نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۶

اطلاعات جدید The Last of Us Part II در E3 2018؛ از تایید بخش چندنفره تا جزییات گیم پلی

نیل دراکمن، کارگردان بازی The Last of Us Part II، امروز با حضور در برنامه E3 Coliseum، اطلاعاتی از گیم‌پلی بازی ارائه کرده است. 

The Last of Us Part II بدون شک یکی از مورد انتظار‌ترین بازی‌های ویدیویی حال حاضر است که با وجود نداشتن تاریخ انتشار مشخص، خیلی‌ها بی‌صبرانه منتظر تجربه آن هستند. این بازی دیروز و در جریان کنفرانس سونی در E3 2018، نمایشی واقعا جذاب و شگفت‌انگیز داشت و مخصوصا صحنه‌های نمایش داده‌شده از گیم‌پلی بازی، تحسین علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی را برانگیخته‌اند. البته در این بین افرادی مثل مدیر استودیو ایداس هم با انتشار توییتی اعلام کرده بودند که گیم‌پلی‌ای که سونی از بازی به نمایش گذاشت، واقعی نیست و بیش از حد سینمایی شده است. البته مدیر این استودیو خیلی زود توییت خود را پاک و از ناتی‌داگ هم بابت این موضوع عذرخواهی کرد و دلیل مساله پیش آمده را به تفاوت‌ها بین دو زبان فرانسوی و انگلیسی ربط داد. 

اما از این مسائل که بگذریم، امروز نیل دراکمن، کارگردان بازی The Last of Us Part II، در برنامه E3 Coliseum جف کیلی حاضر شد و در آن، اطلاعات بیش‌تری از گیم‌پلی بازی به اشتراک گذاشت. بر این اساس، هدف اصلی گیم‌پلی بازی The Last of Us Part II، ارائه دادن حس تنش به بازیکنان خواهد بود؛ به این صورت که در طول بازی، همواره یک نوع تنش و استرس دائمی بر فضا حاکم خواهد بود و بازیکن هم آن را حس خواهد کرد. همچنین به گفته دراکمن، در این نسخه از بازی شاهد ارتباط بیش‌تری بین الی و محیط خواهیم بود؛ بدین ترتیب که مثلا الی تعامل بیش‌تری با اشیا محیطی خواهد داشت و فرضا، می‌تواند از زیر موانع یا از روی آن‌ها به شکلی طبیعی‌تر رد شود یا حتی از اشیایی که در محیط هستند، برای زنده ماندن استفاده ببرد. 

The Last of Us 2

تاریخ انتشار بازی زمانی اعلام خواهد شد که به انتشار آن خیلی نزدیک باشیم

از طرف دیگر، ناتی‌داگ تلاش زیادی کرده تا هوش مصنوعی دشمنان را بهبود ببخشد و این مساله، فقط به مبارزات خلاصه نمی‌شود؛ بلکه در طول بازی، با دشمنانی رو‌به‌رو خواهیم شد که رفتاری شبیه به یک انسان واقعی دارند. به عنوان مثال، اگر به صحبت‌های رد و بدل شده بین دشمنان گوش بدهید، آن‌ها همدیگر را با اسم صدا می‌زنند و هرکدام، هویت خودشان را دارند. به‌علاوه هوش مصنوعی در تمامی موقعیت‌ها سعی در ارائه رفتاری واقع‌گرایانه خواهد داشت. مثلا اگر آن‌ها جسد یکی از دوستان‌شان را در نقطه‌ای پیدا کنند، به شکل طبیعی دچار ترس خواهند شد و سعی خواهند کرد زودتر با افرادی که شاید در فاصله دورتری باشند، ارتباط برقرار کنند و آن‌ها هم خیلی زود خودشان را به محل حادثه خواهند رساند!

همچنین با اینکه در نسخه Left Behind هم الی به عنوان یک شخصیت قابل‌بازی حضور داشت، ولی در این نسخه به مراتب کنترل این شخصیت و تجربه بازی با او، حس و حال متفاوتی خواهد داشت؛ چرا که اولا الی از لحاظ سنی بزرگ‌تر شده است و از طرف دیگر، گیم‌پلی بازی به مراتب گسترده‌تر از قبل است و فرضا، مواردی مثل مبارزات، مخفی‌کاری یا حتی ساخت و ساز کاملا وارد سطح جدیدی شده‌اند. نیل دراکمن در کل، گیم‌پلی بازی را «یک تجربه جدید» می‌داند که قرار است گزینه‌های متعددی را در تمام بخش‌ها در اختیار بازیکنان قرار بدهد و آزادی‌عمل بالایی را به آن‌ها ارائه کند. البته شخصیت‌پردازی بهتر، فقط در انحصار الی نیست و به گفته دراکمن، حتی آنتاگونیست‌های بازی هم شخصیت‌پردازی پیچیده‌ای خواهند داشت و اصلا، قرار نیست که با یک سری شخصیت صرفا بد طرف باشیم؛ بلکه آن‌ها هم خصوصیات اخلاقی و رفتاری پیچیده‌ای خواهند داشت. 

The Last of Us 2

ویژگی‌های جدید گیم‌پلی بازی، به‌ویژه در زمینه مبارزات بیش‌تر به چشم خواهند آمد. برای مثال، یک ویژگی جدید اضافه‌شده به بازی، جاخالی دادن است که در مبارزات تن به تن و نزدیک نقش مهمی ایفا خواهد کرد. در مجموع، سیستم مبارزات بازی به شکلی خواهد بود که هر بازیکن، بسته به سلیقه خودش با دشمنان مبارزه کند و به همین دلیل هم سبک بازی کردن و پشت سر گذاشتن مراحل توسط یکی از بازیکنان، ممکن است با بازیکن دیگر تفاوت خیلی زیادی داشته باشد و هرکدام از آن‌ها، از یک شیوه مبارزه استفاده کنند. این مساله در رابطه با مخفی‌کاری هم صدق می‌کند و سازندگان سعی کرده‌اند مخفی‌کاری در بازی شکلی طبیعی داشته باشد. فرضا دیگر قرار نیست که صرفا با نشستن روی زمین وارد یک حالت «مخفی کاری» شوید؛ بلکه مواردی مثل ارتفاع گیاهانی که در لابه‌لای آن‌ها مخفی شده‌اید، روی میزان مخفی بودن شما در بازی تاثیر دارند. 

استودیو ناتی‌داگ در بازی Uncharted 4 یک سری المان‌های جهان‌باز به بازی اضافه کرد و با اینکه با یک داستان خطی طرف بودیم، اما برخی محیط‌های بازی به شکلی بودند که بازیکن می‌توانست در آن‌ها به گوشه و کنار منطقه هم سرک بکشد. حال چنین ویژگی‌هایی، در The Last of Us 2 حتی پررنگ‌تر از قبل حضور خواهند داشت و با اینکه با یک داستان خطی طرف هستیم، ولی دراکمن محیط بازی را «بسیار بزرگ» معرفی می‌کند و اعتقاد دارد که بازیکنان، در این محیط بزرگ به حد کافی برای حرکت کردن یا کار‌های دیگر، آزادی‌عمل خواهند داشت. همچنین در این محیط، تقریبا هیچ جای امنی وجود ندارد و همیشه باید منتظر حمله ناگهانی از طرف دشمنان باشید و با آن‌ها مبارزه کنید. 

The Last of Us 2

بازی قطعا دارای بخش چندنفره خواهد بود، ولی هنوز جزییاتی از آن ارائه نشده است

با اینکه در تریلر پخش‌شده از بازی، فقط دشمنانی انسانی را مشاهده کردیم، ولی این بدین معنی نیست که در بازی، خبری از موجودات آلوده به بیماری نخواهد بود؛ بلکه چنین موجوداتی هم در بازی حضور خواهند داشت و حتی این بار، شاهد رفتار‌های جدیدی از جانب آن‌ها هستیم که البته این رفتار‌ها و تغییرات آن‌ها نسبت به نسخه اول بازی، کاملا توجیه داستانی خواهد داشت و علت آن در طول بازی شرح داده خواهد شد. همچنین این موجودات، نه فقط برای الی که حتی برای دشمنان انسانی وی هم یک تهدید محسوب می‌شوند و شاید همین مساله بتواند صحنه‌های جالبی را در گیم‌پلی بازی رقم بزند. 

دراکمن در بخش پایانی صحبت‌های خود همچنین اشاره کرد که نمایش ارائه‌شده در کنفرانس سونی، در منطقه جکسون کانتی جریان دارد؛ جایی که الی وظیفه محافظت از آن را بر عهده دارد ولی به مرور، شرایط بدتر و بدتر می‌شود و مشکلات مختلفی به‌وجود می‌آیند. همچنین صدای راوی تریلر، مربوط به جوئل است که به گفته دراکمن، جوئل «جایی در همان حوالی» حضور دارد! کارگردان بازی همچنین اعلام کرد که هنوز، زمان زیادی تا انتشار بازی باقی مانده است و تاریخ انتشار The Last of Us 2 هم فقط زمانی اعلام خواهد شد که به انتشار بازی نزدیک شده باشیم. 

به عنوان مورد پایانی هم امروز، آنتونی نیومن و کرت مارگنائو، از سازندگان بازی، تایید کرده‌اند که در نسخه دوم The Last of Us، شاهد بخش چندنفره هم خواهیم بود و حالت Faction هم در این نسخه برمی‌گردد. البته اطلاعات بیش‌تری در مورد بخش چندنفره بازی ارائه نشده و صرفا، حضور آن تایید شده است. 

The Last of Us 2

با اینکه دراکمن توضیحات مفصلی در مورد بازی ارائه کرده است، اما بامداد فردا پنل رسمی بازی The Last of Us 2 هم برگزار خواهد شد که در آن، احتمالا اطلاعات بیش‌تری هم از این ساخته ناتی‌داگ به اشتراک گذاشته خواهد شد و ما هم سعی خواهیم کرد آن‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم. به‌علاوه هفته آینده می‌توانید در قالب یک مقاله تکمیل و مفصل، تمام اطلاعات و تئوری‌های مرتبط با این بازی را مطالعه کنید. 

نظرات خود را در مورد اطلاعات ارائه‌شده از بازی با زومجی به اشتراک بگذارید. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده