سوم این سری رخ می‌دهد. میلیون‌ها نفر از مردم دنیا نابود شده‌اند و تعداد کمی باقی مانده‌اند. بشریت آرام آرام در حال بازسازی و افزایش جمعیت است. در طی حوادث گذشته و انفجار بمبی که برای نابودی تمامی لوکاست‌ها استفاده شد، اکوسیستم سیاره سرا با تحولی بزرگ رو به رو شد و جو و آسمان این سیاره حالتی خشن به خود گرفت. توفان‌ها و رعد و برق‌های گاه و بی‌گاه محیط بازی را بسیار خطرناک کرده‌اند و هر لحظه ممکن است گوشه‌ای از این سیاره فرو بریزد. اما این تنها اتفاقی نبود که پس از انفجار آن بمب رخ داد. در پی این حادثه، هیولاهای جدیدی شبیه به همان لوکاست‌های دوست داشتنی خلق شدند و شروع به تجاوز به محل زندگی انسان‌ها و دزدین آن‌ها کردند؛ این موجودات سوارم (Swarm) نام دارند. حال جی دی به همراه دو دوست خود، دِلمونت و کِیت باید با این موجودات رو به رو شوند. با نگاه به این اطلاعات متوجه می‌شویم که این قسمت، شباهت زیادی به قسمت‌های گذشته دارد قرار نیست همین ابتدای کار تحول عظیمی را از سوی مالک جدید Gears of War ببینم. حال با انتشار تریلرها و گیم‌پلی‌های جدید، به کارهایی که استودیو کوالیشن برای بازی انجام داده‌ است نگاهی می‌اندازیم.

Gears of War 4

اولین حضور ربات‌ها، Robots of War!

نسخه جدید Gears of War شامل دشمن‌های جدید و مختلفی خواهد بود. همانطور که گفتم، جی دی و دلمونت دو مجرمی هستند که از ارتش COG خارج شده‌اند. به همین دلیل، قبل از رو به رو شدن با مارکوس و حتی قبل از رو به رو شدن با دشمنان مختلف نژاد سوارم‌ها، جی دی و دوستانش باید با گروه خودی رو به رو شوند؛ COGها.

DeeBee

بعد از نابودی تمام لوکاست‌ها و فروپاشی سیاره سرا، مردم سرتاسر این سیاره توسط نیروهای نظامی کاگ‌ها دور یکدیگر جمع شدند و تحت حمایت آن‌ها قرار گرفتند. آن‌ها زیر نظر شخصی به نام جین رهبری می‌شوند. او که خوب می‌داند خطر همیشه سیاره سرا را تهدید می‌کند، هرگز نیروهای خودی را به ماموریت‌های خطرناک برای جمع‌آوری اطلاعات  یا شناسایی منطقه‌ای ناشناخته ارسال نمی‌کند. در عوض. آن‌ها ربات‌هایی را خلق کردند تا این ماموریت‌ها را بر عهده بگیرد. این ربات‌ها DeeBee نام دارند و وظیفه آن‌ها ایجاد امنیت و دلگرمی برای انسان‌ها است.

به جای این که گروهی از نیروهای کاگ را برای مقابله با دشمنان جدید و شناسایی آن‌ها اعزام کنند و از امنیت مردم کاهش دهند، جین مدل‌های مختلفی از DeeBeeهای مجهز به اسلحه و زره را آماده کرده که یکی از عناصر اصلی جدید سری Gears به شمار می‌روند. هنگامی که جین متوجه می‌شود که مردم خارجی (افرادی که خارج از حمایت کاگ‌ها به زندگی خود ادامه داده‌اند) توسط تهدیدی جدید ناپدید می‌شوند، او نیروهای روبات دی‌بی خود را برای تحقیق اعزام می‌کند.

می‌توان جین را یکی از شخصیت‌های جالب سری جدید Gears of War دانست. او زنی با شخصیت محکم است که از آخرین تعداد مردم باقی مانده در سیاره سرا با حکومت مطلقه و دیکتاتوری خود حمایت می‌کند. ریسک نمی‌کند و نیروهای خود را بی‌خودی از دست نمی‌دهد. وقتی این همه نیروی ربات وجود دارد چرا انسان‌ها؟ در حال حاضر چیزی که از نمایش‌ها مشخص است، منفی بودن شخصیت جین در برابر  شخصیت‌های اصلی بازی است و در عین حال دوست دارد هیولاهای سوارم را نیز نابود کند. اما شاید هم داستان بازی به شکلی پیش برود که جین ربات‌های دی‌بی را بر خلاف اوایل بازی، با جی‌دی و دیگر خارجی‌ها همراه کند و به کمک آن‌ها بپردازد. نکته جالب در مورد این ربات‌ها این است که ما با یک مشت ترمیناتور رو به رو نیستیم. به نوعی آن‌ها دارای شخصیت خاص خود هستند. نوع استاندارد این ربات‌های دی‌بی، شپرد (Shepherd) نام دارد که در بخش چند نفره نیز قابل بازی خواهد بود.

Gears of War 4

این بار دشمنان بازی متنوع‌تر شده‌اند و علاوه بر سوارم‌ها، ربات‌ها نیز دردسرساز خواهند بود

یکی از نکات خوبی که استودیو کوالیشن آن را رعایت کرده، دقت به جزییات دی‌بی‌ها در هنگام مبارزات است. در هنگام نبردها، هنگامی که شروع به نابود کردن‌ دی‌بی‌ها می‌کنیم، انفجار قطعات مکانیکی آن‌ها به خوبی پیاده شده است و تمایز آن‌ها نسبت به سوارم‌ها کاملا در این زمینه مشخص است. وقتی با اَرّه برقی خود قصد تکه تکه کردن بدن این ربات‌ها را داشته باشید، با فواره‌ای از روغن و جرقه‌ رو به رو خواهیم شد. برخی از این ربات‌ها نیز بعد از نابود شدن برای چندین ثانیه هنوز در حال کار کردن هستند و سعی دارند در کنار کارکترها منفجر شوند. به طور کلی می‌توان گفت که شاید در نگاه اول این ربات‌ها به نظر برای سری Gears of War دلسرد کننده باشند، اما نه، آن‌ها جذابیت خاص خود را دارند و با دقت به جزییاتی که استودیو کوالیشن روی آن‌ها گذاشته، می‌توان حسی متفاوت را با این ربات‌ها در Gears of War 4 تجربه کرد.

اما در عین حال که این ربات‌ها دارای شخصیت‌های خاص خود هستند، دشمنان سختی نیز به شمار می‌روند. به همان اندازه که لوکاست‌ها و حالا سوارم‌ها دارای تنوع هستند، دی‌بی‌ها نیز مختلف طراحی شده‌اند. یکی از مدل‌های دی‌بی‌ها که Tracker (به معنای دنبال کننده) نام دارند، به طور مخفیانه به پشت سنگر‌ها یا پشت شخصیت‌ها می‌آیند و ناگهان منفجر می‌شوند. اگر سریع عمل کنید، قادر هستید آن‌ها را به موقع شوت کنید تا در نزدیکی دشمنان منفجر شوند. یکی دیگر از دی‌بی‌ها که جان سخت‌تر از دیگر ربات‌هایی که تا الان معرفی شده هستند، DR-1 نام دارند. این ربات‌ها به جت‌های کوچکی مجهز شده‌اند و می‌توانند به سرعت به چپ و راست حرکت کنند و گاهی به سرعت از روی موانع بپرند و غافل‌گیرتان کنند. هنگامی که تا حد زیادی ضربه ببینند و قادر به ادامه مبارزه نباشند، سعی می‌کنند به سرعت به سمت‌تان بیایند و خود را منفجر کنند. این ربات‌ها شاید در سطح سختی معمولی چالش برانگیز باشند، اما در درجه سختی بالاتر، دمار از روزگار بازیکنان در می‌آورند.

 

Gears of War 4

مارکوس فنیکس، پیرمرد مغرور

یکی از دلایلی که باعث شد روی‌مان را از این کارکترهای جدید برنگردانیم و همین ابتدا از آن‎‌ها متنفر نشویم، ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم آن‌ها با گروه دوست داشتنی شماره‌های قبل است که در عین حال حس و حال جدیدی نیز به بازیکن منتقل می‌کنند. جی‌دی، کیت و دلمونت برای جنگجو بودن تمرین داده شدند، اما بر خلاف پدران و مادران خود، که خب در بین آن‌ها آنیا و مارکوس را به خوبی می‌شناسیم، در شرایط سخت و طاقت‌فرسایی هنوز قرار نگرفته‌اند. پس وقتی که تهدیدها به خطراتی جدی تبدیل شدند، این سه کارکتر نیاز به کمک دارند. آن کمک هم کسی نیست جز شخصی که در سیاره سرا و شخصی که حتی برای طرفداران کنسول‌های ایکس‌باکس یک اسطوره شناخته می‌شود؛ مارکوس فنیکس.

قبل از رونمایی رسمی مارکوس فنیکس، خیلی‌ها شاید فکر می‌کردیم او حالا فرمانده کل نیروی کاگ‌ها شده است و برای خود جایگاه خاصی دارد. اما آیا فکر می‌کردیم که او یک خانه ساکت و آرام، همراه با گلخانه‌ای پر از گوجه‌‌های کوچک داشته باشد؟ جالب است بدانید که او حتی در جدیدترین تریلر بازی نیز بی‌اعصابی خود را به خوبی نشان می‌دهد. هنگامی که دی‌بی‌ها به گلخانه مارکوس حمله می‌کنند، این پیرمرد مغرور به جای این که نگران فرزند خود باشد، با یک جمله : "این‌ها دارن با گوجه فرنگی‌های لعنتی من بدرفتاری می‌کنند" احساسات خود را بروز می‌دهد! این جمله دقیقا چیزی بود که هر طرفدار Gears of War خواهان شنیدن آن بود؛ این مارکوس همان مارکوس مغرور و بی‌اعصاب خودمان است.  در نگاه اول شاید فکر می‌کردیم مارکوس به یک پیرمرد افسرده، شکسته یا خسته تبدیل شده باشد، اما نه، او یک پیرمرد بی‌اعصاب است که گوجه فرنگی‌ها او به دست چندتا ربات خراب شدند! به دور از شوخی، این چیزی که در نمایش‌ها می‌بینیم، مارکوس در جایگاهی درست قرار گرفته است؛ مغرور و از خود راضی که حاضر نشده پسرش را در این راه خطرناک تنها بگذارد.

Gears of War 4

این مارکوس همان مارکوس مغرور و بی‌اعصاب خودمان است. شخصی که با بازگشت او، بازی رنگ و بوی جذاب‌تری به خود گرفت

با این که موها و ریش‌های او خاکستری شده‌اند، اما رفتار حریصانه و بد اخلاق او سر جای خود باقی مانده و حتی بدتر از قبل شده است. اما نکته‌ای که کاملا یک بخش از داستان بازی را به خود اختصاص داده و البته روی روایت نیز تاثیر‌گذار بوده است، مربوط به ارتباط میان مارکوس و جی‌دی می‌شود. رفتار بین مارکوس و جی‌دی درست همانند بسیاری از پدرها و پسرهایی است که با هم نمی‌سازند. اخلاق مشابهی دارند و حرف یکدیگر را قبول ندارند. البته چنین چیزی به این معنا نیست که این دو از یکدیگر متنفر باشند، اما خبری از ابراز احساسات و در آغوش گرفتن یکدیگر نیست. اما به راحتی می‌توانم بگویم که اختلاف میان این دو باعث جالب‌تر شدن روند داستانی بازی شده است. یکی از دلایل بدخلقی‌های مارکوس، ملحق شدن جی‌دی به ارتش کاگ‌ها و سپس رها کردن آن‌ها و ملحق شدن به خارجی‌ها است. اما به هر حال این اختلاف‌ها باعث شده صحنه‌های همکاری بین این دو در نبردها و صحبت‌هایی که بین این دو رد و بدل می‌شود حس و حالی جذاب داشته باشند.

 همچنین سوالات زیادی وجود دارد که مطمئنا در ذهن شما هم به وجود آمده‌اند. این سوال که چه اتفاقی برای دیگر افراد تیم دلتا رخ داد و آن‌ها الان کجا هستند و آیا با آن‌ها ملاقات خواهیم کرد بیشتر از هر سوالی ذهن‌مان را قلقلک می‌دهند. اما بر اساس نمایش‌های گذشته Gears of War 4، چه در E3 یا قبل‌تر از آن، مشخص است که مارکوس برای همیشه این سه جوان جویای نام سری Gears را همراهی نخواهد کرد. حال این سوال پیش می‌آید که چه شخص یا اشخاصی چهارمین مهره از این گروه را تشکیل خواهند داد؟ شاید هم بیشتر بخش بازی را نیز این سه نفر تنها پیش ببرند. راستش را بخواهید من به شخصه از این سه ستاره  جوان سری Gears بدم نیامده است؛ جی‌دی کمی از رفتار پدرش را به ارث برده و کیت نیز شیرزن گروه محسوب می‌شود، از آن طرف هم دلمونت قرار است نقش شخصیت باحال گروه را ایفا کند.

تیم سه نفر آن‌ها که اشخاص دیگر برای مرحله‌های خاص به آن‌ها محلق می‌شوند حسی شبیه به گروه دلتا را می‌دهند. اما بی‌تجربگی آن‌ها در مبارزات بسیار جالب توجه است. درست است که جی‌دی که رفتار پدرش را به ارث برده، اما او قرار نیست دقیقا عین مارکوس باشد. او نگرانی‌هایی که مارکوس در مورد لوکاست‌ها و این که آن‌ها چقدر خطرناک هستند، در مورد وضعیت حال حاضر سیاره سرا ندارد. اما در عین حال اینگونه هم نیست که به خاطر خوشبینی و خوش مشربی خود از نابود کردن دشمنان لذت نبریم. آن صحنه‌هایی که در Gears of War 1 هنگامی که مارکوس با اره برقی خود دشمنان را نصف می‌کرد یا با اسلحه نشر با لوکاست‌ها سوپ درست می‌کرد را به خاطر دارید؟ قرار نیست به خاطر تغییر شخصیت‌‌های بازی، از یک مشت گروه بی‌اعصاب به سه جوان رعنا، آن لذت‌های خشن را از دست بدهیم. این سه نفر به همان اندازه نیز از تکه تکه کردن دشمن لذت خواهند برد. در این سه کارکتر جدید بازی، روح سری Gears of War دمیده شده است و من واقعا منتظر آن هستم که بازی را با این سه نفر تجربه کنم.

اسلحه‌هایی با طعم Gears of War

در دنیای بازی‌ها، انواع و اقسام شات‌گان وجود دارد، اما من اگر بخواهم از بین این‌ها یک شات‌گان را انتخاب کنم، مطمئنا آن اسلحه نَشِر (Gnasher) است. یا اگر بخواهم بین اره برقی بازی Doom و اره برقی لنسر Gears of War یکی را انتخاب کنم، خب البته که لنسر را انتخاب می‌کنم. سری Gears of War همیشه دارای اسلحه‌های جذابی بوده است، خوشبختانه قسمت چهارم این سری نیز دارای اسلحه‌های بسیار جذاب و تاثیرگذاری است که با شلیک آن‌ها هر عاشق سبک تیراندازی احساس رضایت خواهد داشت. اسلحه‌های قدیمی این سری در کنار اسلحه‌های جدید طیف خوبی از ابزار جنگی را برای بازیکنان تدارک دیده‌اند. ربات‌های دی‌بی نیز اسلحه‌های منحصر به فرد خود را دارند؛ اسلحه‌هایی با شاخصه‌های مکانیکی خاص که شلیک و تاکتیک آن‌ها حسی جدید را به بازیکنان القا می‌کند.

بخش چند نفره Gears of War یکی از مهم‌ترین ستون‌های این بازی است و طرفداران بی‌شماری دارد

یکی از اسلحه‌هایی که چشم من را به خود معطوف کرد، اسنایپری به نام امبار (Embar) است. البته این اسنایپر فاقد دوربین‌های نشانه‌گیری هستند؛ نکنه انتظار دارید ربات‌ها هم نیاز به دوربین نشانه‌گیری داشته باشند؟ این اسلحه قبل از اینکه شلیک کند ابتدا شارژ می‌شود. همچنین تعداد گلوله‌های خشاب آن نسبت به اسنایپر لانگ‌شات (Longshot) که یک گلوله را در هر خشاب جای می‌دهد بیشتر است و در هر خشاب سه تیر در اختیار داریم. البته قدرتی که لانگ‌شات دارد را با هیچ اسنایپر جدیدی در این سری عوض نمی‌کنم، اما این اسلحه امبار با یک هدشات (شلیک به سر حریف) کار را به راحتی تمام می‌کند. البته شلیک با آن به سمت حریف و اصابت آن به بدن دشمن به لطف انفجارهای الکترونیکی آن حسی جذاب و لذت‌بخش دارد. اسلحه بعدی کمی شناخته شده‌تر چرا که شباهت زیادی به SMGهای نظامی دارد و نام آن انفورسر (Enforcer) است. اسلحه‌‌ای جمع و جوری که با سرعت زیاد شلیک می‌کند و البته مناسب فواصل کوتاه است. اسلحه جدید دیگری که در تریلر جدید بازی نیز معرفی شد، یک شات‌گان مخصوص دی‌بی‌ها است. این شات‌گان اورکیل (Overkill) نام دارد و در کنار اسلحه امبار می‌تواند به یکی از سلاح‌های محبوب دی‌بی‌ها در کنار امبار تبدیل شود.

| |

در هر خشاب از اسلحه اورکیل چهار گلوله در اختیار دارید، شلیک با آن سریع است، اما تعویض خشاب می‌تواند زمان‌بر باشد. در عین حال اگر از فاصله نزدیک شلیک کنید قدرت آن قابل لمس خواهد بود.  البته اورکیل شبیه به نشر نیست و نوع شلیک و نوع پخش شدن گلوله‌های آن، اورکیل را با شات‌گان دوست داشتنی بازی متمایز می‌کند. هنگامی که ماشه را فشار می‌دهید، یک گلوله به سمت دشمن پرتاب می‌شود و هنگامی که ماشه را رها می‌کنید گلوله‌ای دیگر روانه خواهد شد. به طور ساده اگر یک بار ماشه را فشار دهید و رها کنید، دو گلوله هم‌زمان شلیک خواهند شد.

اسلحه‌های دیگر نیز سنگین هستند و از میان ریخت و پاش قطعات ربات‌هایی که نابود کرده‌اید به دست می‌آیند. یکی از این ربات‌ها که محافظ یا Guardian نام دارد، شبیه به یک پهپاد است و توسط یک سپر محافظت می‌شود. این پهپادها مجهز به دو اسلحه به نام‌های سالوو راکت لانچر (Salvo Rocket Launcher)  و ترای‌شات (Tri-Shot) هستند. راکت لانچر که از نامش پیداست وظیفه‌اش چیست. اما ترای‌شات شبیه به همین ماشین‌گان‌های معمولی است که به لطف ربات‌ها دارای خصوصیت‌های خاص خود است. به طور مثال به جای این که این اسلحه داغ کند، شلیک را ناگهان متوفق کند و شما را منتظر خنک شدن خود بگذارد، همان‌طور که رفته رفته داغ می‌شود، سرعت شلیک آن نیز کاهش پیدا می‌کند و در نهایت به تدریج متوقف می‌شود.

Gears of War 4

صف‌آرایی قهرمانان نسل جدید Gears of War پشت یکی از محبوب‌ترین مردان دنیای بازی‌ها

تمامی این اسلحه‌های جدید در کنار بازکیل (Buzzkill) و دراپ‌شات (Dropshot) در کنار اسلحه‌های خوب گذشته سری Gears of War به خوبی جای خود را در این سری جدید باز کرده‌اند. اما در کنار بخش داستانی، این اسلحه‌ها جذابیت خاصی نیز در بخش چند نفره Gears of War 4 خواهند داشت. بعد از انتشار یک نسخه آزمایشی از بخش چند نفره بازی Gears of War 4، این قسمت با تغییرات مختلفی بر اساس نظر بازیکنان به خود دید. یکی از مهم‌ترین المان‌های بازی که تغییر مثبتی روی آن صورت گرفت، بالانس کردن سیستم تعویض خشاب منحصر به فرد گیرز یا همان Active Reload است. این بخش از سیستم تعویض خشاب، بعد از تغییرات بتای چند نفره، به شکلی شده که قادر نباشید هر بار به سرعت Active Reload را انجام دهید. قبلا  اگر یک اسلحه نیرومند به دست می‌آوردیم به سرعت قادر بودیم با Active Reload خشاب را عوض کنیم و به کشتن دشمن بپردازیم. اما حالا برای جلوگیری از این سرعت و بالانس شدن آن، کمی فاصله بین تعویض خشاب‌ها صورت می‌گیرد. به این منظور مثلا اگر یک اسلحه دراپ‌شات در اختیار داشته باشید، بعد از شلیک هر بار تیر نمی‌توانید در عرض کمتر از یک ثانیه دوباره با Active Reload تیر بعدی را سریع جا بزنید. با این کار استفاده از اسلحه‌ها کمی تاکتیکی‌تر شده است. چه بخواهیم چه نخواهیم، بخش چند نفره Gears of War یکی از مهم‌ترین ستون‌های این بازی است و طرفداران بی‌شماری دارد. بنابراین ایجاد بالانس در این بخش بسیار حائز اهمیت است.

اولین نگاه جامع به بازی
Gears of War 4

در دو مقاله اولین نگاه جامع به Gears of War 4، در مورد مسائل کلی داستان، شخصیت‌ها و عناصر مهم گیم‌پلی مانند توفان و جو آب و هوایی، سیستم گیم‌پلی و بسیاری از نکات دیگر صحبت کردم که می‌توانید در زومجی مطالعه کنید. بعد از رونمایی از مارکوس فنیکس بزرگ، ربات‌ها و اضافه شدن اسلحه‌های جدید نیز در این مقاله نگاهی دقیق به آن‌ها انداختم. دیدن مارکوس فنیکس، اسلحه‌های منحصر به فردی که فقط در دنیای Gears of War قابل تجربه هستند، دیدن گیم‌پلی درگیر کننده و جذاب، بازگشت جو تاریک و نسبتا سنگین گذشته و بسیاری از مسائلی که حس و حال یک بازی Gears را ایجاد می‌کنند، تماما در چهارمین قسمت از سری Gears of War قابل مشاهده است. هر اتفاقی که در سه‌گانه گذشته رخ داد، حالا تمام شده است. لوکاست‌ها نابود شده‌اند، گروه Delta از هم پاشیده‌اند و سیاره سرا به کلی تغییر کرده است. حال باید دید این مثلث جی‌دی، دل و کیت در دنیای جدید بازی چگونه عمل خواهند کرد. آیا می‌توانند ابهت آن گروه دلتا را بازگردانند؟ آیا این Gears به همان اندازه عظیم خواهد بود؟ باید منتظر ماند و دید.

نظر شما در مورد Gears of War 4 چیست؟ نظرات خود را با زومجی به اشتراک بگذارید.

با اقتباس از مقاله IGN


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده