فاجعهای که مایکروسافت با Halo: The Master Chief Collection به وجود آورد
Halo: The Master Chief Collection در تاریخ ۱۱ نوامبر برای
منتشر شد و تنها هدف
با این بازی فروش بیشتر کنسول نسل هشتمی بود و کاربرانی که این بازی را در تعطیلات سال نو خریداری کردند، نتوانستند در آن روزها از بخش آنلاین بازی لذت ببرند. استودیوی ۳۴۳ تا امروز بروزرسانیهای زیاد و حجیمی را برای این بازی منتشر کرده و با این حال، هنوز هم بخش آنلاین بازی به درستی کار نمیکند! دو بازی
از یوبیسافت و
از سونی هم در زمان عرضه دارای مشکلات زیادی بودند، اما این دو بازی در حال حاضر تقریبا به درستی کار میکنند. احتمال به پایان رساندن یک مسابقه در بخش آنلاین این بسته وجود دارد، اما برای انجام این کار باید مشکلات زیادی را پشت سر بگذارید. به عنوان مثال وارد شدن به یک مسابقهی کوچک زمان زیادی را از شما میگیرد. اما اجازه دهید با یکدیگر نگاهی به مشکلات اصلی بخش آنلاین Halo: The Master Chief Collection بیندازیم:
لیست بازیکنان Halo Combat Evolved
وارد شدن به یک مسابقه حدود یک دقیقه و بیست و نه ثانیه طول کشیده است. اما این تنها مشکل بخش آنلاین Halo Combat Evolved نیست، زمانی که وارد مسابقه شوید احتمال ظاهر شدن شما در کنار تیم دشمنان وجود دارد! متاسفانه تلاش دوباره هم هیچ فایدهای نداشته و باری دیگر همین اتفاقات برای اِستَنتون رخ داده است.
لیست بازیکنان Halo 2 Anniversary
وارد شدن به اولین مسابقه حدود ۲ دقیقه و ۴۵ ثانیه طول کشیده است. پس از این انتظار طولانی منتظر یک مسابقهی هیجانانگیز با دوستان خود نباشید، چراکه احتمال کرش شدن بازی وجود دارد. در تلاش بعدی اِستَنتون حدود ۷ دقیقه و ۵۰ ثانیه برای وارد شدن به یک مسابقه صبر کرده است!
لیست بازیکنان Halo Championship
پس از ۱۹ دقیقه صبر و انتظار برای انجام یک بازی، اِستَنتون دست از تلاش برداشته است!
لیست بازیکنان Team Slayer
پس از ۲۰ دقیقه صبر و انتظار، اِستَنتون باری دیگر دست از تلاش برداشته است!
لیست بازیکنان Halo 2 Classic
یافتن یک مسابقه ۳ دقیقه و ۱۰ ثانیه طول کشیده است. با این حال اگر وارد مسابقه شدید سعی کنید نمیرید، چراکه ثانیهشماری که زمان وارد شدن به بازی را نشان میدهد روی ثانیهی ۴ گیر میکند.
لیست بازیکنان Halo 3
یافتن یک مسابقهی ساده ۲ دقیقه و ۵۰ ثانیه طول کشیده است
لیست بازیکنان Halo 4
مشکلات همچنان ادامه دارد. این بار یافتن یک مسابقه ۳ دقیقه طول کشیده است.
لیست بازیکنان Big Team Battle
پس از ۱۱ دقیقه انتظار و وارد شدن به بازی، سیستم آنلاین به صورت خودکار اِستَنتون را از بازی بیرون انداخته است.
لیست بازیکنان Team Hardcore
۴ دقیقه و ۱۰ ثانیه انتظار برای ورود به مسابقه و پس از آن بازی شما در ثانیهشمار ۹ قفل میکند.
مشکلات بخش آنلاین کالکشن مسترچیف فقط به زمان انتظار خلاصه نمیشود، اما دو بازی Halo 3 و Halo 4 در وضعیت بهتری قرار دارند و احتمال تمام کردن یک مسابقه بدون بروز مشکلات در این دو بازی بیشتر است. Halo 1 و Halo 2 در بخش آنلاین مشکلات زیادی دارند و یافتن مسابقه و به اتمام رساندن آن در این دو بازی تقریبا غیرممکن است. برخی اوقات در زمان یافتن مسابقات سیستم بازی قفل میکند و کاربران مجبورند یک بار دیگر وارد بازی شوند. برخی اوقات در زمان یافتن مسابقات بازی کرش میکند و به هیچوجه هم نمیتوانید وارد تیمی که دوستانتان قرار دارد شوید. حتی اگر برای وارد شدن به گروه دوستان خود تلاش کنید، سیستم آنلاین بازی شما را در تیم مقابل و در برابر دوستانتان قرار میدهد! برخی اوقات مسابقات با یک الی دو بازیکن آغاز میشود و در بازی Combat Evolved اگر تیمی زمین مسابقه را ترک کند، بازی تا اتمام زمان داده شده ادامه مییابد. اگر از صبر کردن خسته شدید و دوست دارید به منوی بازی بازگردید، جملهی «خارج شدن از یافتن مسابقه» برخی اوقات برای همیشه روی صفحه میماند. کالکشن مسترچیف باگهای زیادی دارد و اگر لیست بخشهایی که در بازی به درستی کار میکنند را در اختیار شما قرار دهیم زمان کمتری را از شما گرفتیم. از تنظیم کنترلر بازی تا باگهایی که در دستآوردها وجود دارد، گوشهای از مشکلات دیگر این کالکشن است. مایکروسافت همیشه از این بسته به عنوان یک System Seller (نرم افزاری که موجب فروش کنسول می شود) یاد می کرد و دلیل انتشار عجولانهی کالکشن مسترچیف هم همین بود. تعطیلات سال نوی میلادی بهترین زمان ممکن برای خرید کنسول است و چه زمانی بهتر از عرضهی یکی از بزرگترین بازیهای تاریخ و فروش بیشتر کنسول وجود دارد؟ باوجود بستههای بروز رسانی زیادی که تا به حال برای بازی منتشر شده، اما همچنان بخش آنلاین بازی به درستی کار نمیکند.
واقعیت این است که اهدای بازی رایگان و حساب کاربری گلد ضررهای وارد شده را جبران نمیکند. مردمی که با هزار امید و آرزو این بسته را برای بازی کردن در زمان تعطیلات سال نوی میلادی خریدند ناامید شدند و بازی رایگان جبران آن لحظات از دست رفته که یک بار در سال اتفاق میافتد را نمیکند. مایکروسافت به جای عرضهی یک بازی کامل که میتوانست به خوبی خاطرات گذشتهی ما را بازگرداند، تنها به فکر فروش کنسول خود بود و یک بازی ناتمام را عرضه کرد. فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکسباکس مایکروسافت همیشه در صحبتهای خود دم از ارائهی بهترین تجربه به مخاطبان ایکسباکس وان میزند. اما بزرگترین بازی آنها، باعجله و ناتمام عرضه شد.
نکته: این مقاله ترجمهی مستقیم از وبسایت VG247 است و صرفا دیدگاه زومجی محسوب نمیشود.
منبع: