// سه شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲

بهترین هدست‌های گیمینگ کنسول ایکس‌باکس وان

یکی از مهم‌ترین محصولاتی که تجربه گیمینگ را به مراتب جذاب‌تر می‌کند، هدست‌های خوش‌ساختی هستند که لایه‌های صدا و موسیقی‌ را به خوبی در گوش ما پخش می‌کنند. پس اگر به دنبال خرید یک هدست بسیار خوب برای کنسول خود هستید با زومجی همراه شوید.

بدون شک می‌توان گفت موسیقی و صداگذاری یکی از مهم‌ترین ارکان‌ یک بازی به شمار می‌روند. یک موسیقی عالی می‌تواند یک بازی خوب را برای همیشه جاودانه کند. اثری مانند Skyrim و موسیقی‌های فوق‌العاده‌اش را به یاد دارید؟ حتی آن موسیقی اصلی بازی Max Payne که در ابتدای این اثر به شکلی عجیب مجبورمان می‌کرد تا انتها آن را گوش کنیم. راه دور نرویم، همین موسیقی‌های Dark Souls 3 به طرز شگفت‌انگیزی دیوانه‌کننده هستند و یا اثری مانند The Last of Us به تنهایی با آهنگ‌های خود با روح و روان ما بازی کرد. نه تنها موسیقی، بلکه صداگذاری‌ها نیز از اساسی‌ترین بخش‌های یک بازی محسوب می‌شوند و با کیفیت خود می‌توانند عیار و وزن هر چیزی را در یک بازی مشخص کنند. صدای شلیک گلوله‌ها، صدای در هم شکستن متریال‌های مختلف و بسیاری از چیزهای دیگر که به بازی عمق می‌دهند. اما باور کنید نوع و جنس ابزاری که توسط آن به این صداها گوش می‌دهید تاثیر فوق‌العاده زیادی روی کیفیت آن‌ها دارد. یک سیستم صوتی خوب یا یک هدست «Headset» با کیفیت می‌تواند لایه‌هایی از صداها، موسیقی‌ها و ملودی‌هایی را به گوش‌تان برساند که هرگز با یک سیستم معمولی قادر به شنیدن و حتی درک آن‌ها نیستید. پس بهتر است یک بار برای همیشه سر کیسه را شل کنیم و بهترین هدست موجود برای سیستم بازی خود را خریداری کنیم. مطمئنا ابزاری مانند هدست، از جمله وسایلی هستند که خرج کردن برای آن‌ها هیچ پشیمانی‌ای در بر نخواهد داشت. پس با زومجی همراه باشید تا با معرفی ۷ عدد از برترین هدست‌ های مناسب کنسول ایکس‌باکس وان بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

Headset (2)

Plantronics Rig Flex LX

هدست پلانتورنیکس ریگ فلکس ال‌ایکس با برچسب قیمت ۱۳۰ دلاری خود، به عنوان یک هدست سیمی، کمی گران به نظر می‌رسد. اما این هدست در مقابل پولی که از خریدار می‌گیرد، راحتی، کیفیت گفت و گوی عالی و صدایی بالانس و تمیز را به آن‌ها هدیه می‌دهد. شما قادر هستید ساعت‌ها این هدست را روی سر و گوش‌های خود بگذارید بدون آن که خسته شوید. می‎توانید انواع اقسام صداهایی با بیس سنگین و یا سبک را گوش کنید و از آن‌ها لذت ببرید. چیزی که کیفیت این محصول را بالاتر می‌برد این است که در هنگام استفاده از آن به راحتی قادر هستید جزئیات ریز صداها و حتی سمت و سویی را که این صداها از آن‌ها شنیده می‌شوند، به خوبی متوجه شوید.

این هدست همراه با یک دانگل عرضه شده که به کنترلر ایکس باکس وان متصل می‌شود. به جای دکمه‌هایی که مخصوص کم و زیاد کردن صدا هستند و هرگز نمی‌توان متوجه شد که میزان صدا چقدر است، روی این دانگل کنترلری برای کم و زیاد کردن صدا وجود دارد که کار را بسیار راحت‌ کرده است. همچنین از طریق آن قادر هستید بین گفت و گو و خود بازی صدا را تنظیم کنید و به بالانس دلخواه برسید. وجود درگاه AUX، از بین برنده‌ی نویز برای استفاده از میکروفون  و به صورت کلی، کیفیت بالای ساخت، باعث شده تا این محصول یکی از هدست‌های بسیار خوب کنسول ایکس‌باکس وان لقب بگیرد.

Headset (1)

Turtle Beach Ear Force XO One

اگر فکر می‌کنید که هدست ریگ ریفلکس ال‌ایکس قیمت بالایی دارد، محصول مختص کنسول ایکس‌باکس وان ترتل بیچ ایر فورس با برچسب قیمت ۸۰ دلاری، کیفیت بسیار خوبی در عملکرد خود به شما ارایه می‌دهد. اگرچه جزییات صداهای پخش شده توسط این هدست نسبت به محصول ریگ ریفلکس ال‌ایکس کمتر است، اما با این حال انواع و اقسام صداهایی که در محیط بازی‌ها خلق می‌شوند را خیلی خوب ‌می‌شنوید. نکته‌ی جالب در مورد هدست ایر فورس این است که هنگام چت کردن صدای خود را نیز در این هدست خواهید شنید که حداقل می‌توان تن صدای خود را هنگام گفت و گو با دیگران بسنجید.

این محصول که از طریق سیم به دسته کنسول متصل می‌شود، وزن بسیار کمی دارد و برای استفاده در مدت طولانی باعث اذیت شدن گوش‌ها نمی‌شود. یکی از معدود اشکالات این محصول این است که گوشی‌های هدست ایر فورس در کوچک‌ترین سایز خود قرار دارند. به همین منظور، این محصول برای افرادی که گوش‌های بزرگی دارند هدست کاملا راحتی نخواهد بود.

polkstriker

Polk Audio Striker Pro ZX

هدست پُلک آودیو استرایکر پرو زد ایکس دارای آداپتور مخصوص برای نسل اول کنترلرهای ایکس‌باکس وان است که خروجی ۳.۵ میلی‌متری ندارند. این هدست برچسب قیمتی ۱۰۰ دلاری دارد و گوشی آن به اندازه کافی بزرگ و راحت است. همچنین یک دانگل که روی آن دکمه‌های تنظیم صدا و گفت و گو تعبیه شده برای کنترلر‌های مایکروسافت طراحی شده است. البته این هدست یک نسخه به نام P1 دارد که آداپتور آن مختص به کنترلرهایی است که دارای خروجی ۳.۵ میلی‌متری هستند و به همین جهت قیمت ارزان‌تری دارند. در غیر این صورت کیفت صدای ZX و P1 با هم برابری می‌کنند  و هر دو از طریق سیم به دسته کنسول متصل می‌شوند.

kingston hyperx

Kingston HyperX Cloud Revolver

کینگستون هایپررایکس کلاود ریوُلور اولین سری از هدست گیمینگ است که شرکت کینگستون آن را تولید کرده است. شاید با خود بگویید که نسخه‌های HyperX Cloud و Cloud II چرا در این لیست حضور ندارند، اما باید بدانید که این دو محصول توسط شرکت‌هایی دیگر تولید شده‌اند و  فقط توسط کینگستون اصلاح شده‌اند. اما هدست Cloud Revolver مستقیماً از سوی خود این شرکت تولید شده است.

در نگاه اول، هدست کلاود ریولور چهره‌ و ظاهری پرخاشگر دارد که احتملا بسیاری از گیمرها پس از دیدن این محصول به آن علاقمند می‌شوند. زیر چهره‌ی خشن این محصول، تکنولوژی بسیار نیرومند و قابل اطمینانی گنجاده شده است. با پرداخت حدود ۱۲۰ دلار، یک درایور ۵۰ میلی‌متری و یک میکروفون ضد نویز جداشدنی همراه این محصول خوش قیافه نصیب‌تان خواهد شد. گوشی‌های این محصول توسط فوم‌هایی با تراکم بالا ساخته شده‌اند که باعث می‌شوند اسپیکرها کمی جلوتر از گوش‌ها قرار بگیرند. این کار باعث شده تا صداها کمی بازتر به گوش شنونده برسند. اگر واقعاً قصد خرید یک هدست با کیفیت، خوش ساخت و کاربردی را دارید، بدون در نظر گرفتن قیمت، باید به فکر خرید یک کینگستن هایپرایکس کلاود ریولور باشید.

لازم به ذکر است که اگر دسته ایکس‌باکس شما جزو ورژن‌های قدیمی محسوب می‌شود و فاقد ورودی جک ۳.۵ میلی‌متری است، باید آداپتور آن را به صورت جداگانه تهیه کنید. در غیر این صورت نیازی به خریداری اجزای اضافی نیست و سیم موجود در بسته این هدست کارها را انجام می‌دهد.

astro

Astro A50

هدست آسترو  اِی۵۰ با این‌که یک جفت گوشی سنگین وزن دارد، اما به راحتی می‌توانید بدون این‌که روی گوش‌هایتان احساس درد کنید، از این محصول برای ساعت‌ها لذت ببرید. با  وجود پخش‌ کننده‌های واقعی سراند «Surround»، المان‌های صوتی را به خوبی خواهید شنید. همین موضوع باعث شده تا لذت تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی و انجام بازی‌های ویدیویی بسیار جذاب شود. شما توسط این هدست قادر خواهید بود تا صدا و جهات شلیک گلوله یا قدم زدن و دویدن را به خوبی تشخیص دهید. البته با این‌که این هدست به شکل بی‌سیم به کنسول متصل می‌شود، اما برای گفت و گوهای گروهی، باید آداپتور این محصول را به دسته ایکس‌باکس وان خود متصل کنید: شاید کمی نادرست باشد که این محصول بسیار قوی به شکل کامل از سیستم بی‌سیم استفاده نمی‌کند. وقتی که قیمت آن را نیز ببینید بیشتر از این‌ها نسبت به این موضوع دلسرد می‌شوید. با برچسب قیمت ۳۰۰ دلاری Astro A50 ، شما یک هدست بسیار خوش‌ساخت و فوق‌العاده با کیفیت خریده‌اید که تنها مشکل آن این است برای گفت و گو‌های گروهی باید از طریق آداپتور از آن استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که صدایی که این هدست اجرا می‌کند بسیار گرم است و کمی با بالانس محصولاتی دیگر فرق دارد. این محصول برای تمامی کنسول‌های پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360 و رایانه‌های شخصی نیز قابل استفاده است.

اگر از بابت پول نگرانی‌ای ندارید، پیشنهاد می‌کنم حتما نگاهی به ورژن‌های Halo هدست Astro A50 داشته باشید.

x800

Turtle Beach Elite 800X

تِرتِل بیچ یکی از معروف‌ترین کمپانی‌هایی است که هدست‌های آن بسیار محبوب به شمار می‌روند. ورژن الیت ۸۰۰ایکس نیز از این قاعده مستثنی نیست. در هنگام تماشای فیلم، گوش دادن به موزیک یا انجام یک بازی ویدیویی، تمام تنظیمات اکولایزشن این هدست عالی هستند. اگر از آن دست اشخاصی هستید که بین بالانس صدای پایین، متوسط و بالا چیزی خنثی را ترجیح می‌دهید، این هدست بهترین عملکرد را برای شما به ارمغان می‌آورد؛ این موضوع درست برعکس محصول Astro A50 عمل کرده که صداهایی گرم‌تر را تولید می‌کند.

البته این هدست ایرادی نیز دارد. همان‌قدر که کیفیت پخش صدای این محصول عالی است، اما از طرفی دیگر گفت و گو توسط این هدست کیفیت پایینی دارد. تنها به همین خاطر بازخوردها نسبت به این محصول در شبکه ایکس‌باکس لایو منفی بوده است. این محصول نیز همانند هدست آسترو برچسب قیمتی ۳۰۰ دلاری دارد. اما اگر از این محصول برای بازی زیاد استفاده می‌کنید، بهتر است به خاطر مشکلات چت کردن توسط این هدست، محصول آسترو را انتخاب کنید. اما اگر زیاد اهل چت کردن نیستید، مطمئن باشید از پخش صدای این محصول بسیار خوشحال خواهید بود.

siberia 800

SteelSeries Siberia X800

تعداد زیادی از هدست‌ها وجود ندارند که همانند هدست‌های SteelSeries H Wirless هواخواه داشته باشند. نسخه X800 این سری مختص کنسول ایکس‌باکس وان طراحی شده است. این هدست خوش ساخت توسط سیستم صوتی سراند دالبی خود، شنونده را در صداها و موسیقی شناور می‌کند. این هدست بی‌سیم دارای یک میکروفون بسیار با کیفیت نیز هست که می‌تواند تجربه بازی کردن را به مراتب افزایش دهد. به دلیل عدم وجود درگاه ۳.۵ میلی‌متری در دسته کنسول ایکس‌باکس وان، دارندگان این محصول باید همیشه هدستی مناسب آن خریداری کنند. هدست Siberia X800 علاوه بر کیفیت بسیار بالای خود، با دارا بودن کابل مخصوص چت برای کنسول ایکس‌باکس وان، یک انتخاب ایده‌آل به شمار می‌رود. این محصول نیز قیمتی بین ۳۰۰ تا ۲۵۰ دلاری دارد که یک انتخاب بسیار مناسب برای افرادی که از نظر مالی مشکلی با خرید چنین محصول‌های ندارند به شمار می‌رود.

به طور کلی می‌توان گفت که ابتدا باید جیب خود را بسنجید و سپس به انتخاب این هدست‌ها بپردازید. اگر بودجه کمتری دارید، باید به فکر خرید هدست‌های سیمی باشید که در بین آن‌ها محصول کینگستون هایپررایکس کلاود ریوُلور بهترین عملکرد را از خود به جا گذاشته است. اگر بودجه بیشتری دارید SteelSeries Siberia 800 بهترین انتخاب از بین هدست‌های بی‌سیم به شمار می‌رود.

منبع: IGN


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده