نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۲

اعلام جزییات بخش چندنفره و تاریخ نسخه بتا Call of Duty: WWII در E3 2017

در جریان نمایشگاه E3 2017، اطلاعات بیش‌تری از بخش چندنفره بازی Call of Duty: WWII ارائه و تاریخ آغاز نسخه بتا آن نیز اعلام شد.

دیروز و در جریان کنفرانس سونی در نمایشگاه E3 2017، تریلر جدیدی از بازی Call of Duty: WWII نمایش داده شد. حال در جدید‌ترین اخبار بازی، سازندگان این بازی در استودیو اسلج‌همر اطلاعات بیش‌تری در مورد بخش چند‌نفره بازی ارائه کرده‌اند. سازندگان ابتدا به دسته‌ها (Division) اشاره کردند که در این نسخه قرار است جانشین ساخت کلاس‌های مختلف شود. بر این اساس هر دسته در بازی سلاح‌ها و ویژگی‌های مخصوص خودش را خواهد داشت و البته گیمر این امکان را دارد که بتواند دسته‌ها را شخصی‌سازی کند و سلاح‌ها و تجهیزات آن‌ها را تغییر دهد. همچنین دیگر تفاوت این بازی با نسخه‌های پیشین، نبود پرک‌ها (Perks) در بازی است.

اگر نسخه‌های پیشین بازی را تجربه کرده باشید، می‌دانید که در بخش چند‌نفره قادر بودید در حین نبرد هم کلاس خود را تغییر دهید. حال چنین ویژگی‌ای در مورد دسته‌ها هم صدق می‌کند و شما می‌توانید دسته را در حین نبرد تغییر دهید. پنج دسته موجود در بازی Airbourne، Armored، Mountain، Expedition و Infantry هستند. نیرو‌های دسته Airbourne متخصص درگیری‌های سریع هستد، نیرو‌های Armored با استفاده از تجهیزات سنگین آسیب زیادی به دشمن وارد می‌کنند، دسته Mountain مخصوص اسنایپر‌ها است، نیرو‌های دسته Expedition با سلاح‌هایی چون شات‌گان نبرد در فاصله نزدیک را ترجیح می‌دهند و در نهایت نیرو‌های Infantry هم همان سرباز‌های معمولی هستند.

دیگر ویژگی جدید بخش چندنفره بازی، Headquarters است. این بخش که یک فضای اجتماعی به حساب می‌آید، نوع پیشرفته لابی‌های تعاملی است که در بازی Call of Duty: Advanced Warfare وجود داشتند. با اینکه جزییات دقیقی از ویژگی‌های Headquarters ارائه نشده، اما در این فضا ۴۸ گیمر می‌توانند به صورت همزمان حضور داشته باشند و مثلا یکدیگر را در نبرد‌های یک در برابر یک به چالش کشیده یا بر اساس امتیازات، رتبه‌بندی شوند.

بازی Call of Duty: WWII

استودیو اسلج‌همر در بخش دیگری از توضیحاتش، از یک حالت بازی جدید به اسم War نیز رونمایی کرد. در این حالت هدف دفاع یا حمله به یک هدف خاص (مثل یک تانک) است. همکاری تیمی تاثیر بسیار زیادی در این حالت بازی دارد و همچنین حالت War شامل نقشه‌هایی خواهد بود که فقط در این حالت قابل بازی هستند. همچنین سازندگان برای بازی نسخه‌های بتا نیز تدارک دیده‌اند که اولی در انحصار پلی‌استیشن 4 خواهد بود و در دومی کاربران ایکس‌باکس وان نیز می‌توانند بازی را تجربه کنند. تاریخ این نسخه‌ها به شرح زیر است:

بتا اول مخصوص پلی‌استیشن 4:

  • آغاز ۳ شهریور و پایان ۶ شهریور

بتا دوم برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان:

  • آغاز ۱۰ شهریور و پایان ۱۴ شهریور

فعلا عرضه نسخه بتا برای پی‌سی تایید نشده است. در نهایت سازندگان در مورد استفاده از نماد نازی‌ها در بازی نیز توضیح داده و اعلام کردند که در این مورد بحث‌های زیادی شکل گرفته است و سازندگان در نهایت تصمیم گرفتند که برای واقع‌گرایانه‌تر بودن بازی، باید از این نماد‌ها در بخش تک‌نفره استفاده کنند. توضیحات سازنده بازی در این مورد به شرح زیر است:

این مساله چیزی است که ما مدت‌ها در موردش بحث کردیم. از طرفی باید کاری کنیم که بازی واقع‌گرایانه بوده و از حیث تاریخی نیز درست باشد و از طرف دیگر وظیفه ما احترام گذاشتن به قربانیان یکی از تاریک‌ترین دوره‌های بشریت است. در این دوره ۱۰۰ میلیون نفر کشته شده یا آسیب دیدند و ما در قبال آن‌ها مسوول بودیم. با این حال تصمیم گرفتیم که این نماد‌ها باید در بخش داستانی باشند تا بازی از حیث تاریخی درست باشد. ولی در مورد بخش‌های چندنفره و زامبی که افراد زیادی از سراسر جهان آن‌ها را در کنار هم بازی می‌کنند، تصمیم گرفتیم که از این نماد‌ها استفاده نکنیم.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده