بازی Anthem آینده روشنی خواهد داشت [EA Play 2019]
تقریبا هیچ سازندهای نه در دنیای هنر هشتم و نه در سرتاسر هیچ صنعت/هنر دیگری نیست که اثر تازهی خود را با صفاتی خالی از تعریف و تمجید، توصیف کند. به همین خاطر وقتی بِن اروینگ، تهیهکنندهی اصلی Anthem در EA Play 2019 مصاحبهای داشت و از پرشده از امید بودن تصویر استودیوی سازندهی از آیندهی این بازی حرف زد، همانقدر که نمیشد بر او خردهای گرفت، نمیشد حرفش را هم باور کرد. او باور دارد که بزرگترین هدف تیم آفرینندهی Anthem طی سال میلادی جاری، شنیدن نظرات افرادی تأثیرگذار در دنیای بازیهای ویدیویی و صد البته تمامی بازیکنان به هدف انتشار The Cataclysm (بستهی الحاقی/آپدیت بزرگ بازی) به بهترین شکل ممکن است. آپدیتی که هماکنون وارد فاز تست توسط مخاطبان شده است و فاصلهی زیادی با انتشار نهایی ندارد. علاوهبر این، اروینگ چهار ماه آغازین عرضهی Anthem و آیندهی آن را در دل مصاحبهی جدید و مورد اشاره، اینچنین توصیف میکند:
مسیرپیمایی دیوانهواری بوده است. ما در چهار ماه اخیر، درسهای زیادی آموختهایم که فکر میکنم یکی از مهمترینهایشان، گوش دادن به واکنشهای مخاطبان بوده است. ما بهصورت جدی زمانی را صرف تلاش برای انتشار این آپدیت بهصورت آزمایشی و در دسترس برای عامه کردیم تا مطمئن شویم که به بازیکنانمون میگوییم: «هی! این چیزیه که ما فکر میکنیم خیلی هیجانانگیزه!» فقط میخواهیم بهروزرسانی بازی را در اختیارشان بگذاریم و به آنها این پیام را مخابره کنیم که «بیایید و به ما بگویید واقعا چه مواردی را دوست دارید و چه مواردی را دوست ندارید.» اینگونه ما از خواستههای طرفداران، چیزهای بیشتری یاد میگیریم.
او حتی در صحبتهای خود اشاره میکند که هنگام بهروزرسانی کردن بازیهایی همچون «انتم»، بیشتر از نظرات سازندگان، نظرات بازیکنان هستند که اهمیت دارند. اگر آنها بستهی الحاقی نزدیک به عرضه را دوست دارند، پس آن بستهی الحاقی عالی است. در غیر اینصورت آنها نظراتشان را به ما میگویند و بایوور برای اعمال این نظرات، تلاش میکند.
در این بین، با آن که صحبتهای اروینگ به هیچ عنوان نادرست نیستند، عجیب به نظر میرسد که باتوجهبه وجود تجربههایی مشابه با شکست Anthem، اعضای بایوور بهتازگی درسشان مبنی بر لزوم گوش دادن به مخاطب را یاد گرفتهاند! درحالیکه اندکی توجه به مشکلات پیشآمده برای بسیاری از محصولات ویدیوگیمی مشابه، شاید باعث میشد از همان ابتدا به ساکن، Anthem عرضه موفقی روی پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی داشته باشد.
بن اروینگ: آیا Anthem آیندهای دارد؟ بله. آنطور که ما شنیدهایم، آیندهی روشنی هم دارد. میدانید، مسئله همانچیزی است که گفتم. ما طی ماههای گذشته، درسهای زیادی گرفتهایم. ما واقعا میخواهیم بازی را بهتر کنیم. ما فکر میکنیم «انتم» حقیقتا میتواند تبدیل به بازی فوقالعادهای شود. ما میدانیم که کارهایی برای انجام دادن داریم. فقط میخواهیم با جامعهی مخاطبان همکاری کنیم تا درکنار یکدیگر، از بازی چیزی بسازیم که همگان از آن میخواهند.
نظر شما چیست؟ آیا هنوز کوچکترین امیدی نسبت به رستگاری Anthem دارید یا این بازی را مرده، نابودشده و بدون هیچگونه آیندهای میبینید؟