// چهار شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲

هر آن چه از بازی Forza Horizon 3 می‌دانیم

پس از تجربه عالی سال گذشته با 6 Forza Motorsport، امسال نوبت برادر کوچک‌تر او، Forza Horizon است. با زومجی همراه باشید تا نگاهی به هر آن چه که از بازی Forza Horizon 3 می‌دانیم بندازیم.

امسال طرفداران سبک ریسینگِ دو جناح ایکس‌باکس و پلی‌استیشن برای بازی‌های بزرگ خود در این سبک لحظه شماری می‌کنند. پلی‌استیشن که پذیرای بازی Gran Turismo Sport است و از سمتی دیگر ایکس‌باکس خود را برای ورود Forza Horizon 3 آماده می‌کند. اما بر خلاف گذشته و به لطف قابلیت Xbox Play Anywhere، علاوه بر دارندگان ایکس‌باکس وان، اعضای پلتفرم ویندوز 10 مایکروسافت نیز به جمع طرفداران سری Forza اضافه خواهند شد. نام Forza که ابتدا با سری Motorsport رفته رفته قدرت گرفت و به بهترین سری ریسینگ نسل هفتم از نظر میانگین نمرات منتقدین تبدیل شد، حال با زیر مجموعه Forza Horizon توانسته طرفداران سبک ریسینگ غیر شبیه‌ساز را به سمت خود بکشاند و به یکی از بهترین‌ها تبدیل شود. نسخه سوم سری Forza Horizon امسال در E3 2016 معرفی شد و با نمایش گیم‌پلی عالی و گرافیک خیره کننده توانست هر معتاد سبک ریسینگ را دیوانه خود کند. اما چه چیز در انتظار ما خواهد بود؟

عظمتی به وسعت استرالیا

این بار در Forza Horizon 3 به استرالیا سفر خواهیم کرد و مهمان فستیوال هورایزنِ این گوشه از دنیا خواهیم بود. به عنوان یکی زیبا‌ترین و متنوع‌ترین کشورهای دنیا، از جنگل‌های انبوه تا سواحل آرام، از شهرهایی با آسمان‌ خراش‌های مختلف تا سحراهای خشک و بی‌آب و علف، این اثر ما را در استرالیا آزاد خواهد کرد. به همین منظور استودیو پلی‌گراند گیمز (Playground Games) قصد دارد تا در این قسمت و به لطف سرزمین پهناور استرالیا، وسیع‌ترین و متمایزترین سری جهان بازی Forza Horizon را خلق کند.

همانند دنیای واقعی، استرالیا در بازی Forza Horizon 3 بسیار عظیم است؛ در حقیقت این قسمت ۲ برابر نقشه Forza Horizon 2 وسعت دارد.  یکی از نکات بسیار مثبت Forza Horizon 3 این است که بر خلاف شماره‌های گذشته، تنوع بی‌نظیری را به لطف کشور استرالیا برای بازیکنان تدارک دیده شده است. زیبایی گوناگون استرالیا به نظر قرار است تماما در این قسمت وجود داشته باشد. از غارهای شگفت‌انگیز و طبیعی استرالیا گرفته که انگار شبیه به فیلم های علمی تخیلی هستد تا عبور از سواحل فوق‌العاده زیبا و گذر از منطقه مشهور The Twelve Apostles و حتی جنگل‌هایی که هر لحظه ممکن است یک درخت ماشین نازنین‌تان را نبود کند همگی در بازی قابل رویت هستند.

forza horizon 3

 تیم سازنده بازی با استفاده از تکنولوژی پیشرفته‌ای سعی کرده گوشه به گوشه‌ی زیبایی استرالیا را در بازی پیاده کند. نه تنها طبیعت این کشور، بلکه آسمان آن نیز زیبا، بزرگ و بی‌کران است

اما همه چیز به محیط‌هایی که در آن‌ها رانندگی خواهید کرد ختم نمی‌شود. هنگامی که در حال رانندگی هستید، هنگامی که از جاده‌های پر پیچ و خم جنگلی عبور می‌کنید، یا حتی زمانی که در صحرا در حال خوش‌گذاری با ماشین خود هستید، چیزی به غیر از جاده و زمین نگاه‌تان را به خود خیره خواهد کرد؛ آسمان! تیم سازنده بازی با استفاده از تکنولوژیی پیشرفته‌ای سعی کرده گوشه به گوشه‌ی زیبایی استرالیا را در بازی پیاده کند. نه تنها طبیعت این کشور، بلکه آسمان آن نیز زیبا، بزرگ و بی‌کران است. رنگ آبی بی‌نظیر آسمان، آفتاب سوزان در جنوب و آفتاب لطیف در شمال، و حتی باران و طوفانی که مستقما روی محیط بازی تاثیر خواهند گذاشت، به طبیعی‌ترین شکل ممکن در بازی پیاده شده‌اند. استودیو پلی‌گراند برای پیاده سازی چنین امری یک دوربین شخصی‌سازی شده 12K HDR تهیه کرده‌ است تا عکس‌های بی‌نظیری از لحظه به لحظه آسمان و محیط بازی ثبت کنند. آن‌ها از این طریق هزاران هزار عکس را تهیه کرده‌اند و آن را به صورت یک ویدیو زمان‌گریز (Timelapse) ۲۴ ساعته شبانه روز تبدیل کردند. با این کار  توانستند یکی از طبیعی‌ترین آسمان‌های دنیای بازی‌ها (Sky Box) را در Forza Horizon 3 پیاده کنند. شما فقط توسط طبیعت بی‌نظیر استرالیا احاطه نخواهید شد، بلکه زیر آسمان کاملا واقعی این کشور رانندگی خواهید کرد.

Forza Horizon 3

چشمان خود را ببندید و وارد گاراژ شوید

هنگامی که وارد گاراژ شدید، بیش از ۳۵۰ مدل ماشین مختلف برای‌تان چشمک خواهند زد. انواع و اقسام ماشین‌ها از کمپانی‌های بزرگ و کوچک که شامل ماشین‌های قبلی سری Forza و ماشین‌های کاملا جدید می‌شوند در سومین قسمت از سری Horizon حضور دارند. نشان اصلی و آیکون بازی Forza Horizon 3 این بار ماشین فوق‌العاده لامبورگینی چنتناریو (Centenario) است که با ظاهر خشمگین و پرقدرت خود آماده است تا با آن در جاده‌های استرالیا جولان دهیم. لیست ۳۵۰ ماشین مختلف این بازی کلاس‌های مختلفی از اتومبیل‌هایی از قبیل آفرود، تروفی تراک‌ها، سدان، شاسی بلند، مسابقه‌ای و حتی ماشین‌های کلاسیک عضله‌ای استرالیایی مانند 74 Sandman را شامل می‌شود. در کنار این لیست پر بار از ماشین‌ها، بخش Barn Finds نیز در بازی وجود دارد و تعداد آن به ۱۵ عدد افزایش یافته است. در این بخش ماشین‌های کلاسیک و با ارزشی در انبارهای مخروبه وجود دارند که با یافتن آن‌ها صاحب ماشین‌هایی که سال‌ها در آن خفته‌اند خواهید شد. این انبارها در گوشه و کنار نقشه بازی قرار دارند و باید با گشت و گذار کامل نقشه آن‌ها را پیدا کنید. ماشین‌هایی مانند Ariel Nomad ،Penhall Cholla و B.J. Baldwin از جمله ۱۵ ماشین‌هایی هستند که در این انبارها پیدا خواهید کرد.

هنگامی که وارد گاراژ شدید، بیش از ۳۵۰ مدل ماشین مختلف برای‌تان چشمک خواهند زد!

طبق عادت سری Forza، شما فضایی منحصر به فردی برای تماشای ماشین، رنگ‌آمیزی آن و عکس‌برداری از اتومبیل خود در اختیار خواهید داشت. در Forza Horizon 3 نیز Action house و Storefront به عنوان بخش‌های اصلی بازی برای چنین منظورهایی طراحی شده‌اند. در بخش Action House بازیکنان قادر هستند تا ماشین‌های خود را خرید و فروش کنند. Action House به عنوان یک هاب یا یک مرکز برای یافتن ماشین‌های جذابی که به دست دیگر بازیکنان طراحی و برای فروش قرار داده می‌شوند محسوب می‌شود. در عین حال نیز بخش جدیدی وجود دارد تا بتوانید به طراحان ظاهری و تیونرهای خودرو که در سرتاسر جهان ماشین‌های خود را به فروش می‌رسانند امتیاز دهید و از این طریق نیز قادر هستید بهترین طراحان و تینورها را جست و جو و ماشین‌های خاص را از آن‌ها خریداری کنید.

با وجود بیش از ۳۵۰ ماشین در ابتدای عرضه بازی، مطمئنا برای انواع و اقسام سلیقه‌ها ماشین‌های متفاوتی وجود خواهد داشت. اما استودیو پلی‌گراند گیمز خوب می‌داند که بسیاری از بازیکنان عاشق شخصی‌سازی ماشین خود هستند. Forza Horizon 3 نیز برای شخصی‌سازی ماشین‌تان هیچ چیز کم نخواهد گذاشت. برای اکثر ماشین‌های موجود در بازی، شخصی‌سازی‌های مختلف بصری و ظاهری وجود دارد. می‌توانید ماشین‌های رالی و آفرود خود را با انواع و اقسام ابزار شخصی‌سازی ظاهری متفاوت کنید. بیش از ۳۰ مدل جدید از رینگ‌های کارخانه‌ای مختلف علاوه بر مدل‌های گذشته سری در اختیارتان قرار خواهند داشت. همچنین برای اولین بار در این سری، کیت‌های مختلف بدنه ماشین‌ها از کمپانی‌هایی مانند راکت بانی و لیبرتی واک برای شخصی‌سازی کامل ماشین در دسترس هستند. در کنار بخش ظاهری ماشین، تیونینگ کامل خودرو با قدرت‌تر از سری گذشته در بازی قرار خواهند گرفت.

در بخش Storefront نیز بازیکنان قادر هستند آخرین دست ساخته خود را به نمایش بگذارند. ظاهر خودرو، تیونینگ ماشین، عکس‌های جذاب و بسیاری از چیزهای دیگر توسط هر بازیکنی در این بخش قرار خواهد گرفت و می‌توانید از کارهای جدید دیگران نیز باخبر شوید و از آن‌ها الهام بگیرید. Storfront و Action House به صورت کامل، یک پارچه و متصل بین ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس وان قابل اجرا هستند.

Forza Horizon 3

شما رییس هستید

در دو نسخه گذشته سری Forza Horizon، شما به عنوان یک شخص غریبه وارد فستیوال مسابقات هورایزن می‌شدید. این بار در Forza Horizon 3، شما رییس هستید! تصمیمات مختلفی در سر راه‌تان قرار خواهد گرفت که روی فستیوال اثر خواهد گذاشت. این که کجا و چه زمانی یک فستیوال برگزار شود یکی از مهم‌ترین تصمیمات بازی خواهد بود. این انتخاب‌ها و چگونگی عملکرد آن‌ها هنوز مشخص نیست و باید منتظر مانند و دید این بخش از بازی چگونه عمل می‌کند. به عنوان رییس فستیوال هورایزن، تنوع کارهایی که می‌توانید در بازی انجام دهید بیشتر از قبل شده است. یکی از این کارها که به نظر بسیار جذاب می‌رسد، این است که قادر هستید هر یک از مسابقات بازی را آن طور که دوست دارید تغییر دهید. این بخش جدید از بازی Blueprint نام دارد. با استفاده از این بخش در بین هزاران مسابقه از قبل طراحی شده بازی قادر هستید یکی از آن‌ها را شخصی‌سازی کنید و با خصوصیات و علایق خود مطابقت دهید.

نشان اصلی بازی Forza Horizon 3 این بار ماشین فوق‌العاده لامبورگینی Centenario است که با ظاهر خشمگین و پرقدرت خود برای جولان دادن در جاده‌های استرالیا بی‌قراری می‌کند

این شخصی‌سازی‌ها شامل تغییر مسیرها، زمان مسابقه، وضعیت آب و هوا، ماشین‌های قابل انتخاب، محدودیت‌های مختلف و موارد دیگر می‌شوند. حتی قادر هستید برای مسابقه‌ای که شخصی‌سازی کرده‌اید یک اسم منحصر به فرد قرار دهید. البته به خاطر داشته باشید که قرار دادن یک اسم می‌تواند بسیار مهم و ضروری باشد، چرا که حتی قادر هستید مسابقه‌ای که ترتیب می‌دهید را با دیگران به اشتراک بگذارید. حتی پوسترهای منحصر به فردی نیز برای مسابقه خود دریافت خواهید کرد. در عین حال می‌توانید در مسابقات شخصی‌سازی شده‌ای که دوستان‌تان ترتیب داده‌اند شرکت و جایزه دریافت کنید.

Forza Horizon 3

همچنین بخش Bucket List همچنان در بازی وجود دارد. باکت لیست به چالش‌های ویژه‌ای گفته می‌شود که باید با یک ماشین خاص، مسافتی خاص را در زمان معین شده‌ای طی کنید. Blueprintها نیز برای این بخش از بازی قابل اجرا هستند. بازیکنان از این طریق چالش منحصر به فرد خود را خلق خواهند کرد و از تمام ابزارهای شخصی‌سازی این بخش که طراحان خود بازی نیز از آن برای طراحی مسابقه‌ها استفاده کرده‌اند بهرهمند خواهند بود. زمان، مسیر، وضعیت هوا، ماشین، سختی و موارد دیگر را در این چالش قرار دهید و آن را برای دوستان خود ارسال کنید و منتظر بمانید که آیا می‌توانند رکورد شما را بزنند یا خیر.

البته کار به عنوان یک رییس در فستیوال هورایزن به همین مورد ختم نمی‌شود. به خاطر داشته باشید که به عنوان یک رییس، یکی از اهداف اصلی‌تان به دست آوردن طرفداران است. چنین امری به این معنی است که باید بهترین رانندگان حاضر در سری Forza Horizon 3 را به سمت مسابقات خود بکشانید. اینجا است که پای درایوآتارها (Driveatar) باز می‌شود. درایوآتارها دیگر به یکی از مهم‌ترین بخش‌های سری Forza  تبدیل شده‌اند و تمامی حرکات و رانندگی‌تان را یاد می‌گیرند. با Forza Horizon 3، درایو‌آتارها گسترده‌تر خواهند شد و حتی قادر هستید آن‌ها را در مسابقات خود وارد یا اخراج کنید. بر خلاف گذشته، کاملا این اختیار را دارید که کدام یک از درایو‌آواتارهای دوستان‌تان در بازی حضور داشته باشند. اگر درایو‌آتارهای آن‌ها در حد و اندازه‌ رانندگی استادانه شما ظاهر نشدند، ‌آن‌ها را اخراج کنید و روی دیگر درایوآتارهای قوی‌تر تمرکز کنید.

Forza Horizon 3

یک دنیای کاملا متصل

بازی Forza Horizon 3 متصل‌ترین و اجتماعی‌ترین بازی ریسینگی که تا به حال ساخته شده خواهد بود. Forza Horizon 3 اولین بازی از سری فورتزا است که از قابلیت Xbox Play Anywhere پشتیبانی خواهد کرد. یک بار که بازی را دیجیتالی خریداری کنید، هم روی ایکس‎‌باکس وان و هم روی ویندوز 10 قادر به تجربه بازی هستید. می‌توانید حتی نیمی از بازی را روی رایانه‌شخصی بازی کنید و سپس ادامه آن را روی ایکس‌باکس وان به اتمام برسانید. اما علاوه بر تجربه شخصی، به لطف قدرت ایکس‌باکس لایو که حالا بازیکنان ویندوز 10 را نیز پوشش می‌دهد، قادر هستید با دوستان خود، بدون در نظر گرفتن این که روی چه پلتفرمی مشغول بازی هستند به رقابت بپردازید. هیچ فرقی نمی‌کند اگر روی ویندوز 10 یا روی ایکس‌باکس وان مشغول به بازی باشید، به هر صورت باز هم می‌توانید با بازیکنان دیگر پلتفرم مسابقه دهید.

در کنار این مورد، بازی Forza Horizon بخش همکاری چهارنفره‌‌ای را به صورت کراس پلتفرم در اختیار بازیکنان قرار خواهد داد. هر مسابقه و هر اتفاقی که به صورت تک نفره در Forza Horizon 3 تجربه کرده‌اید را می‌توان به صورت چهار نفره همراه با دوستان خود روی پلتفرم ایکس‌باکس یا ویندوز 10 تجربه کنید. تا هر مقداری که بازی را به صورت چهار نفره طی کرده باشید، می‌توانید دقیقا از ادامه آن به صورت تک نفره پیش بروید و نیاز نیست چیزی که قبلا با همکاری دیگران طی کرده‌اید را دوباره از اول به صورت تکی بازی کنید.

البته با این همه تغییر و گسترش سری Forza Horizon در این قسمت، می‌توانید انتظار گسترش و تنوع مسابقات را نیز داشته باشید. بیشتر تنوع مسابقاتی که قبلا در بازی تجربه کرده‌ایم، در Forza Horizon 3 قرار خواهند داشت. در کنار آن‌ها نیز مسابقات جدیدی به بازی اضافه شده که مطمئنا می‌توانند سرگرم کننده ظاهر شوند. یکی از این مسابقات Danger Sign Jumps نام دارد. همانطور که از نام این مسابقه مشخص است، در سرتاسر محیط بازی ۵۰ دست‌انداز وجود دارد که باید با پرش از روی آن‌ها به رکورد جدید دست پیدا کنید. این بخش از بازی نیز در کنار بخش‌های Drift Zones و Speed Traps قرار می‌گیرد.

 

Forza Horizon 3

موزیک، به وسعت تمام سبک‌ها

Forza Horizon 3 قصد دارد تا یک بازی ریسینگ بی‌نقص، فوق‌العاده و کامل را ارایه کند

حتی جایگاه شما به عنوان رییس فستیوال نیز در بخش موزیک بازی تاثیرگذار خواهد بود. در Forza Horizon 3، آهنگ و موزیکی پخش خواهد شد که شما عاشق آن هستید. ایستگاه‌های رادیویی سری گذشته هورایزن مانند Base Arena و Horizon Pulse در بازی قرار دارند. اما علاوه بر آن‌ها، ایستگاه‌های جدیدی برای سبک‌هایی مانند هیپ‌هاپ، هوی راک، پانک و بسیاری دیگر در بازی وجود دارند. اما این پایان کار نیست. به لطف نرم‌افزار Groove Music، قادر هستید هر آهنگی که خودتان می‌خواهید را گلچین کنید و در هنگام رانندگی آن‌ها را گوش دهید. توسط وب، رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس، آیفون، اندروید و ویندوز فون قادر هستید تمامی آهنگ‌های مورد نظر را در پلی‌لیست خود مدیریت کنید و از طریق قابلیت OneDrive، از گوش دادن به آن‌ها در بازی لذت ببرید.

بازی Forza Horizon 3 از هر جهت گسترش یافته است. Xbox Play Anywhere درهای جدیدی را برای ایجاد گیم‌پلی اجتماعی‌تر، گسترده‌تر و جذاب‌تر گشوده است و با وجود بخش همکاری چهار نفره، Action House و Storefront در کنار بیش از 1000 کلوپ که بازیکنان قادر به ایجاد آن هستند و از همه مهم‌تر، قابلیت شخصی‌سازی مسابقات و به اشتراک‌گذاری آن‌ها، همه و همه بازیکنان ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 را به طور کامل به یکدیگر متصل خواهد کرد. علاوه بر آن، بخش آنلاین بازی کاملا با بخش آفلاین گره خورده و به راحتی می‌توانید به مسابقه با دیگران بپردازید. مسابقات Rivals ،Online Free Roam و بخش جدید Online Adventure از همان ابتدا برای بازیکنان Froza Horizon 3 در دسترس قرار خواهند داشت.

به نظر می‌رسد که حالا با ورود Forza Horizon 3، می‌توانیم خود را آماده یک ریسینگ ناب و بی‌نقص کنیم. اثری بسیار گسترده و متنوع همراه با گیم‌پلی بی‌نظیر و گرافیک خیره کننده درست چیزی است که یک طرفدار سبک ریسینگ می‌تواند از سومین قسمت از سری Forza Horizon انتظار داشته باشد. اما بهتر است برای نتیجه گیری در مورد کیفیت نهایی بازی، تا زمان انتشار آن منتظر بمانیم.

نظر شما در مورد بازی فورزا هورایزن 3 چیست؟ با تجارب نابی که دو قسمت قبل خلق کردند آیا برای شما هم انتظار تجربه بازی سخت شده است؟ دیگر چیزی تا ۶ مهر باقی نمانده است.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده