نویسنده: فرشید معتمد
// جمعه, ۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۶

گزارش زومجی از مراسم گیمینگ MSI در بازار موبایل ایران

شرکت MSI مراسم اختصاصی را در طبقه‌ی دوم بازار موبایل برگزار کرد. این مراسم با هدف نمایش و معرفی لپ‌تاپ‌های گیمینگ ام‌اس‌آی و فرآهم آوردن فرصتی برای آزمودن تجربه‌ی کاربری آنها از نزدیک بود. برای خواندن جزئیات خبر با زومجی همراه باشید.

تعداد زیادی از دوستداران محصولات گیمینگ، گروهی که اغلب رده‌ی سنی جوانان و نوجوانان را در برمی‌گیرد به این مراسم آمده بودند و در جلوی غرفه برای ثبت نام و دریافت برگه‌ی قرعه کشی و تخفیف صف کشیده بودند و با توجه به ازدحام بازدیدکنندگان مدت قابل توجهی صرف این موضوع و مهر زدن برگه‌ها می‌شد.

msi

شهریار شاکی یکی از موفق‌ترین و پر افتخارترین گیمرهای  ایرانی هم در مراسم به دعوت ماتریکس حضور داشتند و دقایقی را به سخنرانی برای حضار اختصاص دادند. شهریار شاکی از چگونگی ورودش به عرصه‌ی بازی‌های کامپیوتری و مخصوصا دنیای وارکرفت صحبت کرد، از مصائب خود در ابتدای تجربه‌ی این بازی، این که چگونه با ممارست طولانی مدت و خستگی ناپذیر در آن مهارت پیدا کرده و چگونه به مسابقات جهانی راه یافته است گفت و سرانجام نتایج و مسابقاتی را که شرکت داشته و مقام‌های کسب شده (مخصوصا در بازی استارکرفت) را برای مخاطبان بازگو کرد. او همچنین به درستی اشاره کرد که اینترنت ایران برای ما گیمرها فاجعه است (البته به نظر من اطلاق فاجعه برای چنین وضعیتی که تازه پس از چندین سال پیگیری از طریق وزارت زیرساخت و شرکت زیرساخت حاصل شده خوش‌بینانه به نظر می‌رسد!). شهریار سپس به سوالات حاضران پاسخ گفت و مواردی را برای حرفه‌ای شدن در این عرصه به مشتاقان بازی توصیه کرد.

این مراسم با حضور نماینده‌ی ویژه‌ی MSI  آقای یانگ برگزار شد. او طی سخنانِ کوتاهی از دلایل برتری لپ‌تاپ‌های گیمینگ MSI صحبت کرد و از قابلیت‌های ویژه و فناوری‌های اختصاصی به کار رفته در آنها سخن گفت. در همین حال حاضران هم پس از نام نویسی و دریافت برگه‌ی قرعه کشی و تخفیف به انتهای غرفه هدایت می‌شدند تا واقعیت مجازی را با HTC Vive و  یکی از بازی‌های استیم تجربه‌ کنند.

محصولاتی که به نمایش گذاشته شد شامل سری‌های معروف گیمینگ و مدل‌های قدرتمندی مانند GT80 2QE TITAN SLI، GE62 6QD APACHE PRO و GT72S 6QF هم می‌شد. دستگاه GT80 2QE TITAN SLI، پرچمدارِ مدل‌های به نمایش گذاشته شده دارای دو کارت گرافیک GTX 980 در استاندارد برد‌های کوچک MXM بود و برای به رخ کشیدن کارایی بالای آن، بنچمارک سنگینِ  Unigine Heaven 4.0  روی آن در حال اجرا بود. این بنچمارک فشار زیادی روی تراشه‌ی گرافیکی وارد می‌کند و از گزینه‌های خوب برای سنجش کارکرد خنک کننده‌ها و وضعیت حرارتی دستگاه است. از طرفی این رویداد با یکی از گرم‌ترین روزهای سال در پایتخت همراه شد و بنابراین می‌توانست محک خوبی برای این مدل قدرتمند باشد. بر طبق مشاهدات من با اینکه خروجی‌های خنک کننده هوای داغی را خارج می‌کردند، اما بدنه‌ی دستگاه اصلا داغ نبود و بنابراین دفعِ حرارت به خوبی انجام می‌شد. روی دستگاه دیگری که برای دمو گذاشته شده بود هم بازی Street Fighter در حال اجرا بود و برخی حضار به نوبت مهارت خود را با آن امتحان می‌کردند. قابلیت جالب و کاملا تعیین کننده در این دستگاه‌ها پشتیبانی از G-Sync در نمایشگر است که گیم‌پلی را به طرز کاملا موثری روان و بدون اشکال نمایش می‌دهد و وجود آن برای لپ‌تاپ گیمینگ از مانیتورهای پی‌سی هم ضروری‌تر است.

البته مسئولین ماتریکس هر از گاهی از کاربرانی که قصد کار با لپ‌تاپ‌ها را داشتند درخواست می‌کردند که به دستگاه‌ها دست نزنند یا آنها را لمس نکنند که در نگاه اول در تناقض با اهداف چنین مراسمی به نظر می‌رسید. اما در سوی دیگر این رویداد نسبتا جدید، چیزی که در این مراسم به چشم می‌آمد شور و شوق گیمرها برای دیدن محصولات رده بالای گیمینگ ام‌اس‌آی و تجربه‌ی بازی و کار با آنها بود، محصولاتی که در رده‌های مختلف قیمتی – از ۳ یا ۴ میلیون تومان تا مدل رده حرفه‌ای ۲۰ میلیونی – در غرفه به نمایش گذاشته شده بود و مشخصات هر یک هم با جزییات در کنار هر محصول قابل بررسی بود. حتما می‌دانید که تعدادی از جدیدترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ را قبلا در زومجی بررسی کرده‌ایم و اگر قصد خرید داشته باشید می‌توانید از آنها به عنوان مرجعی برای انتخاب مدل مورد نظر خود استفاده کنید.

msi

به جز تجربه‌ی رایگان بازی با هدست واقعیت مجازی HTC Vive، جوایزی که برای قرعه کشی در نظر گرفته شده بود شامل برخی لوازم جانبی مانند هدست از برند Steel Series، کوله پشتی و اشیای تزئینی مانند کلاه، عروسک و بالشت با لوگوی سازنده می‌شد که قرار شد در پایان مراسم به حاضرین اهدا شود. در اواخر مراسم بود که در اقدامی عجیب یکی از مسئولین ماتریکس درخواست کرد از عکس برداری مراسم خودداری کنیم. اما در پاسخ به جویا شدنِ من درباره‌ی علت این مورد با اصرار مجدد ایشان مواجه شدیم، هر چند که مشخص نشد وقتی همکاران ما و حتی بازدیدکنندگان همگی در حال ضبط و عکس برداری از مراسم بودند، اصولا چرا چنین درخواستی مطرح شده و اگر برای پوشش مراسم از رسانه‌ها دعوت صورت گرفته، چرا باید چنین منعی وجود داشته باشد. البته برخلاف این مورد، متولیان دیگر این رخداد گفتند که محدودیتی برای پوشش مراسم نداریم و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و حتی دعوت کردند که تا انتهای مراسم همراه باشیم.

فارغ از خواست کاربران برای برپایی بیشتر چنین رویدادهایی از سمت تمامِ نمایندگان محصولات حرفه‌ای صنعت پی‌سی و گیمینگ، امیدوارم Matrix بر خلاف ماه‌های گذشته اهتمام بیشتری به وارد کردن به موقع محصولات MSI و پشتیبانی آنها ( شامل کارت گرافیک، مادربرد، لپ‌تاپ و محصولات جانبی) از خود نشان دهد و تقاضای کاربران ایرانی را -همان‌گونه که از فعالیت‌های تبلیغاتی شرکت ام‌اس‌آی در ایران برمی‌آید - بیش از پیش پاسخگو باشد و برای برگزاری مراسم اینچنینی هم سازماندهی بهتر و حرفه‌ای‌تری را تدارک ببیند.

تهیه شده در: زومجی


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده