// پنجشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۰

استریم بازی های ایکس‌باکس 360 به ویندوز ۱۰ می‌آید

ظاهرا پشتیبانی از بازی‌های ایکس‌باکس 360 در ایکس‌باکس وان برای مایکروسافت کافی نبوده و حالا ردموندی‌ها تایید می‌کنند این بازی‌ها به وسیله‌ی قابلیت استریم از ایکس‌باکس وان روی ویندوز ۱۰ اجرا خواهد شد. با زومجی همراه باشید.

قابلیت‌ استریم بازی‌های ایکس‌باکس وان روی ویندوز ۱۰ موضوعی بود که مایکروسافت بهمن سال پیش در کنفرانسی اختصاصی از آن رونمایی کرد. این قابلیت به دارندگان ایکس‌باکس وان اجازه می‌دهد تا بازی‌های خود را روی دستگاه‌هایی که از ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کنند، به صورت استریم اجرا کنند. در جریان E3 2015 و کنفرانس مایکروسافت، این شرکت از قابلیت پشتیبانی بازی‌های ایکس‌باکس 360 در ایکس‌باکس وان رونمایی کرد و حالا مایکروسافت این بازی‌ها را هم به صورت استریم به ویندوز ۱۰ می‌آورد تا هر چه بیشتر، اکوسیستم دنیای گیم خود را گسترش دهد.

مایکروسافت همچنین این به این موضوع اشاره داشت که برخی قابلیت‌ها مانند پشتیبانی از کینکت و هر سخت‌افزار دیگر در بازی‌های ایکس‌باکس 360، به ایکس‌باکس وان نخواهند آمد. سخنگوی ایکس‌باکس گفت که قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل قرار بود در زمان عرضه‌ی ایکس‌باکس وان وجود داشته باشد، اما کار هماهنگی دو سیستم زمان‌بر و بسیار سخت بود.

در حال حاضر قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل برای کاربران Preview ایکس‌باکس در دسترس است و در تعطیلات سال جاری میلادی در دسترس همگان قرار می‌گیرد. در حال حاضر مایکروسافت لیست ابتدایی از بازی‌های ایکس‌باکس 360 را اعلام کرده و قرار است این مقدار به صدها بازی دیجیتالی و فیزیکی برسد. سیستم‌هایی مانند DVR و استریم برای همه‌ی بازی‌های ایکس‌باکس 360 پشتیبانی شونده در ایکس‌باکس وان، قابل استفاده خواهند بود.

منبع: engadget


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده