نویسنده: مرتضی تقوی
// سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۲

نمایش گیم‌پلی بازی مبارزه‌ای Street Fighter 5 در کنفرانس سونی

بازی مورد انتظار Street Fighter V که در کنسول‌های خانگی فقط برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد، بخشی از کنفرانس سونی در E3 را به خود اختصاص داد. در کنار نمایش این بازی، دو شخصیت جدید نیز در صف مبارزان آن قرار گرفتند. 

با مبارزه‌ی شخصیت Birdie از Street Fighter Alpha و شخصیت Cammy از Street Fighter 2 در نمایش نسخه‌ی جدید این مجموعه، دو مبارز جدید به لیست شخصیت‌های بازی جدید Street Fighter V اضافه شدند.

این دو شخصیت و به همراه جزئیاتی از نسخه‌ی بتای این بازی، دقایقی پیش در کنفراس خبری سونی در نمایشگاه E3 2015 معرفی شدند.

بر طبق اظهارات کپ‌کام و سونی، نسخه‌ی آزمایشی این بازی اول مرداد به علاقه‌مندان عرضه خواهد شد.

شخصیت Birdie که از نسخه‌ی Alpha 3 در بازی Street Fighter حضور نداشت و اکنون به بازی اضافه شده است، از معدود شخصیت‌هایی است که از مهارت‌های چندگانه ی V-Skills بهره می‌برد که لازمه‌ی تمام آنها مصرف غذا و نوشیدنی است.

شخصیت Birdie قادر است که موزی را بخورد و پوست آن را روی زمین بیاندازد و بنابر‌این اگر حریف نزدیک شود زمین می‌خورد. او می‌تواند به بطری نوشیدنی نیز ضربه زده و آن را به طرف حریفِ بی‌حرکت در سمت دیگر زمین مبارزه پرتاب کند و همچنین یک دونات را ببلعد.

Birdie برای V-Trigger خودش یک فلفل داغ را می‌خورد و وضعیت و نیرویش را افزایش می‌دهد و از این طریق حملاتش، به خصوص bull charge هایش، را مرگبار‌تر می‌کند. در فن مخصوصش او حریف را در زنجیر می‌پییچد و از او به عنوان جا‌خالی استفاده می‌کند.

شخصیت Cammy هم مثل همیشه سریع و مرگبار است. او بسیاری از حرکات گذشته‌اش، از جمله Spiral Arrow، Cannon، Spike و Cannon Strike را حفظ کرده است. فن مشت چرخشی (Spin Knuckle) او اکنون به فن V اش تبدیل شده است و به او اجازه می‌دهد تا به شخصیت‌هایی که سعی می‌کنند با توپ‌های آتشین کنترل فضا را در اختیار بگیرند نزدیک شود.

فن V-Trigger به شکل قابل توجهی توانایی او برای فشار آوردن و غلبه کردن بر دشمنانش افزایش داده است. وقتی او در این حالت قرار دارد، فن Spiral Arrow از بدن حریفش هم رد می‌شود، حتی اگر طرف مقابل مشغول گارد گرفتن و دفاع باشد.

کپ‌کام همچنین آب سردی بر پیکر شایعاتی ریخت که عنوان می‌کردند Street Fighter 5 احتمالا برای ایکس‌باکس‌وان هم عرضه خواهد شد، و این دست شایعات را رد کرد.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده