// چهار شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۱

یوشیدا: تریلر پلی‌استیشن 3 بازی The Last Guardian «دست‌کاری» شده بود

به تازگی طی مصاحبه‌ای که سایت کوتاکو با رییس استودیوهای جهانی سونی، شوهی یوشیدا داشته، مشخص شده تریلری که سونی برای اولین‌بار از The Last Guardian روی پلی‌استیشن3 منتشر کرده بود، نمایش‌دهنده‌ی چگونگی اجرای واقعی بازی نبوده است. بلکه سازندگان برای کنفرانس سونی، آن را از لحاظ فنی «دست کاری» کرده بودند.

شوهی یوشیدا در حاشیه‌ی E3 2015 به کوتاکو گفت:«حقیقتش، بازی روی نرخ فریم خیلی پایین‌تری اجرا می‌شد.» از قضا همینطوری که مراحل ساخت جلوتر می‌رفت، سازندگان برای اجرای چشم‌انداز بزرگ‌شان بر روی پلی‌استیشن3 به مشکل برخورده بودند. در این لحظه بود که کیت‌های توسعه‌ی پلی‌استیشن4 از راه رسیدند و این راه‌حل تمام مشکلات گروه بود. به این ترتیب، بازی در سال ۲۰۱۲ به پلی‌استیشن 4 کوچ کرد.

یوشیدا گفت:

سرعت پروسه‌ی ساخت بازی در سال ۲۰۱۱ شدیدا پایین آمده بود. گروه با یک عالمه مشکلات تکنیکی مواجه شده بود. بازی با سرعت لازم اجرا نمی‌شد. ویدیویی که ما بر روی پلی‌استیشن3 نشان دادیم، دست‌کاری شده بود. بازی روی نرخ فریم خیلی پایین‌تری اجرا می‌شد. برخی ویژگی‌های بازی هنوز غایب بودند. کاملا مشخص بود که تیم سازنده می‌بایست در زمینه‌ی ویژگی‌های بازی‌شان، خیلی چیزها را فدا می‌کردند. اما در همین وضعیت بود که پلی‌استیشن4 از راه رسید. یک‌دفعه محیط ساخت و توسعه‌ی بازی فراهم شد. بنابراین، در سال ۲۰۱۲ بود که مطمئن شدیم برای رسیدن به گرافیک ایده‌آل‌مان، باید به پلی‌استیشن4 کوچ کنیم.

همچنین یوشیدا درباره‌ی شایعه‌‌هایی که می‌گفتند معمار ارشد پلی‌استیشن4، مارک سرنی بعد از کناره‌گیری کارگردان The Last Guardian، فامیتو یودآ برای نجات پروژه به سوی استودیوی تیم‌ایکو شتافته است نیز صحبت کرد:

مارک خیلی وقت است که دارد به تیم‌ها و پروژه‌های انحصاری ما در زمینه‌ی فنی مشاوره می‌دهد. نه تنها او، بلکه گروه فنی مرکزی ما از امریکا و بریتانیا دارند به سازندگان بازی کمک می‌کنند.

در پایان ناگفته نماند فامیتو یودآ درنهایت دوباره به پروژه‌ی The Last Guardian بازگشت، درحالی که استودیوی خودش، GenDesign‌ را هم رهبری می‌کند.

منبع:Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده