نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۸

بازی Forza 7 بیش از ۷۰۰ اتومبیل و ۳۰ لوکیشن خواهد داشت

نسخه ایکس باکس وان ایکس بازی بعدی سری مسابقه‌ای فورزا (Forza) یعنی Forza Motorsport 7 دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی خواهد بود.

در جریان پوشش زنده کنفرانس E3 2017 مایکروسافت در وبسایت یوتیوب، بیل گیز، کارگردان بازی Forza 7، اطلاعات بیشتری از این بازی اتومبیل‌رانی را در اختیار طرفداران گذاشت. گیز اشاره کرد که Forza 7 از لحاظ فنی پیشرفته‌ترین و همچنین زیباترین و گسترده‌ترین بازی‌ای است که تا به امروز به وسیله استودیوی ترن 10 (Turn 10 Studios) ساخته شده است.

نسخه ایکس‌باکس وان ایکس بازی Forza Motorsport 7 علاوه بر اینکه از رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰ بهره می‌برد، دارای تکسچرهای 4K نیز خواهد بود و بهبودهایی را در جهت نگاشت مکعبی پویا و نورپردازی به نمایش می‌گذارد. طبق آنچه که در پخش زنده مربوط به این بازی مشاهده شد، سازندگان Forza 7 روی طراحی نمای داخلی ماشین‌ها وقت زیادی صرف کرده‌اند و آنها را مطابق با نمونه‌های واقعی‌شان ساخته‌اند. برای مثال، در اتومیبل مسابقه‌ای مدل GTR نیسان، تورها و سیم‌کشی‌های نمای داخلی کاملا خودنمایی می‌کرد.

بر اساس اطلاعات کلی که از سوی سازندگان بازی ارائه شد، در Forza 7 بیش از ۷۰۰ اتومبیل مسابقه‌ای وجود دارد که شامل بزرگترین مجموعه‌ها از ماشین‌های فراری، پورشه، لامبورگینی و غیره می‌شود. همچنین این بازی در بخش پیست و مسیر مسابقه نیز هیچ کم و کسری نخواهد داشت و با وجود بیش از ۳۰ محیط مختلف با شرایط جغرافیایی متنوع، بازیکنان را راضی نگه خواهد داشت. گفتنی است که پیست‌های معروف دوبی و موجلوی ایتالیا نیز جزو لوکیشن‌های Forza 7 هستند. برای طراحی محیط‌ها و و نقشه‌های بازی از تکنیک پیشرفته عکسبرداری هوایی استفاده شده که قبلا در بازی Star Wars: Battlefront نیز مورد استفاده قرار گرفته و منجر به خلق لوکیشن‌های طبیعی‌تر شده بود.

بیل گیز در مورد طراحی وضعیت آب و هوایی پویا در Forza 7 گفت که سازندگان استودیوی ترن 10 تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا بازیکن‌ها بتوانند حس ترس و اضطراب یک راننده حرفه‌ای را هنگام مشاهده یک توده ابر سیاه در بالای مسیر مسابقه به خوبی درک کنند. طبق ادعای گیز، شرایط آب و هوایی متغیر بازی باعث می‌شود تا هر دور مسابقه حال و هوای مخصوص به خود را داشته باشد.

Forza 7 در بخش آنلاین نیز با دست پر خواهد آمد و یک لیگ کاملا جدید را معرفی خواهد کرد. این بخش‌ همچنین دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های تازه‌ای است که برای علاقه‌مندان به مسابقات آنلاین و چندنفره جذاب خواهد بود.

Forza 7 در تاریخ ۱۱ مهرماه (۳ اکتبر ۲۰۱۷) برای رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد. نسخه ایکس‌باکس وان ایکس بازی با ارائه یک افزونه کوچک در تاریخ ۱۶ آبان‌ماه (۷ نوامبر ۲۰۱۷) همزمان با عرضه جهانی این کنسول منتشر می‌شود.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده