// سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱

تحلیل کنفرانس سونی در E3 2017

سونی با نمایش ندادن بسیاری از بازی‌های مورد انتظار در کنفرانس مطبوعاتی خود در E3 2017، انتظارات برای رویداد PSX 2017 را افزایش داد.

کنفرانس سونی انتظار دارندگان پلی‌استیشن 4‌ را برای فرارسیدن سال ۲۰۱۸ مشکل‌تر کرد

کنفرانس‌‌های مطبوعاتی بدون شک مهم‌ترین بخش رویدادهای هر ساله نمایشگاه E3 هستند و هرچند کمپانی‌های بزرگی مانند یوبی‌سافت و بتسدا در سال‌های اخیر نقشی مهم در افزایش هیجان E3 ایفا کرده‌اند، اما در سکوت نینتندو، این سونی و مایکروسافت هستند که مسیر یک سال آینده صنعت بازی‌های ویدیویی را مشخص می‌کنند. از سال ۲۰۱۵ به اینور سونی کنفرانس‌های قابل قبولی را ارائه کرده و همین موضوع باعث شده که طرفداران انتظاراتی بیش از حد از کنفرانس‌های سونی داشته باشند. به ویژه نمایش تماشایی و هیجان‌انگیز سونی در E3 2016، باعث شد تا بازیکنان خط مشی جدیدی را برای سونی تصور کنند که البته رونمایی از بازی‌هایی مانند God of War ،Death Stranding یا Spider-Man بی تاثیر در این تصور نبود. با نگاهی به یک سال گذشته می‌بینیم که سونی قصد دارد تا رویداد منحصر به فرد Playstation Experience را گسترش دهد و البته تقسیم بازی‌ها برای رونمایی در چند کنفرانس، سیاستی است که به نظر می‌رسد سونی با تمرکز بیشتر روی پلی‌استیشن اکسپرینس نسبت به E3 دنبال آن است.

پیش از آغاز نمایشگاه E3 2017 در مقاله‌ای از انتظارهایی گفتیم که از سونی برای برگزاری یک کنفرانس به‌یاد ماندنی، داریم. در این مقاله که اکنون می‌توانید باری دیگر به آن نگاهی بی‌اندازید، فهرستی از بازی‌ها را آوردیم که انتظار داشتیم حداقل نمایش کوتاهی داشته باشند و از آن مهم‌تر در نهایت از تاریخ عرضه این‌ بازی‌ها مطلع شویم. لیستی طولانی از بازی‌های کمپانی‌های معروف سونی، مانند سونی بند، ساکر پانچ،‌ اینسامنیاک گیمز، سانتا مونیکا، ناتی‌داگ، گوریلا گیمز، مدیا مولکول، ژاپن استودیو و چندی دیگر از استودیوهایی که رونمایی از تاریخ عرضه بازی‌های آنها می‌توانست هیجان و گفتمانی طولانی را در رسانه‌ها و از آن مهمتر در میان طرفداران ایجاد کند. البته استودیوهای Third Party نیز نقش مهمی در کنفرانس‌های سونی دارند و حضور بازی‌های مثل بازی Death Stranding که با یک توئیت از سوی کوجیما، حضور نیافتن این بازی قبل از کنفرانس تایید شد، قادر هستند تا کنفرانسی را خاطره‌انگیز کنند. در مقاله انتظارها همچنین گفتیم که سونی احتمالا بازی‌های بزرگی را برای پلی‌استیشن VR نمایش خواهد داد و به عنوان یک بازی موردانتظار از Grand Turismo Sport سخن گفتیم.

بازی Uncharted: The Lost Legacy

آغاز موزیکال کنفرانس سونی این‌بار با گروهی هندی و برای بازی Uncharted: The Lost Legacy بود

اکنون کنفرانس سونی برگزار شده و به اعتقاد من هرچند با بازی‌های بزرگی روبرو بودیم، اما این کنفرانس غایبان بزرگی نیز داشت. هرچند باتوجه به شایعاتی مبنی بر عرضه نشدن بازی The Last of Us: Part II‌ قبل از سال ۲۰۱۹، انتظار داشتیم تا سونی پخش ویدیویی از این بازی را به زمان دیگری موکول کند، اما باز هم در گوشه ذهن خود انتظار سوپرایزی بزرگ را داشتیم. با این حال، ناتی داگ و سونی با چشم پوشی از انتظارات بازیکنان تصمیم گرفتند تا نمایش آغازین کنفرانس را با بازی دیگر ناتی‌داگ یعنی Uncharted: The Lost Legacy آغاز کنند. نوازندگی زنده باری دیگر به کنفرانس سونی بازگشت و این‌بار به جای ارکست سمفونیک و آهنگی حماسی،‌ شاهد صحنه‌آرایی سونی با ریزش آب و نوازندگی گروهی هندی متناسب با حال و هوای لاست لگسی بودیم. بازی Uncharted: The Lost Legacy دقیقا همان ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد که از یک بازی آنچارتد انتظار داریم؛ پرش روی صخره‌ها، کشف راز پشت گنجینه‌ها، زد و خورد با بدخواهان و آثار باستانی چشم‌نواز.

برای نخستین بار بعد از PSX 2016 این بزرگترین نمایش از این بازی در کنفرانسی از کمپانی سونی بود و هرچند بعد از مدت‌ها باری دیگر کلوئی و ندین را کنار هم دیدیم، اما بیایید صادق باشیم، Uncharted: The Lost Legacy چیزی برای هیجان‌زده کردن ما نداشت و برای شروع کنفرانسی که بسیاری از بازیکنان یا حداقل ۶۰ میلیون دارنده پلی‌استیشن 4‌ انتظار آن را می‌کشیدند، گزینه‌ی مناسبی نبود.

البته این به هیچ عنوان به معنی خوب نبودن لاست لگسی نیست، اما زمانی که به فهرست بازی‌های مورد انتظار سونی نگاه می‌کنیم با نام‌هایی روبرو می‌شویم که مو را به تن گیمرها سیخ می‌کنند. بازی The Last of Us: Part II، بازی Death Stranding یا همین God of War که نمایشی از آن را در کنفرانس دیدیم، می‌توانستند شروعی طوفانی‌تر را برای نشست خبری رقم بزنند. سونی همچنین در نهایت از بسته الحاقی جدید Horizen Zero Dawn با نام The Frozen Wilds رونمایی کرد که جز معدود معرفی‌های انحصاری کنفرانس سونی برای سال ۲۰۱۷ بود. بسته‌الحاقی The Frozen Wilds نمایشی برفی، زیبا و البته با فورانی آتشفشانی داشت و باید در این بسته الحاقی انتظار مکان‌ها و دشمنان جدید را داشته باشید.

بازی Days Gone

با وجود دو گیم‌پلی هنوز هم سونی از اعلام تاریخ عرضه Days Gone امتناع می‌کند

یکی از انتقاد‌های جدی که به سونی دارم نمایش کم بازی‌ها برای عرضه در سال ۲۰۱۷ بود. بازیکنان به قدر کافی در سال ۲۰۱۶ با نام بازی‌های جدید کمپانی سونی آشنا شده‌اند و اکنون انتظار عرضه این بازی‌ها را دارند. سونی با این که به سراغ بازی Days Gone رفت و حتی نمایشی خوب را از این بازی به نمایش گذاشت، باز هم زمانی که به سکانس پایانی و نمایش نام بازی رسیدیم، هنوز هم اعلام نشدن تاریخ عرضه این بازی باعث سرخوردگی بود. این بار در کنار نمایش ویژگی‌های آب و هوا و همچنین تغییر پویای روز و شب، المان‌های مخفی‌کاری بیشتری را در ویدیوی گیم‌پلی Days Gone شاهد بودیم. دیکان سینت جان این بار با کمی ذکاوت تله‌ها را برای به دام انداختن دشمنان جابجا کرد و حتی از بمبی برای ترکاندن مانعی برای ورود فریکرز‌ها استفاده کرد. در کنار انسان‌ها، حیوانات نیز حضور پررنگی در ساخته‌ی استودیو سونی بند دارند و باید در انتظار گرگ‌ها و خرس‌ها برای رویارویی باشید. صحنه‌آرایی سونی برای تبدیل کنفرانس خود به تئاتر، باری دیگر در نمایش ویدیوی Days Gone خودنمایی می‌کرد.

نقدهای مثبت به کنفرانس سال گذشته سونی در E3 باعث شد تا سونی کمی رنگ و لعاب کنفرانس امسال را زیاد کند که البته بد هم از آب در نیامد. ریزش برف در سالن کنفرانس یا آویزان کردن انسا‌ن‌هایی واقعی دقیقا در زمانی که شاهد عبور سینت جان از میان اجساد بودیم،‌ در مجموع حال و هوای دیگری به کنفرانس می‌داد.

اما بیایید باز هم نگاهی به انتظاراتمان بی‌اندازیم. در پایان، آنچه از یک کنفرانس بازی‌های ویدیویی در ذهن بازیکنان می‌ماند، ویدیوهای فوق‌العاده، فهرستی از نام بازی‌ها و تاریخ عرضه آنها است. سونی بازی زیادی را برای عرضه در سال جاری رونمایی نکرد و دلیل انتقاد‌هایی که به نمایش سونی دارم از اینجا نشات می‌گیرد. سونی بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشت اما زمانی که در سال ۲۰۱۷ هستیم با فهرستی از بازی‌ها روبرو شدیم که قرار نیست امسال عرضه شوند. تا جایی که حتی بازی‌هایی مانند Spider-Man که فکر می‌کردیم ۲۰۱۷ عرضه می‌شوند، درنهایت تاریخ عرضه آنها ۲۰۱۸ اعلام شد. سونی هیچ بازی بزرگی را برای عرضه در سال ۲۰۱۷ رونمایی نکرد و این بزرگترین نقطه ضعف کنفرانس سونی بود. بهتر بود این کمپانی ژاپنی با دستی پر برای رقابت با ایکس‌باکس وان ایکس‌، کنسول جدید مایکروسافت وارد میدان می‌شد تا با بازی‌های بزرگ برای سال ۲۰۱۷ به مصاف مایکروسافت برود. اما این اتفاق رخ نداد و برعکس کنفرانس بتسدا، سونی بازی بزرگی برای سال جاری نمایش نداد.

بازی Monster Hunter World

طبق اعلام قبلی سونی بازی‌های ژاپنی مختلفی را برای نخستین بار در جریان کنفرانس رونمایی کرد

سونی ترجیح داد تا در گفتگوی قبل از نمایش تاریخ عرضه بازی Gran Turismo Sport را پاییز ۲۰۱۷ اعلام کند که با توجه به پشتیبانی از VR و همچنین حضور بازی‌های ریسینگی مانند Need for Speed: Payback و فورزا موتور اسپورت 7 ،‌ باید انتظار پاییز پر از مسابقه و ماشین سواری را داشته باشیم. به لطف فروش خوب بازی‌هایی ژاپنی در یک سال گذشته، سونی در E3 به سراغ رونمایی از محصولاتی تماما ژاپنی رفت. Monster Hunter World یکی از این بازی‌ها بود که برای اولین بار رونمایی شد. نمایش World برای من به عنوان شخصی علاقمند به دنیای بازی‌های ژاپنی جذاب و هیجان‌انگیز بود. سفر به دنیای دایناسورهای عظیم و استفاده از چنگک برای سوار شدن روی آنها از یک طرف و عناصر محیطی برای مقابله با دایناسورها که از جمله ویژگی‌های این بازی نقش‌آفرینی هستند، به نمایش درآمدند.

سونی همانطور که شاون لیدن پیش از آغاز کنفرانس گفته بود، با مجموعه‌ای از بازی‌های ژاپنی به E3 2017 آماده بود. دست پر سونی می‌تواند مخاطبین را راضی کند که این کمپانی در سال گذشته با عرضه بازی‌هایی مانند بازی The Last Guardian، بازی Nier: Automata یا Final Fantasy XV به دست آورده است. با این حال، نباید فراموش کرد که کنفرانس E3 همواره مخاطبان غربی را خطاب قرار داده است. E3 برخلاف نمایشگاه توکیو گیم شو، مربوط به بازیکنان غربی می‌شود و بازی‌هایی مانند Days Gone،‌ Bloodborne یا Detroit جذابیت بیشتری برای این دست از بازیکنان دارند و مجموعه‌هایی مانند Monster Hunter کمتر برای بازیکنان خارج از ژاپن آشنا هستند. در نتیجه رونمایی از بازی بزرگی مانند Monster Hunter: World که باعث خوشحالی بازیکنان شرقی می‌شود، توجه زیادی را در غرب جلب نمی‌کند.

بازی Shadow of the Colossus

Shadow of the Colossus، شاهکار فومیتو اوئدا سال ۲۰۱۸ برای پلی استیشن 4 عرضه می‌شود

ادامه‌ی نمایش سونی اما خبری فوق‌العاده برای عاشقان بازی‌های فومیتو اوئدا بود. هرچند قبل از آغاز کنفرانس خبر ثبت نشان تجاری این بازی توسط سونی منتشر شد، اما بازهم، رونمایی از Remake بازی Shadow of the Colossus از جمله‌ی بهترین خبرهایی بود که سونی می‌توانست به عاشقان این بازی بدهد. نمایش خاطره‌انگیز ریمیک Shadow of the Colossus نوید تجربه‌ای بهبود یافته را می‌دهد تا بعد از ۱۲ سال باری دیگر با واندا برای نبرد با غول‌های کلوسوس رهسپار شویم. شوهی یوشیدا از هم‌اکنون در کنار جلو‌های بصری بهبود یافته، وعده تغییراتی در مکانیک گیم‌پلی بازی را داده است.

بازی بعدی سونی Marvel vs. Capcom Infinite بود، تماشای شخصیت‌های کپکام و مارول تقابلی عالی برای عاشقان شرقی و غربی بازی‌ها است و حتی اکنون شما می‌توانید دموی داستانی این بازی را تجربه کنید. در این ویدیو در کنار قهرمانانی مانند Iron Man و کاپیتان آمریکا شخصیت‌هایی مانند دانته از مجموعه Devil May Cry و همچنین شخصیت‌های مگامن حضور داشتند. Marvel vs. Capcom Infinite قرار است تا در تاریخ ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۷ (۲۸ شهریور)‌ عرضه شود.

با ردیف شدن بازی‌های ژاپنی انتظارها برای اعلام تاریخ عرضه قسمت اول ریمیک Final Fantasy VII افزایش یافته بود اما متاسفانه سونی بعد از گذشت دو سال باز هم هیچ نمایشی را به این بازی مورد انتظار اختصاص نداد. دیگر غایب بزرگی که انتظار می‌رفت در کنفرانس سونی رونمایی شود بازی Bloodborne 2‌ بود که متاسفانه حتی کوچکترین اشاره‌ای به این بازی نشد. یکی از بازی‌هایی که صد در صد مطمئن بودیم که اکتیوژن و سونی ویدیویی از آن را پخش می‌کنند،‌ بازی Call of Duty: WWII با طعم نبرد نورماندی و نبردهای عظیم جنگ جهانی دوم بود که توانست با نمایشی جذاب از هم اکنون دل بسیاری از بازیکنان را به دست بیاورد. این بازی که ماه نوامبر ۲۰۱۷ عرضه می‌شود، از هم‌اکنون به عنوان بازگشتی برای سری Call of Duty به ریشه‌هایش محسوب می‌شود.

بازی The Inpatient

بازی‌های پلی‌استیشن وی‌آر بخش کوچکی از کنفرانس سونی را به خود اختصاص دادند

کنفرانس سونی اما به دو بخش تقسیم شده بود و در میانه فرصتی پیش آمد تا شاول لیدن سخنرانی کوتاهی داشته باشد. این بار دیگر شاهد اعلام لیستی از آمارهای خسته کننده نبودیم و لیدن اشاره‌ی کوتاهی به واقعیت مجازی داشت. نمایش بازی‌های واقعیت مجازی با نمایش Skyrim VR آغاز شد و باید گفت هرچند هنوز سوالاتی پیرامون تجربه طولانی مدت هدست واقعیت مجازی وجود دارد، اما باز هم تجربه‌ی دوباره این بازی به صورت واقعیت مجازی هیجان انگیز خواهد بود. اگر بخواهیم از رونمایی بازی‌های Star Child ساخته پلی‌فول، عرضه بسته ماهیگیری Monster of the Deep برای فاینال فانتزی ۱۵،‌ رونمایی از Bravo Team و Moss بگذریم که هیچکدام نمی‌توانند دلیلی برای خرید یک دستگاه ۲ میلیون تومانی باشند، این استودیوی سوپرمسیو گیمز، توسعه‌دهنده Until Dawn بود که با بازی The Inpatient به کنفرانس سونی آمده بود. این بازی داستان ۶۰ سال قبل از بازی Until Dawn‌ را روایت می‌کند و شباهت‌های غیر قابل انکاری با این بازی ترسناک دارد. این استودیو اکنون تمرکز بیشتری روی بازی‌های واقعیت مجازی دارد و قرار است تا بازی‌ The Inpatient و محصولی با نام Hidden Agenda را روانه بازار کند.

بدون شک انتظار داشتیم که سونی بازی‌های جدیدی را برای پلی‌استیشن وی‌آر رونمایی کند،‌ با این حال کنفرانس سونی خالی از بازی‌هایی عظیم و البته AAA جدید برای این هدست واقعیت مجازی بود. ظاهرا تولید محتوا به صورت واقعیت مجازی و به شکلی که بازیکنان بتوانند به مدت طولانی با این هدست به تجربه نسخه VR بازی‌ها بپردازند، انتظاری است که هنوز نمی‌توان به تحقق آن اطمینان داشت. حضور بازی ‌The Elder Scrolls: Skyrim VR را می‌توان تنها وجه مثبت پخش ممتد تریلرهای بازی‌های پلی‌استیشن VR دانست و هنوز هم هیچ بازی AAA را برای این دستگاه شاهد نیستیم.

بازی God of War

هرچند از نمایش God of War‌ مطمئن بودیم اما هنوز هم پخش ویدیوی این بازی هیجان انگیز بود

سونی بزرگترین آثار خود را برای نیمه دوم کنفرانس نگه داشته بود. ویدیویی که انتظارش را داشتیم، با پارو زدن‌ کریتوس آغاز شد و در ادامه پرسش آترئوس از اتفاقی بزرگ خبر می‌داد. کریتوس تبرش را به اعماق دریا پرتاب کرد و در حالی که منتظر بازگشت تبرش بود،‌ با تکانی عظیم روبرو شد. ویدیوی جدید God of War‌ نیاز به بررسی صحنه به صحنه دارد که از حوصله‌ی این مطلب خارج است. نمایش بزرگ God of War دقیقا همان اتفاقی بود که انتظارش را می‌کشیدیم و سونی نیز به خوبی نمایشی از آن را در کنار تاریخ عرضه تقریبی بازی رونمایی کرد. ویدیوی جدید به خوبی توانست در کنار نمایش دشمنان، ماری عظیم از افسانه‌های نورس را به نام یورمونگاند‌ یا به گفته آترئوس World Serpent به نمایش بگذارد. نمایش این مار عظیم و درخواست کمک او، موقعیت فوق‌العاده‌ای را برای طرح تئوری‌های جدید پیرامون بازی بعدی God of War فراهم کرده است.

پس از این نمایش نوبت به Detroit: Become Human،‌ ساخته دیوید کیج و کوانتیک دریم رسید تا این بار با شخصیت جدیدی در این بازی آشنا شویم. دیترویت سال‌هاست که بازیکنان را چشم‌انتظار خود نگه داشته و در طول دو سال گذشته جزئیاتی از تاریخ عرضه این بازی منتشر نشده بود تا اینکه دیروز دیوید کیج با پایان E3 عرضه بازی در سال ۲۰۱۸ را تایید کرد. بازی، جذاب و چالشی به نظر می‌رسد و انتخاب‌ها همچنان روند داستان را مشخص خواهند کرد. مسلما با توجه به پرونده کاری دیوید کیج مطمئنیم که Detroit: Become Human مانند گفته‌ی شخصیت‌هایش «داستان ما»‌ خواهد بود و این تصمیمات ما است که سرنوشت شخصیت‌ها را مشخص می‌کند. اما هنوز هم نمایش داده نشدن تاریخ عرضه‌ این بازی در جریان کنفرانس ناامید کننده بود.‌ موسیقی زیبا، گرافیک‌های قابل قبول و در نهایت پایان‌های پرشمار با هر بار نمایش سونی، انتظارها برای تجربه Detroit: Become Human را افزایش می‌‌دهد.

توافق میان سونی و اکتیویژن، در کنار Call of Duty: WWII، بازی Destiny 2 را نیز وارد نمایش سونی کرده بود. ساخته بانجی محتوای انحصاری ویژه‌ای مانند نقشه PVP، تجهیزات، کشتی فضایی و سلاح اگزوتیک ویژه را در اختیار بازیکنان می‌گذارد تا اکتیویژن باری دیگر توافق خود با سونی را برای همگان یادآوری کند. Spider-Man اما نمایش پایانی کنفرانس سونی را به خود اختصاص داد. از زمان رونمایی از Spider-Man در E3 2016، نه تنها سونی اینتراکتیو اینترتینمنت، بلکه ایسامنیاک گیمز نیز کوچک‌ترین اطلاعاتی را در رابطه با گیم‌پلی این بازی ابرقهرمانی منتشر نکرده بودند. نمایش Spider-Man‌ چشم‌اندازی زیبا را از نیویورک ارائه می‌داد و ویژگی‌های گیم‌پلی بازی خبر از وجود قابلیت‌های مخفی‌کاری می‌دهند. مبارزه با دشمنان، رویارویی با آنتاگونیست بازی و در نهایت برخورد هلیکوپتر با ساختمان‌ها، همگی افکت‌ها و گرافیک‌های خوب بازی را به نمایش می‌گذاشتند.

بازی Spider-man

کنفرانس سونی بازی زیبا زیاد داشت اما هیچ کدام از بازی‌های AAA نمایش داده شده امسال عرضه نمی شوند

کنفرانس سونی مملو از بازی‌های مختلف و عمدتا قابل پیش‌بینی بود. سونی بدون سخنرانی‌های خسته‌کننده و با پخش تریلرها و ویدیوهای گیم‌پلی سعی کرد مانند کنفرانس سال گذشته نمایشی ساده اما پر از بازی‌های ویدیویی را ارائه دهد. اما هنوز هم انتقادهایی به کنفرانس سونی دارم. اینکه یک تا دو سال در انتظار معرفی تاریخ عرضه بازی‌ها باشید و روزها را برای دیدن ویدیویی جدید از بازی معرفی شده سپری کنید، اما در نهایت با تاریخ عرضه‌ای روبرو نشوید، ناراحت کننده و غم انگیز است. شاید سونی بیش از اندازه انتظارات را از خود بالا برده و اکنون این انتقاد‌ها نشانه‌ای از انتظارهای بی‌مورد است. با نگاهی به کنفرانس هیچ بازی AAA و انحصاری به اصطلاح خفنی را برای امسال شاهد نیستیم. سونی هر تاریخی را برای بازی‌های بزرگ و First-Party خود رونمایی کرد در سال ۲۰۱۷ عرضه نمی‌شوند و این جای انتقاد دارد. God of War،‌ اوایل سال ۲۰۱۸،‌ Spider-Man سال ۲۰۱۸، Monster Hunter اوایل ۲۰۱۸، Shadow of the Colossus سال ۲۰۱۸ و بازی‌های دیگری که در بالا از آنها سخن گفتیم.

نمایش امسال سونی هیچ دستاورد مفیدی را برای سال ۲۰۱۷ نداشت و تنها نوید دهنده‌ی انتظار طولانی مدت بازیکنان بود. این کمپانی حتی پارا فراتر گذاشت و تنها به نمایش ویدیوهایی از بازی Detroit و Days Gone، بسنده کرد. این دو بازی هرچند مدت‌هاست که ویدیوهای گیم‌پلی از آنها پخش می‌شود، اما هنوز هم بازه‌ی زمانی عرضه آنها مشخص نیست و به این ترتیب احتمالا امسال نیز نمی‌توانیم آنها را تجربه کنیم. خوشبختانه بر خلاف رویه‌ای که در گذشته برای پلی‌استیشن Move شاهد بودیم، این‌بار دیگر سونی به سراغ تبلیغ طولانی مدت از هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR نرفت و مانند سال گذشته ویدیوهای گیم‌پلی مختلفی را پخش کرد که باید به خاطر این موضوع از مسوولان سونی تشکر کرد. هرچه بود کنفرانس E3 2017 سونی با حضور بازی‌ استودیوهای Third Party و First Party به پایان رسید و از هم‌اکنون در انتظار نمایشگاه‌‌های بعدی و کنفرانس‌های آینده سونی هستیم.

بازی Detroit: Become Human

با توجه به لیست بلندبالای بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن، مطمئنا سونی نمایشی بزرگ را برای پلی‌استیشن اکسپرینس ۲۰۱۷ تدارک دیده است. Death Stranding،‌ Dreams ،The Last of Us: Part II، احتمالا بازی جدیدی از ساکر پانچ یا یک بلادبورن جدید چندی از بازی‌هایی هستند که انتظار دیدن آنها را در رویداد پلی‌استیشن اکسپرینس 2017 داریم. سونی هنوز هم مجموعه‌های ماجراجویی جذابی از جمله Sly Cooper یا Jak & Daxter را دارد که می‌تواند یک نسخه ریمیک عالی از آنها را عرضه کند. بازی Dreams یا بازی Final Fantasy VII Remake تنها بخشی از غایبان کنفرانس سونی بودند و باید دید در نهایت چه زمانی می‌توانیم آنها را تجربه کنیم.

دیدگاه شما در رابطه با کنفرانس سونی چیست؟ به نظر شما سونی چه بازی‌های فرست پارتی‌ای را برای عرضه در سال ۲۰۱۷ تدارک دیده است؟‌ انتظار شما از کنفرانس PSX 2017 و نمایشگاه‌های توکیو گیم‌شو و گیمزکام ۲۰۱۷ چیست؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده