نویسنده: محسن وزیری
// دوشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۱

تماشا کنید: اولین تریلر گیم پلی بازی DOOM از کنفرانس بتسدا [E3 2015]

امروز در کنفرانس E3 بتسدا شاهد تریلر کاملی از گیم‌پلی DOOM بودیم که تصویری از نسخه‌ی جدید این بازی به همگان ارائه کرد، تصویری تماماً خون و خشونت. با مشاهده‌ی این تریلر همراه زومجی باشید.

تریلر با محیط ترسناک و ساکت یک ایستگاه فضایی متروک آغاز می‌شود اما ثانیه‌ای بعد غوغای بی‌پایانی سر می‌گیرد که لحظه‌ای شما را آرام نمی‌گذارد. دشمان‌های هیولامانند نسخه‌ی کلاسیک DOOM، این بار با گرافیکی مثال‌زدنی بازگشته‌اند و ظاهراً قوی‌تر از همیشه هستند. شلیک کردن به آن‌ها تنها یکی از راه‌های نابودکردنشان است، چرا که یک ویژگی کاملاً جدید به بازی اضافه شده و آن هم کشتن دشمنان با ضربات مشت و مبارزات تن به تن است. این مبارزات بسیار خشن هستند و جدا کردن اعضای بدن دشمنان به امری عادی در بازی تبدیل شده است. می‌توانید پای یکی از آن‌ها را جدا کنید با همان پا به سرش ضربه بزنید یا از یک لبه‌ی بلند روی سر آن‌ها بپرید و به یک حرکت سرش را از بدنش جدا کنید.

بعد از مرگ هرکدام از آن‌ها آیتم‌هایی از بدنشان رها می‌شود که شامل سلامتی و گلوله‌های بیشتر هستند. لاشه‌ی بی‌جان دشمنان روی زمین باقی می‌ماند و با توجه به تعداد بسیار زیاد آن‌ها، احتمالاً با کپه‌های بزرگی از این موجودات روبه‌رو خواهید شد که نسخه‌های قدیمی بازی را تداعی می‌کند.

با اینکه مبارزات تن به تن سراسر خون و خشونت هستند و دیدن آن‌ها بسیار لذت‌بخش است، بخش زیادی از لذت بازی بر عهده‌ی اسلحه‌های گوناگون آن است. در این تریلر از اسلحه‌های شات‌گان، سوپر شات‌گان، اسلحه‌ی اتوماتیک سنگین، اسلحه‌ای پلاسمایی و ارّه استفاده شد. جابه‌جایی بین آن‌ها توسط منوی دایره‌مانندی انجام می‌‌شود که هنگام بازخوانی‌اش زمان بازی کند می‌شود تا راحت‌تر اسلحه را انتخاب کنید.

همچنین حرکات عمودی بیشتری به گیم‌پلی بازی افزوده شده که شامل پرش‌های دوگانه و پرش‌های طولانی‌تر به کمک جت‌پک هستند. همچنین می‌توانید لبه‌ی پلتفرم‌ها و سطوح مختلف را هم بگیرید و یا به لطف محیط بسیار گسترده که شامل آیتم‌های فراوانی است، دشمنان را بدون استفاده از اسلحه و شاید تنها با هل دادن آن‌ها از لبه‌ای به اعماق جهنم بفرستید.

خشونت بازی تنها منحصر به کشتن هیولاها نمی‌شود. در جایی از تریلر شخصیت بازی دست جنازه‌ی یکی از انسان‌های درون ایستگاه را قطع می‌کند تا با اسکن کردن آن، وارد اتاق دیگری شود. خودت شخصیت اصلی هم البته از این خشونت مصون نیست، چرا که در صحنه‌ای نه چندان دلپذیر در اواخر تریلر می‌بینیم که یکی از هیولاهای اصلی بازی هر دو دست شما را قطع می‌کند و سپس به سراغ سرتان می‌رود و خوشبختانه یا متأسفانه، تریلر اینجا به پایان می‌رسد.

بازی DOOM اواسط سال ۲۰۱۶ برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود.

دانلود ویدیو

منبع: Gamespot

برای اطلاع از آخرین اخبار بتسدا در نمایشگاه E3 روی عکس زیر کلیک کنید:

bethesda-e3-2015

[alert variation="alert-info"]زمان‌بندی کنفرانس‌ها به وقت تهران و همچنین عناوین بازی‌ها را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید. [/alert]

[alert variation="alert-warning"]برای مشاهده کلیه اخبار، مقالات و حواشی مربوط به E3 2015 به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید [/alert]


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده