// شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۵

معرفی بازی‌هایی که 2015 E3 را شگفت‌انگیز خواهند کرد

دیگر بر کسی پوشیده نیست که E3 سال ۲۰۱۵ شگفت‌انگیز خواهد بود. اما یک سری بازی هستند که با معرفی آن‌ها همه چیز رویایی‌تر خواهد بود و E3 امسال را به‌یادماندنی خواهد کرد. شاید نام مافیا ۳ و The Last Guardian کافی باشد!

فیل اسپنسر

وزغ‌های بی‌اعصاب

مایکروسافت به شکل بسیار مفرط‌آمیزی به بازی Battletoads اشاره کرده است. بعد از مدیریت فیل اسپنسر در راس کار بخش سرگرمی ایکس‌باکس مایکروسافت، شاهد آن هستیم که او برای احیا کردن بازی‌های پرطرفدار گذشته تلاش می‌کند. یکی از این بازی‌ها نیز Battletoads نام دارد. استودیو انگلیسی رِیر که در سال ۱۹۹۴ این بازی را ساخت، تا به اکنون دیگر سمت این اثر نرفت اما  شخصیت‌های این بازی در دیگر کارهای آن‌ها نظیر Kinect Sports Rivals دیده شده‌اند. همچنین این وزغ‌های دوست داشتنی، چندی پیش نیز در بازی مستقل Shovel Knight حضور داشتند. در سال ۲۰۰۲ مایکروسافت استودیو رِیر را تصاحب کرد و سال گذشته نام تجاری Battletoads را در لیست پرونده‌های خود قرار داد. همچنین  خود فیل اسپنسر با پوشیدن پیراهنی با لوگوی Battletoads در کنفرانس CES به شکل غیر مستقیم ساخت این بازی را تایید کرد. با این‌که خبر رسمی از معرفی آن بیان نشده است، اما نمایش آن در کنفرانس مایکروسافت می‌تواند بسیار عالی باشد.


 

E3 2015 (2)

یک کالکشن ارزشمند از بازی‌های رِیر

خیلی ناامید کننده است که طرفداران جوان بازی‌های ویدیویی با اسم و رسم رِیر آشنایی ندارند. استودیویی که از استعداد آن به خاطر پروژه‌های کینکتی درست استفاده نشد. اما از سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ آن‌ها یکی از بزرگان صنعت بازی بود. خلق بازی‌هایی نظیر Donkey Kong Country ، سری Banjo-Kazooie، Killer Instinct، Golden Eye، Perfect Dark، Jet Force Gemini و Conker توانست شهرت درخشانی را از آن این استودیو کند. اکثر این بازی‌ها‌ توسط نینتندو منتشر شده بودند و برخی از آن‌ها با قرار دادهای مختلف توسط مایکروسافت نیز به بازار عرضه شد. یک سری از این بازی‌ها و نام تجاری آن‌ها مانند Donkey Kong در انحصار نینتندو باقی مانده است و برخی دیگر با به خدمت گرفتن رِیر توسط مایکروسافت در اختیار آن‌ها قرار گرفت. با مدیریت ضعیف مایکروسافت این نام‌ها رفته رفته زیر خاک دفن و بازی‌های متوسط کینکت در دستور کار رِیر قرار گرفت. در این بین آثاری نظیر Jet Force Gemini به کل فراموش شدند و خوشبختانه نام بازی‌هایی چون Banjo Kazooie، Pefrect Dark، Conker و Killer Instinct همچنان زنده است. حال با تغییر مدیریت مایکروسافت اتفاقات خوبی را برای استودیو رِیر و نام بازی‌های دوست داشتنی‌ آن‌ها شاهد هستیم. بازسازی Killer Instinct که هر ساله در حال پیش است و اشارات مستقیم مسئولین و بازی‌سازهای ایکس‌باکس، امید را به دل هواداران بازگردانده است. در این بین بازی Phantom Dust نیز در دست ساخت است. خبر خوب این است که فیل اسپنسر قول داده تا رِیر با بازی‌های درخشان خود به روزهای اوج باز گردد اما دیگر چیزی که می‌تواند فریاد شادی را سر دهد، یک کالکشن ارزشمند از بازی‌های استودیو رِیر است. بازی‌های ریر که همه عاشق آن‌ها هستند به علاوه کمی تغییرات و بهبود در وضوح و گیم‌پلی آن‌ها و در آخر جمع کردن آن‌ها در یک بسته و عرضه در سرتاسر جهان؛ بهترین کالکشن تاریخ!


 

prey 2

زنده کردن نام Prey 2

نمایش Prey 2 در E3 سال ۲۰۱۱ یکی از گیراترین نمایش‌هایی بود که در آن زمان در معرض عموم قرار گرفت. آن نسخه از بازی به شدت بین درگیری اولین سازنده بازی یعنی Human Head و ناشر آن یعنی بتسدا قرار گرفت و در پی آن نیز بتسدا به طور رسمی اعلام کرد بازی Prey 2 کنسل شده است. اما بعدها شایعه‌ای درز کرد که استودیو آرکین (Arkane) سازنده بازی Dishonored ساخت نسخه بعدی Prey 2 را در دست گرفته است. شاید از نظر فنی Prey 2 مرده باشد، زیرا حال با تغییر سازنده آن می‌توان گفت که احتمال دارد این بازی با نامی جدید به غیر از Prey در دست ساخت باشد. حال که کمپانی بتسدا در E3 امسال کنفرانس مختص به خود را دارد، می‌توان امید داشت که آن نمایش فوق‌العاده سال ۲۰۱۱ زنده شده و می‌توان دیر یا زود آن را با دست پخت استودیو آرکین چشید.

Far-Cry-4

ملاقاتی دوباره با Far Cry

Far Cry 4 تنها در شش ماه توانست به فروش ۷ میلیون نسخه‌ای برسد و خود را از انتظارات یوبی‌سافت فراتر نشان دهد. از آن جایی که یوبی‌سافت بازی‌های موفق خود را هر ساله عرضه می‌کند، حال انتظار می‌رود تا نمایش نسخه جدیدی از بازی Far Cry را شاهد باشیم. چنین اتفاقی نیز ممکن است برای بازی Watch Dogs رخ دهد اما به نظر نمی‌رسد این بازی هنوز آمادگی پیشروی در بازی‌های سالانه یوبی‌سافت را داشته باشد. البته امیدواریم با نمایش Far Cry جدید، حسی تکراری به ما دست ندهد و چیزی جدید را تجربه کنیم.

prince of persia

Hero

هیچ اطلاعی از این بازی نداریم، حتی نمی‌دانیم سبک آن چیست. تنها چیزی که از آن خبر داریم این است که Hero نام پروژه مخفی کمپانی یوبی‌سافت است. چند سالی می‌شود که کمپانی یوبی‌سافت در انتهای کنفرانس خود همیشه یک بازی اسرارآمیز به نمایش می‌گذراد؛ نمایشی شگفت‌انگیز و فوق‌العاده با گرافیکی خیره کننده (که البته بعدها این گرافیک افت می‌کند!). حال احتمال می‌رود که قرار است بعد از نمایش بازی‌هایی نظیر The Division، Assassin’s Creed: Syndicate و Rainbow Six: Siege شاهد یک سورپرایز باشیم. شاید هم Hero نام رمزی Prince of Persia باشد که اخیرا شایعاتی در مورد نمایش آن منتشر شده است. چیزی که مشخص است، دست پُر بودن یوبی‌سافت از بازی‌های متعدد است.

Deus Ex

اسکوئرانیکس و عقب ماندن از قافله

درست است که اسکوئرانیکس در این باره حرفی نمی‌زند اما هر ناشری دوست دارد تا در جاده بازی‌های سالانه‌ای نظیر Call of Duty و Assassin’s Creed برای خود یک بازی داشته باشد و به این شکل برخی از پیش بینی‌های مالی را تضمین کند. اسکوئرانیکس نمی‌تواند برای عرضه سالانه روی Just Cause حساب باز کند و Tomb Raider نیز در حال حاضر با امضای قرار دادی در انحصار مایکروسافت است. با این ترتیب Deus Ex و Hitman باقی می‌مانند. هر دو بازی محبوب هستند اما می‌توان گفت که Dues Ex به علت داستان‌های سیاسی خود در کنار گیم‌پلی متنوع، طرفداران بیشتری دارد. می‌دانیم این بازی در E3 امسال حضور خواهد داشت اما آیا با توجه به محبوبیت آن، باید Deus Ex را در صف بازی‌های سالانه ببینیم؟ یا شاید اسکوئرانیکس فکری دیگر برای عقب نماندن از قافله کرده باشد.

mafia 3

ملاقاتی دوباره با مافیا

Mafia 3 نیز دارای داستان‌های مختلفی پشت سر خود است. Mafia 2 که از سال ۲۰۰۴ در دست ساخت بود و در سال ۲۰۱۰ منتشر شد نیز مشکلات فراوانی را با خود به همراه داشت. سازنده این بازی 2K Czech که آخرین بازی خود یعنی Top Spin را در سال ۲۰۱۱ منتشر کرد، تا به امروز در سکوت فرو رفته و هیچ بازی دیگری را منتشر نکرده است. حال که ۵ سال از عرضه آخرین شماره Mafia می‌گذرد و استودیو 2K Czech نیز بازی دیگری را منتشر نکرده، به نظر می‌رسد امسال شاهد به نمایش در آمدن Mafia 3 باشیم.

Gears of war

Gears of War 4

Gears of War جدید توسط راد فرگوسن رهبری می‌شود. شخصی که با سه شماره اول این بازی و همکاری در ساخت BioShock Infinite شناخته می‌شود. اما مهم‌ترین چیزی که در مورد این بازی وجود دارد، این است که طرفداران آن چه تحولی را شاهد خواهند بود؟ شخصیت‌های جدید، داستان جدید، دشمنان جدید؛ همه و همه سوالات بزرگی هستند که در سر طرفداران سرسخت سری Gears of War می‌چرخد. مطمئنا اولین نمایش این بازی شگفت‌انگیز خواهد بود.

Star-Wars-Visceral

Star Wars اما این‌بار به دست ویسرال گیمز

یکی از مهم‌ترین کارهای کمپانی الکترونیک آرتز، تمرکز بر روی بازی‌های Star Wars است. یکی از آن‌ها که به دست استودیو دایس ساخته می‌شود  Battlefront نام دارد. اما پروژه دیگری از سری بازی‌های Star Wars به دست استودیویی ساخته خواهد شد که در کارنامه خود سری بازی Dead Space دیده می‌شود. استودیویی که شخصیت‌های بزرگی از جمله امی هنینگ که سابقا در استودیو Naughty Dog مشغول بود، حال در استودیو ویسرال گیمز بر روی Star Wars تمرکز دارد. اطلاعاتی از این بازی در اختیار نیست اما بازی در حال ساخت این استودیو قرار است یک ماجراجویی در دنیای جهان باز جنگ ستارگان باشد.

The-last-guardian

نمایش The Last Guardian

این روزها شایعات در مورد این بازی همه جا دیده می‌شود و شاید بعضی‌ها حتی از دیدن آن نیز خسته شده باشند. اما باید قبول کرد که نمایش این اثر در کنفرانس سونی، یکی از شگفتی‌های E3 سال ۲۰۱۵ خواهد بود. یک بازی شناخته شده که نزدیک به ۹ سال از معرفی و ساخت آن می‌گذرد و سازنده آن نیز کارنامه فوق‌العاده‌ای دارد. The Last Guardian به راحتی می‌تواند باعث رقم زدن یک E3 عالی باشد.

[alert variation="alert-info"]زمان‌بندی کنفرانس‌ها به وقت تهران و همچنین عناوین بازی‌ها را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید. [/alert]

[alert variation="alert-warning"]برای مشاهده کلیه اخبار، مقالات و حواشی مربوط به E3 2015 به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید [/alert]

منبع: The Verge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده